Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ongeveer een maand geleden moest ik (voor school) een interview afnemen van iemand die een interessant beroep uitoefent. Ik was viavia aan het adres gekomen van een economisch journalist bij het Belang van Limburg, die tevens ook auto’s test voor de Gazet van Antwerpen (die testverslagen verschijnen in het weekendmagazine van de GVA).
Nu ging ik donderdagavond een flesje wijn afgeven om hem te bedanken voor het interview. ‘Toevallig’ (ik had hem natuurlijk al zien staan) testte hij die week een RS4 (jawel, in die prachtige blauwe kleur ). Ik kom daar binnen, doe een babbeltje met hem en zijn vrouw, om dan over de RS4 te beginnen.
Hij was het beestje woensdagmiddag gaan halen met een volle tank (ik dacht 75 liter), donderdagavond was die dus leeg. Ik vraag aan hem om even binnenin de wagen te mogen kijken, en tot mijn groot jolijt vraagt hij: “als je 5 minuten tijd hebt mag je wel even mee gaan tanken, dan moet ik dat morgenvroeg niet meer doen.” Dat liet ik me NATUUUUUURLIJK geen 2 keer vragen, dus wij in de RS4.
Manne, voor iemand die niet meer gewend is dan een 15 jaar oude Honda prelude, een Suzuki Swift van ons moeke en de Citroen C3 van de bomma, waren die 5 minuten de leukste minuten die ik ooit in een wagen had beleefd. Hij trok op, 420 paarden die je in je rug duwen , baanvast, niet normaal, vierwielaandrijving, …
We rijden via een kronkelend baantje, het was half 10, dus pikdonker (ook geen straatverlichting), maar: xenonlampen die op zich al goed licht geven + grote lichten = zeer goed zicht, zeker als je een beetje weet hoe het baantje loopt.
We komen aan het tankstation, tanken, om daarna over de grote baan terug te rijden. Op die grote baan liet hij de 420 paardjes helemaal de vrije loop (WAT een geluid ), hoe geweldig, binnen de kortste keren zaten we aan de 200 km/u ( heel eventjes maar, maar toch).
Terug een kronkelend baantje. Wederom was ik verbaasd over de baanvastheid van de RS4.
We kwamen bij hem thuis aan, we praatten nog wat na. Hij gaf als enige nadelen dat hij beenhard is afgeveerd (zeker waar) en het torenhoge verbruik bij zelfs een normale rijstijl, oja hij vond de prijs (meer dan 80 000 EUR) overdreven voor wat hij een wagen ‘waarmee het lager kader rijdt’ noemde , dit laatste is natuurlijk relatief.
Ik kan jullie 1 ding zeggen: ook al duurde ze maar een paar minuten, het was de rit van mijn (nog jonge) leven.
Ongeveer een maand geleden moest ik (voor school) een interview afnemen van iemand die een interessant beroep uitoefent. Ik was viavia aan het adres gekomen van een economisch journalist bij het Belang van Limburg, die tevens ook auto’s test voor de Gazet van Antwerpen (die testverslagen verschijnen in het weekendmagazine van de GVA).
Nu ging ik donderdagavond een flesje wijn afgeven om hem te bedanken voor het interview. ‘Toevallig’ (ik had hem natuurlijk al zien staan) testte hij die week een RS4 (jawel, in die prachtige blauwe kleur ). Ik kom daar binnen, doe een babbeltje met hem en zijn vrouw, om dan over de RS4 te beginnen.
Hij was het beestje woensdagmiddag gaan halen met een volle tank (ik dacht 75 liter), donderdagavond was die dus leeg. Ik vraag aan hem om even binnenin de wagen te mogen kijken, en tot mijn groot jolijt vraagt hij: “als je 5 minuten tijd hebt mag je wel even mee gaan tanken, dan moet ik dat morgenvroeg niet meer doen.� Dat liet ik me NATUUUUUURLIJK geen 2 keer vragen, dus wij in de RS4.
Manne, voor iemand die niet meer gewend is dan een 15 jaar oude Honda prelude, een Suzuki Swift van ons moeke en de Citroen C3 van de bomma, waren die 5 minuten de leukste minuten die ik ooit in een wagen had beleefd. Hij trok op, 420 paarden die je in je rug duwen , baanvast, niet normaal, vierwielaandrijving, …
We rijden via een kronkelend baantje, het was half 10, dus pikdonker (ook geen straatverlichting), maar: xenonlampen die op zich al goed licht geven + grote lichten = zeer goed zicht, zeker als je een beetje weet hoe het baantje loopt.
We komen aan het tankstation, tanken, om daarna over de grote baan terug te rijden. Op die grote baan liet hij de 420 paardjes helemaal de vrije loop (WAT een geluid ), hoe geweldig, binnen de kortste keren zaten we aan de 200 km/u ( heel eventjes maar, maar toch).
Terug een kronkelend baantje. Wederom was ik verbaasd over de baanvastheid van de RS4.
We kwamen bij hem thuis aan, we praatten nog wat na. Hij gaf als enige nadelen dat hij beenhard is afgeveerd (zeker waar) en het torenhoge verbruik bij zelfs een normale rijstijl, oja hij vond de prijs (meer dan 80 000 EUR) overdreven voor wat hij een wagen ‘waarmee het lager kader rijdt’ noemde , dit laatste is natuurlijk relatief.
Ik kan jullie 1 ding zeggen: ook al duurde ze maar een paar minuten, het was de rit van mijn (nog jonge) leven.
haha, leuk!
ik kan me mijn eerste ritje als passagier in een e36 m3 nog herinneren.
ik was ook niet veel gewend (citroën zx, peugeot 205, kever, etc. ) en ik wist ook niet wat mij overkwam toen de chauffeur voor het eerst alle paarden losliet.
beter dan een achtbaan!
om eerlijk te zijn vind ik em helemaal niet zo geweldig.
ik zou liever een S6 hebben.
ik vind dat er iets mist aan deze wagen maar ik kan het niet beschrijven, het is een gevoel.
om eerlijk te zijn vind ik em helemaal niet zo geweldig.
ik zou liever een S6 hebben.
ik vind dat er iets mist aan deze wagen maar ik kan het niet beschrijven, het is een gevoel.
hmm.. Dat zei die man dus ook. Meer comfort, ruimte etc.. hij had ook met een S8 gereden en dat was volgens hem toch het summum bij audi (logischerwijs natuurlijk)
als Journalist vond hij deze wagen ook niet zooo geweldig, de RS4 is een beetje over-the-top volgens hem. Ook al omdat je met deze wagen niet tot (bij wijze van spreken) Zuid-Frankrijk kan rijden (gebrek aan comfort)
Toch was het een geweldige ervaring (als 16-jarige 'bijrijder')
hmm.. Dat zei die man dus ook. Meer comfort, ruimte etc.. hij had ook met een S8 gereden en dat was volgens hem toch het summum bij audi (logischerwijs natuurlijk)
als Journalist vond hij deze wagen ook niet zooo geweldig, de RS4 is een beetje over-the-top volgens hem. Ook al omdat je met deze wagen niet tot (bij wijze van spreken) Zuid-Frankrijk kan rijden (gebrek aan comfort)
Toch was het een geweldige ervaring (als 16-jarige 'bijrijder')
Het moet idd een geweldige ervaring geweest zijn... Die mens heeft precies wel een boeiende job moet ik zeggen, had ik er ook zo maar eentje
Btw, ik ben vorige week een RS4 tegengekomen op de Franse autostrade, het is een geweldige bak! Ben hem later aan een tankstation ook nog eens tegengekomen. Die V8 maakt een hemels geluidje! Het was nog een vriendelijke mens ook, eventjes bleef hij toch rond de 180 rijden zodat ik een fatsoenlijke foto kon trekken, daarna wuifde hij eens vriendelijk en liet zijn 420 paarden de vrije loop... Wat een A4!
in dat blauw (nogaro heet 't zeker ?) vind ik hem echt lelijk, die RS4 ... zeker als ie dan nog eens de 18" heeft, zoals 't exemplaar waarmee AG/AW gereden hebben
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ongeveer een maand geleden moest ik (voor school) een interview afnemen van iemand die een interessant beroep uitoefent. Ik was viavia aan het adres gekomen van een economisch journalist bij het Belang van Limburg, die tevens ook auto’s test voor de Gazet van Antwerpen (die testverslagen verschijnen in het weekendmagazine van de GVA).
Nu ging ik donderdagavond een flesje wijn afgeven om hem te bedanken voor het interview. ‘Toevallig’ (ik had hem natuurlijk al zien staan) testte hij die week een RS4 (jawel, in die prachtige blauwe kleur ). Ik kom daar binnen, doe een babbeltje met hem en zijn vrouw, om dan over de RS4 te beginnen.
Hij was het beestje woensdagmiddag gaan halen met een volle tank (ik dacht 75 liter), donderdagavond was die dus leeg. Ik vraag aan hem om even binnenin de wagen te mogen kijken, en tot mijn groot jolijt vraagt hij: “als je 5 minuten tijd hebt mag je wel even mee gaan tanken, dan moet ik dat morgenvroeg niet meer doen.� Dat liet ik me NATUUUUUURLIJK geen 2 keer vragen, dus wij in de RS4.
Manne, voor iemand die niet meer gewend is dan een 15 jaar oude Honda prelude, een Suzuki Swift van ons moeke en de Citroen C3 van de bomma, waren die 5 minuten de leukste minuten die ik ooit in een wagen had beleefd. Hij trok op, 420 paarden die je in je rug duwen , baanvast, niet normaal, vierwielaandrijving, …
We rijden via een kronkelend baantje, het was half 10, dus pikdonker (ook geen straatverlichting), maar: xenonlampen die op zich al goed licht geven + grote lichten = zeer goed zicht, zeker als je een beetje weet hoe het baantje loopt.
We komen aan het tankstation, tanken, om daarna over de grote baan terug te rijden. Op die grote baan liet hij de 420 paardjes helemaal de vrije loop (WAT een geluid ), hoe geweldig, binnen de kortste keren zaten we aan de 200 km/u ( heel eventjes maar, maar toch).
Terug een kronkelend baantje. Wederom was ik verbaasd over de baanvastheid van de RS4.
We kwamen bij hem thuis aan, we praatten nog wat na. Hij gaf als enige nadelen dat hij beenhard is afgeveerd (zeker waar) en het torenhoge verbruik bij zelfs een normale rijstijl, oja hij vond de prijs (meer dan 80 000 EUR) overdreven voor wat hij een wagen ‘waarmee het lager kader rijdt’ noemde , dit laatste is natuurlijk relatief.
Ik kan jullie 1 ding zeggen: ook al duurde ze maar een paar minuten, het was de rit van mijn (nog jonge) leven.
is dat niet bij die nieuwe appartementblok aan die zijstraat van de oudebaan.Ik heb woensdag die RS 4 daar ook zien staan en vorige week stond er een blauwe Opel astra OPC
is dat niet bij die nieuwe appartementblok aan die zijstraat van de oudebaan.Ik heb woensdag die RS 4 daar ook zien staan en vorige week stond er een blauwe Opel astra OPC
Jeps.
(wanneer stond die OPC daar? Vorige week stond die RS4 daar nog dacht ik )
Comment