Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het feit dat er in vele artikels wel ergens de vermelding of verwijzing staat van: "imagine a turbocharged or s/c version..." geeft volgens mij aan dat er toch een zekere vraag/behoefte is van mensen die het een prachtige wagen vinden, maar toch net dat tikkeltje extra willen...

    Persoonlijk denk ik dat Toyota verschillende beslissingen heeft genomen naar motorisatie toe omdat:

    -1- de wagen anders in een andere prijscategorie terecht zou komen
    -2- hij zou vergeleken worden met andere wagens die de lat al zeer hoog leggen

    Persoonlijk denk/hoop ik dat Subaru in het geniep toch ergens een pittigere versie zal uitbrengen. Zo kunnen ze dan een groter publiek aanspreken:

    a) diegenen waar power minder belangrijk is en die voor een instap prijs dan de actuele versie kunnen kopen
    b) diegenen die toch meer reserve willen en bereid zijn om daar voor te betalen (Sti versie bijvoorbeeld)

    Uiteraard kun je via aftermarket er wel 5 turbo's opvijzen, maar dan gaat het karakter van die wagen verloren.
    Ze zouden af fabriek een krachtigere versie moeten maken die opnieuw uitgebalanceerd werd op het extra vermogen zodat je gewoon een gepeperde versie hebt, maar nog steeds trouw aan de filosofie van de wagen.
    Last edited by ; 26/05/2013, 14:46.

    Comment


    • Wat ik binnen deze discussie niet goed begrijp (maar dat kan ook door onwetendheid komen) is waarom volgens jullie de gt86 en het concept hierbij zo 'verkracht' zou worden door het toevoegen van een (bi)turbo.
      BMW bewijst toch al jaren dat het motorkarakter daarom niet per se op dat van de gemiddelde TDI moet lijken (lees: een allesbehalve lineaire koppelcurve)?
      Daarnaast lijkt het me toch ook niet dat dit plots honderden extra kg's toevoegt en massa's onderstuur tot gevolg heeft?

      Comment


      • Gasrespons. Meer power => meer grip nodig => minder leut aan "lagere" snelheid.

        kZeg niet dat het geen leuke auto kan zijn met meer power, enkel dat dit paket zoals het nu is ook goed werkt.

        Edit:
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Bijvoorbeeld. Lijkt een prima auto, maar het is niet meer wat ik zoek voor de weg. Zou dan eerder een Exige V6 kopen
        Last edited by Onehp; 26/05/2013, 15:31.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
          Bijvoorbeeld. Lijkt een prima auto, maar het is niet meer wat ik zoek voor de weg. Zou dan eerder een Exige V6 kopen
          Die meer dan 2x duurder is...

          Comment


          • Wat denk je dat die tuningbak kost als die klaar zijn? Ook een zwakkere BRZ STI met pakembeet 300pk met alle motorhardware om dat OEM goed te doen, verplicht straffer bodywork etc., hoeveel duurder zou dat niet zijn moest die er komen? En dan zouden ze zeker weer andere concurrenten vinden en zeggen dat die zie en zoveel sneller zijn voor hetzelfde geld...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              Wat denk je dat die tuningbak kost als die klaar zijn? Ook een zwakkere BRZ STI met pakembeet 300pk met alle motorhardware om dat OEM goed te doen, verplicht straffer bodywork etc., hoeveel duurder zou dat niet zijn moest die er komen? En dan zouden ze zeker weer andere concurrenten vinden en zeggen dat die zie en zoveel sneller zijn voor hetzelfde geld...
              Geen 25k upgrades wat hem nog steeds veel goedkoper maakt dan de Lotus.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Geen 25k upgrades wat hem nog steeds veel goedkoper maakt dan de Lotus.
                Zo denken idd de meeste die eraan beginnen En werkuren worden bij u ook niet gerekend zeker? En de dag dat je verkoopt, mag je blij zijn als je een fractie van je kosten van de upgrades terugkrijgt, tenzij je een erkende figuur bent int wereldje misschien...

                Kan een leuke hobby zijn natuurlijk, maar economisch is het niet IMHO
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Zo denken idd de meeste die eraan beginnen En werkuren worden bij u ook niet gerekend zeker? En de dag dat je verkoopt, mag je blij zijn als je een fractie van je kosten van de upgrades terugkrijgt, tenzij je een erkende figuur bent int wereldje misschien...

                  Kan een leuke hobby zijn natuurlijk, maar economisch is het niet IMHO

                  Werkuren mag je niet tellen bij een hobby. Indien je je Toyota tot een fullspec racer gaat verbouwen kom je er inderdaad niet met 25k maar dan moet je hem helemaal niet met de Standaard Lotus 6 cilinder gaan vergelijken maar eveneens met de racer die 150k kost.

                  Comment


                  • Om mensen toch op gedachten te zetten,

                    De Rocket Bunny wide body :









                    Comment


                    • Ik herinner me nog een van de eerste hands-on tests die te lezen vielen. Daarin beschreef de reporter foto's van tijdens de ontwikkeling van de wagen gezien te hebben . Met op de achtergrond een cayman.

                      Makes sense qua filosofie. Dit is doelbewust onder de cayman 2.7i gehouden qua specs denk ik. Toyota gaat nooit hun eerste rijderswagen op het specniveau van een porsche leggen, zelfs niet van een instapper. Stel je voor dat je ook 275pk en 290nm een toyota hebt. Die had ook gemakkelijk 40k gekost, hoe klein is de stap dan nog naar een porsche embleem?

                      Comment


                      • Auto kopen vs. Hobbyauto
                        Wegauto vs. Circuitauto
                        Peren vs. Appels

                        Mijn idee is gewoon, wil je iets dat zo competent en af is als een Exige V6 dan ben je 99% van de tijd beter af zoeen driekt te kopen dan een GT86 aan een tuner te geven en die voor zijn uren betalen. Is het hobby dan is de discussie zinloos, daar doet men zijn eigen goesting hé
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                        Comment


                        • Helemaal mee eens Bouncing Bullit.
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Kwartier geleden een zwarte gezien in Oostende en blijft voor mij toch een head turner hoor, zelfs volledig standaard spreekt hij mij aan.

                            Comment


                            • Toyota GT 86

                              Het concept "Lotus Exige" en "GT86" zijn simpelweg contrasten. De enige gelijkenis is dat ze beiden een rijderspubliek aanspreken. Je moet niet proberen van de ene de andere te maken

                              Maar ik deel ook wel de mening dat een versie met iets meer peper de GT86 een groter verkooppotentieel kan geven.
                              Alleen moet de rijsensatie hetzelfde blijven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Deze nacht gesproken met een eigenaar die voorheen een Mitsubishi evo en Nissan GTR had. Kerel die echt wel met een wagen kan rijden (rally). Gezien snel rijden steeds moeilijker wordt, bewust gekozen om voor de fun te gaan.

                                Ook hij beklaagt zijn aankoop geen seconde. Voor dit type wagen moet je gek van autorijden zijn en het macho gedrag van, kijk eens hoe snel mijn wagen gaat want ik kan mijn voet tot tegen de bodem duwen, je af zetten.

                                Moet echt wel dikke fun zijn maar ........ Het is ook een vrij extreme keuze. Persoonlijk ben ik wat jaloers op zij die dit kunnen, mij lukt het nog niet
                                Een zekere Kev..?

                                Comment


                                • Yep

                                  Comment


                                  • Vandaag onderweg eentje tegen gekomen zwart exterieur/verlaagd en een knappe velg ... moet zeggen dat ik hem wel zeer knap vond!!!
                                    Grappig moment vorige week : dacht van eens te kijken waar de dichts bijzijnde Toyota garage voor mij geleden is ...
                                    Ligt op 2 km hier van mijn huis, passeer daar minimum 2-3 keer per week met de auto en 2-3 maal per week als ik ga lopen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                      Ik herinner me nog een van de eerste hands-on tests die te lezen vielen. Daarin beschreef de reporter foto's van tijdens de ontwikkeling van de wagen gezien te hebben . Met op de achtergrond een cayman.

                                      Makes sense qua filosofie. Dit is doelbewust onder de cayman 2.7i gehouden qua specs denk ik. Toyota gaat nooit hun eerste rijderswagen op het specniveau van een porsche leggen, zelfs niet van een instapper. Stel je voor dat je ook 275pk en 290nm een toyota hebt. Die had ook gemakkelijk 40k gekost, hoe klein is de stap dan nog naar een porsche embleem?
                                      Exact.

                                      Dat is wat ik bedoel met de positionering van de GT86. Je kan dan wel als 'allround' massaproducent een wagen afleveren die bekende sportmerken doet blozen, als je klanten x bedrag er niet voor over hebben, dan ben je er niks mee. Is volgens mij ook de reden dat ze via de huidige motorisatie in een bepaald prijssegment willen blijven. Gaan ze naar straffere -en dus duurdere- uitvoeringen, dan moeten ze gaan vis vangen in een vijver waar merken zitten met een hoger 'badge gehalte' of imago. Er is niet alleen de prijs/technische verhouding die een rol speelt maar ook de marktpositionering van een merk. In Europa zie ik Toyota eigenlijk nul komma nul interesse tonen in de GT86. Europa is enkel een markt voor merkvertegenwoordiging maar zeker geen rendabele markt voor het merk in het geheel voor wat betreft verkoop en winstcijfers.

                                      De enige die kans maakt om een straffere versie (+40k) aan de man te brengen is Subaru als ze hem onder het STi label verkopen. Niet dat dit een succes verhaal zal zijn, maar zij hebben dan toch net iets meer imago in dit segment. (rally sponsoring en de huidige STi varianten van de 'gewone' wrx). Toyota heeft in EU spijtig genoeg geen imago om +40k voor een 'sportwagen' te vragen.

                                      Deze trend is helaas reele waarheid... ikzelf heb al verschillende keren de vraag gekregen waarom ik geen BMW of Audi heb genomen voor dat budget? Eerlijk antwoord? Omdat ik het niet heb voor dikkenek badge wagens en liever 'under the radar' rij met een wagen die sommige mensen hun ogen niet uitsteekt. Op een 'Mitsubishike' kijken ze neer, maar als je met een 3 reekske of A4 toekomt van 30k of meer dan ben je -nen dikke pee-... Ook het stereotiepe bestuurdersimago van BMW of Audi kan me gepikt worden... die mannen denken in vele gevallen dat ze 'het' zijn omdat ze met BMW of Audi bollen.

                                      Ik klasseer mezelf dus in de kleine doelgroep van mensen die ongeacht de badge voor een bepaalde wagen kiezen. Spijtig genoeg zijn wij met te weinig om bepaalde modellen rendabel te houden voor sommige fabrikanten. Mocht er een BRZ Sti uitkomen, dan was ik een potentiele klant...
                                      Last edited by ; 27/05/2013, 01:32.

                                      Comment


                                      • Kan me in je redeneging vinden. Voor mij is dat een groot voordeel met Toyota, die hebben bij het algemeen publiek veel goodwill, terwijl een BMW of Porsche... ja ik trek mij daar niet van aan maar ondervonden dat je dat zeker merkt in hoe mensen reageren daarop. Stond wel te kijken dat er drie stuks stonden bij de dealer in Stockholm, hier zijn ze er toch een beetje trots op heb ik de indruk...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                          De enige die kans maakt om een straffere versie (+40k) aan de man te brengen is Subaru als ze hem onder het STi label verkopen. Niet dat dit een succes verhaal zal zijn, maar zij hebben dan toch net iets meer imago in dit segment. (rally sponsoring en de huidige STi varianten van de 'gewone' wrx). Toyota heeft in EU spijtig genoeg geen imago om +40k voor een 'sportwagen' te vragen.
                                          Het is hen nochtans gelukt om de supra te verkopen in de jaren 90 voor (dacht ik) ongv. 60K.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X