Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Het is waar wat je zegt en dat vind ik nu net de grootste zever die er is.
    Laat ze in Europa maar met Priussen rijden en taksen betalen en in Azie en Amerika waar ze zich geen bal van het milieu aantrekken kunnen ze dan 5 liters met 500 pk verlopen, want de co is in evenwicht.
    En wanneer ze hun wagens verschepen naar Amerika zetten ze er nog een paar containers met zuivere aangekochte lucht uit Zwitserland bij.

+1

Comment

Laat ze in Europa maar met Priussen rijden en taksen betalen en in Azie en Amerika waar ze zich geen bal van het milieu aantrekken kunnen ze dan 5 liters met 500 pk verlopen, want de co is in evenwicht.
      En wanneer ze hun wagens verschepen naar Amerika zetten ze er nog een paar containers met zuivere aangekochte lucht uit Zwitserland bij.
      Klopt en klopt niet. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt zijn de amerikaanse normen wel strengen dan de euronormen. Dat is al bijna altijd al zo geweest, zelf een E30 M3 had in Amerika minder pk dan bij ons, door de milieu normen. Ik DENK dat het ondertussen zo goed als gelijk gekomen is voor wagens, maar voor 2 wielers is er nog steeds een verschil en zijn ze in amerika strenger.

Feit blijft wel dat ze daar nog steeds meer olie "verspillen", wat Amerika dan ook heeft als werkpunt voor 2020, maar de uitstoot per liter olie ligt wel vrij laag.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Correct Tjeu, en er komt ook een strenge regelgeving qua verbruik in de US, niet per se voor het milieu maar om hun verslaving en afhankelijkheid van olie te minderen.

Ook in Azie zijn meerdere landen en steden aan het komen met allerlei regleringen om het gebruik van autos te minderen met strengere emissie regelgeving, beperking van het aantal nieuwe registraties dmv loterijen en veilingen, beperkingen wanneer je je auto mag gebruiken (enkel even of oneven dagen) etc.

Koop je een GT86 in Singapore dan kost je dat de ronde som van 100'000€ en dat in de veronderstelling dat je aan een kenteken geraakt waarvoor je nog eens 20-30'000€ mag dokken om hem ingeschreven te krijgen... :eek:

Dus er vanuitgaan dat "ze" daar ginds in het verre Azie het veel beter hebben is niet per se juist
        Last edited by Onehp; 15/06/2013, 14:29.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Klopt en klopt niet. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt zijn de amerikaanse normen wel strengen dan de euronormen. Dat is al bijna altijd al zo geweest, zelf een E30 M3 had in Amerika minder pk dan bij ons, door de milieu normen. Ik DENK dat het ondertussen zo goed als gelijk gekomen is voor wagens, maar voor 2 wielers is er nog steeds een verschil en zijn ze in amerika strenger.

Feit blijft wel dat ze daar nog steeds meer olie "verspillen", wat Amerika dan ook heeft als werkpunt voor 2020, maar de uitstoot per liter olie ligt wel vrij laag.
          Nie veralgemenen he, da was vooral in Californie dat ze strenger zijn. Er zijn nog meer dan staten genoeg waar ze daar hun niks van aantrekken.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
              Dat de auto op die standaard prius banden bij een iets sportievere rijstijl ( waar de auto tochwel om vraagt gezien zijn motor/looks) het enorm laat afweten imo.... en dan heb ik het niet over roekeloos hem in het rond gooien, maar gewoon strak, sportief rijden = TE weinig grip vanwege de rotslechte banden. Op zulke wagen verwacht ik standaard een betere band...
              Michelin premacy.. zeker geen rotslechte band

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                Prachtig

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    Michelin premacy.. zeker geen rotslechte band
                    Idd, primacy HP is een erg goed band, alleen in zijn compromis niet uitgesproken sportief.

Je kan twee kanten uit.

1) Die van sport = prestaties ook op circuit. Dan wil je maximale grip en zijn er idd betere banden. Met de Primacy regelmatig op circuit is geen goed idee, die banden kunnen die warmte niet aan en die zal je snel kapot rijden als je meer dan 2 rondjes vol kot gaat.

2) Die van sport = plezant. Hier wil je speelsheid, controleerbaarheid. En daar is de Primacy HP goed want progressief. En ondanks hun bescheiden sportieve aspiraties trekken die nog steeds gemiddeld 0,9G op een skidpad, tegen ong. 1G als je er quasi semi slicks onder zet. En in de regen heeft ie ook goede grip. Verder is het een stille band en gaat lang mee, zo van die dingen die je begint te apprecieren als je een auto wat langer hebt. Voor een auto op de openbare weg is het zeker geen slechte band.

Goede "handling" en plezier daarin is niet per se = maximale grip, zie ook volgende filmpje:
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                      Idd, primacy HP is een erg goed band, alleen in zijn compromis niet uitgesproken sportief.

Je kan twee kanten uit.

1) Die van sport = prestaties ook op circuit. Dan wil je maximale grip en zijn er idd betere banden. Met de Primacy regelmatig op circuit is geen goed idee, die banden kunnen die warmte niet aan en die zal je snel kapot rijden als je meer dan 2 rondjes vol kot gaat.

2) Die van sport = plezant. Hier wil je speelsheid, controleerbaarheid. En daar is de Primacy HP goed want progressief. En ondanks hun bescheiden sportieve aspiraties trekken die nog steeds gemiddeld 0,9G op een skidpad, tegen ong. 1G als je er quasi semi slicks onder zet. En in de regen heeft ie ook goede grip. Verder is het een stille band en gaat lang mee, zo van die dingen die je begint te apprecieren als je een auto wat langer hebt. Voor een auto op de openbare weg is het zeker geen slechte band.

Goede "handling" en plezier daarin is niet per se = maximale grip, zie ook volgende filmpje:
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Toch grappig die reacties hier altijd van mensen die wrs de band nog nooit hebben bereden, maar enkel uitgaan van testjes...
                      Een band moet bij een auto passen, je kan nooit zo maar zeggen die band moet goed rijden onder die auto.
                      Ik kan geen mening geven omdat ik enkel 20km heb gereden met de gt86 in het nat, en dat was best fun. (al vind ik nog steeds dat hij onderin te weinig koppel heeft!!!)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                        Toch grappig die reacties hier altijd van mensen die wrs de band nog nooit hebben bereden, maar enkel uitgaan van testjes...
                        En de auto zelf ook niet..... onwetend wat de auto kan/wil, onwetend hoe dat bepaald type band reageerd op die bepaalde wagen, en dan toch het beter weten beste stuurlui staan aan wal zeker...

Comment

• voor de zageventen ivm te weinig power:

www.crankandpiston.comwww.facebook.com/crankandpistonwww.instagram.com/crankandpistonThe RS-R 86, which will be piloted by drivers Manabu Orido and Fredric A...
                          www.peugeotforum.be

Comment

Klopt niet ( in sommige staten van de US zijn de regels strenger dan hier)
                            truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                              Klopt niet ( in sommige staten van de US zijn de regels strenger dan hier)
                              Inderdaad, zoals je zelf zegt....sommige, de minderheid.
                              Ik bedoel in het algemeen en kan toch niet elke uitzondering opnoemen.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                En de auto zelf ook niet..... **********, en dan toch het beter weten beste stuurlui staan aan wal zeker...
                                Helemaal mee eens

Comment

• Wie zijn jullie nu aan het afzeiken omdat ze een andere opinie hebben? Kan niet goed meer volgen eigenlijk. Ook kan ik vaststellen dat men blijkbaar de auto leuk vindt als er minder grip is (regen), maar dat ie te weinig grip heeft in het droge. Dus eigenlijk te veel?? Inderdaad, misschien ligt het aan de rijder? Of in de verwachtingen?

Ik ben helemaal open voor de suggestie dat ie helemaal anders en volgens vele smaken nog veel beter kan sturen met een stel deftige sportbanden. Hier en daar wordt er een vergelijk gemaakt met de Elise, dat het verschil niet heel groot is. Wel wordt de elise geleverd op een quasi semislick voor de weg. En diegene die bv. een AD08 op de 86 zetten rapporteren dan ook een grote verbetering in feedback. Het verschil met een standaard Elise wordt dan weer wat kleiner. Maar het comfort lijdt daaronder alsook de grip in de regen (aquaplaning) en de nadelen van zo een band zou voor de meeste normale mensen niet aanvaard worden indie de wagen dagelijks gebruikt wordt.

Raar maar waar, een sportwagen is ook een compromis. Bv. voor de ene is een BMW M een hardcore sportauto, voor een ander is dat een zachte peer waar direct wat spullen van Akra, AP, OZ, KW etc. aan moet besteed worden om er iets aan te hebben.
                                  De ene klaagt over gebrek aan comfort en een harde vering, een ander vindt hem te zacht en de banden slecht...
                                  Zelf vind ik dat voor een standaardauto, het een homogene, gebalanceerde auto is met een welgekozen prestatieniveau (lees: bewust niet heel hoog).

Als we dan toch over andere schoeisel hebben, voor mij is een setje superlichte 16" en zo een smallere (op papier) AD08 met zeer stijve zijwand een favoriet - op de standaard ophanging. Redelijk ver van de 19" blingvelgen en een quasi geen veerweg die in het topic voorbijkomen, ziet er sportief en snel uit, maar imho helemaal faut..
                                  Last edited by Onehp; 20/06/2013, 16:11.
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Inderdaad, zoals je zelf zegt....sommige, de minderheid.
                                    Ik bedoel in het algemeen en kan toch niet elke uitzondering opnoemen.
                                    Aja, want een fabrikant maakt zevenendertig verschillende versies voor een land. De invoerders zouden content zijn

Wat naar Amerika gaat, is allemaal hetzelfde en voldoet aan de strengste normen. Ik heb me zelf lang met spare-parts en stockbeheer bezig gehouden. Alles voor de Amerikaanse markt was hetzelfde en alles voldeed aan strengere normen. Zelf al in de klasse van de 50cc'tjes.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Aja, want een fabrikant maakt zevenendertig verschillende versies voor een land. De invoerders zouden content zijn

Wat naar Amerika gaat, is allemaal hetzelfde en voldoet aan de strengste normen. Ik heb me zelf lang met spare-parts en stockbeheer bezig gehouden. Alles voor de Amerikaanse markt was hetzelfde en alles voldeed aan strengere normen. Zelf al in de klasse van de 50cc'tjes.

Euh....Tjeu, ik bedoelde de landen en verschillende staten in Amerika.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Dichte "gebuur" heeft zich een zwarte GT gekocht met zetels in zwart/rood

Zeer knap

Comment

• ik heb toch maar ook eens een testritje geboekt.

Comment

Working...
                                          X