Officieel: Ford Fusion is feitelijk nieuwe Mondeo
De Mondeo mag dan vrij recentelijk gefacelift zijn, Ford blikt alweer ongeduldig vooruit naar de volgende generatie. Dat doet het merk met de Fusion, die bijna helemaal gelijk is aan onze volgende Mondeo.
De Fusion pronkt op de Ford-stand op de NAIAS in Detroit. Onze Europese Mondeo maakt eind 2012 z’n publieksdebuut, dus dat betekent een onthulling op de Autosalon van Parijs. Dat betekent dat we de Mondeo pas in de loop van 2013 bij de Nederlandse dealers kunnen verwelkomen. De Amerikanen kunnen hun Fusion al eind dit jaar bij de dealer ophalen.
Om het helemaal verwarrend te maken: de auto op deze twee afbeeldingen is de Mondeo. Snap je het nog?
We reizen weer even terug in de tijd naar het heden. Wat heeft de Fusion zoal te bieden? Allereerst de keuze uit vier aandrijflijnen. De basismotor is een 1,6-liter Ecoboost turbomotor met 180 pk. Optie twee is een 240 pk sterke 2,0-liter Ecoboost, gekoppeld aan een zestrapsautomaat met dubbele koppeling.
Ook is er een hybride optie. Deze aandrijflijn bestaat uit een tweeliter Atkinson benzinemotor, een elektromotor en een CVT-transmissie. Het gecombineerde vermogen is 185 pk. Deze hybride Fusion slaat z’n energie op in lithium-ion accu’s.
'Zuiniger dan Chevrolet Volt'
De laatste versie is de Fusion Energi Plug-in Hybrid. Die heeft dezelfde aandrijflijn als de gewone hybride. Door z’n plug-in aandrijflijn wordt het een extreem spaarzame auto. Ford belooft een verbruik dat lager is dan dat van de Chevrolet Volt en de Toyota Prius Plug-in Hybrid.
De Fusion is 4,87 meter lang, met een wielbasis van 2,85 meter. De auto is 1,85 meter breed en 1,48 meter hoog. Ford introduceert op de Fusion de nieuwe designtaal, die zich vooral onderscheidt door smallere koplampen en een trapeziumvormige grille. De materialen zijn vergeleken met de huidige generatie een klasse beter en Ford meldt dat het van de nieuweling weer een echte rijdersauto maakt. Daar zorgen een nieuwe, elektrische stuurbekrachtiging en een multilink achteras voor.
Bron: autoweek.nl
De Mondeo mag dan vrij recentelijk gefacelift zijn, Ford blikt alweer ongeduldig vooruit naar de volgende generatie. Dat doet het merk met de Fusion, die bijna helemaal gelijk is aan onze volgende Mondeo.
De Fusion pronkt op de Ford-stand op de NAIAS in Detroit. Onze Europese Mondeo maakt eind 2012 z’n publieksdebuut, dus dat betekent een onthulling op de Autosalon van Parijs. Dat betekent dat we de Mondeo pas in de loop van 2013 bij de Nederlandse dealers kunnen verwelkomen. De Amerikanen kunnen hun Fusion al eind dit jaar bij de dealer ophalen.
Om het helemaal verwarrend te maken: de auto op deze twee afbeeldingen is de Mondeo. Snap je het nog?
We reizen weer even terug in de tijd naar het heden. Wat heeft de Fusion zoal te bieden? Allereerst de keuze uit vier aandrijflijnen. De basismotor is een 1,6-liter Ecoboost turbomotor met 180 pk. Optie twee is een 240 pk sterke 2,0-liter Ecoboost, gekoppeld aan een zestrapsautomaat met dubbele koppeling.
Ook is er een hybride optie. Deze aandrijflijn bestaat uit een tweeliter Atkinson benzinemotor, een elektromotor en een CVT-transmissie. Het gecombineerde vermogen is 185 pk. Deze hybride Fusion slaat z’n energie op in lithium-ion accu’s.
'Zuiniger dan Chevrolet Volt'
De laatste versie is de Fusion Energi Plug-in Hybrid. Die heeft dezelfde aandrijflijn als de gewone hybride. Door z’n plug-in aandrijflijn wordt het een extreem spaarzame auto. Ford belooft een verbruik dat lager is dan dat van de Chevrolet Volt en de Toyota Prius Plug-in Hybrid.
De Fusion is 4,87 meter lang, met een wielbasis van 2,85 meter. De auto is 1,85 meter breed en 1,48 meter hoog. Ford introduceert op de Fusion de nieuwe designtaal, die zich vooral onderscheidt door smallere koplampen en een trapeziumvormige grille. De materialen zijn vergeleken met de huidige generatie een klasse beter en Ford meldt dat het van de nieuweling weer een echte rijdersauto maakt. Daar zorgen een nieuwe, elektrische stuurbekrachtiging en een multilink achteras voor.
Bron: autoweek.nl
Comment