Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Platt Sechs Fahrer
    Logische keuze zou nieuwe zijn,

    - Atmosferisch

    - sneller

    - nieuw

    Ik denk gewoon in alle facetten beter dan zen voorganger, want zo hoort het toch denk ik.

    akkoord, maar ik vind de ouwe toch iconiger dan de nieuwe

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
      bwa, ik zou het ook een moeilijke keuze vinden hoor...


      ik vind de 'oude' RS4 er knapper uitzien dan de nieuwe RS4, en die oude rs4 is al meer dan snel genoeg hoor, geloof me
      Nu even onder ons, ik ben niet zo gek op Audi sssjt .

      Maar ik persoonlijk vind het te gek dat Audi de atmosferische toer opgaat inplaats van drukvulling. Gewoon omdat de accelleratie linear verloopt, geen turbo gat meer. Ook denk ik dat het de betrouwbaarheid veel bijdraagt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Platt Sechs Fahrer
        Nu even onder ons, ik ben niet zo gek op Audi sssjt .

        Maar ik persoonlijk vind het te gek dat Audi de atmosferische toer opgaat inplaats van drukvulling. Gewoon omdat de accelleratie linear verloopt, geen turbo gat meer. Ook denk ik dat het de betrouwbaarheid veel bijdraagt.

        idd dat is ook, BMW heeft dit ook al altijd gedaan he...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
          akkoord, maar ik vind de ouwe toch iconiger dan de nieuwe
          Juist die nieuwe heeft zo de uistraling van hier ben ik and you can't touch me. Terwijl de oude al gniffelend fluistert try me.

          Gisteren nog Wimpie's RS4 zien staan in Lembeke, flashend met de 4 pinklichtjes op de stoep in de regen. Maar als je geen verstand van auto's hebt kijk je er gewoon over. Het enige wat em verraad is de lichtjes bredere koets, de dito uitlaat en de Badge op zen poep.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
            idd dat is ook, BMW heeft dit ook al altijd gedaan he...
            Idd, één van de 10 geboden van BMW Motorsport geen drukvulling.

            Comment


            • De oude is idd razend snel, maar de nieuwe zal toch wel NOG beter zijn. Voor mij dus ook de nieuwe.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Platt Sechs Fahrer
                Nu even onder ons, ik ben niet zo gek op Audi sssjt .

                Maar ik persoonlijk vind het te gek dat Audi de atmosferische toer opgaat inplaats van drukvulling. Gewoon omdat de accelleratie linear verloopt, geen turbo gat meer. Ook denk ik dat het de betrouwbaarheid veel bijdraagt.
                Daar hoef je je bij de audi alleszinds geen vragen over te stellen. Ik was tegen wim bezig over de M5 ( die hij trouwens ook wel nog ziet zitten ), en ik zei ja maar ik denk dat de levensduur van die motor niet zo goed is omdat hij zwaar over-engineered is. En Wim wees me er toen terrecht op dat zijn a4'tje ook een 2.7 heeft van 380 pk, en dat hij er nog geen miserie heeft mee gehad.

                Comment


                • Een M5 is toch iets heel anders hoor. Duurder in aankoop, maar ook veel hogere taksen en zo. Zoiets geraken ze tweedehands amper kwijt. Na een jaartje (of mss twee) eentje tweedehands zoeken, zou al veel rationeler kunnen zijn.
                  Eigenlijk, wie zou er nu geen M5 of M6 willen? *Droom!*
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • zijn er nu eigenlijk al prijzen bekend?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Platt Sechs Fahrer
                      Maar ik persoonlijk vind het te gek dat Audi de atmosferische toer opgaat inplaats van drukvulling. Gewoon omdat de accelleratie linear verloopt, geen turbo gat meer.
                      Het gaat 'm niet enkel om die lineaire acceleratie (die is niet lineair maar is licht exponentieel want hogerin trekt 'ie harder door dan onderin, de versnelling stijgt dus licht naarmate je meer toeren maakt, althans toch in de eerste 3 à 4 versnellingen). Zo'n atmosferische motor is gewoon de sportievere, betere motor. Vooreerst is met een atmosferische motor méér uit de auto te halen, omdat zo'n motor beter controleerbaar en voorspelbaarder is. Bovendien is de gasrespons zo flitsend snel, dat de feeling van power minstens even groot is. Zonder drukvulling zijn betere milieuwaarden te realiseren en is de motor duidelijk zuiniger. En er zijn nog zovele voordelen.

                      Nadeel : de "goedkope en makkelijke" techniek van power halen uit een blok valt weg, nu moet het met pure motorbouwKunst gebeuren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                        Daar hoef je je bij de audi alleszinds geen vragen over te stellen. Ik was tegen wim bezig over de M5 ( die hij trouwens ook wel nog ziet zitten ), en ik zei ja maar ik denk dat de levensduur van die motor niet zo goed is omdat hij zwaar over-engineered is. En Wim wees me er toen terrecht op dat zijn a4'tje ook een 2.7 heeft van 380 pk, en dat hij er nog geen miserie heeft mee gehad.
                        't Probleem is, als je plots gaat besparen op onderdelen, dat die turbo-motor meteen een miseriebeestje van jewelste is.

                        Kijk maar naar de vorige S4, met dus dezelfde motor als de RS4. Te zwakke turbo's, en die karren staan véél in de garage. Audi heeft nogal wat garantiegevallen gehad ...

                        Ik bedoel maar : alles hangt af van hoeveel een constructeur wil investeren.





                        En dan nog, veel RS4-eigenaars gaan hun bolide chiptunen immers "weinig geld voor véél power" maar dan rijden ze hun blok zo naar de maan. Ook honderden gevallen bekend, dus zéker regel en géén uitzondering.

                        Vriend van me rijdt al alle M5 die er ooit geweest zijn. Doet ongeveer 80.000 km per jaar en koopt zich elk anderhalf jaar (ongeveer, meestal om de 100 à 120 dkm) een nieuwe M5. Vaak gaan z'n oude M5'jes door naar familie en/of vrienden.
                        Hij heeft bij al z'n modellen tot nu toe nog geen één keer problemen gehad. En die man spaart z'n materiaal niet, wel integendeel. Ook als de auto's daarna van eigenaar wisselen en tegen de 200.000 km gaan aanlopen zijn ze nog altijd heel betrouwbaar. Op ééntje na, die aan 150.000 km begon olie te verbruiken en snel aftakelde ('n E39), die is dan snelsnel aan een Fransman verkocht en we hebben de auto nooit meer teruggezien.

                        Zelfde voorbeeld : zoon van vriendin van mam. Jongeman is 35 jaar en rijdt nu al 5 jaar ofzo aan een stuk de M3 die 'ie deels financierde met 't bedrag dat 'm toekwam na de dood van z'n vader. Heeft ondertussen meer dan 240.000 km, en dat ding blijft rijden. Met SMG zowaar, en zelfs de bak houdt het.


                        Om maar te zeggen : 't is niet omdat iedereen zegt dat een M-motor niet lang meegaat dat dat niet zo is. Als je er respectvol mee rijdt en normaal rijdt (niet constant gaat racen en in hoge toeren zit), dan gaat die net zo lang mee als elke andere motor.

                        Comment


                        • In het geel zoals op de vorige pagina ziet hij er echt wel goed uit. Het zilver, zoals op de DTM safety car, vind ik dan weer minder geslaagd. Volgens mij heeft de RS4 een opvallend kleurtje nodig.

                          Comment


                          • Prijzen uk:

                            49,980.00 GBP = 73,532.44 EUR

                            ff vgl met ander model

                            Audi S4 avant basis UK: £38,265 zijnde 56,288.61 EUR
                            Audi S4 avant basis BE: 56.800

                            dus pakt dat 'm hier 74000 rond kost

                            zonder opties

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                              Prijzen uk:

                              49,980.00 GBP = 73,532.44 EUR

                              ff vgl met ander model

                              Audi S4 avant basis UK: £38,265 zijnde 56,288.61 EUR
                              Audi S4 avant basis BE: 56.800

                              dus pakt dat 'm hier 74000 rond kost

                              zonder opties
                              is toch al deftig uitgerust standaard mag ik hopen?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                't Probleem is, als je plots gaat besparen op onderdelen, dat die turbo-motor meteen een miseriebeestje van jewelste is.

                                Kijk maar naar de vorige S4, met dus dezelfde motor als de RS4. Te zwakke turbo's, en die karren staan véél in de garage. Audi heeft nogal wat garantiegevallen gehad ...

                                Ik bedoel maar : alles hangt af van hoeveel een constructeur wil investeren.





                                En dan nog, veel RS4-eigenaars gaan hun bolide chiptunen immers "weinig geld voor véél power" maar dan rijden ze hun blok zo naar de maan. Ook honderden gevallen bekend, dus zéker regel en géén uitzondering.

                                Vriend van me rijdt al alle M5 die er ooit geweest zijn. Doet ongeveer 80.000 km per jaar en koopt zich elk anderhalf jaar (ongeveer, meestal om de 100 à 120 dkm) een nieuwe M5. Vaak gaan z'n oude M5'jes door naar familie en/of vrienden.
                                Hij heeft bij al z'n modellen tot nu toe nog geen één keer problemen gehad. En die man spaart z'n materiaal niet, wel integendeel. Ook als de auto's daarna van eigenaar wisselen en tegen de 200.000 km gaan aanlopen zijn ze nog altijd heel betrouwbaar. Op ééntje na, die aan 150.000 km begon olie te verbruiken en snel aftakelde ('n E39), die is dan snelsnel aan een Fransman verkocht en we hebben de auto nooit meer teruggezien.

                                Zelfde voorbeeld : zoon van vriendin van mam. Jongeman is 35 jaar en rijdt nu al 5 jaar ofzo aan een stuk de M3 die 'ie deels financierde met 't bedrag dat 'm toekwam na de dood van z'n vader. Heeft ondertussen meer dan 240.000 km, en dat ding blijft rijden. Met SMG zowaar, en zelfs de bak houdt het.


                                Om maar te zeggen : 't is niet omdat iedereen zegt dat een M-motor niet lang meegaat dat dat niet zo is. Als je er respectvol mee rijdt en normaal rijdt (niet constant gaat racen en in hoge toeren zit), dan gaat die net zo lang mee als elke andere motor.
                                Ik had het tegen wim niet over de M-modellen in het algemeen he, Gilles, eerder die nieuwe M5. Die zijn 10 cylinderblok zit toch redelijk " ten einde " heb ik ergens gelezen. Dat de andere M modellen betrouwbaar zijn, dat wist ik al, maar die Nieuwe M5 E60 die zijn betrouwbaarheid valt toch nog wat af te wachten niet?

                                p.s. Heb ik niet ergens gelezen dat er nu al problemen zouden zijn met die zeventraps?

                                Comment


                                • Prijslijst met opties (UK)

                                  Prijzen x 1.47 voor euro

                                  Comment


                                  • amai, de standaarduitrusting is wel heeeeeel uitgebreid

                                    Xenon, Parkeersensoren voor én achter, BOSE sound, verwarmde voorzetels

                                    de opties die ik dus al zou nemen zitten er zowiezo op, das wel fijn (mag ook wel voor die prijs en mag ook wel voor die meerprijs tov S4)

                                    Navi is optie en zal dat ook blijven voor mij

                                    Comment


                                    • Zijn de prijzen in de UK gelijkaardig met hier, of zijn ze daar iets duurder wegens rechts stuur, andere taksen, ... ?

                                      Comment


                                      • ff rap gekeken, een nieuwe A4 2.0 manueel kost daar 29812 € hier 26080 €

                                        Die prijzen zullen dus wss ook voor de RS4 iets hoger liggen dan bij ons

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                          Zijn de prijzen in de UK gelijkaardig met hier, of zijn ze daar iets duurder wegens rechts stuur, andere taksen, ... ?
                                          Hangt of van de wisselkoersen: Pond t.o.v. de Euro.
                                          Maar reken toch maar op €70.000 standaard.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X