Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• allemaal goed en wel die mooie alfa's, maar ik nu als firmawagen een A4 avant 2005 en prive een 156 2.4JTD. Ik heb ook in 159 jtd16v gereden. De 159 met die 115 of 120pk is gewoon traag! De neus en de achterkant vind ik wel mooi, maar toch klopt het geheel niet helemaal naar mijn goesting.

Ik heb er ook totaal geen vertrouwen in dat Alfa een gelijkwaardig product zal afleveren dan bv een Audi oid... Mss dat de toekomst mij ongelijk geeft. Des te beter voor degene die dan een 159 gekocht hebben zou ik zeggen, maar ik zal het niet zijn.
    2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
    2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bonte
      allemaal goed en wel die mooie alfa's, maar ik nu als firmawagen een A4 avant 2005 en prive een 156 2.4JTD. Ik heb ook in 159 jtd16v gereden. De 159 met die 115 of 120pk is gewoon traag! De neus en de achterkant vind ik wel mooi, maar toch klopt het geheel niet helemaal naar mijn goesting.

Ik heb er ook totaal geen vertrouwen in dat Alfa een gelijkwaardig product zal afleveren dan bv een Audi oid... Mss dat de toekomst mij ongelijk geeft. Des te beter voor degene die dan een 159 gekocht hebben zou ik zeggen, maar ik zal het niet zijn.
      Aaaha, bent u ook zo iemand die denkt dat 'Duits' beter is dan de rest ... kijk eens wat verder dan uw neus lang is , we leven in het jaar 2005 !

Je zou eens een proefrit moeten maken met de 2.4 JTDM 20V 200 PK, die is gewóón snel ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy
        Aaaha, bent u ook zo iemand die denkt dat 'Duits' beter is dan de rest ... kijk eens wat verder dan uw neus lang is , we leven in het jaar 2005 !

Je zou eens een proefrit moeten maken met de 2.4 JTDM 20V 200 PK, die is gewóón snel ...
        Ik reed al met zon 2.4jtd. Die wagen is fantastisch. Maar om nu te zeggen echt snel... Ik ben alleszins al weg van de 159. Zijn design is schitterend imho... De gebruikte materialen lijken mij ook van een goede kwaliteit en het onderstel kan heel goed zijn mannetje staan (stamt uit een groter segment)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy

ik zeg toch niet dat die niet snel is? Mijn schoonvader werkt bij de dealer dus ben al passagier geweest. Ik heb zelfs lang een 2.4 20V 175 willen importeren. Maar ook daar zijn problemen mee hoor en dan nog de gewone italiaanse gebreken, of charmes zoals sommigen het durven noemen.

Dus ik kijk wel degelijk verder dan mijn neus, ik zeg toch dat ikzelf 2 jaar in de 156 heb gereden prive...

Ik kan ook zeggen, je moet eens een proefrit maken met een 2.7 of 3.0TDi, die is pas snel... tuurlijk is alles met die motoren snel, daar heb ik dan ook niks van gezegd. Ik heb 2 jaar graag in die auto gereden, maar de kwaliteit vanzelfs de 159 is niet zoals een audi. (of andere merken, maar daar heb ik niet direct genoeg ervaring mee...) De 2 wagens die ik heb gereden kraakten al

Bij deze heb ik ff verder gekeken dan mijn neus, ik stel voor dat u dat ook eens doet

Comment

Ik heb 2 jaar graag in die auto gereden, maar de kwaliteit vanzelfs de 159 is niet zoals een audi. (of andere merken, maar daar heb ik niet direct genoeg ervaring mee...) De 2 wagens die ik heb gereden kraakten al

Bij deze heb ik ff verder gekeken dan mijn neus, ik stel voor dat u dat ook eens doet
            Ik ga je niet tegenspreken wat de kwaliteit betreft, laten we eerlijk zijn, welk merk doet het beter dan Audi? (bouwkwaliteit dan toch, niet betrouwbaarheid) En daar sta je dan, doch de enige echte rationele argumenten waar ik gevoelig voor ben is de betrouwbaarheid, kostprijs. Voor chauffeurs zoals mij wekt een Audi momenteel niet veel interesse op. 't Zit hem, voor mij althans, in vele kleine details en zoveel is duidelijk dat we niet veel gemeen hebben met de gemiddelde Audi chauffeur. Ik mis vanalles achter het stuur van een Audi... meer dan dat ik erbij zou winnen. En nu de 159 er is, waaraan Alfa heel hard gewerkt heeft om de minpuntjes van de vorige generatie weg te werken, is de behoefte om elders te shoppen kleiner dan ooit tevoren. Alhoewel wat rijdynamiek betreft, een 3-serie nog steeds de referentie is, en die nieuwe Lexus vermoedelijk dicht in de buurt komt. Dat zijn nu eens 2 argumenten/concurrenten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
              Ik ga je niet tegenspreken wat de kwaliteit betreft, laten we eerlijk zijn, welk merk doet het beter dan Audi? (bouwkwaliteit dan toch, niet betrouwbaarheid) En daar sta je dan, doch de enige echte rationele argumenten waar ik gevoelig voor ben is de betrouwbaarheid, kostprijs. Voor chauffeurs zoals mij wekt een Audi momenteel niet veel interesse op. 't Zit hem, voor mij althans, in vele kleine details en zoveel is duidelijk dat we niet veel gemeen hebben met de gemiddelde Audi chauffeur. Ik mis vanalles achter het stuur van een Audi... meer dan dat ik erbij zou winnen. En nu de 159 er is, waaraan Alfa heel hard gewerkt heeft om de minpuntjes van de vorige generatie weg te werken, is de behoefte om elders te shoppen kleiner dan ooit tevoren. Alhoewel wat rijdynamiek betreft, een 3-serie nog steeds de referentie is, en die nieuwe Lexus vermoedelijk dicht in de buurt komt. Dat zijn nu eens 2 argumenten/concurrenten.
              Ik vind toch ook dat duitse wagens nog steeds de betere zijn in kwaliteit en betrouwbaarheid. Alfa Romeo maakt zeer mooie wagens, daarom ben ik er fan van. Maar als ik dan kijk naar de kwaliteit en betrouwbaarheid ervan, dan betreurd het mij toch. Kijk naar mijn gebuur. Alfa 166 2.4 JTD 225.000km en van alle kosten aan. Heeft al verschillende keren bij ons gestaan om dingen te vervangen. Deze week zelfs nog. Mijn broer heeft er effen mee gereden en als je weet dat onze Golf 3 TDI 90 pk sneller is dan deze alfa, dan is dat toch wel al erg hé. Kraken, piepen en roken aan alle kanten. Turbo is zo versleten als iets en dat zal alleen maar slechter worden. Ook zijn het enorm vervelende auto's om aan te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478
                Ik vind toch ook dat duitse wagens nog steeds de betere zijn in kwaliteit en betrouwbaarheid. Alfa Romeo maakt zeer mooie wagens, daarom ben ik er fan van. Maar als ik dan kijk naar de kwaliteit en betrouwbaarheid ervan, dan betreurd het mij toch. Kijk naar mijn gebuur. Alfa 166 2.4 JTD 225.000km en van alle kosten aan. Heeft al verschillende keren bij ons gestaan om dingen te vervangen. Deze week zelfs nog. Mijn broer heeft er effen mee gereden en als je weet dat onze Golf 3 TDI 90 pk sneller is dan deze alfa, dan is dat toch wel al erg hé. Kraken, piepen en roken aan alle kanten. Turbo is zo versleten als iets en dat zal alleen maar slechter worden. Ook zijn het enorm vervelende auto's om aan te werken.
                Dat is niet enkel bij italianen hoor....

Renaults van begin jaren negentig hadden een rare voorkeur om het na +/- 150k km te begeven qua elektronica.

Comment

• op vlak van betrouwbaarheid kan er niks tippen aan Toyota, mazda en Honda, maar het staat ni sjiek genoeg.... 't spijtige aan de autowereld op zich is dat er altijd al blazémerken geweest zijn en dan bedoel ik met voorsprong de meeste Duitse merken en dan wel hun basismodellen voor jan met de pet. neem nu een VW golf, 't staat blijkbaar chiquer dan een Corolla of Civic hoewel ze kwalitatief (betrouwbaarheid) op zen minst even goed of zelfs beter dan een golf zijn.

Comment

• @logic, ik kan me wel vinden in je post, grotendeels.

Ik denk dat ik idd niet de gemiddelde audi rijdeer ben. De alfa stuurt sportiever, je hoort de 5 cilinder duidelijker binnen in en het is een mooi dashboard. Echter, de audi heeft vind ik ook een heel mooi interieur, snap niet waarom die als saai bestempeld worden, ik denk een beetje op dezelfde manier dan anderen zeggen dat alfa's roesten en altijd in de garage staan?

Om eerlijk te zijn, de 156 rijdt eigenlijk niet beter dan een A4 (laat staan de 3 serie, maar daar zit achterwielaandrijving ook voor een groot stuk tussen). Het is gewoon omdat het stuur directer is dat de auto sportiever lijkt... maar als je een standaard 156 vergelijkt met de A4 qua ophanging en 'comfort' is het toch wel huilen met de pet op.

Neemt niet weg dat ze nog steeds mooi zijn en nog veel wagen voor minder geld bieden natuurlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                      Dat is niet enkel bij italianen hoor....

Renaults van begin jaren negentig hadden een rare voorkeur om het na +/- 150k km te begeven qua elektronica.
                      Elektronica en Renault gaan nog altijd niet simpel... over vallende regensensorEN en dergelijken nog niet gesproken.

Comment

• Als de duitsers een goedkopere wagen gaan bouwen (neem nu eens de volkswagen fox)dan hoeft men deze wagen niet hij kost te weinig hij plaatst je op een hogere sociale schaal,met andere woorden de meeste zware en dure duitse wagens zijn bereden door mensen met een hogere leeftijd en weten enkel als ze gas geven dat ze vooruit gaan en dat de wagen een bepaalde status aantoond maar verder weten ze er niks van dan gaan jullie gaan beweren dat de duitsers goede wagens maken
                        Zoals al eerder was gezegt zijn de betere wagens wel degelijk in japanees ,die zijn veeeel betropuwbaarder dan een duitser die tweemaal zoveel koste bij aankoop.
                        Zo zien jullie maar dat alles relatief is wat betreft wagens .
                        groetjes snakky

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snakky
                          Als de duitsers een goedkopere wagen gaan bouwen (neem nu eens de volkswagen fox)dan hoeft men deze wagen niet hij kost te weinig hij plaatst je op een hogere sociale schaal,met andere woorden de meeste zware en dure duitse wagens zijn bereden door mensen met een hogere leeftijd en weten enkel als ze gas geven dat ze vooruit gaan en dat de wagen een bepaalde status aantoond maar verder weten ze er niks van dan gaan jullie gaan beweren dat de duitsers goede wagens maken
                          Zoals al eerder was gezegt zijn de betere wagens wel degelijk in japanees ,die zijn veeeel betropuwbaarder dan een duitser die tweemaal zoveel koste bij aankoop.
                          Zo zien jullie maar dat alles relatief is wat betreft wagens .
                          groetjes snakky
                          Dat japanners meestal betrouwbaarder zijn dan europeanen, volledig mee akkoord. Maar één ding ben ik niet mee akkoord. (zie rood) Die worden niet altijd bereden door oudere mensen die niets van autorijden of auto's kennen hoor, wees gerust, iemand die met een porsche of M5 of S8 of wat dan ook rijdt, kent meestal wel wat van auto's en autorijden.
                          Greetz

Comment

• De Japanners maken inderdaad "betere" wagens dan de Duitsers, als 't op betrouwbaarheid aankomt. Daar valt niks tegen in te brengen.

Maar eer ik voor mezelf zo'n "betere" auto koop... Geef mij maar een slechte Duitser dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Maar eer ik voor mezelf zo'n "betere" auto koop... Geef mij maar een slechte Duitser dan.
                              dat zelfde is dan weer door te trekken naar de vgl Italianen-Duitsers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                De Japanners maken inderdaad "betere" wagens dan de Duitsers, als 't op betrouwbaarheid aankomt. Daar valt niks tegen in te brengen.

en waarom dan wel? is er dan helemaal geen japanse auto die je aanspreekt? neem nu de nieuwe MX5, laat die je helemaal koud? of om een beetje vergelijkbaar met je babs te zitten: een Toyota avensis wagon? zo'n avensis is toch een knappe verschijning en rijd bovendien verre van slecht.

dat je ze niet wilt, ok. ieder zijn voorkeur uiteraard, maar wat mag dan wel de concrete reden zijn?

Comment

• de avensis is idd een mooie wagen geworden, maar heeft natuurlijk niet het imago als een BMW, Audi vind ik...

Wbt de MX5, wat een vrouwenwagen (hoewel de nieuwe versie al iets beter is moet k zeggen)

Comment

• allé gilles waar zit je nu?

Comment

• Imago vind ik een belachelijke reden.

Maar een duitse wagen zal wss een beetje beter ontwikkeld zijn op gebied van weggedrag en prestaties zeker

Comment

• Discussie over Duitse en Japanse auto's... en dat in een topic over een volbloed Italiaan! Foei Foei jongens!

Comment

de avensis is idd een mooie wagen geworden, maar heeft natuurlijk niet het imago als een BMW, Audi vind ik...

Wbt de MX5, wat een vrouwenwagen (hoewel de nieuwe versie al iets beter is moet k zeggen)
                                          kuddebeest...???

edit: niet persoonlijk bedoeld, heb het over je stelling

Comment

Working...
                                          X