Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo 159
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTVind van wel hoor. Je moet toch al je hoofd redelijk naar beneden bewegen. Gevolg: je hebt geen oog meer voor de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimsterhier kan elke autoliefhebber alleen maar om janken.. en voor diegene die niet direct weten waarom: ga es op zoek naar een GTA of een GT 3.2 V6 en doe de motorkap open en dan weet je't wel..
Oorspronkelijk geplaatst door Wimstermaar het geluid van de nieuweling maakt veel goed..
op de homepage van www.alfaromeo.nl staat de Brera stationair te draaien.. en je kan ook gassen door op het gaspedaal (sic) te klikken.. cool!
Comment
-
Nog enkele foto's van het interieur... zelfs het beige begin ik plots mooi te vinden.
Let ook op de remschijf in het achterwiel, blijkbaar een fors maatje en men gebruikt ook doorboorde schijven. Ik vraag me af of we dit ook bij de productiemodellen te zien gaan krijgen.
Comment
-
De nieuwe 159 is écht een coole auto. Volwassener in alle opzichten, binnenin voelbaar ruimer en serieuzer. Ik vind de kop echter nog wat gewenning vragen, en ook de algemene lijn vind ik iétsje teveel 156 zijn ... ik had 'm wat "eigenständiger" gestyled. De motoren die erin komen te liggen zijn ook niet mis, overigens ... al moet ik zeggen dat m'n hart bloedt bij het stilletjes verdwijnen van de ouwe échte Alfa V6 met z'n schitterende aanzuigbuizen en z'n fenomenale sound. Langs geen kanten zal enige andere V6 die ouwe motoren op 't emotionele vlak evenaren ... en dat is erg jammer. Ook het beige interieur met beige stuurwiel vond ik maar niks, veel te flets en niet sportief.
Comment
-
Vind em echt wel een 'sterke' auto, stoere look, ziet er stevig uit. Interieur mag er ook zijn, enige minpunt is het stuur, vind ik echt lelijk door die dikke plastieken cirkel in het midden, hopelijk heb je andere sturen als je voor een sportuitvoering gaat.
Ze gaan in mei ergens speciale acticiteite doen met de 159, een kasteel afhuren en een grote voorstelling daar doen + mogelijkheid tot testrit.
Zo een 2.4 diesel met Q4,TI lijn,xenon lampen, navigatiesysteem en audi installatie; dat zie ik wel zitten. Nu alleen nog hopen dat de prijzen vergelijkbaar blijven met de huidige 156 en het zou wel eens goed kunnen dat ik hem dit jaar nog bestel.
Ps: enig idee hoeveel korting zo een alfa-romeo concessiehouder zo ongeveer geeft op een nieuw model?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefzNu alleen nog hopen dat de prijzen vergelijkbaar blijven met de huidige 156 en het zou wel eens goed kunnen dat ik hem dit jaar nog bestel.
Ps: enig idee hoeveel korting zo een alfa-romeo concessiehouder zo ongeveer geeft op een nieuw model?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logicpfrt, max 5%? Die prijs gaat tegenvallen als je hoopt op een 156 prijsje. Met het gebruikte 'premium'-platform is het denk ik logisch dat ie duurder dan een Saab 9-3 zal zijn. Immers, het platform diende eigenlijk voor een hogere klasse (bijvoorbeeld Saab 9-5). Dus zonder twijfel dat dit een sterke wagen gaat zijn in alle betekenissen van het woord.
Een Alfa 159 vermoedelijk duurder dan een Saab 9-3... dan is de keuze hier ook weer snel gemaakt. De Saab 9-3 stelt mij op geen enkel vlak teleur (tenzij de ietwat krappe laadruimte) terwijl de 159 zijn interieur ik toch wel eerst zelf zou willen aanvoelen IRL...
Bovendien is de foto met het donkerkleurige interieur dat van de BRERA!
M.a.w. ze delen niet alleen de snoet, maar ook het interieur...
volgens www.autoweek.nl dan tochPeugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Alfa 159
Als er hier iemand gaat zagen over het gebruiken van dezelfde materialen in de 159 en de Brera é --> stop! Want als ge dan gaat kijken bij alle andere merken é --> bmw interieur 5 en 3: héél weinig verschil in! Ja de volledige VW Group heeft gewoon precies 1 interieur dat gedeeld wordt dus op dat vlak vind ik niet dat ge daar iets moogt op zeggen en dat het interieur plastiekerig oogt kunt ge echt niet weten --> je ziet enkel een foto en volgens mij is metaalkleurige zelfs echt metaal (geborsteld aluminium denk ik)! Dus goedkoop ogend betwijfel ik! Enkel het stuur vind ik ook maar niks!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBIk hou van wagens die dynamisme uitstralen en die ook echt rijplezier bieden. Ik denk dat Alfa Romeo ook bij deze groep van wagens hoort.
Persoonlijk heb ik het vorig model altijd een mooie wagen gevonden. Ook dit model is weer prachtig. Zowel binnen als buiten is het een echte Alfa Romeo.
Deze wagen kan een echte concurrent zijn voor de nieuwe BMW 3-reeks. De BMW zal wel wat duurder zijn, maar je krijgt dan ook een kwalitatief betere auto met een betere restwaarde. Als je de verhouding prijs/kwaliteit gaat bekijken, denk ik dat beide wagens aan mekaar gewaagd zijn.
Zoals steeds zal bij een keuze tussen beide wagens, naast de portefeuille, ook het hart een belangrijke rol spelen...
"Goesting is koewep", zeggen ze in Limburg.
Alfa heeft de laatste jaren veel aan het kwaliteit van het interieur (en exterieur) gewerkt. en dat was op de 159 en de brera zeker te zien.
maar zeggen dat de BMW van beter kwaliteit is dan de Alfa is zeker fout!
Alfa gebruikt materialen van dezelfde kwaliteit als BMW en qua assemblage zijn ze ook aan elkaar gewaagt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door odsik denk niet dat jij het interieur al met je eigen ogen gezien hebt en dat je de prijs van deze wagen al kent.
Alfa heeft de laatste jaren veel aan het kwaliteit van het interieur (en exterieur) gewerkt. en dat was op de 159 en de brera zeker te zien.
maar zeggen dat de BMW van beter kwaliteit is dan de Alfa is zeker fout!
Alfa gebruikt materialen van dezelfde kwaliteit als BMW en qua assemblage zijn ze ook aan elkaar gewaagd.
sorry sorry
Comment
Comment