Oorspronkelijk geplaatst door logic
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo 159
Collapse
X
-
De duitsers denken nog altijd dat ze de onovertreffelijke nummers één zijn op de markt qua kwaliteit maar niets is minder waar .Kijk maar eens goed rond op het web en nu en dan eens een praatje maken met mensen die in een garage werken dan denk je wel anders .
Dit alles om een andere wagens in het negatieve daglicht te plaatsen.
maar ja hé,die boekskes en hun reporters
groetjes snakky
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpilliesIn AMS nr.2 hadden ze die mastertest (11 auto's) gedaan van de meest gekende middenklassers.
Maar de Alfa 159 was maar 8st van de 11 auto's, zelfs achter Ford (Mondeo), Peugeot (407) en Honda (Accord)...
Reden, ik citeer: Sportieve en fraaie Italiaan die keer op keer een topscore haalt bij de dynamische proeven. De motor valt echter tegen en datzelfde gaat op voor de mate van confort en bedieningsgemak.
...
Maar behalve overgewicht valt er echt heel weinig op de 159 aan te merken. Van het interieur hou je nu eenmaal of niet, maar als je er van houdt neem je het er ook bij dat men design bij Alfa soms laat voorgaan op het puur functionele. Persoonlijk ben ik nu al verliefd op de turbodrukmeter die op de middenconsole naar de bestuurder gericht staat.
De afwerkingskwaliteit gaf trouwens een zeer goeie indruk (en dit was een wagen van de eerste productieweken). Niet dat ik daar bij Alfa persoonlijk ooit problemen mee gehad heb...
Comment
-
In Frankrijk heeft Alfa zojuist de prijzen van de 159 met 1.000 € VERLAAGD!!!
Daar staat wel tegenover dat het 3 jaar gratis onderhoud komt te vervallen.
De uitleg is dat mensen minder het directe nut inzien van die drie jaar gratis onderhoud en meer voor het onmiddellijke voordeel gaan.
Zouden er dan toch kwaliteitsproblemen zijn met de 159???? Of krijgt men ze gewoonweg niet verkocht?
Comment
-
Kan iemand me een ander voorbeeld aanhalen van een automerk dat ongeveer 3 maanden na de introductie van een nieuw model de prijzen verlaagt?
Bij alle andere merken stijgen de prijzen.
Nu vindt iedereen het plots normaal dat Alfa de prijzen van een nieuw model verlaagt.
Komaan zeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050Die kale reeks komt begin volgend jaar op de markt (Impression). Prijzen zijn nog niet bekend.
Ik heb onlangs de vergelijking gemaakt tussen de Alfa / BMW 3, en het viel mij op hoe gemakkelijk het was om bij Alfa door de optielijst te gaan... Bij BMW moet je enkele dagen studeren om de laatste details aan de wagen te hebben zoals je het wil. Met allerlei Packs proberen ze het je gemakkelijker te maken, maar hoe dan ook heb je het gevoel vanalles te missen en moet je door de optielijst ploeteren.
Wat Alfa dus doet is een erg rijkelijke uitrusting aanbieden... en later vervolledigen ze het gamma met een goedkoper instapmodel. Welke niet per sé goedkoper is, want je krijgt ook effectief minder.
En ik kan me eveneens voorstellen dat mensen die de wagen slechts voor een korte periode gebruiken, eerder interesse hebben voor 1000 euro korting dan 3 jaar lang gratis onderhoud. Klanten die de wagen slechts voor een jaar gebruiken, om maar iets te zeggen.
Er is dus lang geen sprake van megakortingen in de vorm van 21%, de BTW, si en la.
Comment
-
Ik zou toch die 1000 euro korting laten vallen en kiezen voor het 3 jaar gratis onderhoud en herstellingen. Wij hadden dat op onze Punto en dat is toch wel enorm handig. Zelfs de ruitenwissers werden gratis vervangen.
Comment
-
Ik denk trouwens niet dat een korting van 1000 euro van die aard is dat dit iemand zijn beslissing zal beïnvloeden al dan niet een 159 aan te kopen. Dat Alfa dit doet om zijn verkopen te verbeteren, lijkt mij nogal ver gezocht, zeker omdat het in de plaats komt van dit "gratis" onderhoud.
In vergelijking met zijn Duitse concurrenten, blijft zijn prijs trouwens een grote troef. Een correcte prijs trouwens gezien het gebodene, zonder die idiote optielijsten van pakweg BMW of Audi.
Comment
-
Ik heb vandaag de eerste "in het wild" zien rijden.
't Was vluchtig en bijna donker en de wagen had een donkere kleur.
Misschien zwart, ik weet het niet!
Ik vond het netjes maar niet meer dan dat.
Auto doet mij veel minder dan de 156, welke echt een rank en slank stijlicoon was en nog steeds is.
Comment
Comment