Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
    Met een alfa 159 sneller door een bocht dat een bmw 3? Dat geloof ik toch niet hoor...
    Ik geloof dat hij er in 1 of andere Duitse test (AMS?) in de handling test idd. als beste uitkwam, nog voor de 3-serie. Let wel, dat gaat niet over rijplezier, maar gewoon over objectief meetbare criteria zoals maximale snelheid bij een slalom over nat wegdek, etc.

Feit is, RWD blijft gewoon meer fun (bij mij was het 1-serie vs 159 en op dat gebied - en enkel daar - haalde de 1 het duidelijk). Maar voor een FWD benadert de 159 de perfectie (zeker gezien hij tegelijk nog comfortabel blijft).

Comment

• If so, i stand corrected.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Kijk, zo zie je maar ... Ik vind dit (klik) vrij basic E90 interieur gewoon magnifiek. Recht op recht, strak en sober, zo heb ik het graag. Je mag me duizende full option Alfa 159s geven in ruil ... ik zou ze niet moeten hebben

Niet uit een merkvoorkeur voor BMW, of zo, -vooraleer ik daar weer op aangevallen word - maar gewoon omdat ik die stijl liever zie. En dan hoeven daar echt geen 10.000€ extra opties aan toegevoegd worden !
        Leder, een sportzetel, metallic lak, 19", en mijn E90 is gemaakt
        ... en uw E90 is gemaakt én tevens ook uw rekening ! Reken maar zeker op die 10.000 EUR extra t.o.v. Alfa 159 ... enfin smaken verschillen, gelukkig maar ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
          Mja, alle testpiloten bij saab waren mensen die slipcursussen gaven en die een pak konden rijden
          Bij alfa had ik eerder de indruk dat het mensen waren zoals jij en ik die het geluk hadden de wagens te mogen testen
          Geloof mij, bij Alfa zijn de testpiloten een mengeling van F3000 rijders (Nico Verdonckt), eigenaars van slipscholen, ... vraag maar eens na als je nog eens naar het Salon zou gaan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            If so, i stand corrected.
            Hier finden Sie alles zum Thema Auto: ausführliche Tests, exklusive Erlkönig-Bilder, Kaufberatung, alles zu Verkehr & Politik, Formel 1 und aktuellen News.

Alfa Romeo 159 1.9 JTDM:
            Der italienische Beitrag zum Master-Test ist auf den abgesperrten Teststrecken im Contidrom nahe Hannover und im spanischen Can Padró bei Barcelona ein fahrdynamisches Wunder. Seien es Slalom, Wedeln, Elchtest, doppelter Spurwechsel bei Nässe, Kreisbahn oder Nasshandling: Der Fronttriebler rangiert in all diesen Kategorien auf Rang eins und überzeugt auch mit hervorragenden Bremsen. Doch abgesehen davon zeigt dieses Auto Schwächen. Bei Komfort, Karosserie und Motor reicht es nur für die hintersten Plätze. Trotz Sprit sparender, langer Übersetzung ist der Verbrauch zudem mit 8,5 Liter pro 100 Kilometer mit der höchste im getesteten Feld.

M.a.w. qua handling kwam niemand anders ook maar in de buurt. Ein fahrdynamisches Wunder! Tweede was de BMW 320d, derde plaats gedeeld door de Mondeo en C-klasse. Voor de rest zijn ze er natuurlijk niet zo positief over, maar zonder meer detail te geven is het niet echt duidelijk waarom.

Er circuleert ook een AVI van die master test, waar je de 159 op bijzonder indrukwekkende wijze een uitwijkmaneuver en slalom ziet uitvoeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              Kijk, zo zie je maar ... Ik vind dit (klik) vrij basic E90 interieur gewoon magnifiek. Recht op recht, strak en sober, zo heb ik het graag. Je mag me duizende full option Alfa 159s geven in ruil ... ik zou ze niet moeten hebben
              Ik vind een strakke lijn eveneens mooi, het één sluit het ander niet uit in mijn geval. Mijn meubels zijn bijvoorbeeld ook allemaal heel erg strak en sober.

De foto die je daar toont bewijst net wat ik bedoel. Al het knappe photoshop werk ten spijt, wanneer je zo'n wagen op een autosalon in de spots ziet staan, valt ie onmiddellijk door de mand.

Het interieur is best te pruimen wanneer ik mijn ogen half toeknijp. Neem nu dat stuurwiel, zou je een 3-serie met zo'n plastiek stuurwiel bestellen, nee toch? Die middenconsole, plastiek plastiek en nog eens plastiek, netjes afgewerkt maar visueel komende uit een lagere klasse. De versnellingspook is dan nog gelukkig met leder overtrokken... maar daar is verder niets bijzonders aan. Het klokkenwerk is eveneens niets bijzonders. Dat interieur vraagt opsmuk, en dan begint het pas echt prijzig te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                Voor de rest zijn ze er natuurlijk niet zo positief over, maar zonder meer detail te geven is het niet echt duidelijk waarom.
                Da's het grote probleem met AMS, dat in het verleden al tientallen keren in opspraak kwam omdat hun mening kant noch wal raakte bij sommige (vergelijkende) tests.

Vooral de BMW-haters komen steeds maar weer opnieuw aandraven met het feit dat AMS blijkbaar on the payroll van BMW zou moeten staan.

Ik geloof het artikel echter graag !

Comment

• Foto's 159 & 3-serie samen. Als je ze naast elkaar ziet komt de 3-serie er toch maar slecht uit IMO. De proporties lijken volledig fout naast het toch wel harmonieuze design van de 159:

Il motore di ricerca ti aiuta a trovare esattamente ciò che stai cercando. Trova informazioni, video, immagini e risposte pertinenti in tutto il Web.

Il motore di ricerca ti aiuta a trovare esattamente ciò che stai cercando. Trova informazioni, video, immagini e risposte pertinenti in tutto il Web.

Comment

• Wow, als je ze zo naast elkaar ziet heb je de indruk dat de 159 een klasse hoger speelt: Die klasse, elegantie en ingehouden sportiviteit doen de 3-reeks er... amorf uit zien
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Die BMW verbleekt nog redelijk tegenover die Alfa 159,en het is dan nog de mooiste 159 niet,qua kleur en velgen.En om dan nog maar te zwijgen over het interieur , oei oei BMW krijgt hier slaag.

Comment

• De 159 lijkt ook een pak groter dan de '3 op foto, wat wel ten dele aan het perspectief zal liggen ... maar z'n styling maakt 'm meer "volgroeid" heb ik de indruk.

Als je ze zo naast elkaar ziet, verbleekt de BMW inderdaad serieuze klappen. Op visueel vlak dan toch, want een 159 zal nooit ofte nimmer de verkoopsaantallen halen die die '3 doet.

Mooie vergelijking !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          De 159 lijkt ook een pak groter dan de '3 op foto, wat wel ten dele aan het perspectief zal liggen ... maar z'n styling maakt 'm meer "volgroeid" heb ik de indruk.

Als je ze zo naast elkaar ziet, verbleekt de BMW inderdaad serieuze klappen. Op visueel vlak dan toch, want een 159 zal nooit ofte nimmer de verkoopsaantallen halen die die '3 doet.

Mooie vergelijking !
                          Laat het ons hopen Alfa´s moet iets voor echte liefhebbers blijven hé,de 159 is inderdaad veel groter geworden in vergelijking met de 156?Gaat zlfs meer naar de groote van de 166.Als je er een ziet afkomen maakt hij wel indruk vind ik.
                          Ik vind het jammer dat BMW met de nieuwe 3-serie op gebied van styling zo de bal misslaat.Ik blijk wanneer ik er een zie steeds dat gevoel van een mengeling Japans(Avansis-Carisma)te zien,vooral die achterlichten doen die auto smal lijken.Blijkbaar hebben velen dit oordeel.Een verkoopsucces zal het zoieso wel altijd blijven,maar ik denk dat een eerste facelift net als bij de 7 sneller dan voorzien zal worden doorgevoerd,de komst vd coupé zou het ideaal monent zijn;

Comment

• De facelift werd bij de '7 niét sneller dan voorzien doorgevoerd. Velen zouden dat graag willen omdat dat hún mening dat de pre-FL E65/E66 niet mooi was, aldus bevestigd wordt, maar 't is niét zo.

Dat de kont van de nieuwe '3 hoogstens dubieus te noemen valt, daar volg ik je in. En inderdaad ik heb de indruk dat velen dat ook vinden, zelfs niet-autoliefhebbers (waarvan velen toch BMW knappe auto's vinden) spreken erover.

Comment

• Ik dacht dat ze die sneller dan gewoonlijk vernieuwd hadden,de jaren vliegen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                                Foto's 159 & 3-serie samen. Als je ze naast elkaar ziet komt de 3-serie er toch maar slecht uit IMO. De proporties lijken volledig fout naast het toch wel harmonieuze design van de 159:

http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t12/3fnzm.html
                                http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t13/3fnzm.html
                                http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t14/3fnzm.html
                                wat een lichtblokken op die 3-reeks...

Comment

• Vandaag heb ik voor het eerst een Alfa 159 zien rijden op de openbare weg. Ik moet zeggen dat het een prachtige wagen is.
                                  Kan het zijn dat deze 159 een aardig stuk groter geworden is dan de 156...?

De wagen die ik gezien heb had garage-nummerplaten. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek, zag ik twee gescheiden uitlaten (één aan elke zijde)... welke motor zou hierin gelegen hebben?

Trouwens, achter het stuur zat een knappe blonde dame...
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• ik heb toevallig vandaag een 159 als vervangwagen voor mijn 156 die onderhoud heeft en wat kleine mankementen. Hij is idd groter... van buiten. Binnenin is ie groter, ,maar zeker niet zoals je zou verwachten hoor. Deze keer is het een 136pk, wat beter vooruit gaat dan de wel heel tamme 120pk diesels die ik op beide testritten aan de tand had gevoeld. Maar toch... 't is een wagen van om en bij de 1600kg? Zo voelt het toch zeker aan. Ik heb er inmiddels 200km mee gereden. (beide vorige testritten samen was slechts 50km). Het geeft je wel een beter beeld van de wagen. Natuurlijk zitten er weer enkele rammels in! Wagen heeft amper 1000km

Hij is wel redelijk mooi, maar ook niet altijd. Schuin van voor valt het tegen, de wagen staat heel hoog op zijn poten en 17" heeft het zelfde effect als 15" op mijn oude 156.

Zou ik hem kopen? ...... naaah toch niet.....
                                    2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
                                    2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)

Comment

• Ja meid, vanuit dat oogpunt ziet ge er nog best goed uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe

Ja meid, vanuit dat oogpunt ziet ge er nog best goed uit.
                                        Prachtig!

Comment

• heb ook met de 159 gereden en eerlijk gezegd hebben ze qua baanligging hun gelijke niet hoor. Super hoe die wagen in de bochten gaat en er ook nog uitkomt ;-). Heb ook al met de nieuwe 3 gereden en de baanligging is een pak minder. Krijgt ook niet zo'n goede punten op dat gebied in de meest recente autotests.

Comment

Working...
                                          X