Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mooi zet maar af in st of rs versie

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Mooi zet maar af in st of rs versie
      niet op hopen.. ST misschien nog.. maar een RS zal er nooit komen, in dat segment van snelle sedans gaat niemand een ford kopen..

      Comment


      • Meer testen:

        AUTOWERELD
        AUTOBLOG
        AUTOEXPRESS
        ANWB
        CARMAGAZINE
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Originally Posted by alfadog
          Daar ik 2 jaar geleden naar de V.S. verhuisd ben, had ik het genoegen hem vroeger te moggen ontdekken. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Ford Fusion Energi Titanium .
          Na een paar jaar in een Ford Fiesta rond gereden te hebben, vorige wagen was een Audi A4, eindelijk de stap gezet naar een plug-in hybride. De CVT is wennen maar dit is een veel betere wagen als mijn Audi A4 en naar Amerikaanse maatstaven heel zuinig



          Ah, hebben ze hem in Amerika ook als plug-in hybride?
          Hopelijk komt die dan ook bij ons, heb met de Focus plug-in hybride gereden, en dat was de beste hybride waar ik tot nu toe mee gereden heb.


          heb er ondertussen 25 000 km mee opzitten. Ik woon in de bergen en doe ongeveer 200 km per dag. Mijn gemiddeld verbruik is op dit moment 4,5 l/100km
          Last edited by ; 30/10/2014, 01:45.

          Comment


          • Wat ik wel raar vind is dat de hybride en de electrische versie van de Focus blijkbaar nog steeds niet bij ons te krijgen zijn (tenzij ik er ergens over kijk).
            Terwijl deze modellen enkele jaren terug al voorgesteld zijn.

            En van de Mondeo zou er dan toch plots een hybride op de markt komen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
              niet op hopen.. ST misschien nog.. maar een RS zal er nooit komen, in dat segment van snelle sedans gaat niemand een ford kopen..
              Spijtig genoeg behoor ik blijkbaar niet tot de "niemand" groep. Ik heb er al jaren spijt van maar aan de andere kant rijdt 'em wel wreed goed.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                Originally Posted by alfadog
                Daar ik 2 jaar geleden naar de V.S. verhuisd ben, had ik het genoegen hem vroeger te moggen ontdekken. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Ford Fusion Energi Titanium .
                Na een paar jaar in een Ford Fiesta rond gereden te hebben, vorige wagen was een Audi A4, eindelijk de stap gezet naar een plug-in hybride. De CVT is wennen maar dit is een veel betere wagen als mijn Audi A4 en naar Amerikaanse maatstaven heel zuinig



                Ah, hebben ze hem in Amerika ook als plug-in hybride?
                Hopelijk komt die dan ook bij ons, heb met de Focus plug-in hybride gereden, en dat was de beste hybride waar ik tot nu toe mee gereden heb.


                heb er ondertussen 25 000 km mee opzitten. Ik woon in de bergen en doe ongeveer 200 km per dag. Mijn gemiddeld verbruik is op dit moment 4,5 l/100km
                Ik snap dit bericht niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Wat ik wel raar vind is dat de hybride en de electrische versie van de Focus blijkbaar nog steeds niet bij ons te krijgen zijn (tenzij ik er ergens over kijk).
                  Terwijl deze modellen enkele jaren terug al voorgesteld zijn.

                  En van de Mondeo zou er dan toch plots een hybride op de markt komen.
                  Toch wel.

                  Comment


                  • Van de week één gezien aan het tankstation tussen herentals en grobbendonk. Een witte met zwarte voor en achterbumpers... Was nog een testmodel volgens mij...
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                    Comment


                    • Rij-impressie: Ford Mondeo

                      Ruim twee jaar geleden presenteerde Ford de nieuwe Mondeo op de Salon van Parijs. De economische crisis zorgde er echter voor dat de auto in de vriezer verdween. Nu is hij ontdooid en kunnen we uitzoeken of hij nog net zo vers is als toen hij de koelcel inging.


                      In de Britse serie Fawlty Towers wordt hotel­eigenaar John Cleese door een vervelende klant gevraagd naar de geclaimde versheid van de erwten in zijn omelette. “Uit de vriezer? Maar dat is niet vers!” Het gesprek verzandt in een bijna filosofische discussie over versheid, die je ook kunt houden over de nieuwe Ford Mondeo. Eigenlijk gewoon twee jaar oud bij lancering, maar evengoed bij de pinken.
                      In deze harde markt lijkt het van tevoren een lastige opgave. Hoe kun je een competitieve auto op de markt brengen die in 2012 al is onthuld? Helemaal terwijl concurrenten links en rechts nieuwe modellen en facelifts presenteren? Maar Ford is natuurlijk niet de eerste de beste. De Mondeo heeft de afgelopen twee jaar heus niet in een blok ijs gezeten, maar is in de tussentijd voorzien van de nieuwste techniek en motoren. Zo is de instapbenzinemotor (vooralsnog) een 1,5-liter Ecoboost, een gloednieuw blok dat de niet eens zo oude 1,6-litervariant vervangt. Het is dat we de gefacelifte Focus enkele weken geleden nog gereden hebben, anders zou dit onze eerste kennismaking met die motor zijn. Hoezo auto van twee jaar oud?

                      Extreem design

                      Het helpt bovendien dat het design nogal extreem is. We kennen de Aston Martin-grille, zoals we het nieuwe front maar zullen noemen, al van de gefacelifte Fiesta en dito Focus, maar de Mondeo is de ­eerste níéuwe Ford die het front draagt. En of het design nu gepikt is of niet, de auto heeft er wel een stoot persoonlijkheid van heb ik jou daar door gekregen. Er komt echt iets op je af. In zijn totale vorm is de auto bovendien een stuk minder plomp dan het uitgaande model, al is het nog altijd een enorme auto. De sedan en de hatchback meten 4,71 meter en de wielbasis bedraagt een goede 2,85 meter. Ford verdeelt die ruimte mooi tussen de achterbank en de kofferbak. Achterpassagiers zitten zodoende zeer riant (alleen een Skoda Suberb is nog groter) en hebben in de hatchback bovendien lekker veel hoofdruimte, terwijl de kofferbak 550 liter(!) meet. En dankzij de vijfde deur is al die ruimte nog eens goed toegankelijk ook. De sedan biedt een nette 525 liter. Als je wilt dat je passagiers warm blijven als je je koffer pakt, is die versie dus een optie.
                      Nemen we plaats achter het stuur, dan volgt toch een kleine teleurstelling. De onlangs gelanceerde S-Max tilt het interieurniveau van Europese Fords naar een nieuw niveau. Helaas zien we daar in de Mondeo weinig van terug. De middenconsole is vlak en hard en voorzien van simpele knoppen. Wel het is geheel lekker opgeruimd, omdat veel functies zijn onder­gebracht in een splinternieuw multimediasysteem. De menustructuur daarvan is goed, maar vervelend is de trage touchscreenbediening. Druk, wachten, druk, wachten. In het tijdperk van de iPhone is dat erg hinderlijk, temeer omdat sommige virtuele knoppen nog erg klein zijn ook. Het stuur is op zijn beurt nog altijd voorzien van een knoppenzee, zoals we in meer Fords zien. De bediening daarvan is na een wenperiode oké, maar het blijft een druk geheel. Op dit vlak betaalt de Mondeo de hoogste prijs voor zijn leeftijd; de S-Max heeft immers laten zien op welk niveau Ford eigenlijk hoort te staan.

                      Gelukkig zitten de stoelen uitstekend. Bovendien is de zitpositie ook helemaal in orde. Wij rijden ook met de 2,0-liter TDCi met 180 pk. De motor zelf biedt meer dan genoeg power dankzij 400 Nm aan koppel, maar je moet dan wel zorgen dat je hem in het goede toerengebied houdt. Het maximumkoppel is pas bereikbaar bij 2.000 tpm. Zoals we tegenwoordig vaker zien, zijn de overbrengingen van de versnellingsbak erg lang, zodat je krap 90 km/h haalt in z’n twee – voor een diesel vrij veel. Hierdoor valt het toerental te ver terug als je vóór 3.500 tpm opschakelt naar z’n twee. Doe je dat heuvelopwaarts, dan gaat de motor bokken. Even doorhalen dus. De motor is alleen wat rumoerig op vollast, maar de Ford is uitstekend geïsoleerd en kan zich op dat vlak prima meten met de nieuwe Passat.
                      Op rijgebied blijkt dat Ford zijn goede naam méér dan waarmaakt. Het merk weet er in de nieuwe Mondeo voor te zorgen dat ook rustig rijden rij­plezier oplevert. Hun truc is te zorgen dat de koets direct reageert op stuurbewegingen, zonder dat de massa zich voelbaar naar het buitenste stuurwiel verplaatst. Hierdoor krijg je een gevoel van controle dat eigenlijk de basis is voor rijplezier in het algemeen. En dat is wat anders dan met hoge snelheid door bochten knallen; je bereikt hetzelfde op normaal tempo over glooiende wegen. Sterker nog, daar excelleert bijvoorbeeld de Focus misschien nog wel meer dan op de limiet. ­Prima voor een middenklasser. Dat zorgt ervoor dat hoe langer je onderweg bent, hoe fijner de auto wordt. Prijstechnisch lijkt de Mondeo niet zo goedkoop als hij ooit was, maar dat komt ook omdat er nog een instapmotor bij komt in de vorm van een 1,0-liter Ecoboost. Jawel, de Mondeo krijgt een driecilinder! Bovendien weet Ford zijn opties en optiepakketten erg gunstig te prijzen, zodat het met het aankleden van de auto niet zo gruwelijk uit de hand loop als bij sommige concurrenten.
                      Zeker omdat Ford de aandrijflijnen van de Mondeo compleet heeft vernieuwd nog vóórdat de auto op de markt kwam, is de auto veel meer bij de pinken dan menigeen waarschijnlijk verwacht had. Zijn zwakke punten zijn niet anders dan in het verleden, en Ford heeft altijd laten zien dat het desondanks een uitstekend aanbod op de markt brengt. De nieuwe Volkswagen Passat heeft er in elk geval meteen een geduchte concurrent bij en mensen die in dit segment een nieuwe auto zoeken, kunnen hun lol op. Helemaal omdat er ook net een gefacelifte Peugeot 508 uit is.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Nieuw en al direct oud... goed bezig Ford!!!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                              De vorige generatie Mondeo moest het iets langer uitzingen dan verwacht. Meer nog, dit gloednieuw model is eigenlijk al twee jaar te koop op de Amerikaanse markt als Ford Fusion. Zit Ford hierdoor met een verouderde wagen, of weet de 4de generatie Mondeo zijn mannetje te staan? Autofans doet de test.

                              Nee, de vertraging van de lancering van de vierde generatie Mondeo heeft niets te maken met de sluiting van Ford Genk. Nu ja, dik vier jaar geleden waren er geruchten dat 'ie in Genk gebouwd ging worden. Echter is dat niet het geval, want die fabriek sluit eind deze maand nog haar deuren. De 'vertraging' - van ruwweg een jaartje - vindt haar oorzaak in twee factoren. Enerzijds moest de gehele productielijn vanuit Groot Brittannië naar Spanje verhuizen (dus spijtig genoeg niet naar Genk), anderzijds werd er nog eens stevig naar het gehele onderstel gekeken.

                              Een belangrijke en tevens wijze beslissing van Ford, want dankzij de jongens bij Ford Lommel staat de vering en demping een stuk strakker en is de besturing directer tegenover zijn Amerikaans broertje. Een verplicht nummertje wil je aan deze kant van het water indruk kunnen maken. Soms loont het om wat langer te wachten...

                              Family Mustang
                              Al was het broodnodig voor Ford om een nieuwe generatie te lanceren. Toen in 2007 de derde generatie ten tonele verscheen wist Ford een jaar later een marktaandeel van 13 procent in het 'Non premium D-segment' op te tekenen met de Mondeo. Nu, in 2014 is 'ie nog maar goed voor 6 procent van de verkochte Non premium D-segmenters. Tijd voor een frisse wind dus, en die waait sterk op het departement van uiterlijke vertoningen.

                              Want hoewel de nieuwe generatie Mondeo nog steeds oogt als... tja... een Mondeo, kan je niet ontkennen dat de snoet serieus wat trekjes leent van de Mustang. Scherper op alle vlakken is misschien nog de beste manier om het uiterlijk van de vierde generatie te omschrijven. Bij de vijfdeurs valt dat verschil trouwens een stuk harder op door de nieuwe, langgerekte raamlijn. De flank bij de stationwagenvariant - Clipper in Fordjargon - is daarbij iets subtieler geëvolueerd. Wil je een vierdeurs met diesel? Pech, want die komt er enkel als hybride.

                              Met de gom door het interieur
                              Waar je buitenaf de Mondeo nog met gemak herkent, moet je bij het instappen toch twee maal knipperen met de ogen. Ford ging namelijk nogal stevig met de gom over het dashboard van de vorige generatie. Gelukkig, want dat kon zijn leeftijd al lang niet meer verbergen. De ronde ventilatiemonden werden bedankt voor bewezen diensten en vervangen door rechthoekigere exemplaren die in het midden deel uitmaken van het dashboarddesign. Een dashboard dat voortaan zweeft op de middenconsole, iets dat we al langer kennen bij Volvo. Hoewel het interieur een serieuze stap voorwaarts zet, betrappen we Ford erop dat ze op sommige plaatsen toch iets te harde plastics gebruiken. Je zal er tijdens het rijden niet over vallen, maar daar legt de concurrentie soms toch de lat net iets hoger.

                              Verder merken we prominent het nieuwe Sync 2-systeem op met 8" aanraakscherm. Een systeem dat toelaat om orders te geven met je stem, maar er - net zoals bij alle andere merken - niet echt in slaagt. Daarvoor duurt het té lang om bevelen te geven en blijft het raar om te praten tegen een computer. Wij onthouden alvast dat onze Engelse variant de optie gaf om 'I am hungry' te zeggen tijdens het rijden waarna het restaurants in de buurt zocht. Dat je voor de lol 'I am horny zei, leek het systeem niet te deren. Gelukkig reageerde het niet met 'Do you like Chinese or Italian?'. Nee, zo'n pratende computer is ons ding niet.

                              Indrukwekkende rijprestaties
                              Ford heeft een fakkel hoog te houden als het op rijeigenschappen aankomt. Dat mocht natuurlijk bij deze Mondeo niet anders zijn. Een geïntegreerde meerpuntsophanging achteraan, stijver chassis en een nieuw remsysteem moet ervoor zorgen dat de Mondeo zich ook deze generatie vlot door de bocht laat zwieren. Is sportief de bocht pakken niet je dada? Dan pocht Ford met een lager geluidsniveau in het interieur en een resem aan veiligheidsuitrustingen waarbij de wagen nu tot 40 km/u zelf een noodstop uitvoert.

                              Blijf echter nog maar eens stilstaan bij zijn rijgedrag, want dat is uitmuntend. Ford stippelde ons een route doorheen het Waalse berglandschap uit dat ze intern hadden afgelegd met een Focus ST. En we moeten eerlijk zijn, soms waanden we ons ook daadwerkelijk in die sportievere Ford. Minus de snelheid en de kuipstoeltjes natuurlijk. De Mondeo laat zich - zelfs in het regenweer - zeer scherp sturen en trekt zich bij de tragere secties mooi naar het binnen van de bocht. Met iets te veel snelheid de bocht ingegaan? Geen probleem, een tikje op de rem laat de achterkant lichtjes uitbreken (met de nadruk op licht) waardoor je hem met gemak terug in het gareel trekt. We zijn oprecht onder de indruk van deze Mondeo.

                              Op de verbindingswegen noteren we vooral dat de Mondeo zonder tegenzin putjes en bulten wegveegt en dat de demping zeer comfortabel is bij verkeersdrempel. Comfortabel kilometers malen zit er nu al dik in.

                              Een motor voor iedereen
                              Waarom we niet het snelheidsgevoel hadden van de Focus ST? Ford stelde ons de 2.0 TDCi-diesel met 180 pk en de 1.5 EcoBoost-benzine met 160 pk ter beschikking. Zeer aangename krachtbronnen maar misschien niet zo relevant voor de Belgische markt. Volgend jaar vindt een gloednieuwe 1.5 TDCi Econetic-diesel met 120 pk zijn weg naar de Mondeo. Het staat nu al vast dat die het meest aangevinkt zal worden (leasing, weet je wel).


                              Verder voorziet Ford motorer voor ongeveer iedereen. In benzineland komt volgend jaar een 1.0-liter EcoBoost met 125 pk naar de Mondeo. inderdaad, een driecilinder met een inhoud van 1 liter in een middenklasser. Hulde aan de vooruitgang! Aan de andere kant zit een 2.0-liter EcoBoost met 240 pk en 340 Nm. Dieselaars krijgen de 2.0 TDCi in een resem van varianten gaande van 150 tot 210 pk (in 2015) en een 1.6 met 115 pk. Al gaat die laatste er uit voor de eerder genoemde 1.5 TDCi.

                              Daarnaast komt de Mondeo er ook als hybride volgend jaar. Enkel als vierdeurs en met een elektromotor + 2.0-liter benzine. Dat geheel wordt gekoppeld aan een CVT-transmissie, dus een test is nu al bijna verplicht om te ontdekken dat het iets waard is.

                              Conclusie
                              Het was een korte ontmoeting met de Mondeo, maar het laat toch een blijvende indruk na. De grijze muis van het segment weet eindelijk visueel wat indruk te maken en laat zich rijden als een malle. Daarom is het zo'n zonde dat Ford enkele steken laat vallen in het interieur. Misschien wel deels door hun 'One Ford-strategie' waarbij de Mondeo ook zijn werk moet doen in Amerika. En daar zijn ze nu eenmaal wat meer plastic gewoon. Al zijn we nu al zeker dat de Mondeo zijn mannetje weet te staan tegenover de concurrentie. De Mondeo vanaf zijn lancering een oude wagen? Ze hebben hem eerder zoals goede wijn een tijdje laten rijpen.
                              Artikel op Autofans.be





                              autofans.be

                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                              Comment






                              • Meer afbeeldingenin de galerij.
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • Weet iemand vanaf welk uitrustingsniveau de uitlaten ingewerkt zijn in de bumper? Gisteren een clipper titanium 1.6TDCI gezien, maar deze had dit niet.

                                  Comment


                                  • Zal vanaf bepaalde motorisatie zijn denkik

                                    Comment


                                    • Enkel bij 2.0 ecoboost en 180pk tdci.

                                      Mvg,

                                      Sent from my One+ using Tapatalk
                                      =================
                                      2016 Skoda Octavia RS

                                      Comment


                                      • Zo een rode ziet er wel goed uit.

                                        Het oude model vind ik anders ook nog altijd wel de moeite
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Nederlandse brochure : [www.ford.nl]
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X