Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Agressief is hij toch??? ik vind hem best geslaagd, vooral die laatste foto, hopeljk kan hij nu wel aanknopen bij de de rest (a4, 3 reeks, c klasse), want bij de huidige kon ik me nooit van de indruk ontdoen dat hij goedkoper oogde dan zijn concurrenten, het was percies zo een licht dingske dat door de rest kon omvergeblazen worden.
brera-kop en mazda 6-poep... kweet het niet echt... mss wachten tot ik em IRL gezien heb.
Toen je nog een jaar of 8 was, had de Alfa al zo'n achterlichten en kwam Mazda (Honda, Seat,...) pas later met dezelfde combinatie van achterlichten en reflectoren in de bumpers. Daarmee wil ik niet zeggen dat Alfa zich niet laat beïnvloeden door andere constructeurs, helemaal niet... maar stick to the facts.
De 159 ziet er trouwens schitterend uit, een hele vooruitgang nu die wagen lekker breed is. Ziet er veel stoerder en sportiever uit.. de ideale wagen om straks 320d's van de baan te duwen. (hij moet in de eerste plaats dan nog kunnen volgen, maar soit)
PS, wat een vreemde foto's eigenlijk... het druipt eraf dat er Photoshop aan te pas kwam. De achterportieren hebben gewone deurklinken gekregen, terwijl je uit de gecamoufleerde wagens nog kon uitmaken dat ze de deurklink gingen wegwerken zoals op de 156. De pinkers zien wit, terwijl de brera van die oranje pinkers op de flanken kreeg. Weird.. but hey, het blijven Alfa persfoto's he... zo goed afgewerkt als de auto's zelf.
Toen je nog een jaar of 8 was, had de Alfa al zo'n achterlichten en kwam Mazda (Honda, Seat,...) pas later met dezelfde combinatie van achterlichten en reflectoren in de bumpers. Daarmee wil ik niet zeggen dat Alfa zich niet laat beïnvloeden door andere constructeurs, helemaal niet... maar stick to the facts.
De 159 ziet er trouwens schitterend uit, een hele vooruitgang nu die wagen lekker breed is. Ziet er veel stoerder en sportiever uit.. de ideale wagen om straks 320d's van de baan te duwen. (hij moet in de eerste plaats dan nog kunnen volgen, maar soit)
Daarin heb je overschot van gelijk, zelfs BMW heeft de reflectoren in de achterbumpers toegepast. Veel designdetails van de 156 hebben heel wat andere constructeurs (en dan vooral Japanners zoals gewoonlijk) geïnspireerd, om het voorzichtig uit te drukken.
Amai, deze vind ik wel zeer geslaagd! Spijtig dat er nog geen definitieve foto's van het interieur zijn vrijgegeven. --> ben ik zeer benieuwd naar!!! Maar deze vind ik toch wel zeer mooi. Vooral die chrome uitlaat vind ik wel maf! En vooraan is hij gewoon PRACHTIG, veeeel mooier dan de nieuwe VW passat vind ik! Laat maar komen zou ik zegge!
1)156 used to be small by class standard, so predictably, 159 has grown considerably larger. It is 4,660 mm long (+230mm), 1,828 mm wide (+78mm) and with a wheelbase of 2,700 mm (+100mm). However, Giugiaro emphasis a sporty profile, thus actually reduces its height by 3 mm to 1417 mm
2)Inside, although we have no pictures to prove, Alfa promises a driver-focused design, with wrap-around center console and all instruments turned towards the driver.
3)This platform employs sophisticated double-wishbones front and multi-link rear suspensions. It is either FWD or 4WD, the latter by Alfa's Q4 system. The Q4 employs a Torsen C center differential to transmit 57% torque to the rear axle normally and provides limited slip function when one axle spins. It is therefore more rear-biased than Audi's Quattro system
4)One of the most remarkable things is chassis rigidity – the chassis of 159 achieves 31400 Nm / degree, a figure so high that I'm afraid only VW Phaeton can exceed. For instance, Opel Vectra and Saab 9-3 are 18,000 and 20,000 Nm / degree respectively. The 159 uses multi-ply sheet metal, extensive laser welding, boxed element structure etc. to achieve high rigidity. This benefits crash protection, NVH suppression as well as handling
Puntje 4 is so not Alfa, maar eindelijk hebben ze op dat vlak eens een inspanning gedaan!
Eigenlijk in z'n gehele lijn een indrukwekkende wagen. Ik heb zo'n vermoeden dat Alfa een serieuse BMW 3 concurrent naar voor brengt. Alleen jammer dat het imago niet in Alfa's voordeel spreekt om daar alles uit te halen wat erin zit. Maar misschien is dat ook niet erg... zolang de Alfisten maar weten wat de rest zal missen.
Comment