Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wie zijn jullie nu aan het afzeiken omdat ze een andere opinie hebben? Kan niet goed meer volgen eigenlijk. Ook kan ik vaststellen dat men blijkbaar de auto leuk vindt als er minder grip is (regen), maar dat ie te weinig grip heeft in het droge. Dus eigenlijk te veel?? Inderdaad, misschien ligt het aan de rijder? Of in de verwachtingen?
Ik ben helemaal open voor de suggestie dat ie helemaal anders en volgens vele smaken nog veel beter kan sturen met een stel deftige sportbanden. Hier en daar wordt er een vergelijk gemaakt met de Elise, dat het verschil niet heel groot is. Wel wordt de elise geleverd op een quasi semislick voor de weg. En diegene die bv. een AD08 op de 86 zetten rapporteren dan ook een grote verbetering in feedback. Het verschil met een standaard Elise wordt dan weer wat kleiner. Maar het comfort lijdt daaronder alsook de grip in de regen (aquaplaning) en de nadelen van zo een band zou voor de meeste normale mensen niet aanvaard worden indie de wagen dagelijks gebruikt wordt.
Raar maar waar, een sportwagen is ook een compromis. Bv. voor de ene is een BMW M een hardcore sportauto, voor een ander is dat een zachte peer waar direct wat spullen van Akra, AP, OZ, KW etc. aan moet besteed worden om er iets aan te hebben.
De ene klaagt over gebrek aan comfort en een harde vering, een ander vindt hem te zacht en de banden slecht...
Zelf vind ik dat voor een standaardauto, het een homogene, gebalanceerde auto is met een welgekozen prestatieniveau (lees: bewust niet heel hoog).
Als we dan toch over andere schoeisel hebben, voor mij is een setje superlichte 16" en zo een smallere (op papier) AD08 met zeer stijve zijwand een favoriet - op de standaard ophanging. Redelijk ver van de 19" blingvelgen en een quasi geen veerweg die in het topic voorbijkomen, ziet er sportief en snel uit, maar imho helemaal faut..
AD08 valt echt wel goed te rijden in de regen... Wordt zelfs in sommige raceklasses als regenband genomen..
AD08 valt echt wel goed te rijden in de regen... Wordt zelfs in sommige raceklasses als regenband genomen..
Ja, ik heb er zelf goede ervaringen mee, is men favorietband. Maar je moet er wel een beetje actief mee rijden in de regen zodat het rubber niet steenkoud blijft want dan is er duidelijk minder grip. En ook aquaplaned dat dus duidelijk vroeger, weerom geen probleem als je ermee kan omgaan/anticiperen. Ok voor een liefhebber, meer problematisch voor OEM montage waar gelijk wie de auto, met een "normaal" verwachtingspatroon, kan kopen...
So what brings us back to this car, after all it is just a color change and wheels, or is it? It was supposed to be kept secret, but due to it being a daily driver, the color change was "leaked" a few days before this feature dropped to a…
Idd maar die wagen koop je ook niet met een automaat toch?
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Blijkbaar worden er toch veel met automaat verkocht.
Bij mijn testrit zei de verkoper dat de automaat met een dsg kon vergeleken worden............was me dat een tegenvaller.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik denk wel dat jij die dingen te veel gaat vergelijken met de Porsche waar jij geregeld mee rondrijdt, jij verwacht er te veel van imo...
Eigenlijk niet echt daarmee vergeleken, ik had mijn madam bij en die is nie veel gewoon (minike) en die vond de acceleratie niet passen bij dat sportieve uiterlijk van de toyota.
Moest ik er beter in passen, en moest die iets sneller zijn, zou ik die nog wel overwegen om te kopen in de manuele versie.
De verkoper verschoot ervan dat ik persee een manuele wilde want hij heeft nog maar een paar manuele verkocht tegenover de automaat.
Comment