Tommeke kan eraan beginnen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Donkervoort D8 GTO
Collapse
X
-
-
Last edited by The Pretender; 10/08/2017, 21:01.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichtenik kan het moeilijk zien op de foto, maar is die A-stijl nu helemaal tot schroot gereduceerd??There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Donkervoort 40th Anniversary Party.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
DONKERVOORT D8 GTO RS IM FAHRBERICHT.
Leichtbau-Sportwagen mit Fünfzylinder von Audi.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
NEDERLANDS FEEST MET SNELSTE D8 GTO OOIT!
DONKERVOORT D8 GTO-40 IS LOS
Het Nederlandse Donkervoort viert zijn veertigste verjaardag met een speciale uitgave van de D8 GTO: de D8 GTO-40.
De D8 GTO-40 is de verjaardagseditie van de D8 GTO waarmee Donkervoort zijn veertigste verjaardag vandaag van passende aankleding voorziet. De auto is in elk opzicht een overtreffende trap van de reguliere D8 GTO.
Met zijn gewicht van 678 kilo is de D8 GTO-40 in totaal 22 kilo lichter dan de D8 GTO die in 2011 voor het eerst ten tonele verscheen. De 415 pk sterke 2,5-liter 2.5 TFSI in de ellenlange neus helpt de D8 GTO-40 in slechts 7,7 tellen aan een snelheid van 200 km/h.
De gewichtsbesparing is mede tot stand gekomen door de toepassing van meer en vooral van een nog lichtere, door Donkervoort in eigen huis ontwikkelde, koolstofvezel. Verder heeft Donkervoort aandacht besteed aan het vergroten van de downforce en aan het aanpassen van de aerodynamica. Zowel motor als remmerij worden beter gekoeld door extra luchtgeleiders, aanwezig in de neus, de achterspatborden en in de bumper. De op de motorkap gemonteerde luchthapper dient ter verkoeling van de handgeschakelde zesbak. De gleuven in de wielkasten en het 40-logo op de beschermkap van de uitlaat en in de grille zijn tevens herkenningspunten van de GTO-40. Dankzij samenwerking met de R&D-afdeling; van Tata Steel is het chassis zowel lichter als stijver (+15%).
Opvallend detail: de D8 GTO-40 is leverbaar met airconditioning! Verder zijn zaken als een titanium uitlaatsysteem en volledig uit koolstofvezel opgetrokken wielen nieuwe extraatjes die Donkervoort op de optielijst heeft gezet.
De vanafprijs van de D8 GTO-40 ligt op € 193.116 (NL). Donkervoort gaat, het zal niet, er slechts 40 exemplaren van bouwen, de helft daarvan is overigens al vergeven.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dit is wel de gaafste Donkervoort tot nu toe, Ik ben erg benieuwd naar de Donkervoort toekomst.
Blijven ze de huidige 5 cilinder turbo motor gebruiken, of stappen ze binnen afzienbare tijd over naar de 26 kg lichtere nieuwe aluminium 5 cilinder, of gaan ze een grotere motorstap maken naar de geheel nieuwe 2.9ltr Audi V6 Bi-Turbo TFSI motor zoals die gebruikt wordt in de RS4 Avant.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Als ik deze velgen bekijk, heb ik het idee dat die bij "Carbon Revolution" vandaan komen.
Dat is de enige fabrikant die serieus bezig is met deze velgen en al jaren samen werkt met TüV om aan alle eisen te voldoen.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment