Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

    Ben wat aan het rondkijken naar "plezante" hot hatches die ook als daily dienst kunnen doen. Die 2 hierboven had ik reeds voorbij zien komen (en het bovenstaande filmpje is dan ook wel interessant), maar welke zouden jullie nog in dat lijstje plaatsen?
    • Toyota GT86
    • Mazda MX-5
    • Renault Megane RS (FWD)
    • ..?
    Een hatchback is een 3- of 5-deurs genre Megane, Focus, Golf. De hot hatch is daar de sportieve uitvoering van.
    Een GT86 zou ik eerder een coupé noemen, een MX-5 is een roadster ;-)
    Een coupé kan er misschien wel dicht bij aanleunen, maar ik denk dat een roadster toch een heel ander karakter heeft dan een hot hatch.

    Comment


    • RX-8

      Ik doelde eigenlijk op sportieve (betaalbare ) wagens in het algemeen: hot hatches, (sport) coupés, roadsters, etc...

      Misschien giet ik het beter ééns in een apart topic.

      Comment


      • Ik wil een Megane RS

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
          Ik wil een Megane RS
          Wat houdt u tegen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

            Wat houdt u tegen?
            V70 moet buiten geraken
            Welke gek wilt er nu nog een 2.4 I5 diesel, met hoe de media iedereen nu zot maakt ivm diesel.

            Comment


            • Abarth 124 Spider
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                V70 moet buiten geraken
                Welke gek wilt er nu nog een 2.4 I5 diesel, met hoe de media iedereen nu zot maakt ivm diesel.
                Ook weer waar.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Megan RS, die GT86 ga je rap beu zijn.
                  Die blijven ook niet lang bij hun eigenaar, als daily totaal niet geschikt met zijn motorkarakter.
                  berengun Onehp

                  Wat is jullie vakkundige mening als (ex) GT86 owners ? Ik loop misschien wel een paar jaar achter, maar ik ben mij nu al een tijdje suf aan het kijken naar allerhande reviews en het leeuwendeel daarvan is toch wel zeer lovend (Chris Harris, Clarkson,..) Misschien maar ééns een testrit boeken..
                  Last edited by ; 10/07/2017, 22:41.

                  Comment


                  • Mij heeft de gt86 toch ook altijd aangetrokken, spijtig dat ik er niet in raak. Nina als hoofdwagen ook niet optimaal.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician

                      berengun Onehp

                      Wat is jullie vakkundige mening als (ex) GT86 owners ? Ik loop misschien wel een paar jaar achter, maar ik ben mij nu al een tijdje suf aan het kijken naar allerhande reviews en het leeuwendeel daarvan is toch wel zeer lovend (Chris Harris, Clarkson,..) Misschien maar ééns een testrit boeken..
                      Heb hem nog altijd en dat zegt ook iets. Als ik hem als enige auto kon houden deed ik dat ook. Qua gevoel is het toch iets anders dan de meeste andere wagens. Mijn Cupra is super goed maar toch blijft het iets extra om met de gt86 te rijden. Heb de mijne wel voor 6k€ aan modificaties gedaan, de helft daarvan zijn reeds in de laatste FL geïmplementeerd. Het mooie eraan is wel dat er een enorme aftermarket voor is, dus wil je iets aanpassen dan vind je makkelijk je goesting. En de Cupra is ook aangepast voor seffens 4,5k€... Ik zie het als twee opties aantikken op een Duitse optielijst
                      Praktisch is de GT86 als een 911 met neerklapbare achterbank...

                      Testrijden is het enige en beste antwoord.
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                      Comment


                      • Inderdaad testrijden!
                        Ik was ook "om" op basis van de specs en afgaand op reviews
                        Maar toen bleek het in feite totaal mijn ding niet te zijn, rekening houdend met het gebruik dat ik er zou van maken (type wegen en verkeerssituatie)
                        Autojournalisten testen iets een paar dagen en bij dit type wagens worden onhebbelijkheden nogal makkelijk onder de mat geveegd maar als eigenaar moet je er wel mee leven.
                        Het is ook niet toevallig dat er na korte tijd vrij veel te koop staan.
                        Al met al is het maar een erg beperkte groep die deze wagen waardeert én kan blijven waarderen.
                        Een GT86 heeft volgens mij letterlijk "ruimte" nodig, zoniet wordt het een frustrerende auto

                        Comment


                        • FvDm Over welk type wegen hebben we het dan? Hoofdzakelijk autostrade bijvoorbeeld? Want dan kan ik me wel voorstellen dat er betere wagens te vinden zijn.

                          Waren er daarnaast nog andere dingen waar je niet mee kon leven?

                          Comment


                          • Autostrade kon ik mee leven want is maar een beperkt stuk maar vooral op de drukkere 90km/u secundaire wegen (intussen 70 km/u...) in Vlaanderen kun je in feite weinig doen met zo'n auto. Koppel is te laag om in druk verkeer fun te hebben en wanneer ik rijd (grofweg tussen 7-9u en 16-18u) is er niet genoeg plaats
                            Je kunt zeggen ja, hou die dan voor in het weekend maar enkel daarvoor kan ik geen auto verantwoorden in het gezinsbudget

                            Komt erbij, tweede halve dag dat ik de GT86 had was het slecht weer en dan merk je dat de wagen erg makkelijk uitbreekt op nat wegdek in bochten, zelfs zonder écht zot te doen.
                            Je voelt het wel aankomen en het is zelfs voor een gemiddelde chauffeur als mezelf allemaal heel makkelijk op te vangen, dat wel, maar bijvoorbeeld een no go om deze aan mijn vriendin mee te geven want die zou panikeren en dat loopt niet goed af...
                            Andere nadelen niet echt, je weet op voorhand dat het geen praktisch ruimtewonder is en ook de afwerking is redelijk plastiekerig.
                            Bij de testwagen die ik had pelde het stuur al af, om maar te zeggen... Lakwerk is ook echt dun dus bijv. een zwarte gaat direct vol staan met swirls.
                            Je ziet zo dat Toyota alles ingezet heeft op wegligging in het ontwerp en niet zozeer op afwerkingskwaliteit. Wat hun goed recht is natuurlijk maar hier en daar voelt het wel nogal budget-achtig aan.

                            Comment


                            • Da's toch niet erg ? Tegenwoordig maakt iedereen zo'n spel van 'harde plastics' in het interieur .. Wat is daar dan mis mee ? Dat beïnvloedt toch niet de wegligging of prestaties van uw auto ? Niet premium genoeg, wat dat woord ook mag inhouden .. :-S
                              Fuck die snobs ;-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

                                Heb hem nog altijd en dat zegt ook iets. Als ik hem als enige auto kon houden deed ik dat ook. Qua gevoel is het toch iets anders dan de meeste andere wagens. Mijn Cupra is super goed maar toch blijft het iets extra om met de gt86 te rijden. Heb de mijne wel voor 6k€ aan modificaties gedaan, de helft daarvan zijn reeds in de laatste FL geïmplementeerd. Het mooie eraan is wel dat er een enorme aftermarket voor is, dus wil je iets aanpassen dan vind je makkelijk je goesting. En de Cupra is ook aangepast voor seffens 4,5k€... Ik zie het als twee opties aantikken op een Duitse optielijst
                                Praktisch is de GT86 als een 911 met neerklapbare achterbank...

                                Testrijden is het enige en beste antwoord.
                                Wij hebben hem niet meer, maar in ons geval wil dat ook niets zeggen
                                De GT86 zit zonder moeite in de top 5 van de leukste wagens die we al gehad hebben, toppers zijn het stuurgevoel en de losse achterzijde op de kleine wegjes. Zoek je een stoplichtsprinter, zoek dan verder, zoek je echt rijplezier is de GT86 een topkeuze. Puur op rijgevoel en stuurgevoel is hij beter dan onze huidige MX5.
                                Koop er wel eentje van voor de facelift, na de facelift blijkt hij net wat minder speels te zijn geworden. Zet er dan wel geen bredere banden en zo op, dan haal je 9/10 het beste punt van de GT86 onderuit.
                                Interieur, uitrusting, looks en al die dingen zijn onbelangrijk, kleine baantjes, ESP af en rijden maar!
                                en ja, ik heb spijt dat hij weg is...nadeel van koopziek te zijn
                                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                Comment


                                • FvDm

                                  Was die testrit bij een officiële Toyota dealer? Want één uurtje waar er dan nog een pipo naast u zit, lijkt mij eerlijk gezegd ook veel te kort. Zo een halve dag lijkt mij eigenlijk ideaal.
                                  Last edited by ; 12/07/2017, 11:00.

                                  Comment


                                  • Zachte luxe... plastiek. Inderdaad, waar gaat het om. Ziet goed genoeg uit in eerste aanblik dat dashboard, en het kraakt, ratelt en piept niet storend. En ik kan de knoppen snel vinden die ik nodig heb.

                                    Wat ie wel heeft wat velen niet hebben en wat wel echt belang heeft, is een uitstekend zicht naar buiten, waar ik toch 98% naar kijk. Lage uitgesproken motorkap, ruit niet te vlak, niet te brede stijlen...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                                    Comment


                                    • En de zitpositie? Is die echt zo fantastisch? Bijna iedere reviewer is er lyrisch over

                                      Comment


                                      • Dat test je best zelf... Je kan alvast goed laag zitten, daar merk je echt het verschil tussen een sportwagen en een hot hatch etc en toch deel van de subjectieve beleving.
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                          FvDm

                                          Was die testrit bij een officiële Toyota dealer? Want één uurtje waar er dan nog een pipo naast u zit, lijkt mij eerlijk gezegd ook veel te kort. Zo een halve dag lijkt mij eigenlijk ideaal.
                                          Was 2 keer een ganse namiddag, zonder pipo van de garage erbij
                                          Paar jaar terug was er zo'n actie waar je een sms kon sturen om een GT86 te testen. Wegens gebrek aan interesse mocht je er toen langer mee rijden.

                                          edit: zicht inderdaad ok, behalve naar achter dan
                                          als ik me goed herinner was enkel bestuurdersstoel instelbaar, kan ook een optie zijn
                                          Last edited by FvDm; 12/07/2017, 14:39.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X