Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet er iemand of er een 4WD versie op de Belgische markt komt? Heb al zitten googlen maar kan niet direct iets vinden.
    2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
    2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Vanmorgen voor't eerst live gezien. Ziet er niet slecht uit.
      Die voorpartij doet heel sportief aan.

Comment

• Mooie wagen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

• Vorige week toen we in Hasselt waren toevallig twee keer de nieuwe Mondeo gezien.
                  Op de kleine ring aan de kanaalkom en op de grote ring aan de Carrefour, sloeg daar af richting Kuringen).
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ziet er goed uit. Spijtig dat ik "schrik" gekregen heb van Ford.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Ziet er goed uit. Spijtig dat ik "schrik" gekregen heb van Ford.
                      Ik gelukkig alleen van een ander merk als ik het zo zie .

Comment

• Meh, de achterkant is wat gewoontjes. Lijkt heel hard op die nu en zal zeer snel verouderen Voor de rest wel mooie lijnen en die neus staat hem echt goed!

Comment

• Gereden: Ford Mondeo

We hebben lang moeten wachten, maar eindelijk kunnen we kennismaken met de Europese versie van de nieuwe Ford Mondeo. Wordt de auto genekt door z'n vertraagde komst of heeft Ford de tijd juist goed gebruikt om de auto hypermodern te maken?

Het is alweer twee jaar geleden dat we op de salon van Parijs tegen de nieuwe Mondeo aanliepen. Ford noemt de Mondeo, zoals wel vaker, een world car. Niet voor niets rijdt het model al tijden rond in Amerika onder de naam Fusion. De crisis en een fors verminderd aantal productielocaties van Ford in Europa leidden tot uitstel van de introductiedatum van de Mondeo. Maar nu zijn we dan toch op pad in een hatchback met een 180 pk sterke TDCi.
                          Deze motor doet vooral wat hij moet doen en heeft genoeg power. Een klein turbogat en een beetje rumoer neem je daarom voor lief, ook al zijn er in dit segment betere diesels. Los daarvan word je vooral geconfronteerd met de ruimte. De Mondeo is opnieuw een lel van een auto. Dat komt gedeeltelijk ten goede aan de achterpassagiers, maar nog meer aan de kofferruimte; wat een balzaal! En dankzij de vijfde deur (waarom zou je een sedan-versie willen?) is die ook nog eens heel toegankelijk.
                          Verder is ook deze Mondeo op twee vlakken heel erg Ford. Ten eerste op het gebied van rijeigenschappen. Het stuurgedrag is als vanouds zeer prettig, zowel op de snelweg als op binnenwegen. Het zal voor Focus-rijders voelen als thuiskomen. Ten tweede op het gebied van materiaalgebruik. Na het onderzoeken van de nieuwe S-Max hadden we goede hoop dat Ford met de Europese versie van deze auto stappen zou hebben gemaakt, maar dat valt wat tegen. We signaleren veel hard plastic en een vrij simpele afwerking. Niets waar een Ford-rijder van zal schrikken, maar het was leuk geweest als Ford het S-Max-niveau ook naar deze Mondeo had weten te tillen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• dju.. wat een knappe wagen !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Nog nooit geen ford gehad maar dit zou misschien wel mijn volgende wagen kunnen worden.

Comment

Gereden: Ford Mondeo

We hebben lang moeten wachten, maar eindelijk kunnen we kennismaken met de Europese versie van de nieuwe Ford Mondeo. Wordt de auto genekt door z'n vertraagde komst of heeft Ford de tijd juist goed gebruikt om de auto hypermodern te maken?

Het is alweer twee jaar geleden dat we op de salon van Parijs tegen de nieuwe Mondeo aanliepen. Ford noemt de Mondeo, zoals wel vaker, een world car. Niet voor niets rijdt het model al tijden rond in Amerika onder de naam Fusion. De crisis en een fors verminderd aantal productielocaties van Ford in Europa leidden tot uitstel van de introductiedatum van de Mondeo. Maar nu zijn we dan toch op pad in een hatchback met een 180 pk sterke TDCi.
                                Deze motor doet vooral wat hij moet doen en heeft genoeg power. Een klein turbogat en een beetje rumoer neem je daarom voor lief, ook al zijn er in dit segment betere diesels. Los daarvan word je vooral geconfronteerd met de ruimte. De Mondeo is opnieuw een lel van een auto. Dat komt gedeeltelijk ten goede aan de achterpassagiers, maar nog meer aan de kofferruimte; wat een balzaal! En dankzij de vijfde deur (waarom zou je een sedan-versie willen?) is die ook nog eens heel toegankelijk.
                                Verder is ook deze Mondeo op twee vlakken heel erg Ford. Ten eerste op het gebied van rijeigenschappen. Het stuurgedrag is als vanouds zeer prettig, zowel op de snelweg als op binnenwegen. Het zal voor Focus-rijders voelen als thuiskomen. Ten tweede op het gebied van materiaalgebruik. Na het onderzoeken van de nieuwe S-Max hadden we goede hoop dat Ford met de Europese versie van deze auto stappen zou hebben gemaakt, maar dat valt wat tegen. We signaleren veel hard plastic en een vrij simpele afwerking. Niets waar een Ford-rijder van zal schrikken, maar het was leuk geweest als Ford het S-Max-niveau ook naar deze Mondeo had weten te tillen.

Prachtig Jammer genoeg past die niet in onze garage, anders kocht mijn pa hem ene

Comment

• Ik hoop voor Ford dat ze hun kwaliteit verbeterd hebben. Al 12 jaar met een Mondeo aan het rijden en heb nog nooit zoveel stukken gehad aan een auto als deze Ford. En gezien ik in het Ford wereldje leef, hoor ik nog veel meer dikke problemen met Ford.

Op de foto's is het een wreed knappe bak maar nooit of te nooit koop ik nog een Ford.

Zelfs mijne vorige, een Astra 1.7 TDS met meer dan 120.000km had ik geen ene cent kosten. De kosten met de Ford begonnen al om en bij de 40 à 50.000km.

Positieve noot: bakske rijdt zo aangenaam, ondanks 12 jaar oud dat ik er zeer moeilijk afscheid van kan nemen. Maar ja, het is een halve nieuwe auto.

Motor, koppeling, starter, dubbel massavliegwiel, throttlebody, alternator, velgen, 6 bougiekabels en 6 bougies, kogellager rechtsachter, naft filter, allemaal zeer recentelijk vervangen. Lager is eergisteren vervangen en bougiekabels en 6 bougies en naftfilter enkele weken geleden.
                                  Last edited by ; 23/10/2014, 22:11.

Comment

• zoals er genoeg onder garnatie vervangen wordt ist ok

auto's die kapot gaan is de toekomst he... stukken vervangen, gaat op z'n geheel langer mee

Comment

Mooie kleur voor de wagen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                                        zoals er genoeg onder garnatie vervangen wordt ist ok

auto's die kapot gaan is de toekomst he... stukken vervangen, gaat op z'n geheel langer mee
                                        Niks onder garantie.

Comment

Comment

Working...
                                          X