Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog een forumtopic met 159 problemen (in het Frans), blijkbaar worden de problemen omvangrijker naarmate meer mensen hun Alfa in ontvangst nemen

http://www.alfaromeo-online.com/foru...showtopic=3376

Dan te denken dat ik was op deze wagen en hem bijna heb gekocht...

Comment

• Ja amai, dat zoiets nog kan in 2006...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
        Nog een forumtopic met 159 problemen (in het Frans), blijkbaar worden de problemen omvangrijker naarmate meer mensen hun Alfa in ontvangst nemen

http://www.alfaromeo-online.com/foru...showtopic=3376

Dan te denken dat ik was op deze wagen en hem bijna heb gekocht...

ik zie toch nie teveel rare of "erge" dingen .. Het gaat vooral over 2 eigenaars met klachten, waarvan er één zijn kofferdeksel slecht uitgelijnd is, en de andere een raar geluid heeft aan zijn koppeling.. en dan klaagt er nog iemand dat zijn logo verkleurd.. denk nie dat ge daarvoor Touring Wegenhulp gaat bellen... en de meeste van de posters blijven erbij dat ze gek zijn op hun auto..
        Komaan jongens, wees nu ies gewoon eerlijk : als ge op zoek gaat naar merk gerelateerde forums, dan gaat ge altijd zo'n dingen tegenkomen.. Mensen posten daar alleen maar hun vragen/problemen op..
        Ik kan van BMW/Audi/VW etc... ook wel zo'n links naar fora posten zunne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever
          Ja amai, dat zoiets nog kan in 2006...
          Ja, ongelooflijk feitelijk dat er nog iemand zo'n mooie wagen durft maken in deze tijden van suffe Vectra's, Mondeo's, Passats en ferm misstylde A4s en 3-series...

Of bedoelde je iets anders?

Volledig akkoord met Wimster trouwens. Elk merk heeft zo wel z'n kwaaltjes, zeker bij lancering van een nieuw model - de voorbeelden zijn legio. Maar bij een Alfa is het steeds: Italiaanse brol!

Zowel Wimster als mezelf zijn uiterst tevreden eigenaars van een Alfa (geweest) - dus ik stel voor dat iedereen zich geroepen voelt om over de kwaliteit van Alfa te klagen eerst wat 'real life experience' gaat opdoen!

'fanboy' TC

P.S. GTVs en Spiders tellen niet mee !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
            Ja, ongelooflijk feitelijk dat er nog iemand zo'n mooie wagen durft maken in deze tijden van suffe Vectra's, Mondeo's, Passats en ferm misstylde A4s en 3-series...

Of bedoelde je iets anders?

Volledig akkoord met Wimster trouwens. Elk merk heeft zo wel z'n kwaaltjes, zeker bij lancering van een nieuw model - de voorbeelden zijn legio. Maar bij een Alfa is het steeds: Italiaanse brol!

Zowel Wimster als mezelf zijn uiterst tevreden eigenaars van een Alfa (geweest) - dus ik stel voor dat iedereen zich geroepen voelt om over de kwaliteit van Alfa te klagen eerst wat 'real life experience' gaat opdoen!

'fanboy' TC

P.S. GTVs en Spiders tellen niet mee !
            Begrijp me niet verkeerd, ik draag Alfa zeker een warm hart toe, heb jaren met Alfa gereden... real life experience genoeg.
            Maar alle problemen onder tafel vegen, omdat je een liefhebber bent, dat ga ik ook niet doen. Als ik bijvoorbeeld de lakkwaliteit van mijn vroegere 156 vergelijk met die van mijn huidige BMW3, dan is er toch wel degelijk een verschil hoor. Om over de 159 te oordelen is het mss nog wat vroeg, maar waar rook is, is vuur... Ik koop mss ooit ook een 159, maar ik wacht zeker tot die een jaar of 3 op de markt is.

Comment

• ik vind het wel leuk hoe er weer met scherp wordt geschoten op alfa romeo; een alfa koop je met je hart, niet met je verstand (ik heb één 33 en 2 155's versleten). De kraakjes, piepjes en alle onhandigheden moet je er maar bijnemen maar als het hart op de radiator maar mooi recht hangt (en TS maar kunnen ronken).
              Ik heb zelf ervaring met Audi A4's - VW Passat's die binnen de week terug naar de garage moesten omwille van kapotte batterij om nog maar te zwijgen over oliedrukcontacten, remlichtschakelaars, nukkige airbags tot zelfs defecte motorsturingen binnen het vw-audi gamma. Maar dit zijn problemen dat een garage vrij snel kan oplossen.
              Ik kan jullie groot gelijk geven in het feit dat aan een nieuwe wagen eigenlijk niks mag mankeren. Wat met alfa hier weer gebeurt typeert wederom het eigen leven van je alfa romeo, het hart begint te kloppen op de radiotorrooster. Je kan er nog 1000 keer op afgeven, een echte alfist laat zich niet ontmoedigen (buiten het feit dat de zalig klinkende 2.5TS niet meer bestaat)

Comment

• Ik rijdt nu bijna 3maand met een nieuwe 159.En moet eerlijk zeggen,heb nog geen enkel negatief punt ervaren met deze wagen,noch van de motor of de lak of iets anders en ben nochtans een zindelijke hoor.Deze wagen rijdt echt subliem en geen enkel kraakje of piepje.Had mij voorgenomen om een nieuwe 3 reeks te kopen maar is afgesprongen wegens te duur en na een proefrit met de 159.Vindt dit nochtans ook nog altijd een pracht van een wagen.Mijn broer rijdt ook met een nu 10 jaar oude BMW en deze wagen is ook al redelijk "vort".Heeft al veel problemen gekend ,zal hier nu niet verder op ingaan, maar nooit of nooit willen klagen over deze wagen.Zo zie je maar,een echte BMWfreak wil dit nooit toegeven.Zoals iedere trouwe merkfan trouwens.IK heb al veel positieve reacties gekregen en ja ook van BMW en AUDI rijders.Hier alvast een zeer tevreden 159 rijder
                ps:Ben op zoek naar MER producten voor onderhoud aan de Alfa,waar kan ik deze ergens vinden in West-vlaanderen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MIMIP
                  ps:Ben op zoek naar MER producten voor onderhoud aan de Alfa,waar kan ik deze ergens vinden in West-vlaanderen?
                  Ergens in Torhout is er een winkel die dit verkoopt , denk dat het deze winkel is :
                  DEZUTTER AUTO PARTS , Oostendestraat 154 , 8820 Torhout
                  Anders, bijna op ieder grote beurs staat ze die producten te verkopen .
                  Last edited by Dane; 03/04/2006, 12:23.
                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Ik rijdt nu bijna 3maand met een nieuwe 159.En moet eerlijk zeggen,heb nog geen enkel negatief punt ervaren met deze wagen,noch van de motor of de lak of iets anders en ben nochtans een zindelijke hoor.Deze wagen rijdt echt subliem en geen enkel kraakje of piepje.Had mij voorgenomen om een nieuwe 3 reeks te kopen maar is afgesprongen wegens te duur en na een proefrit met de 159.Vindt dit nochtans ook nog altijd een pracht van een wagen.Mijn broer rijdt ook met een nu 10 jaar oude BMW en deze wagen is ook al redelijk "vort".Heeft al veel problemen gekend ,zal hier nu niet verder op ingaan, maar nooit of nooit willen klagen over deze wagen.Zo zie je maar,een echte BMWfreak wil dit nooit toegeven.Zoals iedere trouwe merkfan trouwens.IK heb al veel positieve reacties gekregen en ja ook van BMW en AUDI rijders.Hier alvast een zeer tevreden 159 rijder
                    foto's!!!!

Comment

• Hier enkele foto's :

Comment

• Mooi! Misschien eens een topic openen in 'Mijn Auto' en wat vertellen over motor, uitvoering, opties, e.d.? Dan zal ik wel niet meer de eerste zijn met mijn 159, maar nu de levering 3 weken is uitgesteld (begin mei) wordt die kans sowieso klein...

Comment

• Ik zie maar één nadeel aan een 159 met die basis JTD. Iets dat ook geld voor een 156, een 147, ...

Dat stom uitlaatje. Daar zou een eindstukje opmogen, zeker voor een sportief merk als alfa.

Voor de rest geen knapper wagen in die klasse, imo.

Comment

• idd zeer knappe wagen. Ik heb gisteren de break zien rijden in het zwart. Nog mooier dan de gewone sedan. De snoet vind ik iets te agressief. De pre-facelift van de 156 had er misschien beter op gestaan, ik weet het niet. Maar dit is een ferm ding, zeker weten...
                            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                              Ik zie maar één nadeel aan een 159 met die basis JTD. Iets dat ook geld voor een 156, een 147, ...

Dat stom uitlaatje. Daar zou een eindstukje opmogen, zeker voor een sportief merk als alfa.

Voor de rest geen knapper wagen in die klasse, imo.
                              ik erger me meer aan de stap achteruit kwa luchtweerstand.
                              Met het wegnemen van het plaatje voor de lichten creeërt men weer een luchtturbulentiezone

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane
                                Ergens in Torhout is er een winkel die dit verkoopt , denk dat het deze winkel is :
                                DEZUTTER AUTO PARTS , Oostendestraat 154 , 8820 Torhout
                                Anders, bijna op ieder grote beurs staat ze die producten te verkopen .
                                Dezutter auto parts is dit soms niet in Ichtegem ? Volgens ik hoor kan je inderdaad MER produkten kopen op beurzen.Nu ik aan het zoeken ben ,heb ik wel al veel positieve dingen gehoord en gezien van Mer producten.Wat mij zeker interesseerd is de THE ULTIMATE CAR POLISH;je hoeft niet meer je wagen appart in de was te zetten.Zijn er soms hier nog mensen die dit gebruiken?

Comment

Dezutter auto parts is dit soms niet in Ichtegem ? Volgens ik hoor kan je inderdaad MER produkten kopen op beurzen.Nu ik aan het zoeken ben ,heb ik wel al veel positieve dingen gehoord en gezien van Mer producten.Wat mij zeker interesseerd is de THE ULTIMATE CAR POLISH;je hoeft niet meer je wagen apart in de was te zetten.Zijn er soms hier nog mensen die dit gebruiken?
                                  Volgens de Gouden Gids zijn er 2 Dezutter's nl:

DEZUTTER AUTO PARTS
                                  Oostendestraat
                                  8820 Torhout

DEZUTTER AUTO PARTS BVBA
                                  Ringlaan
                                  8480 Ichtegem

De Dezutter waarvan ik vermoed dat Mer verkoopt is die in Torhout , maar het kan zijn dat die van Ichtegem van de zelfde eigenaar is en dus ook dezelfde produkten verkoopt .

BTW ik gebruik Mer ULTIMATE CAR POLISH , ben daar best tevreden van .
                                  Na het wassen van de wagen met gewone shampoo moet je de wagen afspoelen met water en de wagen terug wassen met water met een dop Mer in en niet meer afspoelen met water maar gewoon de wagen afdrogen zodat je produkt openwrijft op de wagen .

De pro's zijn :
                                  Dat de wagen bij iedere wasbeurt goed beschermd is tegen de weersinvloeden, de wagen blinkt bijna evengoed alsof die juist in de wax gezet is .
                                  Neemt weinig tijd in beslag .
                                  Het water met de Mer in loopt ook tot in de kleine hoekjes die dus ook beschermd worden .
                                  Droogt de wagen te sneller dan je die kan afdrogen , kan je de strepen , die je hebt met gewoon water , gewoon opkuisen met een drogen doek .
                                  Je rubber zijn niet wit zoals je dat hebt met wax .
                                  Bij een wax neem je steeds een kleine gedeelte van je lak weg , met Mer niet .

De contra's zijn :
                                  De wagen is niet zo lang beschemd als met wax.
                                  Je moet de wagen regelmatig wassen met Mer , toch om de 2 weken , anders regent het laagje weg .
                                  Je moet de wagen steeds wassen met Mer of je wast gewoon het Mer-laagje weg .
                                  Je kan je ramen er ook mee wassen met Mer maar na verloop van tijd zullen de ruitenwissers niet meer zo goed werken doordat ze teveel glijden over het laagje Mer die vettig is . Heb je voor kan je de ramen eens ontvetten .
                                  Teervlekken en dergelijke krijg je met Mer niet af .

Volgens mij heb je het beste resultaat als je de wagen voor de winter simonniseerd , omdat je de wagen niet echt veel kan wassen in de winter . En in de lente terug om de lak eens goed te reinigen van alle vuil die de winter bezorgd . En voor de rest de wagen iedere keer te wassen met Mer .
                                  Zo heb je een wagen die steeds blinkt en die bij iedere wasbeurt beschermd wordt .
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Da noem ik nog eens een deftige uitleg.Bedankt hé.En met wat krijg je nu het best teervlekken weg op een grijze metalic?

Comment

• Je begint hem vaker en vaker te zien, en het is een echte beauty!!!

Comment

• De problemen met de lak beteren er blijkbaar niet op.

http://www.alfaforum.nl/forum/viewto...r=asc&start=45

Alfa doet alsof zijn neus bloedt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                          De problemen met de lak beteren er blijkbaar niet op.

http://www.alfaforum.nl/forum/viewto...r=asc&start=45

Alfa doet alsof zijn neus bloedt...

Niet alleen Alfa doet zo'n dingen *kuch*

Comment

Working...
                                          X