Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand een idee wanneer de 159 GTA word gelanceerd + prijs?
    En welke motor? Ik had iets gehoord over de motor van de maserati ( de 4.2 van ferrari) ofwel een V6 turbo...

Comment

• ik weet niet of dit nieuwtje al geweten is:

Alfa 159 Restyling
      rivisitazione motoristica e alleggerimento piattaforma PREMIUM (- 130,150 KG)

Debutto del 3.0 JTDm2 DIESEL che dovrebbe avere 280 - 300 cv

Il 2.4 M-jet da 200 cv sarà rimpiazzato dal nuovo 2.5 JTDm da 230-240 cv

Il 1.9 M-jet da 150 cv sarà rimpiazzato dal nuovo 2.0 JTDm2 con potenza di 195 cv

2.2 Turbo JTS 310cv - 450Nm Quadrifoglio Verde
      2.8 V6 JTS 230cv - 300Nm
      3.2 V6 JTS 270cv - 345Nm
      3.0 V6 Diesel Multijet 250cv - 540Nm
      3.0 V6 Diesel Multijet 300cv 600Nm Quadrifoglio Verde

Comment

• Euh, als ik het goed begrijp, is er wel een serieus gat tussen de 1.9 JTDm 120pk (die wél blijft) en de 2.0 JTDm 195pk (die de 1.9 150 vervangt) ?

Comment

• Yep dat is wel..in belgie blijft de 1.9JTD 136pk misschien wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
            ik weet niet of dit nieuwtje al geweten is:

Alfa 159 Restyling
            rivisitazione motoristica e alleggerimento piattaforma PREMIUM (- 130,150 KG)

Debutto del 3.0 JTDm2 DIESEL che dovrebbe avere 280 - 300 cv

Il 2.4 M-jet da 200 cv sarà rimpiazzato dal nuovo 2.5 JTDm da 230-240 cv

Il 1.9 M-jet da 150 cv sarà rimpiazzato dal nuovo 2.0 JTDm2 con potenza di 195 cv

2.8 V6 JTS 230cv - 300Nm
            3.2 V6 JTS 270cv - 345Nm
            Over het gewichtsverlies had ik iets gehoord maar niet over de motor-upgrade . Maar daar kunnen wij niet op gaan wachten tot die uit zijn. Dit weekend gaan we de 159 bestellen!

Comment

• [QUOTE=Michelin;2076879]Over het gewichtsverlies had ik iets gehoord maar niet over de motor-upgrade . Maar daar kunnen wij niet op gaan wachten tot die uit zijn. Dit weekend gaan we de 159 bestellen![/QUOTE

wow het gaat er toch doorkomen dan het gewichtsverlies, en dan nog 130-150 kg, maar bij die 300pk en 600nm uit een 3.0 diesel heb ik toch mijn twijfels. Het lukt bmw wel met de .35d reeks, maar dat is met dubbele turbo. Als dit allemaal waar is, gaat alfa weer een grote concurrent zijn voor bmw, mercedes, zoals het vroeger was met de gtv, 75, veel waar voor je geld maar dan nu ook met goede kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten

2.8 V6 JTS 230cv - 300Nm
                3.2 V6 JTS 270cv - 345Nm
                Wat moet een GTA dan nog brengen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                  Wat moet een GTA dan nog brengen?
                  Alfa kan toch moeilijk een diesel de rapste van het gamma laten zijn!

Kwam de GTA niet met de V8? +-400 paardjes?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Het is gewoon een feit dat Alfa dringend met andere motoren moest komen, als ze nog iets met de concurrentie willen meedoen.

Hopelijk brengen ze deze fabelachtige motoren uit, want ik vermoed dat ze al 2 jaar spreken van een 3 liter jtd met een telkens stijgend vermogen.

Comment

• Ik heb gehoord dat er geen 159 GTA gaat komen. Toen mijn vader in de Alfa garage was had hij gevraagd wanneer die uitkwam en de verkoopster (eigenaar van de garage) zei dat hij er niet ging komen.

Comment

• Het zou wel spijtig zijn als er geen GTA versie van de 159 op de markt wordt gebracht.
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Alfa 159 MY 2008

Bron: autoblog.nl

Oorspronkelijk geplaatst door autoblog.nl
                          Over de Alfa Romeo 159 gaan de hoopvolle geruchten dat deze een afslankkuur krijgt. We wachten al een tijdje op bevestiging, maar helaas is er nog geen witte rook in Italie waargenomen. Wel kan trouwe Autoblog bezoeker Ilquadrifoglio alvast wat details prijsgeven over de Alfa 159 van het modeljaar 2008. Het belangrijkste nieuws: voor de Q4 versies wordt een gewichtsbesparing van 70 kg gehaald. Mocht je dat nog niet genoeg vinden, kies dan voor de tweewielaangedreven 3.2 met Q2 differentieel. Alle versies krijgen een verbeterde wielophanging, nieuwe exterieur- en interieur kleuren en betere stoelen. Optioneel kan straks worden gekozen voor TPMS (Tyres Pressure Monitoring System), een lederen dashboard en een nieuwe chromen uitlaat.
                          Ook zijn er nieuwe velgen voor de verschillende varianten beschikbaar:
                          Voor de Distinctive:

De Sport is overigens een nieuwe variant die even duur wordt als de Distinctive, maar een sportiever aankleding kent. Zo heeft de Sport een chromen uitlaat, sportstuur en versnellingspook, zwart of zwart/rode sportstoelen en donkere aluminium sierlijsten.

eindelijk wat nieuws

Comment

• Oef doet deugd, nog eens een frisse wind door het gamma 159..

Comment

• Leuk! FWD 3.2 met Q2-diff, niet slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Leuk! FWD 3.2 met Q2-diff, niet slecht.
                                En verslankt!

hopelijk idem voor de Brera...

Comment

• De Brera mag gerust 150kg afvallen, vind ik. Dat is niet "een beetje overgewicht" meer, da's obees.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                    Oef doet deugd, nog eens een frisse wind door het gamma 159..
                                    Zelfs zonder die frisse wind is en blijft dat een schitterende auto!

*droomt* Een 159 Sportswagon met achterwielaandrijving... my god wat zou dat een droom van een auto zijn!!!

Ow yeah!!!!!

Comment

• Wat zou er dan eigenlijk sportiever rijden? Een 3.2 Q2 of een 3.2 4WD ?

Comment

• Ik lees maar 1 woord : RWD

Welkom, Alfa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                          Ik lees maar 1 woord : RWD

Welkom, Alfa
                                          Correctie : Welcome back .

Maar inderdaad : Oef en eindelijk .
                                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Working...
                                          X