.... delete bericht lukt niet --> min. 5 tekens ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Mondeo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenArtikel op Autofans.be
Comment
-
Ik mag mijn nieuwe mondeo ergens eind april begin mei in ontvangst nemen.
Ik heb gekozen voor een 5drs Titanium in de kleur Ruby Red en 2.0TDCI met 150pk en 350nm maar niet de econetic versie want dan is de wagen enkel gehomologeerd voor 16duims velgen. Nu heb ik een iets grotere uistoot maar wel 17duims velgen wat de wagen iets sportiever doet ogen.
3 paketten erop : Signature Pack, Titanium Leder Pack en Titanium Pack en dan nog de donker getinte ruiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenIk zie meer nieuwe Passats dan Mondeo's op de Limburgse wegen...
Mvg,Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDa's maar tijdelijk, nog even een boycot voor de sluiting van Ford Genk, mensen vergeten vlug, remember Renault Vilvoorde
Mvg,
Sent from my One+ using Tapatalk=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenDat vermoeden heb ik ook.. Weet niet hoe het op de rest van de Belgische wegen uitziet..Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik vind het heel erg wat we hier in België meemaken betreffende de industrie en dan nog meer wat betreft de automarkt. Maar je mag ook niet vergeten dat Ford heel wat kapitaal geïnjecteerd heeft in andere merken zoals : Mazda, Volvo, Jaguar, Lincoln, Land Rover, Aston Martin... en dat ze daardoor eigenlijk Ford zelf wat verwaarloosd hebben maar waar die andere merken nu nog wel de vruchten van plukken gelukkig hebben ze hun herpakt en dat zie je aan de Mondeo MK4(2007) en de 1.0ecoboost...
Wat naar mijn mening Ford Genk de das heeft omgedaan is het feit :
1. de loonkost en 2. In Genk werden de duurste modellen gemaakt van Ford : Mondeo, Smax en Galaxy.
Ik denk als ze hier nu in België de Fiesta of de Focus hadden gemaakt er nu nog wel spraak was geweest van Ford Genk. Maar de kloterij is hier nu eenmaal de loonkost. Maar we kunnen moeilijk de mensen verbieden om dan nog een Ford te kopen, is hetzelfde om mensen te verbieden om nog in de Delhaize te gaan winkelen.
Wat voor mij doorgeteld heeft om de Mondeo te kopen is : Mijn vader heeft over de 20 Ford's gehad voornamelijk Capri's en tot op heden zegt hij nog steeds telkens hij naar een ander merk ging hij miserie had met zijn wagens en bij Ford nooit garantie dispuut. Ikzelf heb tot op heden 2 Ford's gehad de Mondeo MK1 en 2 waren oude auto's ook omdat ik toen pas mijn rijbewijs had. Momenteel heeft mijn vriendin een Ford Ka van 2001 en voor een wagen van 14jaar doet die het nog behoorlijk goed, eenmaal ze tegoei kan rijden moet ik overwegen om de wagen enig onderhoud te geven of om te kijken naar een meer recentere auto maar toch ook in het achterhoofd dan een Ford. Verder is Ford ook het enige merk waar je op voorhand weet wat die wagen u kost in onderhoud dus ze geven de klant wel veel transparantie en ok het is wat aan de dure kant maar er zit ook 1jaar pechverhelping bij.
Verder staat er hier nog een Ford Kuga 2.0tdci Titanium van 2009 en een Ford Fiesta 1.0 ecoboost Titanium van 2014 op de oprit. Dus dan kan je toch enigszins zeggen dat we hier zeer tevreden zijn van Ford. En neen wij hebben geen Ford korting....
En dan kan je gaan liggen zanikken over BMW, Mercedes... dat deze toch dat meer premium zijn en daar ben ik het volkomen mee eens maar dan mag je niet vergeten Ford is een middenklasser en voor een auto te hebben die dan voldoet aan een Mondeo, tja dan moet je gaan naar een 5reeks, E-klasse... en dan zit je zowieso met een meerprijs en naargelang mijn mening haal je die meerprijs er niet uit bij de herverkoopwaarde en dat vind ik net altijd verkeerd bij die vergelijkingen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHasselt is anders wel het testparcours van Ford tegenwoordig, een massa testvoertuigen van alle types vorige week alweer op de kleine ring, de meesten zelfs met stuur aan de Engelse kant.
En inderdaad vaak met het stuur rechts.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenIk zie meer nieuwe Passats dan Mondeo's op de Limburgse wegen...
Mvg,
Sent from my One+ using Tapatalk
Heeft volgens mij ook met de CO2 uitstoot te maken. Die VW's zullen veelal firmawagens zijn met 1.6DSG7 zijn of de 2.0 manueel.
Paar maanden terug gekeken bij de Mondeo, en met zijn 124gr als automaat, was die alles behalve interessant als firmawagen.
Voor de rest zijn ze wel mooi geworden. Heb er zelf 3 gehad, waarvan eerst 2 miseriebakken en de 3de viel dan nog mee. Maar zelf 5 Fords gehad, waarvan 2 Escorts en 3 mondeo's en enkel de laatste mondeo was redelijk goed. Al de rest miseriebakken. Denk dat Ford niet graag met mij rijdt
Comment
-
Begin dit jaar rondgereden met een Titanium 2.0Tdci 150, rijgedrag was leuk en zeer voorspelbaar.
Je voelt dat je met een grote bak onderweg bent maar daar blijft het dan ook bij, verschil t.o.v. mijn oude Mondeo MK III is enorm.
Waar de mijne een tank lijkt is deze echt wel lichtvoetig, zeer aangenaam en comfortabel al moet ik wel zeggen dat ik in de mijne "beter" zit.
Afwerking... tja... gewoon om van te huilen...
Middenconsole zat los, fake alu strip aan de middenconsole zat ook los, hier en daar een rammel in het interieur, slecht lakwerk (veel lakfouten, zelfs lasspatten die niet waren weggewerkt!!!), plaatsing kofferdeksel was niet correct (plaatsing scharnieren buiten tolerantie???), enorm verschil tussen de motorkap en de bumper (een echt gat er tussen aan de ene kant, aan de andere zijde bijna geen speling), automatisch kofferdeksel met kuren (bij het sluiten ging deze opnieuw open en bleef dan gewoon open staan...), enorm krasgevoelig plastic, ...
Zou ik dit kopen? Zelfs als Ford liefhebber zeg ik "nee".
Niet omdat men de fabriek in Genk (onterecht) heeft gesloten maar puur omdat de afwerking zo bedroevend laag is... Zelfs mijn oude Mondeo piept en kraakt nergens na 10 jaar, deze daarentegen na amper 1000km wel.
Voor mij is duidelijk dat ze in Valencia nog veel te leren hebben, afwerking is nooit het sterkste punt geweest van de Spaanse vestiging.
Comment
-
Ik ben zo onlangs om dezelfde reden afgehaakt op een Ford Kuga.
Tijdens een testrit met een model waar nog amper 1000 km opstond, zat er vanalles los en kraakte er overal wel wat.
Omdat ik zelf veel bedrijfsaudits doe, weet ik al langer dan vandaag, dat kwaliteit gemaakt wordt door de mensen, en dan pas door systemen.
Comment
Comment