Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In de tijd van Renault kregen de werknemers nog een grote korting op hun volgende Renault, tja wat doet ne mens dan?

Het blijft een mooie wagen die Mondeo maar vond dat de superb beter was afgewerkt daarom geen Mondeo.
    www.skodaforum.eu

Comment

• Vorige week deze mondeo gezien in hasselt snel effe foto gemaakt was een rechtsgestuurde
      sorry voor de slechte gsm kwaliteit
      IMG_0198.jpgIMG_0199.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nicolasmercedes Bekijk Berichten
        Vorige week deze mondeo gezien in hasselt snel effe foto gemaakt was een rechtsgestuurde
        sorry voor de slechte gsm kwaliteit
        [ATTACH=CONFIG]105563[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105562[/ATTACH]

Inderdaad, zoals je ook kan zien op de vorige pagina rijden die hier al enkele maanden dagelijks hun testrondjes. Leuke spot!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Achterlichten met aparte ledjes? Zelfs die van het huidige model zien er moderner uit!

Mvg,
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
            Die middenconsole ziet er veeeel beter uit dan voor het moment.
            Lijkt veel op de middenconsole van een van de vorige modellen,(Ik spreek over einde jaren 90 ) maar dan zonder dat infotainment systeem. Toen was het Sony radiosysteem enkel te verkrijgen op het topmodel of als dikbetaalde optie. Minder druk ook dan sommige modellen tegenwoordig. .

Comment

• Ik zit zo veel in Hasselt (voor het werk) en toch zie ik die Mondeo's bijna nooit.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Ik zit zo veel in Hasselt (voor het werk) en toch zie ik die Mondeo's bijna nooit.
                Je kunt er nochtans niet langs kijken op en rond de kleine ring, ook 's nachts zie je ze. Nieuwe Mondeo's, andere types Focus en Fiesta, er is zelfs regelmatig een volledig gecamoufleerd nieuw model Ka bij. Ze rijden allemaal op Bel.Z-platen of D-platen uit Keulen. Gewoon op een weekdag ergens een terraske doen langs de kleine ring en een beetje afwachten maar...
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Fiesta en Focus heb ik al gezien ja, enkele keren zelfs.
                  Ook rechts gestuurde Fiesta's.

Die ka zou kunnen, heb eens van ver zo iets gecamoufleerd zien rijden.

Een terrasje zit er niet in als ik aan het werk ben.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Op de ring in Hasselt..

Mvg,
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ford Mondeo 2014: engine and technology details revealed

Ford has revealed more details of the engines and safety kit in the new Ford Mondeo

Ford has revealed a few new details about the all-new Mondeo; including the car’s ability to spot pedestrians in the road and automatically apply the brakes. The engine range has been confirmed to include a hybrid and a 1.0-litre EcoBoost, too.

The pedestrian detection system works with radar and cameras, which cross-reference images against a database of ‘pedestrian shapes’. If it spots a person in the road, the car will send a warning to the driver and then apply the brakes to help reduce the severity of an impact.

“The real world testing was crucial. Pedestrians come in all shapes and sizes, and adopt an infinite number of postures,” said Gregor Allexi, active safety engineer at Ford of Europe.

It works at up to 50mph, first sending an audible and visual warning, then priming the brakes and then if there is still no response, applying them automatically. The system can spot other vehicles, too, and can lessen or completely avoid accidents depending on the situation.

The new Mondeo’s engine range will include 148bhp and 178bhp 2.0-litre turbodiesels, while there will also be a twin-turbo version of this unit producing 207bhp. Ford has revealed there will be a 1.6-litre diesel version, too, wearing the ECOnetic Technology tag, which should emit just 94g/km of CO2.

The three-cylinder EcoBoost engine is a first for the class, offering 123bhp and emissions of 119g/km. More powerful petrol options come in the form of a 158bhp 1.5-litre EcoBoost and a 2.0-litre EcoBoost producing either 201bhp or 237bhp.

The Hybrid version pairs a 2.0-litre petrol engine with two electric motors; one to drive the wheels and another to provide regenerative charging under deceleration. Ford says the Hybrid will be capable of 99g/km.

The latest Mondeo also boasts class-leading driving dynamics, according to Ford, and is a lot quieter on the move. That’s thanks to new seals, fewer holes in the body and more sound-deadening underbody protection, which reduce road noise. Wind noise is cut thanks to improved aerodynamics and thicker window glass, while powertrain noise has been lessened by adding better bonnet insulation and more seals.

Bron: AUTOEXPRESS

Comment

• Ik zie bij de hybride geen pk's staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik zie bij de hybride geen pk's staan.
                          Dacht al eens ergens gelezen te hebben, 259pk (193Kw), maar schiet niet op mij als het niet juist mocht zijn.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bij Toyota en Honda hebben hybrides niet veel power, vooral ontworpen om zuinig te zijn (als is dat ook niet altijd het geval als je de cijfers ziet).
                            Bij de meeste andere merken hebben de hybrides toch wel heel wat pk's onder de kap, en toch zijn ze dan meestal nog vrij zuinig te noemen.

Comment

• De US Fusion Hybrid heeft 185pk volgens Wikipedia..

Mvg,
                              =================
                              2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Een krappe maand geleden presenteerde Ford het voorlopige motorenaanbod van de nieuwe Mondeo. Vandaag meldt Ford dat ook een nieuwe biturbodiesel met 210 pk z'n weg naar de Mondeo-neus zal vinden.

De verzameling Ecoboost- en TDCi-motoren die op de prijslijst van de nieuwe Mondeo komen te staan, was al bekend. Ford voegde er bij de presentatie wel aan toe dat er later meer krachtbronnen beschikbaar komen. Vandaag kunnen we melden dat een splinternieuwe 210 pk sterke biturbodiesel daartoe behoort.
                                Het vermogen wordt geperst uit een 2,0-liter TDCi-dieselmotor met twee turbo's. Het koppel komt uit op een zeer behoorlijke 450 Nm. Begin volgend jaar is het blok beschikbaar. Ford meldt dat de CO2-uitstoot aanzienlijk lager ligt dan die van de vorige 2,2-liter TDCi met 200 pk - maar de nieuwe uitstootcijfers zijn nog niet bekendgemaakt en ook op een prijskaartje moeten we nog even wachten.
                                Ook Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection is een primeurtje voor de Mondeo. De D-segmenter kan zichzelf tot stilstand brengen als de bestuurder daar niet toe in staat is. Het systeem is werkzaam bij een snelheid tot 80 km/h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                                  De US Fusion Hybrid heeft 185pk volgens Wikipedia..

Mvg,
                                  Net gezien dat hij 177pk heeft in de NL prijslijst.

Mvg,
                                  =================
                                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Working...
                                          X