Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford EcoSport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    lijkt wel een opgespoten koe.
    Zit je daar nu toch potsierlijk in te zitten in zo'n koe.

    Comment


    • #82
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Ik vraag me altijd af bij zo'n model. Daar moeten toch ook weer een hoop studies en designvoorstellen aan vooraf gegaan zijn, maar op een gegeven moment moet er dan toch een team van mensen gezegd hebben van...yes dat wordt'm... Voor mij één van de lelijkste auto's van de laatste jaren in ieder geval. Daar kan zo'n opsmuk pakketje niets aan verhelpen.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ik vraag me altijd af bij zo'n model. Daar moeten toch ook weer een hoop studies en designvoorstellen aan vooraf gegaan zijn, maar op een gegeven moment moet er dan toch een team van mensen gezegd hebben van...yes dat wordt'm... Voor mij één van de lelijkste auto's van de laatste jaren in ieder geval. Daar kan zo'n opsmuk pakketje niets aan verhelpen.
          Versta dat ook niet, toen ze dit design voorstelden kan ik me niet voorstellen dat iedereen deze mooi vond, en direct in productie wou...

          Gelukkig heb ik hem nog niet teveel in het wild tegen gekomen

          Comment


          • #85
            Rij-impressie: FORD ECOSPORT


            STATUS QUO


            Zelden verbeteren facelifts een auto zo sterk als in het geval van de Ford Ecosport. Nu was een verjongingskuur ook nodig, want het model heeft een flinke achterstand in zijn segment. In Portugal zoeken we uit of de inhaalslag voldoende groot is.

            Er zijn facelifts die zo weinig om het lijf hebben, dat je vier keer moet kijken om de wijzigingen te ontdekken. Die van de Ford Ecosport valt niet in deze categorie. Sterker: de facelift gaat zó ver, dat sommige andere merken gerust van een nieuw model zouden spreken. Vanbuiten werd de kleine SUV op Fiesta-basis meer in lijn getrokken met grote broers Kuga en Edge, wat resulteert in een zelfverzekerder uiterlijk. De grote winst zit echter aan de binnenkant, waar het tamelijk deprimerende, oude interieur heeft plaatsgemaakt voor een dashboard met veel betere materialen en een vormgeving die aansluit bij de stijl van de huidige Fiesta. Ook de komst van het SYNC3-multimediasysteem betekent een belangrijke verbetering.

            De Ecosport overtreft nu niet opeens al z'n concurrenten, daarvoor is de passing van sommige panelen nog altijd onvoldoende, maar het gapende gat tot de concurrentie is grotendeels gedicht. Wat wel blijft, is het gebrek aan actieve veiligheidssystemen. Een dodehoeksensor staat voortaan op de optielijst, gecombineerd met een systeem dat bij achteruitrijden waarschuwt voor kruisend verkeer, maar daar blijft het bij. En dat terwijl adaptieve cruisecontrol, een automatisch noodremsysteem en rijbaanhulp bij nieuwere concurrenten stilaan gewoon beginnen te worden. Die hebben dan weer geen Bang & Olufsengeluidssysteem op de optielijst, zoals Ford.

            Een ander pluspunt vormt de handgeschakelde zesversnellingsbak, die zeer prettig werkt. Je voelt duidelijk dat je een versnelling inlegt en dat gaat bovendien met korte slagen, zonder dat de pook veel kracht vereist. Lekker schakelen dus. En schakelen zal je veel doen, want de 1.0 EcoBoost driecilinder houdt wel van een beetje toeren maken.



            ZWARE JONGEN

            Tijdens de introductie kunnen we op pad met de 140 pk sterke variant van de EcoBoost, terwijl Nederland alleen de versies met 100 en 125 pk krijgt. Op basis van de ervaringen met de sterkere motor durven we te stellen dat 100 pk wat te weinig vermogen is voor de Ecosport; 125 pk zal ongetwijfeld voldoen, al moet je onderin niet de souplesse verwachten die sommige andere driecilinders hebben. Hou de EcoBoost echter een beetje op toeren en er valt goed met hem te leven. Je herkent hem dan duidelijk als een driecilinder, maar het geluid en de trillingen zijn nooit hinderlijk aanwezig.

            De reden voor de wat tamme prestaties is het aanzienlijke gewicht van 1.280 kg. Veel concurrenten zijn zomaar 100 kg of meer lichter. Die massa voel je tijdens het rijden. Aan de besturing ligt het niet: die biedt precies voldoende tegendruk en werkt erg prettig. Maar zelfs het sportonderstel van de sportieve ST-Line waarmee wij rijden, moet in snel genomen bochten echter merkbaar aan de bak om de Ford stabiel te houden. Naar de maatstaven van het segment stuurt de Ecosport daardoor best strak, maar daar lijdt het comfort helaas wel onder. Op slechte wegen en bij drempels voel je nadrukkelijk wat er met het onderstel gebeurt en dat kan op de lange termijn weleens gaan vervelen. Zeker omdat er zelfs op de snelweg beweging in het onderstel aanwezig blijft. Wellicht dat dit niet speelt bij een versie zonder sportonderstel.

            Hoe dan ook blijft het een zware jongen en daaraan merk je dat de basis van het model al wat langer meegaat. Dat valt trouwens ook af te leiden uit de interieurmaten, die niet anders zijn dan voorheen. Achterin de Ecosport kun je 333 liter bagage kwijt. Voldoende, al geldt ook hier dat er concurrenten zijn die meer ruimte bieden. Bijkomend nadeel is dat Ford nog altijd een achterdeur monteert in plaats van een achterklep. Om die deur helemaal te kunnen openzwaaien, heb je achter de auto veel ruimte nodig. Op de achterbank blijkt de kleine SUV gelukkig voldoende ruim. Twee volwassenen van normaal postuur kunnen er prima zitten en ook met z'n drieën valt het te doen.

            STAP VOORWAARTS

            Halverwege 2018 wordt het gamma naar beneden toe afgerond met de komst van de 100 pk sterke EcoBoost-motor. De vraag is of de facelift de Ecosport groter succes gaat brengen. Op alle fronten heeft het model weliswaar een stap naar voren gemaakt, maar de maatstaf in het segment ligt nu ook hoger. Netto is het dus een status quo. En gezien de tot op heden matige belangstelling voor het model in ons land, is dat helaas geen positief nieuws.


            OORDEEL

            • +Fijne besturing en transmissie
            • +Veel beter interieur dan voorheen …
            • -… maar nog altijd niet leidend
            • -Relatief zwaar











            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #86
              Toch wel rare proporties. Ge ziet deze ook amper rijden.

              Comment


              • #87
                D'r is iemand bij mij op het week die waarschijnlijk zo eentje gaat kopen ter vervanging van zijn Fiesta.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #88
                  FORD ECOSPORT ACTIVE GELEKT

                  Het Spaanse Autonoción heeft de eerste afbeeldingen van de reeds aangekondigde Ford Ecosport Active opgedoken. Ford kondigde eerder deze maand al de komst aan van de avontuurlijk uitgedoste Ecosport. Een officieel debuut laat dan ook niet lang meer op zich wachten.

                  Ford levert al Active-uitvoeringen van de Fiesta, de Focus en ook de niet meer leverbare Ka+ had een dergelijke stoer aangeklede versie. Het is dan ook geen verrassing dat de Ford Ecosport Active de receptuur van die modellen volgt. We zien een Ecosport die rondom is voorzien van extra zwart kunststof. Het materiaal zit rond de wielkasten en in zowel de voor- als achterbumper. Zo heftig als de in onder meer in Brazilië leverbare Ecosport Storm ziet het geheel er niet uit, maar dat zou wellicht ook iets te veel van het goede zijn. Waarschijnlijk staat de Ecosport Active net als zijn Active-broertjes en -zusjes zo'n twee centimeter hoger op zijn poten dan de gewone Ecosport. Het interieur wordt zo te zien aangekleed met (nep-) lederen bekleding waar de 'A' van 'Active' in is aangebracht.
















                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #89
                    Blijft een van de lelijkste auto's op de markt...

                    Wat is er Eco aan? En wat sport

                    Comment


                    • #90
                      evenveel carrure als een daihatsu terrios uit 2004, uit een land waar getaxeerd wordt op de breedte van een auto

                      Comment


                      • #91
                        NATUURLIJK AVONTUURLIJK

                        DÍT IS DE FORD ECOSPORT ACTIVE!

                        Ford voegt een nieuwe uitvoering aan het leveringsgamma van de Ecosport toe. De compacte cross-over is er voortaan ook als Ecosport Active, een avontuurlijk aangeklede versie die oogt alsof het model zo van meet af aan had moeten zijn.

                        De Ford Ecosport profiteert van de komst van een nieuwe smaak. De compacte cross-over is er vanaf nu namelijk ook als Active, de avontuurlijke uitvoering die we al kennen van de Fiesta, Focus en de inmiddels niet meer in Nederland leverbare Ka+. Het Active-recept is voor de Ecosport opgebouwd uit bekende ingrediënten. Zo wordt hij vanbuiten aangekleed met zwarte kunststof panelen die de compacte cross-over een ruiger voorkomen geven. Het zwarte materiaal zit niet alleen rond de wielkasten, maar ook in de voor- en achterbumper. De Ecosport Active krijgt ook onderscheidende sloffen. Hij krijgt speciaal 17-inch en in twee kleuren uitgevoerd lichtmetaal aangemeten.

                        Verwennerij

                        Ook vanbinnen komt het Active-feestje tot uiting, zij het in iets mindere mate dan aan de buitenkant. Het onderscheid zit hem vooral in een rijkere standaarduitrusting. De cross-over krijgt onder meer automatische verlichting, een regensensor, klimaatregeling, cruisecontrol en elektrisch bedienbare ruiten voor en achter. Ook zijn parkeersensoren achter standaard, hetzelfde geldt voor een infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen en een audiosysteem met zes luidsprekers. Het oog wil natuurlijk ook wat, dus krijgt de Ecosport Active lederen bekleding met blauwe stiksels. Ook de hamdremgreep, de pookhoes en het stuurwiel zijn met leer bekleed en Ford geeft hem zelfs sfeerverlichting mee.

                        Vierwielaandrijving krijgt de Ford Ecosport Active niet. Toch is er ook onderhuids het een en ander aangepast. Ford zet het model enkele centimeters hoger op zijn poten, past de wielophanging én de stuurinrichting aan en geeft de cross-over zelfs een limited slip-differentieel. Al dit moois valt alleen te combineren met de krachtigste versie van de 1.0 EcoBoost die Ford op de planken heeft liggen: het 125 pk sterke exemplaar dat altijd gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak.

















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #92
                          Jongens toch. Ze hadden jaren geleden al het lef moeten hebben om deze stop te zetten en vanaf nul een nieuwe versie te tekenen.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • #93
                            maar eigenlijk...zie je ze best veel, ze vallen alleen niet op...veel bejaarden met smal garage'ke

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                              Blijft een van de lelijkste auto's op de markt...

                              Wat is er Eco aan? En wat sport
                              En die naam. Er is niets eco aan zijn design (vormgeving van een baksteen, een hoge baksteen dan ook nog, dus niet aerodynamisch)
                              En sportief? hahahaha
                              Last edited by BertVS; 08/11/2020, 09:21.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                maar eigenlijk...zie je ze best veel, ze vallen alleen niet op...veel bejaarden met smal garage'ke
                                Die bejaarde heeft dan toch schoon gerief in zijn koffer.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  maar eigenlijk...zie je ze best veel, ze vallen alleen niet op...veel bejaarden met smal garage'ke
                                  Dit is ook zo een model dat ze over heel de wereld verkopen dacht ik. Mijn familie in Paraguay heeft zo eentje, dat bestond vroeger niet.

                                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Dit is ook zo een model dat ze over heel de wereld verkopen dacht ik. Mijn familie in Paraguay heeft zo eentje, dat bestond vroeger niet.
                                    Is idd een wereldauto en verkoopt algemeen ook niet slecht, anders zou dat ding al lang afgevoerd zijn. Moet zeggen, ziet er veel beter uit dan in den beginne.

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X