Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
    Wat?

Zit ik dan zo fout?
    Denk ik toch. De kloof is kleiner dan ooit, toch zeker t.o.v. Duitse wagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever
      Denk ik toch. De kloof is kleiner dan ooit, toch zeker t.o.v. Duitse wagens.
      ik ken enkel mensen met bijzonder slechte alfa ervaringen.

nu spreek ik over de 166 3.0 V6 en 156 1.9 JTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
        ik ken enkel mensen met bijzonder slechte alfa ervaringen.

nu spreek ik over de 166 3.0 V6 en 156 1.9 JTD
        Dat zijn zo van die welles-nietes discussies die uiteindelijk nergens toe leiden. Iedereen kent wel iemand die met gelijk welke wagen problemen heeft gehad (je hoort trouwens alleen de klagers, nooit de mensen die wel tevreden zijn). Ik heb wat betrouwbaarheid betreft, enkel positieve ervaringen met Alfa. Wat dan niet betekent dat er geen problemen zijn met Alfa's natuurlijk.
        Ik wil maar zeggen, ik ken ook veel mensen die problemen hebben gehad met VW, Audi, BMW, Volvo... Van een ferme achterstand is echt geen sprake meer.

Comment

• En als ze 3 jaar gratis onderhoud geven....

Ze gaan dat niet doen als ze twijfelen of hij betrouwbaar genoeg is he.
          Trouwens, zijn dat niet dezelfde diesels als in de Opels? dus de motor zal wel betrouwbaar zijn (want die van opel zijn dat ook als ik me niet vergis)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
            de nieuwe GTA zal idd ong. 405 PK uitbraken, geleverd door een 3.2 V6 twin turbo, mét 4 wiel aandrijving (lancering 2007)
            en er komt een dieselversie (3 liter) van 250 pk ook
            de 159 komt met 3 jaar garantie EN 3 jaar gratis onderhoud! Dit moet het model een zéér goede kans op de leasemarkt geven.
            Alfa 159 GTA met 4WD en zo'n 350 pk

Door onze redactie
            AMSTERDAM - De Alfa 156 GTA mag dan volkomen genegeerd zijn toen de 156 zijn optische facelift in 2004 onderging, het wil helemaal niet zeggen dat de beruchte GTA-aanduiding weer overboord wordt gezet. Ook op basis van de 159 verschijnt een supersnelle, extra potente GTA. Volgens AutoVisie wordt het model een stoere sportsedan met een beul van een V6-motor in het vooronder.

De 159 GTA wordt volgens het automagazine een stuk krachtiger dan zijn voorganger. Er moet rekening worden gehouden met zo’n 350 pk, liefst 100 pk meer dan de huidige V6 in de 156. Om aan dat vermogen te komen, dat op het niveau ligt van zowel de Audi S4, BMW M3 als Mercedes C 55 AMG, lepelt Alfa een V6-motor met turbo in het vooronder. De krachtbron is afkomstig van General Motors, dat de motor in onder andere de Saab 9-3 en Opel Vectra OPC gaat hangen, maar de Alfa-ingenieurs vergroten de cilinderinhoud tot ten minste 3,2 liter. Om het hoge vermogen fatsoenlijk op de weg over te brengen geeft Alfa Romeo de sportsedan vierwielaandrijving mee, zoals het merk dat bij alle 159’s met meer dan 200 pk gaat doen.

Alfa Romeo verpakt de potente zespitter in een agressief maar beschaafd koetswerk, als het aan Wolfgang Egger, de baas van Alfa‘s Centro Stile, ligt. In AutoVisie zegt hij: “De traditie van Alfa Romeo is een combinatie van sportiviteit en elegantie. Kijk maar naar de Giulia GT van vroeger en de GTA-versies die we daarvan maakten. Die straalden agressie uit, maar met beschaving. Zoiets heb ik met de nieuwe GTA ook voor ogen.� Egger wil graag met veel carbon werken, zoals voor bumper, dak of motorkap. Enerzijds is het materiaal licht en sterk, anderzijds geeft het de auto een extra sportieve uitstraling. Voor wie de 159 GTA uiteindelijk niet ruig genoeg is, overweegt Egger om een bodykit te ontwikkelen in DTM-stijl, zo meldt AutoVisie.

do 30 jun 2005, 11:13

BRON:
            http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=36498

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
              En als ze 3 jaar gratis onderhoud geven....

Trouwens, zijn dat niet dezelfde diesels als in de Opels? dus de motor zal wel betrouwbaar zijn (want die van opel zijn dat ook als ik me niet vergis)
              die diesels uit de opels, alfa's en de saabs (uitgezonderd de 9-5 diesels) komen van fiat hé
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                die diesels uit de opels, alfa's en de saabs (uitgezonderd de 9-5 diesels) komen van fiat hé
                Awel ja, daarom dat volgens mij die diesels zéker de betrouwbaarheid van een VW of Audi kunnen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                  En de 3.2 V6 begon lang lang geleden als Holden motor. Toen was het nog een 3.0 geloof ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                    En als ze 3 jaar gratis onderhoud geven....

Idd dezelfde diesels als in Opel, en deze motoren horen bij de beste diesels van het moment.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• De alfa zal zeker nog niet het niveau van afwerking halen als een Duitser, maar tegenwoordig zullen Alfa's toch al veel beter zijn. Maar om nu te zeggen dat ze meekunnen met Duitsers en Japanners? Nog een paar jaar geduld plz.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                        De alfa zal zeker nog niet het niveau van afwerking halen als een Duitser, maar tegenwoordig zullen Alfa's toch al veel beter zijn. Maar om nu te zeggen dat ze meekunnen met Duitsers en Japanners? Nog een paar jaar geduld plz.
                        Toch eventjes opmerken dat, wanneer het om betrouwbaarheid gaat, de Duitsers ook nog niet mee kunnen met de Japanners...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever
                          Dat zijn zo van die welles-nietes discussies die uiteindelijk nergens toe leiden. Iedereen kent wel iemand die met gelijk welke wagen problemen heeft gehad (je hoort trouwens alleen de klagers, nooit de mensen die wel tevreden zijn). Ik heb wat betrouwbaarheid betreft, enkel positieve ervaringen met Alfa. Wat dan niet betekent dat er geen problemen zijn met Alfa's natuurlijk.
                          Ik wil maar zeggen, ik ken ook veel mensen die problemen hebben gehad met VW, Audi, BMW, Volvo... Van een ferme achterstand is echt geen sprake meer.
                          Ik doe al geen moeite meer om het tegendeel te bewijzen. Onlangs had ik een technisch defect aan de Alfa, er kwam iets los te zitten waardoor ik effe langs de dealer moest. Dan gebruik ik het cliché eerlijk gezegd ook .. "Alfa Rommelo he". Terwijl het defect eigenlijk 3 keer niks was, maar ja. Ze mogen denken wat ze willen wat mij betreft. Zolang de leasefirma beter weet en me een mooie Alfa in het budget kan wringen ben ik gelukkig.

Comment

De alfa zal zeker nog niet het niveau van afwerking halen als een Duitser
                            Ergens heb je gelijk... je ziet dat dan ook aan het niveau van het prijskaartje. Autoexpress hoorde piepjes in het dashboard van het preproductiemodel, AutoVisie was vol lof over de afwerking en benoemde de 159 al tot allerbeste Alfa ooit. Weer opvallende verschillen in de berichtgeving nietwaar?

3 jaar garantie en gratis onderhoud cadeau ... zijn er dan nog mensen die geen Alfa durven kopen omwille van wat ze horen zeggen?

Comment

• altijd grappig om te lezen over hoe "onbetrouwbaar Alfa Romeo wel niet is" en hoe ze nooit het niveau van de Duitsers halen, terwijl hier ergens anders op het forum te lezen is hoeveel problemen er zijn met de Audi A3 2.0TDI en dat de M5 achterstand oploopt wegens oliepoelen onder de auto bijvoorbeeld..

een piepje in het dashboard of een gescheurde cilinderkop.. ik weet wat ik moet kiezen dan

Comment

• Die Alfa 159 ziet er echt wel heel mooi uit. Weet iemand of er al prijzen bekend zijn ?
                                De Alfa 156 is 8 jaar lang (van september 1997 tem augustus 2005) in produktie geweest. Toch wel lang hé voor een automodel. Zo rij je niet direct met een 'oud model' rond.

Comment

• Het ging daar dan ook nog om préproductiemodellen! Stond ook duidelijk vermeld waardoor je de rammeltjes nog niet serieus mag nemen. Afwachten tot de uiteindelijke modellen!

Comment

De alfa zal zeker nog niet het niveau van afwerking halen als een Duitser, maar tegenwoordig zullen Alfa's toch al veel beter zijn. Maar om nu te zeggen dat ze meekunnen met Duitsers en Japanners? Nog een paar jaar geduld plz.

het valt mij op dat sommigen hier voortdurend in herhaling vallen. Daarmee wil ik zeggen in Alfa topics, meervoud want ook in topic eigen wagens van alfa eigenaars, de boel komen verpesten door altijd te blijven zagen over die zogenaamde duitse degelijkheid....
                                    wat zouden die eigenaars van 100000 euro limo's zoals bmw 7 , mercedes s enz denken over die degelijkheid als ze hun auto weeral niet aan de praat krijgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acqua
                                      het valt mij op dat sommigen hier voortdurend in herhaling vallen. Daarmee wil ik zeggen in Alfa topics, meervoud want ook in topic eigen wagens van alfa eigenaars, de boel komen verpesten door altijd te blijven zagen over die zogenaamde duitse degelijkheid....
                                      wat zouden die eigenaars van 100000 euro limo's zoals bmw 7 , mercedes s enz denken over die degelijkheid als ze hun auto weeral niet aan de praat krijgen...
                                      Ik denk helemaal niet zo negatief over Alfa's als jij denkt. Lees mijn post nog maar eens goed. Ik ga hier niet beweren dat alle Italiaanse wagens een slechte afwerking hebben hé, maar om nu te zeggen dat ze even goed zijn als de referenties op dit gebied (Duitse en Japanse wagens)?
                                      OK, het is waar dat veel mensen het verschil tss enerzijds Duitse en Japanse wagens, en anderzijds Italiaanse wagens serieus overschatten, maar er is wel degelijk een verschil. Mensen die beweren dat al die wagens even goed zijn, gaan dus evengoed in fout.
                                      Uiteraard heb ik het hier over gemiddeldes hé. Het kan nl. heel goed zijn dat een bepaalde VW meer mankementen vertoont (op pakweg vijf jaar tijd) dan een Alfa, maar meestal zal het de Alfa zijn die een gebrekje meer vertoont.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                        Ergens heb je gelijk... je ziet dat dan ook aan het niveau van het prijskaartje. Autoexpress hoorde piepjes in het dashboard van het preproductiemodel, AutoVisie was vol lof over de afwerking en benoemde de 159 al tot allerbeste Alfa ooit. Weer opvallende verschillen in de berichtgeving nietwaar?

3 jaar garantie en gratis onderhoud cadeau ... zijn er dan nog mensen die geen Alfa durven kopen omwille van wat ze horen zeggen?

Ik begrijp u volkomen. Ik verwacht van mijn Renault Mégane II ook niet dezelfde afwerkingskwaliteit als van een Audi A3 hé. De mijne is gewoon goedkoper, dus er is wel degelijk verschil.
                                        De enige reden waarom ik (en velen met mij) mss een Alfa zou laten staan, is om de herverkoopwaarde. Anderzijds: een tweedehandse Alfa lijkt mij geen slechte koop, net omdat wagens van dat merk veel van hn waarde verliezen. Een Alfa van een jaar oud, lijkt mij dus een prima keuze als alternatief voor een nieuwe (kleinere en/of minder potente) wagen van een ander merk.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk helemaal niet zo negatief over Alfa's als jij denkt. Lees mijn post nog maar eens goed. Ik ga hier niet beweren dat alle Italiaanse wagens een slechte afwerking hebben hé, maar om nu te zeggen dat ze even goed zijn als de referenties op dit gebied (Duitse en Japanse wagens)?
                                          OK, het is waar dat veel mensen het verschil tss enerzijds Duitse en Japanse wagens, en anderzijds Italiaanse wagens serieus overschatten, maar er is wel degelijk een verschil. Mensen die beweren dat al die wagens even goed zijn, gaan dus evengoed in fout.
                                          Uiteraard heb ik het hier over gemiddeldes hé. Het kan nl. heel goed zijn dat een bepaalde VW meer mankementen vertoont (op pakweg vijf jaar tijd) dan een Alfa, maar meestal zal het de Alfa zijn die een gebrekje meer vertoont.
                                          De alfa van nu is toch al verbeterd tov de Alfa van pakweg 15 jaar geleden. Ik heb ook het gevoel dat er idd meer mankementen voorkomen bij Alfa's dan bij de Duitse merken. Maar ik kan op dit moment mijn gevoel niet staven met feiten. Ik wacht liever tot er weer eens een lijst met de meest voorkomende gebreken wordt uitgebracht. Ik lees alleen uit autotijdschriften en hoor tijdens autoprogramma's dat de 156 een geduchte concurrent is voor de 3 reeks. Dat zegt genoeg. Het uiterlijk heeft hij alleszins zeker mee.

Comment

Working...
                                          X