Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten



    Knap, zeer knap in die kleur.

    Maar die bandjes, zo'n laag profiel, daar zit geen lucht meer in zeker

    Comment


    • Algemene vorm en heel wat details vind ik idd zeer mooi, maar er zijn me wat te veel vouwen in de carosserie.
      Motorkap vol met vouwen (vorige 3 had daar na de facelift ook last van).
      En op de foto rechtsvanachter heb je een vouw door de deurklinken, dan boven het achterwiel nog een vouw en hoe de 3e zijruit zo iets omhoog gaat naar achter vind ik ook niet zo mooi. Voor mij had die verhoging van de zijruiten niet gemoeten, gewoon de vouw boven het achterwiel als onderkant ramen gebruiken.
      In de achterklep zijn me ook wat teveel horizontale 'banden', vind ik bij de S-Max ook niet zo mooi (wel de enige monovolume die ook ooit heb overwogen).

      Frontje en de lichten vind ik wel zeer mooi, straalt wel iets uit. Maar spijtig genoeg niet op tijd leverbaar. Onbegrijpelijk...

      Comment


      • het gaat nog waar zijn, import uit de us

        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
          Ik heb een heel vies gevoel bij de mededelingen die Ford doet. Ze zijn ons land een gigantische oor aan het aannaaien, vrees ik.
          Peba had het blijkbaar - helaas - bij het rechte eind...

          Comment


          • Ha ha , de berline versie in Parijs had in de motorruimte een chassisnummer plaat met ... Made in USA ! Ha ha !! Bij Opel vroegen ze zich ook niet af of er geen voorbereidingen moesten gebeuren voor een model wissel. Nu denken ze in Genk dat ze met 4000 man enkel maar Mondeo's zullen maken !!! Wake up this is car business !! Ieder 5 jaar minstens een model wissel !!! Wel heel jammer voor iedereen daar in Genk , want wat mij betreft heb ik 160.000 gelukkige km gehad aan onze S-Max ! Maar duits en amerikaans chauvinisme zal het echter winnen !

            Comment


            • Weet je nog toen we de nieuwe Ford Mondeo voor het eerst zagen in de vorm van de Amerikaanse Fusion? Dat was in januari, en zoals het er nu uitziet komt ‘onze’ Mondeo pas eind 2014 op de markt. Of u dus nog even geduld wil hebben.
              De problemen bij onze zuiderburen in Genk hebben opnieuw voor een kink in de kabel gezorgd. Het is namelijk niet de eerste keer dat de Mondeo wordt uitgesteld. In juli maakte Ford bekend dat de productiestart wegens interne problemen met drie maanden werd opgeschoven, naar de zomer van 2013. De gisteren aangekondigde intentie om de fabriek in Genk keihard helemaal te sluiten zorgt natuurlijk voor een nóg grotere productiestrop. De nieuwe Mondeo zou daar namelijk van de band lopen.
              Ford laat zojuist officieel weten dat er twee fabrieken in Engeland dicht gaan, en de introductie van de Mondeo op “eind 2014″ is gezet. En eind 2014 zal die Mondeo, net als de S-Max en Galaxy, naar verwachting bij de Ford-fabriek in het Spaanse Valencia van de band lopen. We moeten dus nog even wachten om te kunnen oordelen of zo’n 1.0 driecilinder EcoBoost een beetje tot zijn recht komt in de sedan.

              Weet je nog toen we de nieuwe Ford Mondeo voor het eerst zagen in de vorm van de Amerikaanse Fusion? Dat was in januari, en zoals het er nu uitziet komt ‘onze’ Mondeo pas eind 2014 op de markt. Of u dus nog even geduld wil hebben. De problemen bij onze zuiderburen in Genk hebben […]


              Ik vrees dat ik er al op uit gekeken ga zijn tegen eind 2014, het model dan bijna 2 jaar officieel voorgesteld en bijna aan een facelift toe. Niet goed bezig bij Ford...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Ford laat zojuist officieel weten dat er twee fabrieken in Engeland dicht gaan, en de introductie van de Mondeo op “eind 2014″ is gezet. En eind 2014 zal die Mondeo, net als de S-Max en Galaxy, naar verwachting bij de Ford-fabriek in het Spaanse Valencia van de band lopen. We moeten dus nog even wachten om te kunnen oordelen of zo’n 1.0 driecilinder EcoBoost een beetje tot zijn recht komt in de sedan.

                Weet je nog toen we de nieuwe Ford Mondeo voor het eerst zagen in de vorm van de Amerikaanse Fusion? Dat was in januari, en zoals het er nu uitziet komt ‘onze’ Mondeo pas eind 2014 op de markt. Of u dus nog even geduld wil hebben. De problemen bij onze zuiderburen in Genk hebben […]


                Ik vrees dat ik er al op uit gekeken ga zijn tegen eind 2014, het model dan bijna 2 jaar officieel voorgesteld en bijna aan een facelift toe. Niet goed bezig bij Ford...
                En de 3 Duitsers, zij wreven in hun handen...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Ik vrees dat het nog erger is. Ze gaan gewoon Mondeo-badges op de Fusions uit de Amerikaanse of Mexicaanse fabriek plakken (afhankelijk van de koers van dollar, peso en euro) en die op de boot zetten naar Europa. De datum "oktober 2013" is niet het begin van de productie van de nieuwe Mondeo in Genk, maar de datum dat een sloopbedrijf daar de fabriekshallen komt platgooien. Ford heeft staalhard gelogen en - wellicht ingefluisterd door onze briljante regeringen - een datum genoemd die netjes tussen de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012 en de parlementsverkiezingen van juni 2014 in ligt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Ik heb een heel vies gevoel bij de mededelingen die Ford doet. Ze zijn ons land een gigantische oor aan het aannaaien, vrees ik.
                  4 weken oude mededelingen

                  Toen leek het absurd, nu is het scary hoe precies Peba erop zat.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    4 weken oude mededelingen

                    Toen leek het absurd, nu is het scary hoe precies Peba erop zat.
                    'k Heb nochtans geen glazen bol, anders ging ik met een kraam op de foor staan.

                    Comment


                    • Rij-impressie: Ford Mondeo

                      In Amerika rolt hij onder de naam Fusion al sinds juli uit de fabriek, maar wij moeten nog tot 2014 op de nieuwe Ford Mondeo wachten. Desondanks konden we Fords wereldwagen alvast in New Mexico aan de tand voelen. Eerste indruk? Een topper met kleine schoonheidsfoutjes.


                      Ford heeft het roer stevig omgegooid met de Mondeo. Deelde het vorige model zijn bodemplaat alleen met de Mazda 6, de komende editie staat op een nieuw ontwikkeld platform, waarop op termijn alle Fords in de middenklasse, waar ook ter wereld ze op de markt komen, gebouwd zullen worden. Dus niet alleen de hatchback en de Wagon, maar ook de toekomstige Galaxy en S-Max. In tegenstelling tot de allereerste Mondeo, die in 1993 wereldwijd in verschillende gdaanten maar met dezelfde naam werd gelanceerd, is de nieuwe een échte wereldauto, waarmee Ford de aanval opent in het drukke D-segment.
                      Met zijn sportief glooiende dakpartij en dynamische looks heeft de Mondeo alle stijlkenmerken van een vierdeurs coupé, maar gelukkig bespaart Ford ons de marketingpraat over die carrosserievorm – in tegenstelling tot de concurrentie. De Mondeo wordt gewoon gepresenteerd als een limousine die dankzij fraaie motortechnologie en een als vanouds rijke standaarduitrusting zonder meer tot de premiumklasse mag worden gerekend.
                      We maken kennis met de verse middenklasser in Hermosillo, New Mexico. Daar is de Ford Fusion, zoals hij daar heet, immers al sinds juli in productie. Hij is iets compacter geworden (Ford maakte de auto 22 mm langer, 33 mm lager en 22 mm smaller), maar de wielbasis bleef met 2850 mm gelijk aan die van het vorige model. Het interieur is er daardoor niet ruimer op geworden; geen probleem, want voorin heb je nog steeds prima de ruimte en door de iets lagere zitpositie is het ook achterin ondanks de sterker aflopende daklijn redelijk uit te houden. De bagageruimte is wel iets gekrompen; in de sedan past 453 liter, 14 liter minder dan voorheen. Nog steeds fors, maar wie het te weinig vindt, kan maar beter wachten op de liftback of de Wagon, die net als de sedan medio volgend jaar op de markt komen.

                      Driecilinder
                      Ford noemt de nieuwe Mondeo ‘de meest verfijnde auto’ die het merk ooit in Europa op de markt heeft gebracht. Daar valt in onze testauto niet meteen veel van te merken. De Amerikaanse GTDI-versie heeft een nieuwe, direct ingespoten 2,0 liter viercilinder turbomotor onder de motorkap die 240 pk sterk is en een respectabele 366 Nm aan koppel naar de voorwielen stuurt. Die aandrijfkrachten voel je in krappe bochten dan ook meteen in de (nieuw ontwikkelde) elektrische stuurbekrachtiging. Bovendien heeft de viercilinder weinig puf bij voluit acceleren, dankzij een putdiep turbogat dat vooral de eerste meters nogal amechtig laat verlopen. De conventionele zestraps automaat zorgt weliswaar voor een zijdezachte overgang tussen de verzetten, maar eveneens voor een fors verbruik. Tijdens onze ritten rond het 1500 meter boven zeeniveau gelegen Mexico City joeg de Mondeo er 9,8 l/100 km. door.
                      Bij ons wordt de Mondeo leverbaar met de bekende 1.6 en 2.0 diesels. Naast de 1,6- en 2,0-liter EcoBoost-benzinemotoren komt er een nieuw ontwikkelde 1,6-liter turbomotor met 160 pk. Opmerkelijk is dat Ford zijn nieuwe, minstens 1510 kilo zware vlaggenschip straks ook levert met de piepkleine 1,0 liter driecilinder die we kennen uit de Focus. Goed voor 125 pk, 170 Nm en een CO2-uitstoot van 125 g/km – de beste waarde in zijn segment. Een geduchte concurrent dus voor aartsrivaal Passat met zijn 1.4 TSI Bluemotion. Meer groene technologie komt in de vorm van een hybride-versie, die een combi krijgt van een 1,6 liter benzinemotor en een elektromotor, samen goed voor 200 pk. Met deze variant moet tot 70 km/h puur elektrisch rijden mogelijk worden, terwijl teruggewonnen energie wordt opgeslagen in lithium-ion batterijen. Naar verluidt komt er ook nog een vierwielaangedreven Mondeo-versie, voorzien van een conventionele aandrijving.

                      Kinderziekten
                      Voor welk basisbedrag Ford de Mondeo in de Nederlandse prijslijsten gaat zetten is nog onbekend, evenmin als de standaarduitrusting . Zeker is dat de optieboekjes veel lekkers zullen bevatten. Ford levert bijvoorbeeld een volautomatisch inparkeersysteem (Advanced Active Park Assist), een dodehoekassistent, een Lane Keeping System, dat de auto met behulp van camera’s op koers houdt en adaptieve cruise control. Het nieuwe infotainmentsysteem Sync-My Touch belooft knoppenfetisjisten te beroven van hun hobby; het systeem maakt het mogelijk om met spraakopdrachten de navigatie, mobiele telefoons, het mediasysteem en een aantal voertuigsystemen te bedienen. Tijdens onze testritten bleek het systeem niet helemaal uitontwikkeld; na talloze misverstanden met de vriendelijke damesstem uit het dashboard hielden we wanhopig onze mond en kozen we ervoor het het systeem te bedienen via de touchscreenbesturing. Daar mag Ford dus nog even goed naar kijken voordat het de Mondeo naar Europa brengt. Zo’n schoonheidsfoutje nekt een auto als deze maar al te snel – in dit marktsegment vol veeleisende zakenrijders kunnen kinderziekten al snel uitgroeien tot chronische aandoeningen. Alle Aston Martinachtige designelementen ten spijt.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment






                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Amai, ik hoop dat ze de Mondeo voor de Europese markt wat deftiger ineenschroeven

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment




                              • Bron + meer foto's: [www.salon-auto.ch]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • De verschijning van de Mondeo op onze markt zal waarschijnlijk tevens gepaard gaan met zijn eerste facelift
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Terwijl wij nog tot eind volgend jaar moeten wachten voordat de nieuwe Ford Mondeo mogen verwelkomen, is de productie in China inmiddels gestart.

                                    Het lijkt wel of Ford potentiële Europese Mondeo-kopers wil frustreren. Eerder werd al bekend dat de auto die in Amerika al maanden rondrijdt onder de naam ‘Fusion’ bij ons nog tot 2014 op zich laat wachten. Nu is het dus de beurt aan China, waar Ford de Mondeo niet alleen verkoopt, maar ook bouwt. De verkoop start er eind mei, de productie is al begonnen. Opvallend is dat Ford de huidige Mondeo in China nog twee jaar blijft leveren naast de nieuwe, die er overigens alleen geleverd wordt met de zestraps SelectShift automatische versnellingsbak.
                                    Na het sluiten van de fabriek in Genk is besloten de nieuwe Mondeo voor Europa te gaan bouwen in Valencia. De voorbereiding kost nogal wat tijd, wat voor de uitzonderlijke vertraging zorgt. In dezelfde Spaanse fabriek loopt overigens ook de Kuga van de band, waarvan vandaag bekend werd dat de productie daarvan naar boven is bijgesteld.

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Ze hadden Genk veel beter deze nieuwe Mondeo gegund... Hoeveel potentiële kopers gaan ze nu trouwens niet kwijtraken doordat de start van de verkoop nog zo lang op zich laat wachten? Tegen dat ie hier op de markt komt, is ie alweer verouderd (cru gezegd).
                                      freude am fahren

                                      Comment


                                      • Hij stond (of beter : heeft gestaan) op de shortlist van mogelijke opvolgers van mijn huidige wagen. Maar gezien de recente ontwikkelingen is Ford van mijn lijstje geschrapt.

                                        Comment


                                        • Lol.. Altijd grappig als mensen een autofabrikant afstraffen omdat ze jarenlang mensen aan't werk gezet hebben.

                                          Enfin, bij mij staat hij er wel op. Ik heb nog tijd. En als de condities goed zijn (model, uitrusting, prijs, motoren, ...) dan zal het me worst wezen waar en hoe ze hem bouwen.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X