Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat ik mij afvraag: zouden die lichtunits vanvoor niet een beetje fragiel zijn, aangezien ze zo uitsteken en toch geen glazen beschermbehuizing hebben? Ik zie het al goed voor me dat daar na 3 jaar rijden allerlei verrotte bladeren, beesten, krasjes, ... op zitten. Of zou het niet?
Wat ik mij afvraag: zouden die lichtunits vanvoor niet een beetje fragiel zijn, aangezien ze zo uitsteken en toch geen glazen beschermbehuizing hebben? Ik zie het al goed voor me dat daar na 3 jaar rijden allerlei verrotte bladeren, beesten, krasjes, ... op zitten. Of zou het niet?
Ik denk dat ook : als je zo in de zomer een km of 1000 autosnelweg hebt gedaan, wordt dit een heel karwei om daar alle insectenlijkjes van tussen te prutsen. Mooi is het wel, maar praktisch en duurzaam zal een ander paar mouwen zijn
Car wash en het is in orde! en er zou (zo heb ik toch gehoord) voor elke lichtunit een aparte sproeier zijn om te lampen te reinigen. Volgesn mij valt dat nog mee.
Ik ben er deze ochtend mee gaan testrijden!! Het was de Franse versie met 136pk JTD. De Belgische laat nog op zich wachten en die productie is een beetje uitgesteld ofzoiets.
Alleszins: die Alfa zetels en dat leer... mmmmmmmmmmmm!!! Het interieur is heel mooi en zelfs heel wat oog voor detail. Ook het in de hand liggen van het stuur en de stuurgevoeligheid is goed. De verkoper zei dat vooral de ruimte en de versnellingsbak een grote verbetering zijn tegenover de 156. Nou, qua ruimte is het toch niet echt mijn ding en ik voel me er een beetje benauwd in (ben wel 1,95m)
Dan nog hoe hij eruit ziet. Het was een zwarte met zwart leder. Eigenlijk deed hij me wat denken aan de oudere lijn van Seat. Sorry voor de liefhebbers hier, maar ik vind hem in het echt een stuk minder mooi dan op foto. Hij is niet lelijk hoor, verre van. Maar had er net iets meer van verwacht.
Ik heb er brochures van meegekregen en heb me een (Belgisch) model laten samenstellen: 115pk JTD Progression, met opties leer, open dak en navigatie : 29.000 euro - 1000 euro korting = 28.000euro. Das inderdaad nog vrij scherp geprijsd!
conclusie:
positief: harde leren zetels zitten zalig!
negatief: nog steeds te krap interieur voor grote mensen en die JTD motoren missen toch nog wat pit tegenover een TDI'tje!
De passat blijft mijn favoriet in deze klasse, maar ik ben zeker dat de 159 de Alfisten hun hartje sneller zal doen slaan.
Als je zelf wil zien, de opendeurdagen bij Alfa waren eerste gepland voor volgende week, maar zijn nu verschoven naar 1 en 2 oktober (das toch voor Leuven het geval). Ik heb mij ingeschreven via de de alfa website voor een testrit, maar mocht hem nu al via de garage testen via inschrijvingen daar ook nog is. Er zijn er drie die nu in België rondrijden en alle alfa garages afdoen.
Laatste reactie voor ik in mijn bed kruip:
er was een begeleider mee van Alfa, maar ik mocht er toch is aan het rode licht mee optrekken, en dan slipt hij leuk effe door op de voorwielen. De begeleider wist me te vertellen dat het antislipsysteem bij de 159 veel later ingrijpt dan bij een BMW, om een sportiever rijgedrag te bekomen...
*kuch,kuch.. die Alfa Romeo topics moet ge hier altijd vanonder een dikke laag stof halen *
In België wordt de 159 op de fleet markt "gegooid " in de Distinctive "Corporate" trim. Dit betekent Distinctive uitvoering + nog wat andere goodies zoals leren interieur, elektriche stoelverstelling...
nettoprijzen (van mijn dealer gehoord en gezien op Excel sheet):
159 JTD 8V : +/- € 25500 , BTW in
159 JTD 16V (wel de, wegens fiscale reden, toegeschroefde versie van 136pk): +/- € 27500, BTW in
very nice.. zeker als je dan nog eens rekening houdt met het 3 jaar gratis onderhoud, waar de fleet markt zeker gevoelig voor zal zijn
Zo is hij schitterend en zo moet hij zijn om mij te kunnen bekoren. Maar zo zullen er maar enkelen rondrijden...wat ik alleen maar betreur. Die 19" velgen zien er zelfs nog niet zooooo groot uit vind ik.
Comment