Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Inderdaad. Voeg aan het lijste toe 2e handse Boxsters en Caymans.

    Apropos bruikbaar. In die groep van auto's, licht en klein, is het vrij uniek dat er én een achterbank is, en dat ze enigszins - als je de voeten kwijt kan - bruikbaar is. Tis daar vanachter "ruimer" dan in de (veel) grotere TT, RCZ, GT-R, Evora, 911...

    Seffens nog es testrijden ze, in gewoon verkeer...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • eind vorig jaar op een trackday in Zolder was daar ook ne gast met ne GT86...
      Het was een regenachtige dag, zacht van temperatuur (rond de 10%)
      -Hij: GT86 met wet-circuitbanden
      -Ik: stock BMW 123d met mn winterbanden al erop

      OK, de mijne zijn 0-100 tijd is 7 sec, de zijne 7.6 dus in theorie beke sneller in rechte lijn, maar hij had wel aangepaste banden (en ik had geen kloten grip), dus zou je toch verwachten dat hij sneller ging....

      Wat bleek: we zaten vrij kort bij mekaar, in de bochten moest ik zelfs niet onder doen. Bij het uit-accelereren kon ik em voorbij als ik wou, maar wegens opspattend water meestal achter gebleven (wel erover gegaan op het 'lange' recht stuk).

      Ge maakt mij niet wijs dat het 'plezierig' is om door een dieselstoof met slechtere banden (met dramatisch veel onderstuur tot gevolg, gekend bij de 1-serie), en een rijder zonder circuitervaring, te worden ingehaald in uw 'sportwagen'... Om dan maar te zwijgen van de clio RS die ons da allebei voorbij ging...

      Bovendien heb ik een deftige achterbank + plenty of koppel onderin wat de wagen zaaaalig maakt voor dagdagelijks gebruik....

      Ik zie deze wagen niet echt geschikt voor de meesten: niet bruikbaar als daily, op't randje van belachelijk als track car....
      Gemiste kans, vind ik.... Een turbo erop en 300pk, en dan had je al wat deftig machien in handen...

      Comment


      • kon die gast wel rijden met zijn GT86? Of was het eerder zoals die gast van dat tweede filmpje?

        Knap dat toyota zo'n wagen nog durft uitbrengen waar je tenminste nog echt plezier aan kunt beleven. Precies of pk's is alles...
        Ik ken anders een pak auto's met minder dan 100pk waar ge in Rijdt (jaja met de hoofdletter R). Alles behalve snel in een rechte lijn, maar eens de weg bochten krijgt dikke fun. En dat die dan minder bruikbaar zijn in het dagdagelijkse leven: so be it. Liever een paar keer per jaar uit uw dak kunnen gaan dan te rijden met een auto die probeert in alles goed te zijn (en het uiteindelijk niet is).
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • 123d my old Nog steeds ongeklopt (bahalve de 125d mss) wat betreft het compromis economie (verbruik), bruikbaarheid en met wat modificaties, onderstel.

          Maar Erik, je kan zo niet twee wagens vergelijken. Ik kon met mijn 123d ook een EVO 6 met straffe banden en 350pk bijblijven. Mijn baas in zn boxster kon ik ook bijblijven, maar hij kan dan ook rijden

          Maar je mist weerom het punt, die auto gaat er niet om per se de snelste te zijn, maar om het rijgevoel. Daarnet weer gereden, nee ie is niet snel, maar is gewoon leuk om rond te rijden...
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Maar, die gast in de Gt zal zich geamuseerd hebben en van benzinesound genoten hebben...
            Vgl dit: golf gtd dsg gechipt is even snel als standaard gti, akkoord, maar de gti is plezanter(toerental, sound,...)

            Comment


            • Rijplezier: OK
              Prestaties naar gelang de look/uitstraling van de wagen: NIET OK

              Ivm het bijhouden van een Evo 6 met 350pk met een 123d: sorry maar hier kan ik echt niet bij. De Evo plakt onnoemelijk veel harder op de baan als een 1 en heeft dan nog een pak meer vermogen. (pk/kg verhouding)

              Alles kan (afhankelijk van je driving skills) maar in negen op de tien scenario's wordt die 1 gewoon in de vernieling gereden door een Evo 6 met iemand achter het stuur die iets of wat kan rijden...

              Nogmaals de GT86 is een leuke kar en zal zo ook wel rijden, alleen is het voor mij niet de ideale wagen wegens eerder opgesomde redenen. Ik breek de wagen zeker niet af en er zullen dan ook mensen bakkenvol plezier aan beleven, maar voor mij is hij niet 'ideaal' genoeg.
              Last edited by ; 24/05/2013, 12:58.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                ...met iemand achter het stuur die iets of wat kan rijden...
                Beter lezen, dat was juist mijn punt Beetje op de tenen getrapt toch? :p
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Nee zeker niet maar ik heb het gevoel dat sommigen hier denken dat ze de nieuwe Schumacher zijn omdat ze één of andere bleu eraf rijden met een krachtigere wagen.

                  Ik weet dat ik geen piloot ben en dat als ik iemand met mijn wagen laat rijden die wel iets of wat kan rijden zal hij makkelijk 8 a 9 seconden per lap sneller doen.
                  Iemand die dan achter mij hangt met een wagen met 1/3 vermogen minder, zal dan waarschijnlijk ook victorie kraaien... to hij iemand tegenkomt die wel goed rijdt en dan merkt dat hij na 6 ronden gedubbeld wordt. Ik heb ook al meegereden met X'en die vlot een R8 V10 bijhouden... ligt dat aan de wagen of aan de bestuurder?

                  Het Alfa mannetjes gedrag ligt in deze thread vrij hoog...

                  Comment


                  • Sommige op het forum zijn misschien gewoon goede schoenenmakers? Punt is, laat de chauffeur erbuiten het gaat om de auto, de rest zijn gewoon leuke anecdotes
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                      Nee zeker niet maar ik heb het gevoel dat sommigen hier denken dat ze de nieuwe Schumacher zijn omdat ze één of andere bleu eraf rijden met een krachtigere wagen.

                      Ik weet dat ik geen piloot ben en dat als ik iemand met mijn wagen laat rijden die wel iets of wat kan rijden zal hij makkelijk 8 a 9 seconden per lap sneller doen.
                      Iemand die dan achter mij hangt met een wagen met 1/3 vermogen minder, zal dan waarschijnlijk ook victorie kraaien... to hij iemand tegenkomt die wel goed rijdt en dan merkt dat hij na 6 ronden gedubbeld wordt. Ik heb ook al meegereden met X'en die vlot een R8 V10 bijhouden... ligt dat aan de wagen of aan de bestuurder?

                      Het Alfa mannetjes gedrag ligt in deze thread vrij hoog...
                      Dat was nu juist mijn punt: ik met minder goed materiaal (winterbanden tov circuitbanden!!) en minder ervaring bleef een betere (banden + 'Sportief' !) wagen makkelijk bij en ging er zelfs over... Zo snel kan die GT86 dan niet zijn... is het net niet de bedoeling van een sportwagen SNEL te zijn...?
                      Tof als je met je "sportwagen" met circuitbanden naar een trackday gaat en door 90% wordt voorbij gevlamd... Ik zou daar weinig plezier aan beleven (ik had trouwens de dag van mn leven en dat met dieselsound )

                      Ligt misschien aan mij, maar ik vind de positionering van die wagen op nougatbollen trekken... te weinig praktisch als daily, te zwak voor op circuit... Hadden ze daar een turbo op gezwierd en %100pk, had hij bakken minder kritiek gekregen...
                      Voor dat geld koop je nu gewoon een Megane RS of Astra OPC en dan heb je pas een kar waar je fun mee hebt...

                      PS: de 123d is een verdomd snelle auto, velen mispakken zich eraan. Ben al eens een S5 makkelijk voorgebleven bij't optrekken maar enkel omdat die zich verslikte in zn start... Maar een Evo-6...? Dat lijkt me straf Maar wel goed dat ik dat aan den toog kan verklaren nu
                      Last edited by erik219; 24/05/2013, 14:20.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Sommige op het forum zijn misschien gewoon goede schoenenmakers? Punt is, laat de chauffeur erbuiten het gaat om de auto, de rest zijn gewoon leuke anecdotes
                        En ik ben ZEKER geen goede schoenmaker
                        Wel veel ervaring in verkeer, maar niks op circuit...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                          ... is het net niet de bedoeling van een sportwagen SNEL te zijn...?
                          Niet per se, ik wil juist die GT86 omdat ie traag is en tóch de juiste ingredienten heeft van "sportauto".

                          Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                          PS: de 123d is een verdomd snelle auto, velen mispakken zich eraan. Ben al eens een S5 makkelijk voorgebleven bij't optrekken maar enkel omdat die zich verslikte in zn start... Maar een Evo-6...? Dat lijkt me straf Maar wel goed dat ik dat aan den toog kan verklaren nu
                          BMW 123d with road tyres chasing a 350hp Mitsu EVO on semis...No overtaking allowed except on the straights... (not a race)

                          For your eyes only hé, anders denken ze hier dat ik wil stoefen


                          Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                          Prestaties naar gelang de look/uitstraling van de wagen: NIET OK
                          OK van die optisch getunede bakken, maar standaard? Ik ben misschien een beetje oud, maar een Puma en Tigra die hadden 125pk ofzo en toch die eerste was erkend een leuk sportauto(otje). Beetje meer in zn klasse, de Celica en de MR2 van weleer, die waren toch niet (per sé) sneller? En de Elise, 122-136pk op wat effectief 800-900kg gewicht is?

                          Aan de andere kant, goed voor mij als ie er sneller uitziet dan ie is, dat wil zeggen dat je effectief een beetje sneller mag.
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                            Maar een Evo-6...? Dat lijkt me straf Maar wel goed dat ik dat aan den toog kan verklaren nu
                            Das gelijk die mannen die met hun Fast&Furious Civicskes Vipers en andere consoorten eraf rijden op de 400m.
                            Kan goed zijn, maar als ze het 4 keer na mekaar zouden doen, dan kunnen ze hunne moteur en bijhorende rondellen gaan bijeenscharen op diezelfde 400m.

                            Appelen met appelen vergelijken is de boodschap...


                            Tenzij ik een verkeerde 123d heb geselecteerd, steek ik in deze vergelijking geen verdere moeite...

                            Last edited by ; 24/05/2013, 14:43.

                            Comment


                            • (Ik vind het gewoon grappig Krikke dat je de moeite doet om de evo te verdedigen, en ik die dacht dat dat súperduidelijk was dat er geen competitie is . Maar mijn ex 123d met op het laatst 270pk en aangepaste remmen en onderstel, daar zou een standaard evo op circuit het wel degelijk lastig kunnen hebben, maar dat terzijde want ik weet ook dat dat appels met peren vergelijken is - nu was ik superduidelijk denk ik .)
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Ik verdedig hier niet de Evo (omdat het nu toevallig gaat over een evo vs 123d) maar gewoon het feit dat je appelen met appelen moet vergelijken. Een std 123d tov een std Evo 6 maakt geen schijn van kans... Net zoals een Evo 6 geen kans maakt tegen een GTR.

                                Mannen die hun Evo 6 uitrusten met 550pk en andere ophanging en remmen kunnen dan weer wel mee met een GTR...

                                Ik vergelijk wagens op basis zoals ze af fabriek komen, anders kun je blijven vergelijken en toogpraat verkondigen. (zoals Civic/Viper vergelijking). Ik pretendeer niet dat de Evo de snelste, knapste of beste is -verre van-, ik beweer alleen dat de GT86 VOOR MIJ gerust in een zwaardere versie mag uitgebracht worden. Hopelijk komt er ooit een BRZ STi bijvoorbeeld.
                                Last edited by ; 24/05/2013, 15:06.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                  Dat was nu juist mijn punt: ik met minder goed materiaal (winterbanden tov circuitbanden!!) en minder ervaring bleef een betere (banden + 'Sportief' !) wagen makkelijk bij en ging er zelfs over... Zo snel kan die GT86 dan niet zijn... is het net niet de bedoeling van een sportwagen SNEL te zijn...?

                                  Ligt misschien aan mij, maar ik vind de positionering van die wagen op nougatbollen trekken... te weinig praktisch als daily, te zwak voor op circuit... Hadden ze daar een turbo op gezwierd en 0pk, had hij bakken minder kritiek gekregen...
                                  Voor dat geld koop je nu gewoon een Megane RS of Astra OPC en dan heb je pas een kar waar je fun mee hebt...
                                  Misschien moet je het niet als sportwagen bekijken.
                                  Het heeft wel de looks van eentje maar het is niet gemaakt om er 1 te zijn.
                                  Dit is net zoals vele een mx5 bekijken als een kleine sportwagen, sommige zijn dan teleurgesteld wanneer ze met een mx5 rijden.
                                  Zo zou je de mx5 beter als roadster bekijken dan klopt het hele plaatje wel, de gt86 heeft volgens mij hetzelfde "probleem".

                                  Het gaat puur om de feeling dat je hebt wanneer je met 1 rijdt.
                                  Je wordt 1 met de auto, je voelt exact wat hij doet, daarvoor is hij gemaakt.
                                  De Gt86 is niet gemaakt om praktisch te zijn, hij is ook niet gemaakt om een circuitbak te zijn.

                                  Het probleem is dan misschien dat er geen plaats is op de openbare weg waar je fun kan hebben met een wagen.
                                  Last edited by fuxhound; 26/05/2013, 03:56.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                    Das gelijk die mannen die met hun Fast&Furious Civicskes Vipers en andere consoorten eraf rijden op de 400m.
                                    Kan goed zijn, maar als ze het 4 keer na mekaar zouden doen, dan kunnen ze hunne moteur en bijhorende rondellen gaan bijeenscharen op diezelfde 400m.

                                    Appelen met appelen vergelijken is de boodschap...


                                    Tenzij ik een verkeerde 123d heb geselecteerd, steek ik in deze vergelijking geen verdere moeite...

                                    http://www.zeperfs.com/duel1800-260.htm
                                    Straf... De 123d remt beter...??? Had ik niet verwacht....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      BMW 123d with road tyres chasing a 350hp Mitsu EVO on semis...No overtaking allowed except on the straights... (not a race)

                                      For your eyes only hé, anders denken ze hier dat ik wil stoefen
                                      Thx

                                      Diene met zijn Evo denkt blijkbaar dat het verboden is de apex te nemen, laat staan de curbs... typisch voorbeeld van nen 'bad driver' (geleend voor zn Evo bij een 'bad bank')..
                                      Ge ziet die wel wegrijden op de rechte stukken maar in de bochten... Man man wa ne sukkel...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                        De Gt86 is niet gemaakt om praktisch te zijn, hij is ook niet gemaakt om een circuitbak te zijn.

                                        Het probleem is dan misschien dat er geen plaats is op de openbare weg waar je fun kan hebben met een wagen.
                                        Voila... dus waar is 'ie dan wel goed voor...??? Dat is net mn punt...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                          Misschien moet je het niet als sportwagen bekijken.
                                          Het heeft wel de looks van eentje maar het is niet gemaakt om er 1 te zijn.
                                          Dit is net zoals vele een mx5 bekijken als een kleine sportwagen zijn, sommige zijn dan teleurgesteld wanneer ze met een mx5 rijden.
                                          Zo zou je de mx5 beter als roadster bekijken dan klopt het hele plaatje wel, de gt86 heeft volgens mij hetzelfde "probleem".


                                          Het gaat puur om de feeling dat je hebt wanneer je met 1 rijdt.
                                          Je wordt 1 met de auto, je voelt exact wat hij doet, daarvoor is hij gemaakt.
                                          De Gt86 is niet gemaakt om praktisch te zijn, hij is ook niet gemaakt om een circuitbak te zijn.

                                          Het probleem is dan misschien dat er geen plaats is op de openbare weg waar je fun kan hebben met een wagen.
                                          Nu zijn we er. Voor de ene is een MX5 een sportwagen, voor de andere gewoon een leuke roadster die een prachtig driversgevoel biedt. En als je de capaciteiten dan gaat benutten op circuit, dan heeft hij gewoon te weinig vermogen om zelfs met 'gewone' auto's mee te gaan. 'Gewone' zijn bij mij dan de huidige generatie hothatches... of vorige generaties 3 reeks, Golf Gti, enfin wagens waar de gewone sterveling mee gaat tracken...
                                          Last edited by ; 24/05/2013, 15:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X