echte recaro's, grote velgen & carbon spoiler... ziet er goed uit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Subaru BRZ
Collapse
X
-
I know I can’t be the only one who feels that the internet, and more recently social media, makes it seem like time passes faster than ever. How many times have you scrolled through dozens and dozens of someone’s Instagram photos only to get to something that happened hardly a week ago? With everything being updated constantly …Last edited by fuxhound; 27/10/2015, 16:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenOOOO Ja, veel beter dan het origineel. Ik mis alleen nog een op het dak gemonteerde roze paardenstaart.
Comment
-
Rij-impressie: SUBARU BRZ
Zowel cosmetisch als technisch heeft Subaru de BRZ klaargemaakt voor z’n tweede levensfase. Is dat genoeg om tweecijferige verkoopcijfers te realiseren?
Subaru heeft de BRZ een update gegeven. Zowel het exterieur, het interieur als de techniek zijn onderhanden genomen. Niet dat iemand verwacht dat het model nu wel als zoete broodjes over de toonbank zal gaan — de uiterst bescheiden verkoopcijfers zorgen er voor dat de Subaru BRZ op onze wegen een zeldzamere verschijning is dan de gemiddelde Ferrari, hoewel het sympathieke sportwagentje met zijn eigenwijze techniek is klaargemaakt voor zijn volgende levensfase. Aan de opzet is overigens niets veranderd: de in lengterichting geplaatste boxermotor drijft nog steeds de achterwielen aan. Aan de buitenkant zal kenners de aangepaste vorm van de openingen in de voorbumper opvallen, net als de hertekende achterspoiler en de nieuwe indeling van de achterlichtunits. Het gaat hier om bescheiden cosmetische ingrepen.
Op het dashboard gaat Subaru met de tijd mee en maakt het conventionele dubbel-DIN-audiosysteem plaats voor een geïntegreerde multimedia-installatie met een centraal 6,2-inch touchscreen. En het stuurwiel bevat voortaan knoppen om de telefoon op te nemen, de stereo harder of zachter te zetten en de boordcomputer te bedienen. Maar goed, daarmee keren ze het tij niet bij Subaru. Het interieur straalt nog altijd weinig klasse uit, de materiaalkeuze doet op z'n zachtst gezegd pover aan voor een auto van dik vijftig mille. Ronduit teleurstellend is de boordcomputer waarop ook een vermogens- en een koppelgrafiek in beeld kunnen worden getoverd: ongeacht de stand van het gaspedaal (zelfs bij gas los) laat die de maximum curves zien. Onvoorstelbaar, moet een merk dat jaren heer en meester was op 's werelds rallypistes het nu hebben van kermismetertjes?
Speelmaatje
Zijn de onzichtbare aanpassingen dan interessanter? De motor is in elk geval tegen het licht gehouden en onder andere voorzien van nieuwe nokkenassen en een verbeterde klepbediening. Daarnaast zijn er een aantal verstevigingen en wrijvingsverminderende aanpassingen doorgevoerd. Dit alles moet de levensduur ten goede komen. Aan de prestaties van de atmosferische boxer verandert dat echter niets: gepiekt wordt nog steeds bij 200 pk en 205 Nm. Om daar van te genieten moet je de motor wel flink in de toeren jagen, onder de 5.000 toeren per minuut zit er weinig muziek in. Eenmaal daarboven is het leuk spelen. Zijn maximale trekkracht geeft hij pas bij 6.400 toeren vrij. Je moet je er even op instellen.
Ook het onderstel is herzien, en met effect. De veren zijn aangepast (de voorste iets steviger, de achterste iets soepeler) waardoor de auto eigenlijk over z'n voorwielen naar de buitenbocht wil. Maar … zo ver komt het niet. Aan de achterkant heeft de BRZ namelijk een stijvere torsiestabilisator gekregen om onderstuurneigingen in de kiem te smoren en makkelijker overstuur te genereren, en daarnaast uiteraard de auto ook sneller te laten reageren op stuurbewegingen. Met resultaat. In rechte lijn volgt de Subaru mooi stabiel z'n koers en hij gaat keurig neutraal de bocht om. Laat je halverwege de bocht het gas los, dan voel je direct dat de achterkant zich begint te zetten. Met de elektronica in de Track-modus geeft Subaru je net die extra benodigde vrijheid om de BRZ door een beetje te spelen met het gaspedaal heel gecontroleerd in overstuur te brengen. Niet dat dat nu de heilige graal is, maar het is op z'n tijd best leuk. Deze auto biedt je dat plezier. De grens tussen rijden en glijden ligt (mede dankzij smalle 215/45R17-banden) nog altijd niet ver weg, waardoor je geen extreme snelheden nodig hebt om de limiet op te zoeken (nadat je alle ondersteunende elektronica hebt uitgeschakeld) en de besturing is direct genoeg om een en ander weer snel op te vangen.
Het onderstel is de attractie van deze auto.
OORDEEL- +Communicatieve besturing
- +Speels onderstel
- -Pover interieur
- -Stevige prijs
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
NOG ALTIJD GEEN BRZ STI
Een ruime week geleden maakte Subaru middels een foto van een BRZ met achterspoiler kenbaar dat het iets bijzonders in het vat had zitten. Autoland hoopt al jaren op een volwaardige STI, maar opnieuw blijkt de coupé geen Subaru Tecnica International-behandeling te krijgen.
Bij het bespreken van de teaser die Subaru vorige week presenteerde, hielden we al rekening met het feit dat de door het Japanse merk getoonde enorme achtervleugel niet direct betekent dat de BRZ een STI-behandeling krijgt. Al jaren hoopt men dat het toch eens gaat gebeuren, maar ook deze keer vaart die boot de haven voorbij. De sportieve BRZ betreft de tS-versie, een 'tuner bij STI'-variant die wel het uiterlijke vertoon, maar niet de over de innerlijke STI-kracht beschikt.
Dat betekent overigens niet dat de BRZ tS slechts van wat spoilerwerk is voorzien. Subaru monteert Sachs-dempers en veren en plaatst veertpootbrug onder de motorkap. 18-inch lichtgewicht wielen maken deel uit van het pakket, hetzelfde geldt voor Brembo-remmerij en Michelin Pilot Sport 4 banden. In het interieur is fanatiek gestrooid met van rode stiksels voorzien Alcantara.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Slechts 100 stuks en per loterij te verdelen
Die andere Sonderedition auf dem Subaru-Stand heißt BRZ STI Sport, bei der vor allem das Fahrwerk überarbeitet wurde. Auch der Innenraum und das Exterieur wurden verfeinert. Er ist auf 100 Stück limitiert und die Käufer werden ebenfalls ausgelost.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NamazDie STI mag eens dringend gaan kopen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
- Likes 1
Comment
Comment