Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• been there, seen it, done the SMS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
      Waar Sakis al die foto's blijft halen he...
      die gast moet het net aan het afspeuren zijn
      geen zin om naar de 8e 147 meeting te komen? ik ga proberen er ook te zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
        die gast moet het net aan het afspeuren zijn
        geen zin om naar de 8e 147 meeting te komen? ik ga proberen er ook te zijn...
        Waar en wanneer is dat?

Comment

• hier vind je alle informatie, Freud..
          http://www.selespeed.info/
          klik op 147 meetings
          kom zeker eens af..
          altijd fijn om zo'n 40 147's in colonne te te zien rijden. en een babbelke met mij te doen

Comment

• Prijzen Alfa 159 bekend!

1.9 JTS met 160pk moet € 25.800 opbrengen.
            2.2 JTS die 185 paarden € 28.600.
            1.9 JTD wisselt voor € 24.800 van eigenaar.
            1.9 JTD met 136 paarden, € 27.500.

In de rijkelijk uitgeruste Distinctive-uitvoering:
            2.2 JTS voor € 30.850.
            Vierwielaangedreven 3.2l V6 met 260pk. voor € 39.200.
            1.9 JTD met 136pk, € 29.750.
            2.4 JTD met 200pk, € 33.500.

Bron: www.auto55.be

Het verschil tussen 1.9 JTD 115pk en 136pk vind ik nogal aan de hoge kant precies...

Voor de rest: die wagen is

EDIT: Een volledig artikel mag je niet kopiëren!
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Ik heb er vorige week eentje gezien en hij is echt mooi, zowel op foto als in het echt
              1982 BMW E28 528i
              2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Daar sta je dan met je kale E90, waarvoor je ocharme 30.000 gedokt hebt

Ik heb vandaag eindelijk een mooie E90 gezien. Hij had die 18inch velgen, xenons, beige leder, i drive, ...
                Aan het ding zal een mooie prijs hangen dat is soweiso al zeker.

Een mooie alfa 159 kan je al hebben voor 30.000 €, de basisprijs van een E90.

Moet ik nog zeggen voor wat ik zou opteren????

Hopelijk behoudt ie nu ook zijn waarde.
                Last edited by ; 18/08/2005, 20:38.

Comment

• Brochure

http://users.pandora.be/mathieuvantieghem/Alfa159Brochure.pdf

Comment

• Prijs + optielijst

http://users.pandora.be/mathieuvanti...15-07-2005.xls

Comment

• Dat is niet goedkoop hé.

Comment

• Ik vind dat dat best meevalt. Je hebt een subliem gestylde auto, met tonnen emotie en karakter (standaard !), potente motoren, de niet-alledaagse flair, ...

In vergelijking met een Passat of een Vectra vind ik dit wél goedkoop, immers eer ik een Passat of Vectra naar m'n goesting heb aangekleed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Ik vind dat dat best meevalt. Je hebt een subliem gestylde auto, met tonnen emotie en karakter (standaard !), potente motoren, de niet-alledaagse flair, ...

In vergelijking met een Passat of een Vectra vind ik dit wél goedkoop, immers eer ik een Passat of Vectra naar m'n goesting heb aangekleed...
                          Dat is waar maar ik heb gewoon schrik dat het een beetje te hoog gegrepen is om met de groten (Audi en vooral BMW dus) mee te spelen.
                          Het klinkt oneerbiedig en ik weet dat het onterecht is maar het voordeel van de 156 was dat hij geen stukje maar een stuk goedkoper was dan een 3-reeks of een A4.
                          Mensen zien Alfa Romeo nog steeds niet als evenwaardig alternatief voor de Duitse gevestigde orde. Spijtig én tamelijk onterecht. Het is echt een mooi merk en je voelt je goed in die auto's. Echt een heel leuk en apart gevoel om met een Alfa te rijden, eender welk model maar liefst met een dikke benzinemotor en manuele bak.
                          Spijtig dat de kwaliteit (tot hiertoe) nog niet helemaal op gewenst niveau staat... De afwerking en materiaalkeuze van bijvoorbeeld de 156 is heel duidelijk minderwaardig aan een A4 of 3-reeks.
                          Maar er zou verbetering zijn met de 159!
                          En nog iets : potentiële Passatrijders (Vectrarijders) zie ik nog niet direct een Alfa-showroom binnenstappen.
                          Of veralgemeen ik nu?

Comment

• Vind ook toch ook niet aan de dure kant hoor. Kleed eens een audi A4 en bmw 3 aan voor hetzelfde geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                              Dat is waar maar ik heb gewoon schrik dat het een beetje te hoog gegrepen is om met de groten (Audi en vooral BMW dus) mee te spelen.
                              Het klinkt oneerbiedig en ik weet dat het onterecht is maar het voordeel van de 156 was dat hij geen stukje maar een stuk goedkoper was dan een 3-reeks of een A4.
                              Mensen zien Alfa Romeo nog steeds niet als evenwaardig alternatief voor de Duitse gevestigde orde. Spijtig én tamelijk onterecht. Het is echt een mooi merk en je voelt je goed in die auto's. Echt een heel leuk en apart gevoel om met een Alfa te rijden, eender welk model maar liefst met een dikke benzinemotor en manuele bak.
                              Spijtig dat de kwaliteit (tot hiertoe) nog niet helemaal op gewenst niveau staat... De afwerking en materiaalkeuze van bijvoorbeeld de 156 is heel duidelijk minderwaardig aan een A4 of 3-reeks.
                              Maar er zou verbetering zijn met de 159!
                              En nog iets : potentiële Passatrijders (Vectrarijders) zie ik nog niet direct een Alfa-showroom binnenstappen.
                              Of veralgemeen ik nu?
                              Het is juist dat, dat bij de 159 zou opgelost zijn. Ik weet dat de 156 een (groot) stuk moest onderdoen voor zijn concurrenten. Die auto had als het ware de stijfheid van een coca-cola blikje. De 159 is ten eerste al een heel stuk gegroeid en gebruikt een platform waar de meest concurrenten jaloers op zullen zijn. Ik vermoed dat ie dus wel qua degelijkheid in de buurt van de eeuwige duitsers zal komen. Nu nog afwachten of de mensen daar zullen opspringen. De aantrekkingskracht heeft ie alleszins al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freud
                                Het is juist dat, dat bij de 159 zou opgelost zijn. Ik weet dat de 156 een (groot) stuk moest onderdoen voor zijn concurrenten. Die auto had als het ware de stijfheid van een coca-cola blikje. De 159 is ten eerste al een heel stuk gegroeid en gebruikt een platform waar de meest concurrenten jaloers op zullen zijn. Ik vermoed dat ie dus wel qua degelijkheid in de buurt van de eeuwige duitsers zal komen. Nu nog afwachten of de mensen daar zullen opspringen. De aantrekkingskracht heeft ie alleszins al.
                                Tja, het is te hopen voor het noodlijdende Alfa Romeo hé.

Comment

• Noodlijdend ?

Voor een merk dat de laatste 10 jaar (pakweg) een revival als geen ander heeft gekend ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Noodlijdend ?

Voor een merk dat de laatste 10 jaar (pakweg) een revival als geen ander heeft gekend ?
                                    't Ziet er toch allemaal verre van rooskleurig uit volgens mij. Heb steeds gehoord dat Alfa tegenwoordig de zwakke schakel binnen de Fiat-Groep is.
                                    Oké, Lancia is er ook nog maar die spelen dan ook (bewust?) een tweederangsrol...

Comment

• Volgens mij hebben ze bij de Fiat groep toch niet te klagen over Alfa Romeo. De laatste maanden is de verkoop weliswaar gedaald, maar dat had veel te maken met de 156 die einde loopbaan is. er wordt nu uitgekeken (en veel verwacht) van de 159 en de Brera.
                                      En het feit dat Alfa Romeo en Maserati straks (officieel nu al) als het ware een twee-eeheid gaan vormen, zal ook wel helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster
                                        Volgens mij hebben ze bij de Fiat groep toch niet te klagen over Alfa Romeo. De laatste maanden is de verkoop weliswaar gedaald, maar dat had veel te maken met de 156 die einde loopbaan is. er wordt nu uitgekeken (en veel verwacht) van de 159 en de Brera.
                                        En het feit dat Alfa Romeo en Maserati straks (officieel nu al) als het ware een twee-eeheid gaan vormen, zal ook wel helpen
                                        Da's waar. De 159 zal het wel moeten doen, als die niet aanslaat zit Alfa wel met dikke problemen.
                                        De 156 was indertijd een ware (design)revelatie maar de 159 is slechts een evolutie van voorgaande...
                                        Ik voor hen dat de auto impact zal hebben. 't Zal echter ook nog wachten worden op de SW.

Fiat Auto heeft dus wel wat zaken om mee uit te pakken. Ze zouden enkel nog zo snel mogelijk met een nieuwe Delta moeten komen. EN die Trepiuno moet er absoluut komen!

De Trepiuno als ultieme kleintje, zodat we tenminste wat meer Europese alternatieven hebben voor die zielloze Aziatische creaties.
                                        De nieuwe Punto die samen met de Trepiuno het volume voor Fiat moet maken.
                                        Een nieuwe Delta die de ouder wordende 147 min of meer aflost en huis kan houden in het Golfsegment. Hij moet zo geproportioneerd worden dat hij kan concurreren met de zowel Golf, Focus,... als A3 en 1-reeks.
                                        (Wat natuurlijk met de 149 dan?)
                                        Tenslotte de 159 die het als premium-sportberline moet waarmaken voor gezinnen en vooral op de leasemarkt.

Comment

• Die 159 heeft alle troeven om het goed te doen. Een prachtig design, sublieme dieselmotoren, een aanvaardbare prijs...

Een tijdje geleden liet ik aan mijn ma (een absolute autoleek) een foto zien van de nieuwe 159, en ze was meteen verkocht.

Ik ben benieuwd wat de opvolger van de 166 gaat geven... Hopelijk lijkt hij een beetje op het Visconti-prototype.

Maar al bij al, ik denk niet dat Alfa slecht bezig is. Lancia daarentegen . Doe eens een ritje autosnelweg van 100km. Hoeveel Lancia's kom je tegen? Eentje misschien? Dan nog een oude Lybra...(een 156 remake). En een Phedra is niet anders dan een Fiat Ulysse. Ok, de Thesis en de Ypsilon mogen er wel zijn (trouwens zéér originele wagens), maar je ziet ze nooit in het straatbeeld. Ohja, dan heb je nog de Musa. Nog nooit gezien...

Comment

Working...
                                          X