ik vind hem in het zwart, wit en blauw ook zalig maar rood en oranje hebben dat iets meer speciaal gevoel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT 86
Collapse
X
-
Heb hem toen ik hem voor het eerst in het echt zag (en reed) was het een oranje exemplaar, dat was niet mijn kleur, kan het niet echt uitleggen maar je zag te veel, te druk. Maar leuk om horen dat ik niet alleen ben wat betreft rood. Die overigens een stukje donkerder is dan je op de meeste fotos ziet, blijkbaar een moeilijke kleur vloor de meeste digitala cams... Zowiezo val je wat extra op in deze wagen, ben normaliter meer voor discretie. Maar standaard zal er bijna geen leek dat verwisselen voor een Ferrari in ieder geval en in het ergste geval, parkeren rond de hoekST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIntressant vergelijk met de MX-5 in zn laatste vorm.
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk BerichtenWaar haal je dat nu van.
Gt86 is een betaalbare hobbyauto waar ze toch wel verwachtingen van hebben en is een ander stuk op het Toyota schaakbord. Namelijk een publiekstrekker.
En dat Toyota in Europa qua verkoop het niet goed doet ....
Nog ander artikel, wat ik snel opgezocht had, Engelstalig
http://www.just-auto.com/news/toyota..._id130547.aspx
Er zullen vele andere merken (PSA groep bvb) die veel minder goed de crisis weerstaan, dus in dat opzicht scoort Toyota zeker niet slecht.
Ik bedoel gewoon dat de EU markt voor T. een 'kleine' markt is waar ze bij wijze van spreken bereid zijn om te investeren, enkel om er marktaanwezigheid te hebben Draaien ze met winst, zoveel te beter uiteraard... mochten ze jaar na jaar verlies draaien in EU, dan nog zouden ze dat blijven tolereren, gewoon als imago présence. Feit is dat T. wel tegen een stootje kan en mondiaal goed boert in de huidige omstandigheden.
Die GT86 is -zoals je zelf zegt- een publiekstrekker... publiekstrekkers zorgen meestal niet voor de core omzet noch winst, dus in dat opzicht is het voor hen een niet zo belangrijk model maar eerder een 'projectje' dat het imago weer 'hip' moet maken en -inderdaad- trachten om nog meer (nieuwe) klanten de toonzaal in te krijgen. 'Projectje' is zeker niet bedoeld om de GT86 als 'wagen' te kleineren hoor, enkel om de belangrijkheid ervan te schetsen in hun totaal produkt assortiment. (cijfermatig dan)
Comment
-
Ik zie hier bij ons regelmatig een zilvere en een zwarte rijden en ik moet zeggen dat beide kleuren mooi zijn! Zwart maakt hem nog wat stoerder maar zoals Bleet al zei, gom je met die kleur wel gedeeltelijk de details van de carrosserie-lijnen weg.
Rood is niet mijn dada en het blauw is voor mij te 'klassiek' voor deze frisse verschijning... Wit misschien op 1, zwart op 2 en zilver op 3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenUw bron zegt het zelf: voor het eerst winstgevend sinds 2007.
En er lijkt er meer aan de hand dan market aanwezigheid, imago présence hoor en "als ze winst maken des te beter"
-snip-
"Toyota is in 1963 begonnen met de verkoop van auto's in Europa. Intussen biedt de onderneming werkgelegenheid aan meer dan 81.000 medewerkers. De activiteiten van Toyota in Europa worden ondersteund door een netwerk van 31 nationale marketing- en verkoopondernemingen, een totaal van +- 3.000 verkooppunten en negen productielocaties. Met meer dan 200.000 hybrides op de Europese wegen speelt Toyota een toonaangevende rol bij de ontwikkeling en de productie van milieuvriendelijke auto's.."
bron : https://www.synergiejobs.be/nl/bedrijven/toyota.html
Verder nog :
Toyota has the biggest European presence among Japanese automakers but is still a relatively small player in the market dominated by seven Western brands including Volkswagen (VOWG_p.DE) and Renault (RENA.PA). It also faces aggressive South Korean rivals Hyundai Motor Co (005380.KS) and Kia Motors Corp (000270.KS).
The Japanese automaker, which has six vehicle assembly plants in the region including Turkey and Russia and three engine plants, aims to boost European sales to 1 million vehicles in 2015, including the Lexus brand cars, Leroy said.
Bron :
En dat de GT86 geen sales cijfers zal doen uit de pan rijzen is nogal vanzelfsprekend ja.
Comment
-
Dat de auto op die standaard prius banden bij een iets sportievere rijstijl ( waar de auto tochwel om vraagt gezien zijn motor/looks) het enorm laat afweten imo.... en dan heb ik het niet over roekeloos hem in het rond gooien, maar gewoon strak, sportief rijden = TE weinig grip vanwege de rotslechte banden. Op zulke wagen verwacht ik standaard een betere band...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk BerichtenDat de auto op die standaard prius banden bij een iets sportievere rijstijl ( waar de auto tochwel om vraagt gezien zijn motor/looks) het enorm laat afweten imo.... en dan heb ik het niet over roekeloos hem in het rond gooien, maar gewoon strak, sportief rijden = TE weinig grip vanwege de rotslechte banden. Op zulke wagen verwacht ik standaard een betere band...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenEn dan zou die een hogere CO2 hebben en zou je veel meer extra betalen aan BIV en rijtaks dan wat het je nu kost om er gewoon een andere set banden op te leggen. Het is dus zeker geen fail, maar een goed uitgedachte keuze.
Klopt, maar ik heb met Co² uitstoot en dergelijke geen zaken aangezien ik niet wakker lig van het milieu en alle andere groende toestanden die mij als auto(sport) liefhebber enkel de nek omdraaien... in landen waar er een andere "taks" regeling is, komt ie ook op prius banden, dus ik denk nu eerlijk gezegd dat het in BE eerder een toeval is dan een bewuste keuze van Toyota.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk BerichtenKlopt, maar ik heb met Co² uitstoot en dergelijke geen zaken aangezien ik niet wakker lig van het milieu en alle andere groende toestanden die mij als auto(sport) liefhebber enkel de nek omdraaien... in landen waar er een andere "taks" regeling is, komt ie ook op prius banden, dus ik denk nu eerlijk gezegd dat het in BE eerder een toeval is dan een bewuste keuze van Toyota.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHet CO2 verhaal is europees, niet vlaams. Alleen is het nog niet overal doorgevoerd. En ook voor de constructeur is het van belang gezien zij een max gemiddelde CO2 over gans hun gamma mogen hebben. Dus hoe meer "zuinige" modellen, hoe meer dikke motoren ze nog kunnen maken voor de chinese en amerikaanse markt.
Laat ze in Europa maar met Priussen rijden en taksen betalen en in Azie en Amerika waar ze zich geen bal van het milieu aantrekken kunnen ze dan 5 liters met 500 pk verlopen, want de co is in evenwicht.
En wanneer ze hun wagens verschepen naar Amerika zetten ze er nog een paar containers met zuivere aangekochte lucht uit Zwitserland bij.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment