Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Wat zou er dan eigenlijk sportiever rijden? Een 3.2 Q2 of een 3.2 4WD ?
    Beats me. Ik tip op de Q2. Maar ik weet 't écht niet.

    Hoeveel gewichtsverschil zal er dan zitten tussen zo'n verlichte Q4 en de nieuwe Q2?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
      Correctie : Welcome back .

      Maar inderdaad : Oef en eindelijk .
      Ik was toen -18, geen geld en geen rijbewijs, je kent dat

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Beats me. Ik tip op de Q2. Maar ik weet 't écht niet.

        Hoeveel gewichtsverschil zal er dan zitten tussen zo'n verlichte Q4 en de nieuwe Q2?
        Misschien zie ik het te simpel, maar een zware 4WD rijdt enkel efficienter, zelden sportiever. Nuja, het valt of staat met wat je als sportief bedoelt

        Nieks kan een 4WD op vlak van efficientie ... verslaan

        Comment


        • O jawel hoor. RWD kan dat zeer goed, b.v. als je 't ultieme sportieve zoekt.

          Comment


          • Het is 2008, dat zijn ze in Italië vergeten...
            Ik mag er niet meer op hopen, ik heb eind 2007 als een gek achter informatie gelopen, maar zolang de dealers ook niks officieel weten, kan je niet erop vertrouwen (dus A5 gekocht). Volgens FIAT's productieplanning, die ze aan hun aandeelhouders toonde, komt er vanaf 2009 een "facelift" (lees technische vernieuwingen) voor de 159. Oftewel hebben ze ook dat weeral opgeschoven, ofwel komen de geruchten over MY2008 een jaartje te vroeg?

            RWD op de 159, hoewel het platform ervoor geschikt is, zal het (nog) niet gebeuren denk ik. Denk er eens aan hoeveel de ontwikkeling van hun FWD layout gekost heeft. Er niks mis met de huidige aandrijving, in tegendeel. Ze hebben één van de beste FWD's, en nagenoeg gans hun motorenpallet heeft daaraan ruim voldoende (of het is mss zelfs beter). Als er iets straffers in hun gamma komt, zullen ze denk ik kiezen voor het Q4 (juist hetzelfde principe als de nieuwe Audi A4/A5).

            Comment


            • Je leest toch steeds vaker dat Alfa wel terug naar RWD zou gaan? Een Alfa Romeo FWD is inderdaad een zeer goeie FWD, echt. Maar ... FWD is nog altijd geen RWD ... en blijkbaar zijn we hier niet de enigen die terug om écht sportief rijdende Alfa's vragen. Je moet al bijna 20 jaar teruggaan om nog écht "beestig" rijdende Alfa's te vinden. Op de 8C na, natuurlijk.

              Ik vrees echter voor de financiële haalbaarheid. 'k Denk dat we nu geruchten horen die vooral ingegeven zijn door de Alfisti, de ingenieurs en de afficionado's. Ik hoop dat de koele rekenaars geen vetorecht hebben...

              Comment


                • Minder gewicht: was nodig
                • Verbeterde wielophanging: nogal vaag, volgens mij is sowieso niets fout met de ophanging
                • Nieuwe kleuren: altijd leuk, maar 't was nu niet dat er voordien gebrek aan keuze was
                • Betere stoelen: de standaardzetels zitten nu al erg goed, maar waarom niet
                • Nieuwe velgen: opnieuw leuk, maar er waren vroeger al mooie beschikbaar... ik zou de mijne alleszins niet wisselen voor wat ik hier zie
                Nu nog Q2 op de JTDs als optie en wat straffere maar fiscaal interessante diesels (163 PK uit de 1.9 op z'n minst), en dan moet de 159 er toch helemaal staan. Zeker rekening houdend met het feit dat de fabriek enige tijd toe gaat om alles op punt te stellen (+ de ervaring van 2 jaar 159s bouwen).

                RWD zal wel nog een tijdje een droom blijven.

                Comment


                • Ik hoop dat die gewichtsvermindering er echt gaat komen, samen met de Q2 op de 1.9 en 2.4 jtd. Een alfa 159 sw staat zeer hoog in mijn verlanlijstje.
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                  Opel Astra ST Sport (sold)

                  Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                    • Minder gewicht: was nodig
                    • Verbeterde wielophanging: nogal vaag, volgens mij is sowieso niets fout met de ophanging
                    • Nieuwe kleuren: altijd leuk, maar 't was nu niet dat er voordien gebrek aan keuze was
                    • Betere stoelen: de standaardzetels zitten nu al erg goed, maar waarom niet
                    • Nieuwe velgen: opnieuw leuk, maar er waren vroeger al mooie beschikbaar... ik zou de mijne alleszins niet wisselen voor wat ik hier zie
                    Nu nog Q2 op de JTDs als optie en wat straffere maar fiscaal interessante diesels (163 PK uit de 1.9 op z'n minst), en dan moet de 159 er toch helemaal staan. Zeker rekening houdend met het feit dat de fabriek enige tijd toe gaat om alles op punt te stellen (+ de ervaring van 2 jaar 159s bouwen).

                    RWD zal wel nog een tijdje een droom blijven.
                    Ik was destijds ENORM geintresseerd om zo een 159 te kopen , was +/- hetzelfde budget als men 120d, enkel toont die wagen iets volwassener ...

                    Nu de grote afknapper waren voor mij juist de stoelen, in de distinctive versie met lederen interieur, boden die nagenoeg bijna geen zijdelingse steun en waren ze zo hard als een plank. ook de laagste stand was niet laag genoeg, vond ik, daar ik steeds altijd nog een stuk van "het dak" in men bovenste gezichtsveld had ipv van het midden van de raam...
                    En tis nu ni dat mijne 1m80 extrem groot is... neje dan zen mijn zeteltjes nu echt wel PAKKEN beter...

                    Het interieur van de alfa is dan weer door niks overtroffen...

                    vind de 159 nog altijd een van de mooiste berline's van dit ogenblik, zeker die voorkant is ONOVERTROFFEN...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Leuk! FWD 3.2 met Q2-diff, niet slecht.
                      Verander die GM V6 naar de Alfa V6, plaats dat LSD op de achteras en doe er nog 100 kg af.

                      Dan is hij perfect.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Ik was destijds ENORM geintresseerd om zo een 159 te kopen , was +/- hetzelfde budget als men 120d, enkel toont die wagen iets volwassener ...

                        Nu de grote afknapper waren voor mij juist de stoelen, in de distinctive versie met lederen interieur, boden die nagenoeg bijna geen zijdelingse steun en waren ze zo hard als een plank. ook de laagste stand was niet laag genoeg, vond ik, daar ik steeds altijd nog een stuk van "het dak" in men bovenste gezichtsveld had ipv van het midden van de raam...
                        En tis nu ni dat mijne 1m80 extrem groot is... neje dan zen mijn zeteltjes nu echt wel PAKKEN beter...

                        Het interieur van de alfa is dan weer door niks overtroffen...

                        vind de 159 nog altijd een van de mooiste berline's van dit ogenblik, zeker die voorkant is ONOVERTROFFEN...
                        De zetels zitten wat hoog, dat is waar (ik heb even met een Mondeo gereden en zelfs daar kon je een pak lager gaan), maar extreem is het niet. Het erg ver uit'trek'bare stuur compenseert voor mij ook de niet perfecte hoogteregeling.

                        Qua zijdelingse steun: het zijn natuurlijk geen BMW sportzetels, maar tov. de standaardzetels van elke andere wagen hoeven ze niet onder te doen. Een mooi evenwicht tussen comfort en sportiviteit (net als de ophanging trouwens).

                        Eerder harde zetels tenslotte zijn een zegen voor iedereen die veel kilometers doet. Zachte zetels zitten op het eerste gevoel en voor de eerste 30 minuten erg leuk, maar als je elke dag 3u in de wagen doorbrengt is wat harder zo veel beter.

                        Ik heb er dus echt geen klachten over, hoewel zowel BMW sportzetels als gelijk welk Volvo zitmeubilair volgens mij nog beter is.

                        Comment


                        • Komende uit een powerpoint presentatie (wel effe inloggen op het forum):




                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                            Zelfs zonder die frisse wind is en blijft dat een schitterende auto!

                            *droomt* Een 159 Sportswagon met achterwielaandrijving... my god wat zou dat een droom van een auto zijn!!!


                            Ow yeah!!!!!
                            tsja, een echte ALFA zeker ipv een mooie fiat...

                            Comment


                            • "Alfa Romeo 159 gets subtle facelift"...



                              Comment






                              • Precies wel een hééél subtiele facelift...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Worldcarfans.com
                                  Just a few hours ago, we brought you the details on Alfa Romeo’s 8C Spider that is headed for Geneva next month. As if that wasn't sensational enough, Alfa has also announced that it will be bringing along its 159 sedan and wagon to Geneva, with minor physical, mechanical and technical changes.

                                  Exterior changes will include three new colours which are Ice White, Crystal Blue and Grey indigo, and a new range of 16 and 17 inch alloy wheels. Interior changes will include the new titanium color trim, a new multifunctional display, and new controls for the dual-zone climate control.

                                  Apart from that, new engine options are also available. Petrol buyers will be able to select between the 140 hp 1.8 litre and 185 hp 2.2 litre engines, while diesel lovers can go for two new 1.9 litre turbo-diesel engines that produce 120 and 150 hp respectively. The current 2.4 litre JTDM diesel engine still remains nonetheless. Above all, Alfa is also offering a 260 hp 3.2 V6 front-wheel-drive model this time around. Other standard features would include the gearbox, which can be selected between the automatic 6-speed, automatic Q-Tronic, and the sequential self-shifting Selespeed.

                                  Besides the above changes, Alfa has also decided to throw in its Q2 torque splitting system which helps the car to stay extremely stable under any road and driving conditions. Additionally, almost 45 kilograms have been slashed off the car’s total weight by the use of lighter alloy wheels, aluminum suspension pieces, and aluminum mono-block brake calipers.
                                  Zo moeten we het horen...

                                  Comment


                                  • Press Release:

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo
                                    *Alfa 159 MY 08, berlina and Sportwagon*
                                    Widely appreciated by critics and the European clientele, the 159 model (berlina and Sportwagon) is refreshed proposing some aesthetic re-touches, a widening of the range available, and numerous changes in the field of comfort and mechanics. The spirit of the car, obviously though, remains unchanged: in fact the Alfa 159 is an exclusive berlina which combines refined Italian “style” with the “sporty elegance” of Alfa Romeo. The Alfa 159 Sportwagon MY 08, instead re-interprets the concepts of
                                    Italian style, performance and sporty handling, adding flexibility and versatility in the use of the prestige station wagon space.

                                    Renewed design and widening of the range

                                    As regards to the style, the most noticeable differences have been the changes to the cockpit. The Centro Stile Alfa Romeo has been involved in the interior design, from the dashes (Titanium coloured) to the upholstery, which in the Sport and TI versions is a striking black. The instrument display has new graphics, whilst another change is the multifunctional “user-friendly” satellite navigator at the centre of the dashboard. The “dual-zone” automatic climate control is today even more ergonomic and easy to use. Not to be forgotten, the new wraparound ergonomic seats (rear and front) in their sporty set-up guarantee increased comfort and are perfect for long journeys. These winning characteristics are even more evident in
                                    the TI model with the sporty seats, now available in leather as well as black, and adorned with the Alfa Romeo logo woven into the headrests. Further news in the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 range, is the introduction of the rear logo, fitted with a “push” system, for immediate and safe opening of the boot. The upholstery is also available in the exclusive “Alfatex” fabric (for the Distinctive version). Lastly, exclusive to the Sportwagon model, is the introduction of the Fix&Fold
                                    system, which allows total use of the baggage space by quickly and simply, folding down the rear seats. The new Sport set-up broadens the range of the 159 model (berlina and Sportwagon). The Sporty connotation, is helped on the exterior, by the
                                    exclusive 17” alloy wheels, with a specific 5-spoke design (combined to 225/50 tyres). The interior, instead, boasts the sporty driving-wheel replete with radio controls, the gear stick lined in leather with black stitching, the new sports seats swaddled in black Alfatex fabric along the sides and Floccato textile on the seat, available either in black or red. For further sportiness, the roof, luggage rack and panneling are in black whilst the dashes are in “brushed aluminium”. The display panel
                                    has new sporty graphics. Lastly, the rich range of features which come as standard include: dual-zone climate control, fog-lights, VDC and the innovative Blue&MeTM system which allows phone-calls and listening to music as you drive, safely and simply, thanks to the Bluetooth voice recognition technology. Lastly, the new range introduces three new tints (Ice White, Crystal Blue and Grey Indigo) and three not-seen-before alloys (16” or 17”, in a sporty or elegant design).

                                    Changes in the field of propulsion and mechanics

                                    On the new versions of the Alfa 159 MY 08, two changes have taken place: firstly, in the field of safety, the new “electronic Q2” system now comes as standard. Second is the introduction of the 3.2 V6 260 CV with front traction (up to now only available with the Q4) which allows a top speed of 250 km/h. Furthermore, the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 guarantee a road handling with no compromises, thanks to the precise steering and supensions used on both vehicles. In the front, a high wishbone solution enables maximum side handling, great efficiency and response in the handling with superb movement. In the rear, a multiple bracket suspension makes the vehicle extremely stable in high-speed manoeuvres and very agile in “tight-driving” conditions like all true sport cars. Furthermore, the 3.2 V6 has a Q4 traction control that operates permanently, with three differentials. A maximum 57% torque can be driven to the rear wheels with the self-locking Torsen C that manages
                                    the engine power transfer, leaving 43% traction to to the front wheels. A further change made to the 2008 range, is the optimization applied to structure of the model. In fact, the technicians, have revisited the technological process for the realization of some details in the two cars (berlina e Sportwagon), with the aim of improving comfort, dynamism, and actual consumption as perceived by the client in different driving conditions. For example, the alloy wheels, which are lighter in comparison to previous solutions, are made via the optimization of the mechanical properties of the alloys. Using “flow-forming” technology for the larger dimensions. At the same time, the front suspension brackets are made in aluminium. In the same manner, the stabilizing bar is “tubular”, and the front brake calipers (on the 4 cylinder versions) are in single-body aluminium. These modifications, united to some aerodynamic refining, have led to a 45 kilo reduction in the vehicle's total weight.

                                    First class security

                                    Obviously, the Alfa 159 MY 08 confirms the extraordinary attention made to all aspects which involve safety. A care which allowed the preceding model to obtain 5 prestigious Euro NCAP stars. The vehicles include: ABS complete with EBD, the sophisticated VDC (Vehicle Dynamic Control), the ASR (Anti Slip Regulation) system, and HBA (Hydraulic Brake Assistance) which comes into use in case of an emergency brake. When HBA is in use the emergency lights automatically switch on. Lastly, the Hill Holder system facilitates sloped starts. It's in the field of passive security though that the Alfa 159 MY 08 and 159 Sportwagon MY 08 have their major strength. The most important features are the mountings (pre-tensioner buckle and inertia-reel safety-belts) front seats with anti-whiplash head restraints, and the availability of 8 airbags (worth noting the knee airbag airbag and side airbags that run alongside the glass surfaces). In addition to all this, we add superb torsional rigidity in the frame placing the model at the top of their range. This is thanks to the new “premium” floorpan that utilises the latest dual-phase steels, multiple sheet metal and precision welding, as well as the numerous interventions Alfa Romeo engineers carried out on the body and architecture.

                                    A precise response to every request

                                    The 2008 range hosts a wide array of engines and transmission. On offer the 1.8 with 140 CV, three engine JTS with variable valve timing on both inlet and exhaust camshaft: the 3.2 V6 24v with 260 CV, the 2.2 with 185 CV and the 1.9 with 160 CV a power range between 81 e 85 CV/l. All are high-performance propulsions that respect the environment, and use the JTS (Jet Thrust Stoichiometric) combustion system. Furthermore, the diesel set-up is made up by the 2.4 JTDM 5-cylinder 20v with 210 CV and the two 1.9 JTDM (with 150 CV and a 120 CV), all fitted with a particulate filter. Concluding the offer, depending on the model version, is the automatic 6-speed gearshift, automatic Q-Tronic gears and sequential self-shifting Selespeed gears.
                                    Lastly, depending on the model, the accessories range include a long list of systems and applications offered as standard or on request. Including: the unique Frau® floral print upholstery, the tri-zone climate control, electronic seats, Cruise Control, 7 airbags, VDCror system with hill holder, parking sensors, and voice controlled satellite navigator with mobile communications. Furthermore, available as optionals, is TMPS (warning sensor in case of insufficient tyre pressure) and new seats in a sporty configuration, upholstered in Tibet fabric.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Verander die GM V6 naar de Alfa V6, plaats dat LSD op de achteras en doe er nog 100 kg af.

                                      Dan is hij perfect.
                                      Koop een settanta cinque vu-sei en tune 'm een beetje. Dan heb je wat je wil. Transaxle V6 RWD Italiaanse temperament en een gooi-en-smijt weggedrag dat ook nog 'es goedmoedig is als je niet mesjogge bent in je bovenkamer. Alleen jammer dat je zo'n 75 V6 eigenlijk niet mág afraggen, er zijn er véél te weinig propere over...

                                      Comment


                                      • Dus als ik het goed begrijp, komt de 2.4 jtd ook met Q2 hé
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                        Opel Astra ST Sport (sold)

                                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                        Comment

                                        Working...
                                        X