Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz SL R231

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    Dat ik blij ben dat ik niet voor Mercedes werk!
    Ik zal eens wuiven vanuit mijn SLS... *phoeh*

Comment

Niet lelijk maar veel te druk
      Ik denk dat je zoiets snel beu bent.
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

Comment

Op basis van de foto's ... lijkt er iets grooondig mis met de proporties.

Comment

dju da's lelijk
          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Mooi, maar die lichten wordt wennen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Mercedes SL 2012: Softnose für den Luxus-Roadster

Die Formensprache des SL überzeugt auf den ersten Blick und ist von den typischen Design-Merkmalen aktueller Sportwagen von Mercedes geprägt. Trotz der Nähe zu SLK und SLS tritt der SL eigenständig und unverwechselbar auf. Die eleganten Formen strecken sich auf eine Gesamtlänge von 4,58 Meter – Das ist aktuelles C-Klasse-Format. Die Breite wuchs im Vergleich mit der bisherigen Generation um 57 Millimeter auf 1,88 Meter.

Der Einsatz leichter Materialien wie Aluminium und Magnesium macht es möglich, dass der neue SL trotz größerer Abmessungen über 100 Kilogramm leichter als der Vorgänger ist. Rechnerisch dürfte der neue SL 350 mit 306 PS starkem V6 rund 1,6 Tonnen auf die Waage bringen. Aus Stahl bestehen praktisch nur noch die A-Säulen und der Dachrahmen, weil hier bei einem Unfall besonders große Belastungen auftreten.

Neben dem Mercedes SL 350, dessen 3,5-Liter V6 den Leichtbau-Roadster in 5,9 Sekunden auf Landstraßentempo bringt und sich im EU-Zyklus mit 6,8 Liter auf 100 Kilometer begnügt, bietet Mercedes auch einen 4,7 Liter großen V8-Biturbo im neuen SL 500. Der bärige V8 benötigt im Normverbrauch knapp über 9 Liter und schießt in 4,6 Sekunden auf 100 km/h. Beide SL-Varianten werden elektronisch auf 250 km/h eingebremst.

Dank elektro-mechanischer Direktlenkung mit tempoabhängiger Lenkunterstützung und dem niedrigeren Gesamtgewicht soll der Luxus-Roadster auch Sportfahrer entzücken. Neu im SL, der weiterhin auf ein Metall-Klappdach vertraut, ist auch die aus dem SLK bekannte Panorama-Dachverglasung "Magic Sky Control", die auf Knopfdruck mehr oder weniger Licht in den Innenraum lässt.

Freunde guter Musik werden das Beschallungssystem "FrontBass" lieben, bei dem zwei Basslautsprecher in insgesamt 17 Liter großen Aluminium-Hohlraumstrukturen in den Fußräumen integriert sind. Resultat dieser Bauart ist ein sehr sattes, von unerwünschten Resonanzen verschontes Klangerlebnis auf höchstem Niveau. Ebenfalls neu ist das Wischersystem "Magic Vision Control", bei dem das Wasser erst unmittelbar vor der Lippe des Scheibenwischers aufgebracht wird und so zu keiner Zeit die Sicht behindert. Die Preise stehen bereits fest: Der SL 350 startet bei 93.534 Euro, den SL 500 gibt es ab 117.096 Euro
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Proporties lijken me ````grooondig```` in orde. Eindelijk eens wat vuur in de uitgebluste, kleinburgerlijke `premiumklasse`. De SL is daarbij ook technisch heel verschillend dan zijn Mercedes broertjes.
                De wagen is overigens niet afgeleid van een 2 deursmodel dat op zijn beurt dan weer afgeleid werd van een 4 deursmodel en door al die afleidingen plots >40% meer moet kosten. `t Jonge, hoe kunnen we overigens als autoliefhebbers in dat soort marketingonzin trappen en daarvoor nog eens onze portomonnee op tafel leggen? (Overigens, Mercedes heeft ook zo`n `stunt` in huis met de CLS en de E klasse, maar daar is het prijsverschil nog iets deftiger gehouden)
                `t Ja smaken verschillen, maar tot spijt van wie het benijdt, `t zal een succesnummer worden.

Comment

Bijzonder knap interieur, maar het exterieur vind ik wat vreemd.
                  Vooral het front klopt echt niet (het doet mij wat denken aan een kikker).

Dan vind ik de 6 Serie van BMW toch veel knapper.
                  freude am fahren

Comment

Fotospecial 34 foto's

Comment

Ik vind het knap. De kont vind ik het minst geslaagde aan de wagen. Deze heeft te veel weg van de CLS en loopt te veel af naar beneden. De neus zal wennen maar ik vind de neus toch al veel knapper dan de 6-serie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                        't zal een succesnummer worden.
                        Ik denk ook dat dat bijna niet anders kan, ik acht het merkimago van Mercedes-Benz nog altijd méér dan sterk genoeg om "alles" verkocht te krijgen (waarmee ik niet gezegd heb dat de auto van dit topic iets is waarvoor je zo'n imago moét hebben om 'm verkocht te krijgen). De drol-met-logo-grap zien we 't meest met de blauw-witte propellor maar geldt evenzeer voor elk merk met (zeer) stevig imago, zoals Porsche en ja zeker ook Mercedes-Benz.

Ik vraag me alleen af hoe lang Benz 't zich nog kan veroorloven om een wat (te?) eigenwijze en gevoelig minder aansprekende designtaal te hanteren. Ze zouden van minstens één rechtstreekse concurrent moeten hebben geleerd dat dat niet altijd loont (alhoewel, de vorige BMW '6 was gezien z'n prijs en positionering zeker geen flop, en de vorige '7 was zelfs wereldwijd een gigantisch succes). Als je vandaag ziet met welke monsterkortingen Benz in België de E nog niet eens in de buurt van de verkoopcijfers van de A6 of de '5 krijgt ... en de E is nochtans een auto die technisch en qua eigenschappen 200% OK is ... dat wijst er toch op dat zo'n auto's nog altijd deels met 't oog en de buik worden gekocht. En dat de E nu dus helaas niet zoveel kopers kan verleiden als 'ie eigenlijk zelf verdient. Hetzelfde met b.v. de '5 GT: alle objectieve eigenschappen zijn top, maar designmatig (ik denk dat daarover toch een consensus is) een flop, en derhalve slechts pover succes. En om terug bij de Ster te keren: ook de nieuwe CLS is geen succes, ondanks z'n (je haalt het terecht aan) nog aanvaardbare meerprijs tegenover een E. Maar de nieuwe CLS zal (vergeleken met de vorige, die zo goed als de enige was in z'n niche) ook wel te lijden hebben van de ondertussen op de markt verschenen Panamera, Passat CC, A5 Sportback enz.

In het segment waarin de SL speelt, wordt (denk ik) nog veel meer met het hart gekocht, en zijn looks dus nog bepalender. Iemand met Sterretjes in z'n ogen en 125k € klaar om een luxeroadster te kopen, zal geen enkele auto in overweging nemen, maar met enkel die mensen maak je een model niet winstgevend.
                        Ik stel me vragen bij de looks van de auto op basis van de eerste foto's. Voor mij klopt (zoals gezegd: op die eerste foto's) er iets grondig niét met de proporties (ik kan een tiental dingen opnoemen die me deden fronsen, maar of dat terzake doet?).

En in tegendeel tot wat je denkt: 't zou me spijten dat een Benz géén succesnummer zou zijn. Ik heb 'n grote boon voor het merk, vooral dan voor de kwalitatief en designmatig uitmuntende producten van weleer, helaas heel wat minder voor een deel van de modellen die het Huis ons de laatste 15 jaar heeft voorgeschoteld (m.i. producten die door de aanhangers van het merk, op basis van het roemrijke verleden en het daardoor nog steeds torenhoge imago, hedentendage volledig onterecht als superieur tegenover de concurrentie worden genoemd). Then again: het verwateren van het imago van eertijds, de (deels gedwongen) verloochening van de waarden van toen, de afvlakking van het karakter en het afglijden naar gewoon gemiddelde basiskwaliteit is iets waar wel meer merken last van hebben. Ik denk aan Benz, maar ook aan Alfa Romeo, BMW en Lancia: vier merken die een speciaal plekje in m'n liefhebbershart hebben.

Laat ik het houden op: 'k vind de SL designmatig allerminst een instant hit, op basis van die foto's. Het verleden heeft aangetoond dat auto's die niet meteen iedereen verleiden nogal 'es vaker de tand des tijds beter doorstaan dan auto's die meteen bevallen (maar ook snel uit de gratie vallen wegens (vaak door rasant succes en erg frequente verschijningen op de openbare weg) saai geworden). Ik lees hier hoger dat iemand niet graag zou willen dat 'ie Benzen moet slijten, de dag van vandaag. Bij mij komt dat statement alvast als eerder terecht over: het lijkt me dat niet weinig modellen van het Huis het hedentendage niet makkelijk hebben op de markt owv (zo voel ik het toch) hun looks. De enige modellen die me vandaag 100% overtuigen (en m.i. ook objectief gezien betere auto's zijn dan hun concurrenten) zijn de facelift C-klasse en de CL/S-klasse. Steengoede auto's en met looks die kloppen, zo zegt m'n buik.

(Met véél hoop op beterschap voor de ster geschreven.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                          De kont vind ik het minst geslaagde aan de wagen.
                          Grappig hoe smaken verschillen.

De kont vind ik (zolang je de volumeverdeling na de achterwielen niet meer kan zien, dus 7/8e achter/zijaanzicht en pal van achteren zeg maar) net z'n knapste zijde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Zo kwalitatief hoogwaardig hebben ze ze sindsdien nooit meer gemaakt. En toen was die ook meteen een succesnummer qua looks. Sexy, en nog nét voldoende luchtig qua flair & looks om de typering SL te verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Grappig hoe smaken verschillen.

De kont vind ik (zolang je de volumeverdeling na de achterwielen niet meer kan zien, dus 7/8e achter/zijaanzicht en pal van achteren zeg maar) net z'n knapste zijde.
                              Vind ik ook.

Ik heb net hetzelfde met de nieuwe ML en CLS. Bij beide vind ik de achterkant het knapst terwijl iedereen dat net de minste kant vindt.

Comment

meningen zijn verschillend... maar ik vind hem knap
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Nu dan ook officiële specificaties Mercedes SL

De Mercedes SL heeft op de valreep nog een gooi gedaan naar de titel ‘slechtst bewaarde geheim van 2011’: al twee keer eerder deze week konden we beeld laten zien van Mercedes’ nieuwe roadster. Nu vindt het merk zelf het dan uiteindelijk ook tijd om de publiciteit te zoeken.

Bij de nieuwe SL heeft Mercedes flink z’n best gedaan om het verbruik te beperken. In de eerste plaats is de auto tot wel 140 kilogram lichter ten opzichte van de oude SL. Deze gewichtsbesparing komt voor een belangrijk deel op het conto van de aluminium carrosserie van de SL. Naast lichter dan een stalen carrosserie is de aluminium constructie ook comfortabeler, dynamischer en veiliger dan ooit.
                                  Ook de motoriseringen zijn aangepakt. Daardoor is de Mercedes SL tot 29 procent zuiniger. De 306 pk sterke SL 350 verbruikt nu bijvoorbeeld 6,8 l/100 km. De auto sprint in 5,9 seconden naar 100 km/h.
                                  De topmotorisering vinden we in de SL 500. De V8 biturbo is goed voor 435 pk en 700 Nm. Ten opzichte van de vorige SL 500 is het verbruik met 22 procent gedaald. De sprint naar 100 km/h kost 4,6 seconden.

Magic Vision Control
                                  In de nieuwe SL debuteren twee systemen. Het eerste is Magic Vision Control. Dit is een efficiënt wis/was-systeem waarbij ruitensproeiervloeistof via de wisserbladen op de voorruit wordt gespoten. Dit voorkomt een ‘splash’ die het zicht kortstondig belemmert en bovendien hebben de inzittenden zo geen last van ‘spatwater’.
                                  Ook nieuw is het FrontBass-systeem. Hierbij fungeren vrije ruimtes in de aluminium carrosserie als klankkast van het sound system. Zowel met open als gesloten dak leidt dit tot een optimale geluidskwaliteit.
                                  De SL krijgt standaard semi-actieve instelbare demping met een sportieve basisinstelling mee. Optioneel is er Active Body Control (ABC). Ook standaard is de nieuwe elektromechanische Direct Steer-stuurinrichting. De mate van bekrachtiging varieert op basis van snelheid en stuuruitslag. Hierdoor belooft Mercedes-Benz goede stabiliteit in rechte lijn, directe reacties op stuurbewegingen en optimale feedback. Andere zaken uit de standaarduitrusting: Command met 17,8-inch kleurenscherm Neck-Pro crash-actieve hoofdsteunen, geïntegreerde rolbeugels achter de zitplaatsen die automatisch tevoorschijn komen als de auto over kop dreigt te slaan en een groot aantal airbags waaronder hoofdairbags. Ook standaard: Attention Assist (het ‘koffiekopje’ dat vermoeidheid herkent en waarschuwt) en Adaptive Brake.
                                  Het variodak van de SL is zes kilogram lichter dan dat van z’n voorganger. Er zijn drie versies: in carrosseriekleur, van glas of met Magic Sky Control. In dat laatste geval kan de bestuurder het dak met een druk op de knop verduisteren.
                                  De nieuwe SL verschijnt in het voorjaar van 2012 bij de Mercedes-dealers. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Comment

Comment

IK vind hem superknap !

Echt iets voor mijn moeder ..

Comment

@gta

Persoonlijk vind ik Mercedes momenteel op eenzame hoogte staan qua design. Men ziet tenminste het verschil tussen de verschilende modellen wat van de twee andere premiummerken niet altijd gezegd kan worden. Alleen mogen ze wel wat werk maken van het interieurdesign want dat oogt soms wat oubollig. Ik zou een A4,A6,A8,3,5,7 altijd laten staan tvv een C,E of S. En dan hebben we het nog niet eens over bijv. de SLS, SLK en CLS die gewoon af zijn. Damn, Mercedes is goed bezig.

Comment

Zowat richting slk,zal toch 2 keer moeten kijken wie wat model is.

Comment

Working...
                                          X