Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die JTDm welke versie is dat?

Is dat die van 150 of van 200 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
      Die JTDm welke versie is dat?

Is dat die van 150 of van 200 ?
      de 2.4JTD met 200 paarden
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• De JTDm zijn toch gewoon de nieuwe generatie Alfa Romeo-diesels?

Dus; 1.9 JTDm: 150pk en 2.4 JTDm: 200pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
          De JTDm zijn toch gewoon de nieuwe generatie Alfa Romeo-diesels?

Dus; 1.9 JTDm: 150pk en 2.4 JTDm: 200pk.
          Anders is het enige uiterlijk verschil die ene of twee uitlaten, respectievelijk ( 1.9 en 2.4 JTD )

Comment

• De M van JTDm komt van Multijet en is alleen voor de 2.4 JTD bedoelt. Dacht ik toch zo ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478
              De M van JTDm komt van Multijet en is alleen voor de 2.4 JTD bedoelt. Dacht ik toch zo ...
              De 1.9 JTD 150 is ook een Multijet.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              cc

Comment

• Wat ik mij afvraag: zouden die lichtunits vanvoor niet een beetje fragiel zijn, aangezien ze zo uitsteken en toch geen glazen beschermbehuizing hebben? Ik zie het al goed voor me dat daar na 3 jaar rijden allerlei verrotte bladeren, beesten, krasjes, ... op zitten. Of zou het niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver
                  Wat ik mij afvraag: zouden die lichtunits vanvoor niet een beetje fragiel zijn, aangezien ze zo uitsteken en toch geen glazen beschermbehuizing hebben? Ik zie het al goed voor me dat daar na 3 jaar rijden allerlei verrotte bladeren, beesten, krasjes, ... op zitten. Of zou het niet?
                  Ik denk dat ook : als je zo in de zomer een km of 1000 autosnelweg hebt gedaan, wordt dit een heel karwei om daar alle insectenlijkjes van tussen te prutsen. Mooi is het wel, maar praktisch en duurzaam zal een ander paar mouwen zijn

Comment

• BMW heeft toch ook al zo'n losse units gehad. Ik denk wel dat het goed genoeg te onderhouden is...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                    2012-...
                    '07 BMW 118d

Comment

• alfa romeo 159

Car wash en het is in orde! en er zou (zo heb ik toch gehoord) voor elke lichtunit een aparte sproeier zijn om te lampen te reinigen. Volgesn mij valt dat nog mee.

Comment

• Ik ben er deze ochtend mee gaan testrijden!! Het was de Franse versie met 136pk JTD. De Belgische laat nog op zich wachten en die productie is een beetje uitgesteld ofzoiets.

Alleszins: die Alfa zetels en dat leer... mmmmmmmmmmmm!!! Het interieur is heel mooi en zelfs heel wat oog voor detail. Ook het in de hand liggen van het stuur en de stuurgevoeligheid is goed. De verkoper zei dat vooral de ruimte en de versnellingsbak een grote verbetering zijn tegenover de 156. Nou, qua ruimte is het toch niet echt mijn ding en ik voel me er een beetje benauwd in (ben wel 1,95m)

Dan nog hoe hij eruit ziet. Het was een zwarte met zwart leder. Eigenlijk deed hij me wat denken aan de oudere lijn van Seat. Sorry voor de liefhebbers hier, maar ik vind hem in het echt een stuk minder mooi dan op foto. Hij is niet lelijk hoor, verre van. Maar had er net iets meer van verwacht.

Ik heb er brochures van meegekregen en heb me een (Belgisch) model laten samenstellen: 115pk JTD Progression, met opties leer, open dak en navigatie : 29.000 euro - 1000 euro korting = 28.000euro. Das inderdaad nog vrij scherp geprijsd!

conclusie:
                        positief: harde leren zetels zitten zalig!
                        negatief: nog steeds te krap interieur voor grote mensen en die JTD motoren missen toch nog wat pit tegenover een TDI'tje!

De passat blijft mijn favoriet in deze klasse, maar ik ben zeker dat de 159 de Alfisten hun hartje sneller zal doen slaan.
                        Last edited by ; 17/09/2005, 01:49.

Comment

• heel leuk debomma dat je ons verteld over de zetels en de uitrusting, maar hoe reed dat ding nu eigenlijk?

Comment

• Dat ding reed goed! Maar met een testrit van een halfuur kan je eigenlijk nog niet echt veel zeggen hé. Ik vond dat hij meer het 'bmw'gevoel gaf. Sportief afgesteld en stugge vering. Hij is me een tikkeltje te zenuwachtig om je er onmiddellijk volledig relax in te voelen. Het stuurgevoel lijkt me de grootste verbetering, en ook het schakelen met dat kleine pookje. Remmen waren ook vrij bruusk. Kortom een wagen die is ingesteld op sportieve mensen die meer op zoek zijn naar het snelheidsgevoel.
                            Op het weggedrag heb ik dan ook niks aan te merken. Alleen dat het mijn ding toch niet is.

Als je zelf wil zien, de opendeurdagen bij Alfa waren eerste gepland voor volgende week, maar zijn nu verschoven naar 1 en 2 oktober (das toch voor Leuven het geval). Ik heb mij ingeschreven via de de alfa website voor een testrit, maar mocht hem nu al via de garage testen via inschrijvingen daar ook nog is. Er zijn er drie die nu in België rondrijden en alle alfa garages afdoen.

Comment

• Laatste reactie voor ik in mijn bed kruip:
                              er was een begeleider mee van Alfa, maar ik mocht er toch is aan het rode licht mee optrekken, en dan slipt hij leuk effe door op de voorwielen. De begeleider wist me te vertellen dat het antislipsysteem bij de 159 veel later ingrijpt dan bij een BMW, om een sportiever rijgedrag te bekomen...

Comment

• *kuch,kuch.. die Alfa Romeo topics moet ge hier altijd vanonder een dikke laag stof halen *

In België wordt de 159 op de fleet markt "gegooid " in de Distinctive "Corporate" trim. Dit betekent Distinctive uitvoering + nog wat andere goodies zoals leren interieur, elektriche stoelverstelling...
                                nettoprijzen (van mijn dealer gehoord en gezien op Excel sheet):
                                159 JTD 8V : +/- € 25500 , BTW in
                                159 JTD 16V (wel de, wegens fiscale reden, toegeschroefde versie van 136pk): +/- € 27500, BTW in
                                very nice.. zeker als je dan nog eens rekening houdt met het 3 jaar gratis onderhoud, waar de fleet markt zeker gevoelig voor zal zijn

Comment

• Zo is hij schitterend en zo moet hij zijn om mij te kunnen bekoren. Maar zo zullen er maar enkelen rondrijden...wat ik alleen maar betreur. Die 19" velgen zien er zelfs nog niet zooooo groot uit vind ik.

Comment

• Wow ... hier moet ik toch effe m'n mening herzien wat betreft de looks ... Ziet er lang niet gek uit !
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                      Met 19"

Van een agressief front gesproken zeg.
                                      De 159 is echt wel geslaagd vind ik.

Comment

• alfa romeo 159

Ziet er toch wel echt zeer strak uit hoor! Knappe wagen!

Comment

Working...
                                        X