Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Donkervoort D8 GTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • PRE-OWNED | Unique opportunity to enter the world of the Donkervoort D8 GTO!

    This black beauty D8 GTO Touring (2014) was just added to the Pre-Owned Section of our website.

    For more information and additional images, please visit

    Comment


    • Comment


      • Toch veel centen zo een Donkervoort...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
          Toch veel centen zo een Donkervoort...
          je krijgt dan ook heel veel fun voor in de plaats
          ze zijn natuurlijk duur door het feit dat het geen massa-productie is, handwerk, een paar exemplaren, ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            je krijgt dan ook heel veel fun voor in de plaats
            ze zijn natuurlijk duur door het feit dat het geen massa-productie is, handwerk, een paar exemplaren, ...
            Akkoord maar voor dat geld heb je ook een Bac Mono en dan spreek je mijns inziens over een heel ander niveau van sportwagen...
            Last edited by Elwood; 09/10/2015, 19:54.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
              Toch veel centen zo een Donkervoort...
              Totaal handgebouwd.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Akkoord maar voor dat geld heb je ook een Bac Mono en dan spreek je mijns inziens over een heel ander niveau van sportwagen...
                Ja, de naam zeg het al "Mono" dus pret voor alleen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  Totaal handgebouwd.
                  Ja moesten ze daar een productielijn voor opstarten was hij 500x duurder...

                  Comment




                  • Waar hun vaders al van jongs af aan besmet waren met het autovirus, moesten zij er soms een beetje in groeien. Maar uiteindelijk kozen ook Claire Dubbelman, Amber Donkervoort en Marissa van Laarhoven voor een carrière tussen de ronkende motoren en gierende banden.

                    Comment


                    • Comment


                      • Wat ik me afvraag: hoe verhoudt zich dat nu tot een van de top-Caterhams, bvb een 620r of een RST-V8 Levante? Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me geen van die bakken veroorloven

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Wat ik me afvraag: hoe verhoudt zich dat nu tot een van de top-Caterhams, bvb een 620r of een RST-V8 Levante? Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me geen van die bakken veroorloven

                          De 620R is fantastisch voor het circuit en waarschijnlijk ook sneller dan de Donkervoort omdat hij enkel op snelheid en wegligging gebouwd is. De RST-V8 Levante heb ik zelf nog nooit gezien, laat staan ingezeten/gereden. De Caterham is veel minder luxe dan de Donkervoort en in mijn ogen niet echt vergelijkbaar. De 620R gaat veel meer richting Ariel Atom.

                          De Donkervoort blijft meer een baanauto waarmee je op circuit kan.

                          Comment


                          • Caterham's blijven toch een beetje "kitcars" met een beduidend mindere kwaliteit IMHO.

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                Caterham's blijven toch een beetje "kitcars" met een beduidend mindere kwaliteit IMHO.

                                Denk dat het lang geleden is dat je nog een nieuwe Caterham gezien hebt...

                                Comment


                                • Misschien moet ik het wat herformuleren De Donkervoort D8 RS heeft in 2005 net geen 7:15 gedaan op de 'Ring (grosso modo 270 PK, 630 kg). De Caterham R500 zat in 1999 op 7:55 (rond 450 kg met ongeveer 230 PK) . Die tijden lopen behoorlijk uit elkaar, vermogen per gewicht loopt pakweg 20% uiteen (zonder bestuurder). Waar komt dat verschil tussen die twee dan vandaan, los van het vermogen waardoor je vooral wat kan winnen op de rechte stukken? Beter chassis, betere ophanging? Harder de bocht om kunnen? Betere aerodynamica? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik ben niet op zoek naar "x is de beste", maar de Donkervoort is, zoals ze zelf ook aangeven, een doorevolutie van de super seven. En dan vraag ik me af welke elementen de doorslag geven

                                  EDIT: het ronderecord van Donkervoort werd blijkbaar gezet met een model met 1. vast dak, 2. joekel van een spoiler achteraan en 3. vleugels vooraan (en nog wat andere minder opvallende aerodynamica-hulpmiddelen). Dat verklaart natuurlijk wel iets

                                  Last edited by ; 13/10/2015, 21:45.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Misschien moet ik het wat herformuleren De Donkervoort D8 RS heeft in 2005 net geen 7:15 gedaan op de 'Ring (grosso modo 270 PK, 630 kg). De Caterham R500 zat in 1999 op 7:55 (rond 450 kg met ongeveer 230 PK) . Die tijden lopen behoorlijk uit elkaar, vermogen per gewicht loopt pakweg 20% uiteen (zonder bestuurder). Waar komt dat verschil tussen die twee dan vandaan, los van het vermogen waardoor je vooral wat kan winnen op de rechte stukken? Beter chassis, betere ophanging? Harder de bocht om kunnen? Betere aerodynamica? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik ben niet op zoek naar "x is de beste", maar de Donkervoort is, zoals ze zelf ook aangeven, een doorevolutie van de super seven. En dan vraag ik me af welke elementen de doorslag geven

                                    EDIT: het ronderecord van Donkervoort werd blijkbaar gezet met een model met 1. vast dak, 2. joekel van een spoiler achteraan en 3. vleugels vooraan (en nog wat andere minder opvallende aerodynamica-hulpmiddelen). Dat verklaart natuurlijk wel iets


                                    Deze vergelijking slaat echt nergens op... Je rijdt met een full spec race Honda Civic waarschijnlijk een pak sneller op Zolder dan een 911. Wil dit dan zeggen dat
                                    een Honda Civic sneller is dan een 911 ? Je kan geen racer vergelijken met een trackdaycar die ook op de baan kan... Moest je weten wat een verschil enkel het vaste dak maakt, je zou nogal schrikken denk ik.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                      Deze vergelijking slaat echt nergens op... Je rijdt met een full spec race Honda Civic waarschijnlijk een pak sneller op Zolder dan een 911. Wil dit dan zeggen dat
                                      een Honda Civic sneller is dan een 911 ? Je kan geen racer vergelijken met een trackdaycar die ook op de baan kan... Moest je weten wat een verschil enkel het vaste dak maakt, je zou nogal schrikken denk ik.
                                      De vergelijking slaat volgens mij wel degelijk ergens op. Dat je de huidige Donkervoort niet kan vergelijken met de huidige Caterham, dat kan ik volgen. Langer, breder, volledig andere aërodynamica, meer vermogen, een stevige scheut carbon,... Maar vroeger, voor de D8, leek het verschil tussen beide een heel stuk kleiner. Veel meer dezelfde maten en geometrie, dichter bij elkaar qua vermogen vs. gewicht, veel meer dezelfde stroomlijn. Met dat in gedachten is het niet echt logisch om zo'n verschil te zien tussen het ringrecord van Donkervoort en de resultaten van wat toen de snelste Caterham was. Behalve als je er dan plots achterkomt dat Donkervoort toen speciaal voor de gelegenheid de volledige stroomlijn had gewijzigd. Iets wat ik pas na de vraagstelling "tegenkwam", vandaar de "EDIT". Maar ik denk eigenlijk dat we allebei hetzelfde bedoelen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        De vergelijking slaat volgens mij wel degelijk ergens op. Dat je de huidige Donkervoort niet kan vergelijken met de huidige Caterham, dat kan ik volgen. Langer, breder, volledig andere aërodynamica, meer vermogen, een stevige scheut carbon,... Maar vroeger, voor de D8, leek het verschil tussen beide een heel stuk kleiner. Veel meer dezelfde maten en geometrie, dichter bij elkaar qua vermogen vs. gewicht, veel meer dezelfde stroomlijn. Met dat in gedachten is het niet echt logisch om zo'n verschil te zien tussen het ringrecord van Donkervoort en de resultaten van wat toen de snelste Caterham was. Behalve als je er dan plots achterkomt dat Donkervoort toen speciaal voor de gelegenheid de volledige stroomlijn had gewijzigd. Iets wat ik pas na de vraagstelling "tegenkwam", vandaar de "EDIT". Maar ik denk eigenlijk dat we allebei hetzelfde bedoelen
                                        Inderdaad moest je de Caterham zo aanpakken als de Donkervoort van je foto, je zou ook een andere Ring-tijd krijgen.

                                        Comment






                                        • Comment

                                          Working...
                                          X