Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Momenteel stockactie bij Toyota Belgie waar er ook een hoop GT86's te koop zijn met 11% korting. Dan zit ge voor de standaardversie rond de 28500 en de luxueuzere modellen rond 30000 of erboven.

@Onehp Groupbuy???
    11% dat kreeg ik hier vorig jaar al bijna. Nu gaan we voor 20% plus waardeval, als de markt tegen valt wil ik niet teveel betalen, ben al dom genoeg geweest mijn laatste twee autos nieuw van nieuw te kopen :-S
    En wel een Zweedse, een goedkopere import is bij herverkoop ook 3000€ minder waard hier. Achterdocht, traditie en lagere verzekering...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Vandaag zowaar 2x gespot... 1 wit, 1 oranje.

Comment

• ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Enkel voor de show...
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• En maar goed ook mss zo'n GT 86 lijkt me niet echt de ideale politiewagen. Daarvoor mist hij wat power en is hij niet praktisch genoeg.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              En maar goed ook mss zo'n GT 86 lijkt me niet echt de ideale politiewagen. Daarvoor mist hij wat power en is hij niet praktisch genoeg.
              Wat is dat, frustratie? Misschien is deze beter geschikt dan

(pas op, 40pk!)

De klassieke zweedse flikkenauto Volvo V70 T6 zou een politie GT86 anders makkelijk voorblijven, al was het maar omdat er geen plaats is voor 500kg extra politieuitrusting :p
              Last edited by Onehp; 31/08/2013, 09:46.
              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                flikken hebben precies nog redelijk goede smaak qua velgen

Comment

En maar goed ook mss zo'n GT 86 lijkt me niet echt de ideale politiewagen. Daarvoor mist hij wat power en is hij niet praktisch genoeg.
                  Power missen?
                  De gemiddelde flik kan gewoon niet overweg met een auto met een beetje power!
                  Ze zouden ze beter allemaal een fiets geven.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

0-100 in 7,5sec en een top van 230, daarmee houdt ge 90% van het Belgisch wagenpark wel bij. En onpraktisch? Kijk eens waar onze noorderburen vroeger mee reden. Porsche 911 targa en dan nog met zo'n pothelm op hun hoofd.

Comment

• Toch vind ik dat echt geen politiewagen. Die Smart bvb is zeer handig om te parkeren of om op smalle plaatsen te komen. Een Volvo of een Volkswagen leent zich ideaal tot politiewagen en worden dan ook in vele landen gebruikt.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Het ís geen echte politiewagen. Maar laat de mensen hun illusies hebben
                        Last edited by Onehp; 31/08/2013, 18:26.
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Power missen?
                          De gemiddelde flik kan gewoon niet overweg met een auto met een beetje power!
                          Ze zouden ze beter allemaal een fiets geven.
                          leugens, mijn zoon

Comment

• Nee, de harde waarheid!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Gewone politie kan meestal niet veel beter rijden dan de gemiddelde mens, wegpolitie is meestal veel beter - die van BODW waren toch serieus goed (hetgeen getoond werd).

Trouwens, de merendeel van de mensen met een dikke/straffe/snelle auto kunnen de capaciteiten nauwelijks benutten verder dan wat rechtdoor acceleratie... In plaats van te stellen dat die en die auto te traag is, kun je je eerder afvragen welke auto niet te snel is voor zijn chauffeur en de omstandigheden.

Voor mij is aan het eind van de dag is de GT86 een rijderswerktuig waar er een kans bestaat de capaciteiten effectief te bezigen/genieten, dit type auto of straffer zou ik nooit kopen voor de status of hoe dat eruit ziet, dwz om er 99% van de tijd met een ei mee onder het gas te rijden... Ook al zal het effectief ook niet minder dan 94% van de tijd zijn, zo snel is dit ding
                              Last edited by Onehp; 01/09/2013, 10:42.
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Vorig jaar eens met de GT86 mogen rijden (dealer). Rijdt prachtig maar niet beter of slechter dan een andere auto, als je je aan de verkeersregels houdt en gewoon met het verkeer volgt. Probleem van de motor van de GT86 is het gemis van koppel in de lagere toeren. En voor mij persoonlijk was dat een serieus gemis. Als je 11 jaar met een 3.0 V6 rijdt, voel je dat verschil wreed goed.

Comment

• Mensen zijn gewoon niet meer gewoon aan een atmo benzine. En ja een 2l is geen 3l...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                    Mensen zijn gewoon niet meer gewoon aan een atmo benzine. En ja een 2l is geen 3l...
                                    Dat is zo, ja. Kan zijn dat je het gebrek aan koppel na een tijd gewoon wordt. Het is alleen maar bij de eerste proefrit niet een positief punt om te beslissen of deze auto is wat je ervan verwacht, qua rijplezier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                      Dat is zo, ja. Kan zijn dat je het gebrek aan koppel na een tijd gewoon wordt. Het is alleen maar bij de eerste proefrit niet een positief punt om te beslissen of deze auto is wat je ervan verwacht, qua rijplezier.
                                      tis gewoon een andere manier van rijden é.
                                      Het voelt ook anders aan dan bijvoorbeeld een doorsnee diesel die eerst leeg is, dan kort bulkt van het koppel en tot slot direct zonder adem valt. Als je (algemeen, niet speciaal naar jou toe) dat gewoon bent, dan voelt zo een atmo motor slapkes en vooral erg onnatuurlijk aan, terwijl die eigenlijk veel natuurlijker is dan een geblazen motor.

Een dikke atmo 3.0 is natuurlijk nog gans iets anders, in de positieve zin wel te verstaan.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ooit nog met Honda CRX gereden met een speciale uitlaat die meer vermogen gaf (in de hogere toeren). Deze wagentjes hadden ook een deftig tekort aan koppel in vergelijking met de wagens van nu. Toen was dat voor mij totaal geen probleem, nu zou ik daar wel problemen met hebben. 't Is wel degelijk een andere manier van rijden.

De duw in de zetel door koppel is een plezant gevoel. Bijna elke autojournalist zegt dat de motor te weinig vermogen heeft (lees: koppel).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                          Bijna elke autojournalist zegt dat de motor te weinig vermogen heeft (lees: koppel).
                                          Zeiden ze van de Clio 2.0 ook destijds. Ook journalisten zijn dat niet meer gewoon. Hoeveel atmo's met +170pk heb je heden ten dage immers nog op de markt...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                          X