Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    de GT86? ik zat in 5de op iets meer dan 3000 toeren bij 130km/h wat op zich voor een benzine niet abnormaal is, probleem is dat ik gewoon voelde dat de wagen veel te veel tekort kwam wanneer ik gas wilde bijgeven om in te halen waardoor ik na een tijdje in 4de bleef rijden aan zo'n 5000 toeren. leuk op een zondagse rit, na een drukke werkdag niet zo.
    ik vraag me ook af wat dat lampje is die begint te flikkeren als je over de 7000 toeren gaat
    Schakelindicator?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Apropos ring, goed onderstel en goede rijder, hier een videooke van Dale in een voor de ring aangepaste set-up (ong. 220pk). Enjoy!
      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


      Als eigenaar die maar af en toe de ring doet, kan je ipv je straatauto in een circuitbak te toveren, deze gewoon huren bij rent4ring...
      Het valt me wel op dat je de GT86 serieus verdedigt.
      Dale kent de ring wel met zijn ogen dicht he
      Bestuurder is alles.
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
        Het valt me wel op dat je de GT86 serieus verdedigt.
        Dale kent de ring wel met zijn ogen dicht he
        Bestuurder is alles.
        En als Dale zegt dat de 86/BRZ een favoriet is, dan wilt dat idd "iets" zeggen

        Sinds dit het GT86 topic is (fanboj I am) vind ik het eerder ietwat curieus dat sommige de moeite nemen om het model te critiseren voor iets wat het niet is...
        Last edited by Onehp; 26/05/2013, 01:54.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

          Sinds dit het GT86 topic is (fanboj I am) vind ik het eerder ietwat curieus dat sommige de moeite nemen om het model te critiseren voor iets wat het niet is...
          je stelt het te cru denk ik, meningen verschillen gewoon

          Comment


          • vertel eens Onehp, wat voor een auto is de GT86 volgens jou?
            lets have some more member berries

            Comment


            • Cru? Gewoon gesteld in relatie tot de "klacht" waarin ik het probleem niet zie, is gewoon, idd, mijn mening waar je niet té veel achter moet zoeken, ik ben fan van meerdere wagens hoor...
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                vertel eens Onehp, wat voor een auto is de GT86 volgens jou?
                Met al respekt, maar als u dat écht intresseerd, lees eerst het topic aub en als je daarna nog vragen hebt, ik sta u ter beschikking.
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • heb je er eigenlijk wel al zelf mee gereden?
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Daarmee is het duidelijk dat je het topic niet gelezen hebt...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • blijf dan maar de vragen negeren
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Toyota GT 86

                        Deze nacht gesproken met een eigenaar die voorheen een Mitsubishi evo en Nissan GTR had. Kerel die echt wel met een wagen kan rijden (rally). Gezien snel rijden steeds moeilijker wordt, bewust gekozen om voor de fun te gaan.

                        Ook hij beklaagt zijn aankoop geen seconde. Voor dit type wagen moet je gek van autorijden zijn en het macho gedrag van, kijk eens hoe snel mijn wagen gaat want ik kan mijn voet tot tegen de bodem duwen, je af zetten.

                        Moet echt wel dikke fun zijn maar ........ Het is ook een vrij extreme keuze. Persoonlijk ben ik wat jaloers op zij die dit kunnen, mij lukt het nog niet

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Deze nacht gesproken met een eigenaar die voorheen een Mitsubishi evo en Nissan GTR had. Kerel die echt wel met een wagen kan rijden (rally). Gezien snel rijden steeds moeilijker wordt, bewust gekozen om voor de fun te gaan.

                          Ook hij beklaagt zijn aankoop geen seconde. Voor dit type wagen moet je gek van autorijden zijn en het macho gedrag van, kijk eens hoe snel mijn wagen gaat want ik kan mijn voet tot tegen de bodem duwen, je af zetten.

                          Moet echt wel dikke fun zijn maar ........ Het is ook een vrij extreme keuze. Persoonlijk ben ik wat jaloers op zij die dit kunnen, mij lukt het nog niet
                          Het verstand komt met de jaren zeker Maar zo'n Lotus V6 is nu ook niet meteen een compromis / mainstream keuze hé lijkt me...

                          Comment


                          • Toyota GT 86

                            Mijn antwoord daarop hoort niet in dit topic maar het is een wagen die niet minder of meer compromissen heeft dan bv een Cayman of boxster . Maar goed dat is off topic hier ....
                            Last edited by Jokke_vlo; 26/05/2013, 13:16.

                            Comment


                            • I
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              blijf dan maar de vragen negeren
                              Hoezo negeren, je krijgt antwoord maar tis alleen niet wat je wilt. Voor toogpraat had ik hier echte mensen om mee te praten. En als ik geintreseerd ben in een topic, dan lees ik die eerst om te zien of mijn vraag al beantwoord is of men gebruikt de zoekfunctie, en ik verwacht hetzelfde van u.

                              Om heel kort te antwoorden (not my style ) op u vraag: ja al gereden, uiteraard, manueel en automaat, kronkelig bosbaantjes en autostrade, en de motivatie (wat voor auto) is ongeveer hetzelfde van de beschrijving die Jokke juist schreef van een eigenaar die hij kent. Waarvoor dank.

                              En om het intrrssant te houden: waarom uw intresse in deze auto doa?

                              Goedemorgen
                              Last edited by Onehp; 26/05/2013, 13:15.
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Deze nacht gesproken met een eigenaar die voorheen een Mitsubishi evo en Nissan GTR had. Kerel die echt wel met een wagen kan rijden (rally). Gezien snel rijden steeds moeilijker wordt, bewust gekozen om voor de fun te gaan.

                                Ook hij beklaagt zijn aankoop geen seconde. Voor dit type wagen moet je gek van autorijden zijn en het macho gedrag van, kijk eens hoe snel mijn wagen gaat want ik kan mijn voet tot tegen de bodem duwen, je af zetten.
                                Doet mij denken aan een inspiratie van mij in mijn jongere jaren, een veelvuldig rallykampioen die rondreed met wat vandaag ongeveer een "Hyundai Swift Sport" zou kunnen zijn wat de meesten niet konden begrijpen. Hij had dezelfde motivatie. En de GT86 is ongeveer hetzelfde maar dan RWD...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • wel mijn interesse is simpel, ik vind het een prachtige wagen en ze is zoals je zelf zoveel aanhaalt verschrikkelijk leuk om mee te rijden.
                                  maar zoals ik ook al zei mis ik toch teveel vermogen en comfort om dit als daily wagen te gebruiken. had ik op een half uurtje rijden van het werk gewoond zou ik er een andere mening op nagehouden hebben maar dit is nu niet het geval
                                  ik zou er niks verkeerd in zien om er vb nog een high end line model van uit te brengen met een 3.0 V6
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Ok thanks. Ja, men kan niet alles hebben. Had daar een V6 in gelegen, het was niet dezelfde auto geweest, niet even speels, en zeker niet voor dezelfde kost. Misschien is de Nissan 370Z iets voor u? Dat rijdt prima de meeste van de tijd en zou aan u criteria kunnen voldoen qua rijden. Als het rijgedrag van het grootste belang is, dan komt de Lotus Evora V6 redelijk dicht bij wat je verwacht al ligt de motor daar net voor de achteras. Maar vreemd genoeg wordt daar weerom geklaagd over te weinig koppel... een atmosferische benzine blijft nu eenmaal wat het is...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                                    Comment


                                    • Verder on-topic, de koppelkromme van de GT86 is heet gedebatteerd en het feit dat de motor ietwat zwak aanvoelt net na 3000 toeren is niet zo vreemd als je die bekijkt:


                                      Bron: http://www.edmunds.com/car-reviews/t...no-tested.html

                                      Er wordt door velen problemen gemaakt van deze dip, maar ik zie het eerder als dat de toppen hoog zijn. Voor een atmo is dat gewoon ongewoon veel koppel bij 2500 toeren, en ook dat ie reeds bij 4500 quasi aan zijn maximum koppel zit en dat ook aanhoudt zonder al te veel af te lopen tot het maximale toerental toont eigenlijk eerder een motor die in goede gezondheid verkeert. Of in andere woorden, had het een "gewone" 2l geweest, was ie gewoon nog veel zwakker geweest. Dat gezegd, chapeau Honda die meer dan 10 jaar geleden (of mss juist daarom) uit de S2000 gewoon 240pk haalde bij nog eens bijna 1200 toeren meer...
                                      Last edited by Onehp; 26/05/2013, 14:09.
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • We zijn allemaal gewoon veel te veel verwend met de turbomotoren!
                                        Rijplezier niet is hoe SNEL je van A naar B rijdt maar het PLEZIER dat je eraan beleeft om de weg van A naar B af te leggen.

                                        Comment


                                        • hm uit dat artikel
                                          Now imagine a turbocharged FR-S. That's all you can really do at this point since a) it hasn't been officially confirmed by the factory, and b) you'll have to wait at least a year and likely longer for the factory turbocharged version.
                                          hier ben ik wel erg benieuwd naar, indien ze iets comfortabeler zou rijden op snelwegen zou het de ideale vervanger zijn van de inmiddels 6 jaar oude bmw 320 van mijn vriendin.

                                          die dip tussen 3000 en 4000 rpm is wel heel duidelijk voelbaar moet ik zeggen
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X