Het feit dat er in vele artikels wel ergens de vermelding of verwijzing staat van: "imagine a turbocharged or s/c version..." geeft volgens mij aan dat er toch een zekere vraag/behoefte is van mensen die het een prachtige wagen vinden, maar toch net dat tikkeltje extra willen...
Persoonlijk denk ik dat Toyota verschillende beslissingen heeft genomen naar motorisatie toe omdat:
-1- de wagen anders in een andere prijscategorie terecht zou komen
-2- hij zou vergeleken worden met andere wagens die de lat al zeer hoog leggen
Persoonlijk denk/hoop ik dat Subaru in het geniep toch ergens een pittigere versie zal uitbrengen. Zo kunnen ze dan een groter publiek aanspreken:
a) diegenen waar power minder belangrijk is en die voor een instap prijs dan de actuele versie kunnen kopen
b) diegenen die toch meer reserve willen en bereid zijn om daar voor te betalen (Sti versie bijvoorbeeld)
Uiteraard kun je via aftermarket er wel 5 turbo's opvijzen, maar dan gaat het karakter van die wagen verloren.
Ze zouden af fabriek een krachtigere versie moeten maken die opnieuw uitgebalanceerd werd op het extra vermogen zodat je gewoon een gepeperde versie hebt, maar nog steeds trouw aan de filosofie van de wagen.
Persoonlijk denk ik dat Toyota verschillende beslissingen heeft genomen naar motorisatie toe omdat:
-1- de wagen anders in een andere prijscategorie terecht zou komen
-2- hij zou vergeleken worden met andere wagens die de lat al zeer hoog leggen
Persoonlijk denk/hoop ik dat Subaru in het geniep toch ergens een pittigere versie zal uitbrengen. Zo kunnen ze dan een groter publiek aanspreken:
a) diegenen waar power minder belangrijk is en die voor een instap prijs dan de actuele versie kunnen kopen
b) diegenen die toch meer reserve willen en bereid zijn om daar voor te betalen (Sti versie bijvoorbeeld)
Uiteraard kun je via aftermarket er wel 5 turbo's opvijzen, maar dan gaat het karakter van die wagen verloren.
Ze zouden af fabriek een krachtigere versie moeten maken die opnieuw uitgebalanceerd werd op het extra vermogen zodat je gewoon een gepeperde versie hebt, maar nog steeds trouw aan de filosofie van de wagen.
Comment