Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Donkervoort D8 GTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Donkervoort D8 GTO

    Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
    Twee jaar ontwikkelingstijd is er in deze D8 GTO gekropen. Het resultaat mag er dan ook zijn. Deze afgeleide van de Donkervoort D8 krijgt een gewicht/vermogen verhouding van 0,5 pk/kg. Zoek maar even uit welke supercar even goed doet. Donkervoort maakt dan ook gebruik van de 340 pk sterke 2.5 TFSI van Audi, die je kent uit de TT-RS en de RS3. De 0-100 doet deze Donkervoort in slechts 3 seconden.De eerste 25 exemplaren van de D8 GTO krijgen een motorblok dat 30 kg lichter is dan dat van Audi zelf. Ook krijgen ze een knop die het vermogen verhoogt naar 400 pk. Die eerste 25 stuks worden in 2012 geleverd, de 'zwaardere' exemplaren volgen in 2013.

    De D8 GTO is verder 15 centimeter breder en 35 centimeter langer dan de D8 GT. Hij krijgt een stalen buizenframe en een koetswerk uit koolstof composiet. Het geheel weegt 700 kilogram, één deur weegt slechts 980 gram. Voor een D8 GTO zal Donkervoort tussen de 100.000 en de 150.000 euro vragen, al lijkt die prijs best gerechtvaardigd.
    artikel en foto's op Autofans.be


    autofans.be

    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

  • #2




    autofans.be

    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

    Comment


    • #3
      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

      Comment


      • #4
        Rijdende adrenalinebom.

        Die specs.

        Comment


        • #5
          Kwijl kwijl

          Comment


          • #6
            Je kunt de huidige Donkervoorts al bepaald geen slome auto’s noemen, maar de nieuwe D8 GTO katapulteert het merk naar een andere dimensie. De eerste Donkervoort van een nieuwe generatie heeft een pk-/gewichtsverhouding die beter is dan die van een Bugatti Veyron!

            De Donkervoort D8 GTO is de eerste auto van het merk die profiteert van de 2.5 TFSI motor, die we al kennen uit de Audi’s TT RS en RS3. In de Donkervoort is het blok goed voor 340 pk, met een druk op de knop is dit 400 pk. Het maximumkoppel is 450 Nm. In de eerste 25 D8 GTO’s ligt overigens een speciale versie van deze vijfcilinder, die 30 kg lichter is dan de 2.5 TFSI van Audi zelf.
            Prima waarden voor een sportwagen, natuurlijk, maar het wordt pas echt interessant als je weet dat de D8 GTO slechts 700 kilogram weegt. Daardoor hoeft elke pk in de D8 GTO minder kilogram te verslepen dan in –pak ‘m beet- een Bugatti Veyron het geval is. Prestatiecijfers geeft Donkervoort niet, maar reken maar op fantastische sprinttijden.
            De D8 GTO is 35 centimeter langer en 15 centimeter breder dan het huidige model, de D8 GT. Met die auto deelt de nieuwe Donkervoort slechts 30 procent van z’n onderdelen. Joop Donkervoort beschouwt de D8 GTO als het eerste model van een nieuwe generatie. Vandaar dat zijn merk de chassisnummering weer terug op ‘0’ zet bij de introductie van de nieuweling.
            De nieuwe Donkervoort heeft een stalen buizenframe en een carrosserie die geheel bestaat uit koolstof composiet. De deuren zijn uit één stuk (inclusief scharnieren) en wegen slechts 980 gram. De techniek voor de sluiting voor de aluminium motorkap is zelfs afkomstig uit de ruimtevaart.
            De productie van de speciale versies van de Donkervoort D8 GTO start in 2012. De prijzen liggen tussen 100.000 en 150.000 euro, exclusief belastingen. De ‘reguliere’ GTO komt vanaf 2013 uit de fabriek in Lelystad.





            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Wauw
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

              Comment


              • #8
                Die 5 cilinder er in is mega gaaf.
                Je kan daar zo een Loba Motorsport LO500P turbo opschroeven (Plug & Play) en er meer dan 500 pk uithalen.
                Dan wordt het echt een Pocket Rocket.
                En dan het geheel nog even afmaken met een valve uitlaat, quiet and loud.

                Comment


                • #9
                  waanzinnig gewoon. lijkt me een erg boeiende auto!
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                  Comment


                  • #10
                    Twintig jaar geleden vond ik de Donkervoorts met hun breder spoor en beefier wielen knapper dan de "echte" Sevens (genre Westfield en Caterham), maar de meest recente versies met hun moderne neus e.d. vind ik stilletjes aan te ver van het origineel afwijken om nog echt in zwijm te vallen bij 't aanzicht. En anderzijds lijkt 'ie nog teveel op een Seven om het gevoel te hebben dat 't een andere auto is.

                    En da's 't enige negatieve dat ik kan bedenken. Voor de rest vind ik 't nog altijd een beest van een auto ... en die specs hier: wow.

                    Comment


                    • #11
                      Dit is heel gaaf als weekend auto voor toertochten of circuit bezoek.
                      En voor door de week gewoon een, huis, tuin en keuken auto gebruiken.

                      Comment


                      • #12




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                [www.youtube.com]

                                [www.youtube.com]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  F*uck! Als je ziet hoe snel een meer dan dubbel zo zware RS3 al niet is me deze motor. Dit moet werkelijk insane zijn! Op de grond, zonder dak, zonder vering, in een kart eigenlijk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat een super mooie auto...

                                    Dat is pas speelgoed voor op de weg...

                                    Comment


                                    • #19


                                      Comment


                                      • #20

                                        Comment

                                        Working...
                                        X