Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• de laatste zal ook iets sneller zijn zeker.
    want de 2.4 is nog niet in omloop. Een vertegenwoordiger van mij heeft zo eentje immers besteld, en moet nog een paar maand wachten. Twas iets met de versnellingsbak, maar weet er het fijne niet meer van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
      Twas iets met de versnellingsbak, maar weet er het fijne niet meer van.
      Ze waren 'm vergeten?

Comment

• neen ben niet zeker meer, maar twas omdat de 6versnellingsbak nog niet geleverd werd of de automaat of selespeed.
        allesinds iets met de versnellingsbak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          neen ben niet zeker meer, maar twas omdat de 6versnellingsbak nog niet geleverd werd of de automaat of selespeed.
          allesinds iets met de versnellingsbak.
          De 6-bak is sowieso standaard op alle JTDs. De 2.4 is ook leverbaar. Zal dus wel de automaat zijn (Selespeed = benzine), die er idd binnenkort aankomt.

Comment

• Blijkbaar zijn er grote problemen met de lak van de 159. Op Alfa Romeo forums vindt men steeds meer posts van eigenaars met problemen. Een garagist vertelt zelfs dat de meeste al lakschade hebben als ze worden geleverd. Enkele voorbeelden:

Comment

• Lijkt precies steenslag....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                Lijkt precies steenslag....
                Is het ook... en de eigenaar vertelt in zijn post dat de wagen zelfs een speciale behandeling tegen steenslag heeft ondergaan

Hier de originele post: http://www.alfaforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5585

Comment

• http://driving.timesonline.co.uk/art...1920_1,00.html

'nuff said

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                    Oh ja?
                    Volg dan eens de link die hier net boven heb gepost.
                    Kwaliteit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                      Oh ja?
                      Volg dan eens de link die hier net boven heb gepost.
                      Kwaliteit?
                      http://www.alfaforum.nl/forum/viewto...66f18046c41a7e

Netjes opgelost dus (zie ook pagina 2). Bovendien is er op dit moment niets wat er op wijst dat dit een wijdverspreid probleem is. Maar moest het dat toch zijn, dan zal Alfa heus niet te beroerd zijn om het op te lossen.

Ik heb trouwens ook een Nero Oceano in bestelling, dus ik zal het laten weten als er echt iets scheelt aan die lakkleur .

Comment

• storm in glas water. ge hebt toch 2 jaar garantie? dan moeten ze hem maar herspuiten..

Comment

• Toch vind ik het zonde dat een nieuwe wagen al herspoten dient te worden. Er gaat toch niets boven de originele lak.

Vandaag heb ik mijn 530d ook binnengebracht voor carrosserie-werk. De motorkap en de voorbumper worden herspoten. Echt spijtig vind ik dat...

Bij mij was de oorzaak een aanrijding. Daar kan ik nog mee leven. Als ik zo'n lakschade aan mijn nieuwe wagen zou hebben, ik zou ofwel een nieuwe wagen eisen, ofwel mijn geld terugeisen...
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hm, zou toch niet mogen hé...

Comment

• Bij het herspuiten ga ik er dan natuurlijk vanuit dat het resultaat niet te onderscheiden valt van de nieuwe lak op een fabrieksgeleverde wagen. Anders kan je idd. beter een nieuwe wagen eisen. Maar er is geen reden om aan te nemen dat het herspuiten een inferieur resultaat zou opleveren? Of wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Toch vind ik het zonde dat een nieuwe wagen al herspoten dient te worden. Er gaat toch niets boven de originele lak.

Vandaag heb ik mijn 530d ook binnengebracht voor carrosserie-werk. De motorkap en de voorbumper worden herspoten. Echt spijtig vind ik dat...

Bij mij was de oorzaak een aanrijding. Daar kan ik nog mee leven. Als ik zo'n lakschade aan mijn nieuwe wagen zou hebben, ik zou ofwel een nieuwe wagen eisen, ofwel mijn geld terugeisen...
                                Je ziet nu toch zelf dat dat totaal niet in proportie staat tot de gelden schade . Dat ze het herspuiten moeten betalen, daar ga ik volledig akkoord mee.

Comment

• Toch zou ik er slapeloze nachten van hebben...
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                                    Bij het herspuiten ga ik er dan natuurlijk vanuit dat het resultaat niet te onderscheiden valt van de nieuwe lak op een fabrieksgeleverde wagen. Anders kan je idd. beter een nieuwe wagen eisen. Maar er is geen reden om aan te nemen dat het herspuiten een inferieur resultaat zou opleveren? Of wel?
                                    Als het herspoten is, dan is de lak minder hard.

edit: maar als ze toch al zo beschadigd raakt op korte tijd dan trok het toch al op niets.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Dat "probleem" ken ik... Komt voor als de grondlak of e-coat (of een combinatie van beiden) niet helemaal goed is en dit niet word afgeschuurd tot een effen vlak. Is eigenlijk heel simpel te vermijden maar blijkbaar hebben ze bij alfa de wagens niet nagekeken na de grondlak en elektrocoat.

Comment

• Zou het misschien kunnen dat deze carrosserie-ondelen al beschadigd werden vooraleer de wagen de fabriek heeft verlaten, en dat deze ter plaatse al werden herlakt. Om die rede kan de kwaliteit van de lak veel minder zijn...
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Zou het misschien kunnen dat deze carrosserie-ondelen al beschadigd werden vooraleer de wagen de fabriek heeft verlaten, en dat deze ter plaatse al werden herlakt. Om die rede kan de kwaliteit van de lak veel minder zijn...
                                          Stel een wagen word slecht gespoten en dient opnieuw gelakt te worden in de fabriek, deze word dan volledig opnieuw afgeschuurd en krijgt een nieuwe laag grondlak. Daarna opnieuw lakken en niemand die het verschil zal zien tussen een wagen die al van de 1e keer juist was. Zoiets zoals bij die Alfa's kan allerlei redenen hebben, in ieder geval is er een slechte hechting van de lak op de primer. Wat de krassen in die wagens betreft kan ik kort zijn, ofwel is het gebeurd voor het spuiten (als de grondlak slecht geschuurd is of als er al diepe krassen aanwezig zijn in het blote metaal --> slijpsporen e.d. ) ofwel erna natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X