Model is hier nog maar 2j op de markt, maar in de VS al in 2012 voorgesteld.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Mondeo
Collapse
X
-
AANGESCHERPTE NEUS, MEER VEILIGHEID
FORD FUSION (MONDEO) OPNIEUW GEFACELIFT
Ford hanteert bij de Mondeo, die in de VS bekendstaat als Fusion, een bijzonder beleid. Terwijl de auto bij ons nog in nagenoeg oorspronkelijke vorm in de showroom staat, is de auto in de VS opnieuw gefacelift.
Al in 2016 presenteerde Ford een stevig gefacelifte versie van de Fusion voor de Amerikaanse markt. Onder meer anders getekende voor- en achterlichten, de toevoeging van meer chroom en een herzien interieur maakten de auto toen klaar voor een volgende fase. Inmiddels is de toekomst van het model onzeker gewordenvanwege de verschuiving van sedans naar SUV's die bij de Amerikaanse kopers gaande is, maar dat weerhoudt Ford er niet van om de Fusion nogmaals tegen het licht te houden. Deze keer zijn de grootste wijzigingen zichtbaar in de voorbumper, waar de mistlampen nu in een verticaal georiënteerde behuizing zijn geplaatst. Aan de achterkant is de chroomstrip die bij de eerste facelift tussen de achterlichten werd geplaatst, weer verwijderd.
De vernieuwde Fusion is volgens Ford een stuk veiliger door toevoeging van het Co-Pilot360-veiligheidspakket, waarmee de auto standaard over zaken als rijstrookassistent en een automatische noodrem beschikt. De plug-inhybride, die als Mondeo niet leverbaar is, krijgt bovendien een 20 procent grotere elektrische actieradius. Het model moet nu zo'n 40 km ver kunnen komen op stroom.
De scheefgroei tussen de Amerikaanse en Europese variant van Fords middenklasser begon al bij de introductie van het model als Fusion. Die auto stond in 2012 in de Amerikaanse showrooms, maar verscheen onder meer dankzij strubbelingen bij de destijds gesloten fabriek in Genk pas in 2014 op de Europese markt. Overigens lopen de Amerikanen juist weer achter op Fiesta-gebied: het 'oude' model staat daar nog altijd in de showroom.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenSpijtig, die neus... Mik-mak van vormen/hoeken in verschillende richtingen. Die designer mag legoblokjes gaan tekenen wat mij betreft.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Vroeger was een Mondeo echt nog een mooie, degelijke wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Vroeger was een Mondeo echt nog een mooie, degelijke wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDie nieuwe achterkant is echt veel te Amerikaans..
Met de huidige Mondeo waren ze nu eindelijk in geslaagd de vijfdeurs een mooie achterkant te geven, en nu gooien ze dat weer weg met dit...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik weet niet over welke jaren gij spreekt, maar die van 1997 waren toch niet datte. Heb er zo 2 gehad en waren miseriebakken. Oh, maar wacht ff. In 1996 en 1997 werkte ik zelf op Ford
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
De tweede generatie was toch mooier dan zijn meeste concurenten
Comment
-
Dat ziet er nog niet zo slecht uit.
Als ik dan de Citroën van tegenwoordig zie, dat zijn pas misbaksels.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Bwa, weet niet. Kan zijn. Ford en ik hebben geen goede geschiedenis samen. Heb er 5 gehad waarvan 4 miseriebakken. De laatste mondeo van 2004 was nog degene met minste problemen, maar die reed gelijk nen tractor.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik weet niet over welke jaren gij spreekt, maar die van 1997 waren toch niet datte. Heb er zo 2 gehad en waren miseriebakken. Oh, maar wacht ff. In 1996 en 1997 werkte ik zelf op Ford
Nadien op de zaak nog 2 S-maxen gehad en buiten wat ongemakken in het begin met het elektrisch circuit hebben die dat toch zéér goed gedaan. Eéntje zelfs met 388k km op de teller. Was toen een zéér goedkope auto.Last edited by Metaxa; 23/03/2018, 10:45.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ik heb er ene gehad rond de eeuwwisseling. Nieuw gekocht en 4j. meegereden. Heb daar niet over te klagen gehad. Was wel mijn laatste privé wagen die we gekocht hadden.
Nadien op de zaak nog 2 S-maxen gehad en buiten wat ongemakken in het begin met het elektrisch circuit hebben die dat toch zéér goed gedaan. Eéntje zelfs met 388k km op de teller. Was toen een zéér goedkope auto.
Ook nog eens zitten zien voor bv Kuga, maar ik krijg geen waaw gevoel bij Ford. Een vriend van mij heeft sinds begin vorig jaar een S-Max. Rijdt geweldig, en desondanks hij dezelfde opties heeft als mijne Tiguan, kan hij er net niet aan tippen. Het zit dan vooral in bv de ACC die bij Ford zonder 'follow tot stop' is, de lane assist die pas ingrijpt als ge bijna helemaal op het andere vak zit,...
Maar wel knap dat Ford met PSA blok en automaat die wel lekker aan het schakelen krijgt en bij PSA zelf ist nen elastiek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Maar wel knap dat Ford met PSA blok en automaat die wel lekker aan het schakelen krijgt en bij PSA zelf ist nen elastiek.
Met die Aisin Warner automaten rijdt en reed, wel zowat 1/3 van alle auto’s in de wereld rond…..ook de meeste VW’s en Audi’s in de USA….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Een automaat met dubbel (natte) koppeling van Getrag (Ford diesel) heeft nu eenmaal andere eigenschappen als een Aisin Warner (PSA) met koppelomvormer…met voor en tegenstanders van beide…
Met die Aisin Warner automaten rijdt en reed, wel zowat 1/3 van alle auto’s in de wereld rond…..ook de meeste VW’s en Audi’s in de USA….
Comment
-
Bij mijn laatste 2 auto’s, (Vectra, Giulietta) maakte ik eerst een keuze uit de verschillende automaten (met test ritten), en zocht dan de auto/motor, waar die automaat in gebruikt werd….
Bij verschillende merken gebruikt men tot 3 verschillende automaten / type / fabrikanten, in hetzelfde jaar / auto model….. afhankelijk van de motor, alvast bij BMW, VW, Opel, Renault, Ford…..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDe laatste mondeo van 2004 ... reed gelijk nen tractor.
Anders had ik die van mij trouwens al lang weg gedaan .Last edited by K2; 03/04/2018, 17:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
Onzin.
Die van 2004 heeft een supergoede wegligging en met de juiste motor erin, bv. 2.2 TCDi, elke dag een plezier om mee op de baan te zijn. Veel leuker rijden dan bv. de Octavia van vandaag.
Anders had ik die van mij trouwens al lang weg gedaan .
En nog een pittig detail. Ik had net ervoor 100000km met 2 verschillende mondeo’s van 1997 gereden waarvan ik meteen de motor mistte. Wat ik wel kan zeggen, van de 5 Fords die ik heb gehad heb ik met deze, buiten het onderhoud, maar 2 x in de garage gestaan, waarvan 1 x bij de carrosier, nadat de baas er met zijne Mercedes had tegen gereden op de parking
Maar wil hier niet mee zeggen dat Ford slecht is. Ik,had er gewoonweg enorm veel pech mee en tijdens de jaren dat ik op de Ford werkte (Ford zelf en als aannemer), heb ik teveel smodder gezien. Alhouwel dat dit hoogstwaarschijnlijk bij alle merken gebeurt. Op Ford heb ik ductape leren kennen
Comment
Comment