Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Was het eerste gevoel dat in me op kwam toen ik aan de kilometers puur amusement met de mijne dacht, maar dat woord heb ik meteen ook weer weggehaald, net omdat jouw ervaring de mijne niet hoeft te zijn Je was me enkel niet iets voor met je citaat.
Maar gij spreekt van ne 2.2 en als ik mij goed kan herinneren, had ik de 2.0 diesel. Mss dat daar een verschil in zat qua soepelheid.
Daar zal wel en vrij groot verschil in soepelheid gezeten hebben. Versnellingsbak kan ik weinig over zeggen, want dat is bij de 2.2 ook een andere, een 6-bak van Getrag, en werkt ook heel soepel en tegelijkertijd precies. Past perfect bij het karakter van de motor. Zoals ik zei: deze auto levert al meer dan 300.000 km puur plezier (en veel gebruiksgemak met de zee van ruimte).
Mijn eerdere ervaring met Ford was met een Focus break diesel van 2000: was een aanloopwagen waarmee 3000 km op vakantie gereden zijn: superleuke kilometers ook.
Soit, gezien mijn zonder meer positieve ervaring met dit zogezegde niet A-merk, reageer ik wel eens in dit soort topics. Neem het vooral niet persoonlijk ;-)
Maar blijft gewoon een achterlijke koffer. Een gewone golf heeft ook 380 literkofferuimte, maar dat kun je dan ook effectief gebruiken doordat gewoon een rechthoek is ipv zo'n ding vol met gekke afmetingen. Kheb die koffer op het autosalon eens bekeken, trekt echt nergens op.
Ik begrijp totaal niet waarom ze die hybrid als sedan leveren.
Als hatchback met een 5de deur was die koffer toch al veel handiger geweest.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik begrijp totaal niet waarom ze die hybrid als sedan leveren.
Als hatchback met een 5de deur was die koffer toch al veel handiger geweest.
Omdat het de Amerikaanse Fusion Hybrid is. De verkoopscijfers die ze in Europa verwachtten, waren niet van aard om de specifiek Europese vijfdeurs de aanpassingen voor de hybride technologie te geven.
Tja, maar als je maar halfslachtige pogingen doet in Europa, moet je ook niet zeuren dat er geen succes komt
Ook waar. Ik heb ooit een proefrit gedaan met een Mondeo Hybrid. Heeft de dealer bloed, zweet en tranen gekost om ergens in het land een collega te vonden die er een had. Reed wel erg oké, aangenamer dan een Lexus (waar de technologie vandaan komt). Koffer was wel echt problematisch.
Ford heeft in China een modeljaarupdate voor de Mondeo gepresenteerd.
Ford hanteert wereldwijd een bijzonder Mondeo-beleid, en dat heeft niet alleen te maken met het feit dat wij de auto later kregen dan de Noord-Amerikanen of dat de auto in de Verenigde Staten 'Fusion' heet. In 2016 werd de Fusion in de Verenigde Staten gefacelift en in maart dit jaar werd de auto voor de Amerikaanse markt opnieuw bijgewerkt. In Europa reed tot voor kort nog 'de oude' Mondeo rond, maar onlangs werd duidelijk dat Ford een soort tussenversie had geïntroduceerd. Sinds de Mondeo aan de 6.2-emissienormen voldoet, heeft de Wagon een nieuwe achterklep met een over de gehele breedte van de achterzijde lopende chroomstrip. Officiële foto's hebben we er echter nog nooit van gezien. In China is nu een bijgewerkte Mondeo gepresenteerd waarop die auto wél beter te zien is.
Deze nu in China gelanceerde vernieuwde Mondeo heeft nieuwe achterlichtunits en, inderdaad, over de achterzijde van de Mondeo Wagon loopt nu een chroomstrip. Ook deze Mondeo heeft nog altijd niet de nieuwe koplampunits die op de Noord-Amerikaanse Fusion een plek kregen. Ook de sedanversie krijgt nieuwe achterlichten, met chroomafwerking, maar daarvan laat Ford nog even geen foto's zien. Vanbinnen wordt de Mondeo op detail aangepast, aanpassingen die voornamelijk betrekking hebben op de uitrusting en met de optielijst. Het instrumentenpaneel is nu volledig digitaal en heeft een diameter van 10,1 inch. Op de Chinese bestellijst zet Ford onder andere een 240 pk sterke benzineversie. Daarnaast zou de ophanging onder de loep zijn genomen.
We zijn in afwachting van een reactie van Ford Nederland op de vraag of dit de onlangs aangekondigde vernieuwde Mondeo is of weer een 'tussensmaak' .
UPDATE:
Ford Nederland laat weten dat het er vanuitgaat dat deze Chinese Mondeo de 'tussenversie' is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment