Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door soepap
    lol, die mannen zij goed bezig
    Klopt toch...

    Ze verzwijgen alleen dat de audi ook op zijn voorwielen wordt aangedreven

    Comment


    • Net bericht gehad van mijn dealer dat hij de bestelbon (leasewagen) voor mijn 159 heeft ontvangen. Levering is voorzien voor begin april (gezien mijn huidige lease dan afloopt)!

      Wordt zwaar om nog zo lang af te tellen - zeker nu een eerste collega de zijne al in ontvangst heeft mogen nemen en ik hem dus quasi elke dag kan bewonderen.

      Dit is de bestelling:

      Alfa 159 1.9 JTDm 8v 115PK Progression Corporate

      Standaard + inbegrepen opties (enkel de voornaamste)

      - Nero Oceano (zwarte metaalkleur)
      - Beige lederen binnenbekleding (corporate pack)
      (two-tone dashboard = )
      - 7 airbags (incl. knie-airbag bestuurder)
      - VCD (ESP)
      - Dualzone automatische airco
      - Centrale armsteun voor- en achter
      - Lendensteun bestuurder
      - Leder stuur en versnellingspookknop
      - Mistlampen
      - Radio/CD met 8 luidsprekers
      - Cruise control (corporate pack)
      - Elektrische ruiten achter (corporate pack)
      - Multifunctioneel stuur (corporate pack)

      Eigen opties (zelf te betalen)

      - MP3 lezer voor Autoradio (MP3 CDs)
      - Visibility Pack II (regen-, licht-, geur- en wasemsensor, automatisch dimmende binnenspiegel)
      - 60/40 neerklapbare achterbank
      - neerklapbare voorzetels
      - 17" Sport "twinspoke" lichtmetalen velgen met 225/50 banden (upgrade van 16")

      Vooral dat laatste was een dure 'kers op de taart' - met name de banden kosten in lease nogal veel. Dan maar het idee van xenon/Bose laten vallen, want deze wagen heeft echt een grotere velg dan 16" nodig. 18" was prachtig geweest, maar (voor mij) veel te duur. Ook de knie-airbag voor de passagier en Bluetooth stonden op mijn wishlist, maar beide opties zijn nog niet leverbaar. Bij levering laat ik waarschijnlijk nog de merktekens achteraan (159 & 1.9 JTDm) verwijderen - omwille van het esthetische aspect. Bij m'n collega zijn ze er ook af en het toont een pak knapper (meer symmetrie).

      Buitenkleur en velgen zijn zoals bij deze 159: http://www.autoscoops.be/autoforum/v...ic.php?t=11254

      Het beige (two-tone) interieur kan je in de gallery op www.alfa159.com vinden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
        Net bericht gehad van mijn dealer dat hij de bestelbon (leasewagen) voor mijn 159 heeft ontvangen. Levering is voorzien voor begin april (gezien mijn huidige lease dan afloopt)!
        Proficiat met je keuze!
        April zal er sneller zijn dan je denkt.

        Comment


        • Alfa 159

          Weet er hier soms iemand de breedte met de spiegels van de Alfa Romeo 159 ?

          Comment


          • Daarnet testritje op het autosalon gemaakt met de 2.4JTDm, was bijna full option schat ik, ook voorzien van de 18" velgjes.

            De wagen gaf me een zeer solide indruk, het verschil tss de 156 is bijna onbeschrijfelijk groot. Ook geluidsdemping en veercomfort is tov z'n voorganger van een ongezien hoog niveau, wetende dat we met 18" onderweg waren.

            De chauffeur, puike kerel trouwens, werkt eigenlijk niet voor Alfa Romeo maar geeft rijvaardigheidscursussen op circuit. Hij kon vrij zijn mening geven over deze wagen en z'n concurrenten en was er vrijwel van overtuigd dat je met de 159 sneller door de bocht kan dan met de BMW3. De wegligging -zeker met de 18" wielen- was opnieuw van een onverwacht hoog niveau. Toen we even een kort stukje van de ring namen, geloof het of niet, ook geen enkele auto in de bochten voor ons hadden, heb ik het aan de lijve mogen ondervinden. Net op de slipgrens rijdende, en ikzelf grijpend naar enig houvast, verschoot ik hoever die slipgrens lag. Zovéél verder dan bij mijn 147.
            Op de vraag welke hij zou nemen, BMW3 of de 159 twijfelde hij een beetje. Om meer dan één reden zou hij de Alfa nemen, maar voor iemand die z'n brood verdient met een drift, is een achterwielaandrijver primordiaal. Hij is dan ook van plan om een E46M3 op de kop te tikken zodra de nieuwe M3 verschijnt.

            Dat BMW op het autosalon overigens net naast Alfa staat vind ik best lachwekkend. BMW verbleekte een beetje door die bloedmooie bella's en dito hostesses van Alfa. En nu de 159 en 3-serie gebroederlijk naast elkaar stonden, kon je pas echt vergelijken.

            De standaard 3-serie is zooo lelijk, en dat interieur zo kil dat ik er bijna een appelflauwte van kreeg. Wat een tegenvaller! Om dus te redden wat er te redden valt, moet je bovenop de hoge basisprijs nog effe 10.000 euro aan opties rekenen... en hoezo beter afgewerkt?

            Het enige nadeel aan de 159 is dat je hem eigenlijk in 2.4JTDm uitvoering moet nemen, want dat maakt hem echt compleet. De 1.9JTD kan niet anders dan te min zijn. Soit, onder de indruk dat ik was... en nog steeds ben, echt verliefd denk ik!

            Comment


            • Met een alfa 159 sneller door een bocht dat een bmw 3? Dat geloof ik toch niet hoor...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                Met een alfa 159 sneller door een bocht dat een bmw 3? Dat geloof ik toch niet hoor...
                Wie zijn wij omdat in twijfel te trekken, hij is de kenner. En de 159 is een héél goeie wagen hoor. Ik zou hem zonder twijfel verkiezen boven de E90...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                  En nu de 159 en 3-serie gebroederlijk naast elkaar stonden, kon je pas echt vergelijken.

                  De standaard 3-serie is zooo lelijk, en dat interieur zo kil dat ik er bijna een appelflauwte van kreeg. Wat een tegenvaller! Om dus te redden wat er te redden valt, moet je bovenop de hoge basisprijs nog effe 10.000 euro aan opties rekenen... en hoezo beter afgewerkt?
                  Dat is eigenlijk ook mijn indruk.

                  De 159 is zóveel volwassener geworden, het is schitterend om aan te zien. De 156 was nog een "slechts halve" concurrent voor het trio A4/'3/C, maar nou heeft 'ie alle troeven om écht mee te spelen in dat segment.

                  En z'n prijs is z'n grootste troef. Als je een goed uitgeruste 159 2.4 naast een even goed uitgeruste '3 zet met evenveel pk, dan ben je bij BMW 500.000 BF meer kwijt. Schokkend !



                  Maar ... alhoewel de 159 schitterend rijdt ... rijdt 'ie niet béter dan een '3. De '3 rijdt ook niet echt veel beter meer dan de 159, omdat de 159 geleidelijk aan ook de perfectie (van een voorwieltrekker) benadert ... maar er is toch nog verschil. Vind ik persoonlijk.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                    Wie zijn wij omdat in twijfel te trekken, hij is de kenner.
                    En elk met z'n mening, hè.

                    Ik vind dat ook een érg straffe uitspraak. Een '3 rijdt neutraler dan een 159, en als ze beide op 18" lichtmetaal met voldoende breed rubber staan, zal de 159 zeker niet sneller om het hoekje gaan dan de '3.

                    Puur technisch gezien, als beide concepten tot de perfectie worden uitgewerkt, is het ook niet mogelijk dat een FWD sneller om een bocht te rijden is dan een RWD. Bij de eerste moeten de voorbanden zowel sturen als trekken als remmen, en dat maakt dat er uiteindelijk minder grip is om te sturen. Klaar en simpel.

                    En om nou plots te gaan zeggen dat BMW (met z'n decennia-lange ervaring inzake RWD) een duidelijk minder "perfecte" wagen aflevert dan Alfa Romeo ?

                    Ik denk dat hier wederom een érg grote Alfa-liefde de uitspraak heeft gekleurd.





                    Feit is : de 159 rijdt schitterend voor 'n FWD. En je mag 'm gerust naast een '3 zetten, als je de Alfa-vibe kan smaken is 't een auto die zeker evenveel plezier zal leveren als b.v. een '3. En da's 't belangrijkste.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Puur technisch gezien, als beide concepten tot de perfectie worden uitgewerkt, is het ook niet mogelijk dat een FWD sneller om een bocht te rijden is dan een RWD.
                      Gelijk heb je, maar hier is geen sprake van perfectie. De BMW heeft om te beginnen al een andere spoorbreedte... dus er zijn verschillen. Verklaar eens waarom een Civic Type-R op -let wel- sommige circuits sneller is dan een S2000. Waarom Alfa Romeo überhaupt nog kans maakt in het WTCC...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Maar ... alhoewel de 159 schitterend rijdt ... rijdt 'ie niet béter dan een '3.
                        Wil ik best geloven, maar ik vraag mij af of z'n voornaamste troef overtuigend genoeg blijft. Echte puristen gaan er natuurlijk voor blijven vallen, maar Jan Modaal wellicht niet.

                        Comment


                        • De S2000 is bijna 100 kg zwaarder dan de Civic. En op 'n trager circuit met veel grip kan FWD een lichtere auto duidelijk wendbaarder maken. (edit : het verschil in gewicht bedraagt dus 8% ongeveer)

                          Wat is de gewichtspenalty voor RWD tgo. FWD in de WTCC ? Ik heb er echt geen idee van, maar vroeger in de DTM waren de FWD duidelijk lichter (ik dacht zelfs iets van een 60 kg). In de racerij is dat érg veel.
                          Last edited by ; 20/01/2006, 00:32.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                            Wil ik best geloven, maar ik vraag mij af of z'n voornaamste troef overtuigend genoeg blijft. Echte puristen gaan er natuurlijk voor blijven vallen, maar Jan Modaal wellicht niet.
                            Neen, en dat mag ook in zekere zin niet, vind ik !

                            Alfa moet altijd een beetje het emotionelere, menselijker en warmere sportieve merk blijven, zodat niet elke werknemer die 'n leasing-auto krijgt, ervoor gaat. Enkel op die manier zal Alfa ook blijven auto's maken naar hun typische cliëntele toe, en dat is de grootste zekerheid dat de Alfa's hun typische karakter blijven behouden.

                            Ik gun Alfa natuurlijk de beste winsten, maar hoop op niet téveel succes (in de zin van een massala "boom"), zodat het niet plots een massaconstructeur wordt die moet blijven renderen om de verliezen van andere merken in 't concern goed te maken, waardoor men uiteindelijk steeds meer mainstream auto's gaat bouwen.

                            't Is een dubieuze gedachte, i know. 't Komt er een beetje uit zoals ik 't denk, maar verre van perfect. 'k Kan 't moeilijk verwoorden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                              Daarnet testritje op het autosalon gemaakt met de 2.4JTDm, was bijna full option schat ik, ook voorzien van de 18" velgjes.

                              De wagen gaf me een zeer solide indruk, het verschil tss de 156 is bijna onbeschrijfelijk groot. Ook geluidsdemping en veercomfort is tov z'n voorganger van een ongezien hoog niveau, wetende dat we met 18" onderweg waren.

                              De chauffeur, puike kerel trouwens, werkt eigenlijk niet voor Alfa Romeo maar geeft rijvaardigheidscursussen op circuit. Hij kon vrij zijn mening geven over deze wagen en z'n concurrenten en was er vrijwel van overtuigd dat je met de 159 sneller door de bocht kan dan met de BMW3. De wegligging -zeker met de 18" wielen- was opnieuw van een onverwacht hoog niveau. Toen we even een kort stukje van de ring namen, geloof het of niet, ook geen enkele auto in de bochten voor ons hadden, heb ik het aan de lijve mogen ondervinden. Net op de slipgrens rijdende, en ikzelf grijpend naar enig houvast, verschoot ik hoever die slipgrens lag. Zovéél verder dan bij mijn 147.
                              Op de vraag welke hij zou nemen, BMW3 of de 159 twijfelde hij een beetje. Om meer dan één reden zou hij de Alfa nemen, maar voor iemand die z'n brood verdient met een drift, is een achterwielaandrijver primordiaal. Hij is dan ook van plan om een E46M3 op de kop te tikken zodra de nieuwe M3 verschijnt.

                              Dat BMW op het autosalon overigens net naast Alfa staat vind ik best lachwekkend. BMW verbleekte een beetje door die bloedmooie bella's en dito hostesses van Alfa. En nu de 159 en 3-serie gebroederlijk naast elkaar stonden, kon je pas echt vergelijken.

                              De standaard 3-serie is zooo lelijk, en dat interieur zo kil dat ik er bijna een appelflauwte van kreeg. Wat een tegenvaller! Om dus te redden wat er te redden valt, moet je bovenop de hoge basisprijs nog effe 10.000 euro aan opties rekenen... en hoezo beter afgewerkt?

                              Het enige nadeel aan de 159 is dat je hem eigenlijk in 2.4JTDm uitvoering moet nemen, want dat maakt hem echt compleet. De 1.9JTD kan niet anders dan te min zijn. Soit, onder de indruk dat ik was... en nog steeds ben, echt verliefd denk ik!
                              Ik denk dat wij het zelfde stukje ring hebben gereden, heerlijk die 23 opeen volgende bochten hé
                              Met de saab 9-3 Aero had ik de indruk dat we er nog sneller door konden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                't Is een dubieuze gedachte, i know. 't Komt er een beetje uit zoals ik 't denk, maar verre van perfect. 'k Kan 't moeilijk verwoorden.
                                Daar vrees ik nu eerlijk gezegd ook voor, maar 't is idd een tweestrijd. Extra cashflow is zo broodnodig om projecten als de Alfa Brera/159 GTA met Maserati V8, 8C Competizione, ... te verwezelijken. En ik zou het tegelijkertijd erg jammer vinden dat Alfa ter plekke blijft trappelen, niet verder kan uitgroeien op dat mytische wat het merk al jaren overeind heeft gehouden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                  Ik denk dat wij het zelfde stukje ring hebben gereden, heerlijk die 23 opeen volgende bochten hé
                                  Met de saab 9-3 Aero had ik de indruk dat we er nog sneller door konden
                                  Sjuuut, don't say that.

                                  Maar ik heb wel begrepen dat de Saab "piloot" dacht dat ie in een jetfighter zat, kan ik geloven dat ie sneller door de bocht ging.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                    De standaard 3-serie is zooo lelijk, en dat interieur zo kil dat ik er bijna een appelflauwte van kreeg. Wat een tegenvaller! Om dus te redden wat er te redden valt, moet je bovenop de hoge basisprijs nog effe 10.000 euro aan opties rekenen... en hoezo beter afgewerkt?
                                    Kijk, zo zie je maar ... Ik vind dit (klik) vrij basic E90 interieur gewoon magnifiek. Recht op recht, strak en sober, zo heb ik het graag. Je mag me duizende full option Alfa 159s geven in ruil ... ik zou ze niet moeten hebben

                                    Niet uit een merkvoorkeur voor BMW, of zo, -vooraleer ik daar weer op aangevallen word - maar gewoon omdat ik die stijl liever zie. En dan hoeven daar echt geen 10.000€ extra opties aan toegevoegd worden !
                                    Leder, een sportzetel, metallic lak, 19", en mijn E90 is gemaakt
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      En elk met z'n mening, hè.

                                      Ik vind dat ook een érg straffe uitspraak. Een '3 rijdt neutraler dan een 159, en als ze beide op 18" lichtmetaal met voldoende breed rubber staan, zal de 159 zeker niet sneller om het hoekje gaan dan de '3.

                                      Puur technisch gezien, als beide concepten tot de perfectie worden uitgewerkt, is het ook niet mogelijk dat een FWD sneller om een bocht te rijden is dan een RWD. Bij de eerste moeten de voorbanden zowel sturen als trekken als remmen, en dat maakt dat er uiteindelijk minder grip is om te sturen. Klaar en simpel.

                                      En om nou plots te gaan zeggen dat BMW (met z'n decennia-lange ervaring inzake RWD) een duidelijk minder "perfecte" wagen aflevert dan Alfa Romeo ?

                                      Ik denk dat hier wederom een érg grote Alfa-liefde de uitspraak heeft gekleurd.





                                      Feit is : de 159 rijdt schitterend voor 'n FWD. En je mag 'm gerust naast een '3 zetten, als je de Alfa-vibe kan smaken is 't een auto die zeker evenveel plezier zal leveren als b.v. een '3. En da's 't belangrijkste.
                                      Ik wil niet ambetant doen, maar de 2.4 jtd is ook verkrijgbaar in AWD dacht ik. Ik weet niet of die er nu al is maar het zou heel goed kunnen.

                                      En de 159 verkoopt momenteel fantastisch goed. Neef van mij is concessiehouder en hij zegt dat het ongelooflijk druk is en dat die wagen een schot in de roos is. Hopelijk blijft het een beetje zo. Al is dat wel jammer dat alfa zo een beetje zijn "exclusiviteit" verliest zoals gTa al aangaf.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                        Sjuuut, don't say that.

                                        Maar ik heb wel begrepen dat de Saab "piloot" dacht dat ie in een jetfighter zat, kan ik geloven dat ie sneller door de bocht ging.
                                        Mja, alle testpiloten bij saab waren mensen die slipcursussen gaven en die een pak konden rijden
                                        Bij alfa had ik eerder de indruk dat het mensen waren zoals jij en ik die het geluk hadden de wagens te mogen testen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Freud
                                          Ik wil niet ambetant doen, maar de 2.4 jtd is ook verkrijgbaar in AWD dacht ik. Ik weet niet of die er nu al is maar het zou heel goed kunnen.
                                          Dan zal 't inderdaad nóg beter zijn. De quasi-perfectie dus. Net zoals de wegligging van zovele andere auto's (een A4 quattro met goeie sportophanging, een C-klasse AMG, een BMW '3 met sportophanging, én zovele andere).

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Freud
                                          En de 159 verkoopt momenteel fantastisch goed. Neef van mij is concessiehouder en hij zegt dat het ongelooflijk druk is en dat die wagen een schot in de roos is. Hopelijk blijft het een beetje zo.
                                          Ik denk 't wel. De wachttijden verkorten niet, dus da's een goed teken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X