Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
die met hun 100 000 euro ontslagpremie?
arme stakkers
Ik hou toch liever mijn werk hoor. Maja, hier kun je oeverloos over doorbomen, feit is dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een model al bijna 2 jaar geintroduceerd is eer het gaat geproduceerd worden. Het zal de Europese Mondeo verkoop zeker niet ten goede komen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik hou toch liever mijn werk hoor. Maja, hier kun je oeverloos over doorbomen, feit is dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een model al bijna 2 jaar geintroduceerd is eer het gaat geproduceerd worden. Het zal de Europese Mondeo verkoop zeker niet ten goede komen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ford heeft de productie vor Genk bevestigd. Je wijzigt geen productieband van vandaag op morgen. Leuk toch hoe vandaag de dag een fundamenteel wantrouwen in alles en iedereen ons denken en leven beheerst.....
.....bijna tot in het absurde toe....
Wie objectief naar de feiten kijkt, kan alleen maar wantrouwen koesteren t.o.v. Ford.
1. De nieuwe Fusion/Mondeo is voor het eerst echt dezelfde auto voor zowel de Noord-Amerikaanse als de Europese markt. Voor de Amerikaanse autojournalisten die het model nu volop aan het testen zijn, is dat een aangename verrassing, want er wordt een afwerkingsgraad gehaald die de laatste decennia ongezien was op wat voor de Amerikanen een middenklasser is.
2. De Fusionversie wordt gebouwd in 2 fabrieken, één in de VS en één in Mexico, wat normaal gezien veel te veel capaciteit is voor een model dat in de VS maar een goede middenmotor is in het segment van de Toyota Camry.
3. De Europese versie, onder de naam Mondeo, wordt voorgesteld op het salon van Parijs, september 2012.
4. Ford wil de mensen in Genk doen geloven dat het dit model gedurende ruim een jaar in de ijskast gaat zetten, om de productie te starten in oktober 2013, en de commercialisering dus minstens 2 maanden later (band moet op kruissnelheid komen, er moeten vele duizenden exemplaren gebouwd worden om alle dealers in heel Europa van voldoende toonzaalexemplaren te voorzien + er moet een stock aangelegd worden om de autovloten en de snelle beslissers prompt van hun auto te kunnen voorzien.
5. Gedurende dat jaar tussen september 2012 en oktober 2013 gaat Ford braafjes monsterverliezen slikken terwijl de concurrentie het marktaandeel van de oude Mondeo met huid en haar verorbert, want zelfs met kortingen tot onder de winstmarge gaan de vlootklanten een oud model niet meer lusten (en de retailklanten zijn in deze categorie schaars).
Of Ford wacht gewoon tot de markt voor grote wagens weer aantrekt, en kan in tussentijd de grote oude Mondeo met dikke korting verkopen omdat alle ontwikkelingskosten eruit zijn gehaald.
Of Ford wacht gewoon tot de markt voor grote wagens weer aantrekt, en kan in tussentijd de grote oude Mondeo met dikke korting verkopen omdat alle ontwikkelingskosten eruit zijn gehaald.
Lijkt mij niet erg logisch, de bedoeling is toch winst maken en zo'n fabriek draaiende houden is ook niet niks. In principe zou men de nieuwe Mondeo perfect kunnen invoeren uit de USA of Mexico. Hopelijk zal het zo'n vaart niet lopen maar echt gerust ben ik er toch niet in.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Of Ford wacht gewoon tot de markt voor grote wagens weer aantrekt, en kan in tussentijd de grote oude Mondeo met dikke korting verkopen omdat alle ontwikkelingskosten eruit zijn gehaald.
Lijkt mij niet erg logisch, de bedoeling is toch winst maken en zo'n fabriek draaiende houden is ook niet niks. In principe zou men de nieuwe Mondeo perfect kunnen invoeren uit de USA of Mexico. Hopelijk zal het zo'n vaart niet lopen maar echt gerust ben ik er toch niet in.
De markt voor grote wagens bestaat vrijwel exclusief uit company cars. Die kopen niet meer omdat de fiscaliteit dit soort auto's in vrijwel alle landen ongunstig gezind is (VAA bij ons, BPM in Nederland, supertaksen en mega-supertaksen in Italië, en ga zo maar door). Het zou dus begrijpelijk zijn als een constructeur zich volledig uit deze markt terugtrekt. Dat is wat bv. de Fiat-groep gedaan heeft met het afvoeren van de 159, nadat eerder al de 166, de Kappa, de Lybra, de Croma en de Marea waren afgevoerd en niet vervangen. Wat niet begrijpelijk is, is dat een constructeur de beslissing neemt om te investeren in een nieuw model, dat model ook effectief op de markt voorstelt en dan zegt: de eerste 15 maanden gaan jullie die niet kunnen kopen.
En het in productie houden van een oud model nadat het nieuwe al is voorgesteld, dat is tot op heden ALTIJD gedaan terwijl zowel het oude als het nieuwe model samen op de markt waren. De voorbeelden zijn daar legio: de 206+ samen met de 207, de Clio II en de Clio III, de Punto II en de Grande Punto enzovoorts. Het nieuwe model in de kast zetten en het oude blijven verkopen, is geheel onvertoond.
Ik heb een heel vies gevoel bij de mededelingen die Ford doet. Ze zijn ons land een gigantische oor aan het aannaaien, vrees ik.
Optimist tot in de kist?
Toch vreemd dat Ford de productie dan uitsteld tot oktober volgend jaar. Kan niet anders dan met één bedoeling zijn, hun eigen fabriek/markt in de VS voldoende ondersteunen zodat ze op termijn kunnen zeggen dat Genk niet rendabel is....
Of...ze moesten er hier in België van hun 1000cc versie plotseling 500.000 ex. van gaan verkopen natuurlijk, dan is de fabriek even gered.
Zou het niet beter zijn dat er hier een paar ondernemers en eigen Belgisch automerk terug opstarten, goede ontwerpers hebben we al, fabrieken zijn er ook (al dicht of toch bijna), goede motoren kunnen we her & der wel opkopen en binnen dit en 10 jaar zou er in Europa dan kunnen gewedijverd worden met de Fransen en de Duitser, doe er nog 12% BTW bij op niet Europese voertuigen en onze arbeidsmarkt is verzekerd voor de komende 15jaar. Nu ziet het er om het zacht uit te drukken, bedenkelijk uit...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment