Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• I know, hebbek gezien, maar 't is 058. Heb me vergist, sorry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Vraagje aan de kenners.

In de optielijst van de 159 Sportwagon staat het volgende :
      • manueel verstelbare lederen sportzetels
      • lederen sportzetels "Tibet"
      Iemand meer details, foto's, en vooral : met alle kleuren leder te krijgen (bij de 147 zijn de sportzetels enkel met zwart leder te krijgen als ik me niet vergis).

En wat nog meer is : bij beide opties staat dat deze énkel te combineren zijn met de opties met code 059 en 618, maar ik vind die geenszins terug. Iemand een idee ?

Thanks !
      058 is de optiecode voor het pack TI. Verder is het code 058 OF 618, otiecode 618 is intern sport pack. De optie 180 (manueel verstelbare sportzetels) is verder ook enkel in combinatie met 452 (verwarmde voorzetels), 454 (in de hoogte regelbare passagierszetel), 511 (3e hoofdsteun achteraan) en 44J (mechanisch neerklappen van de bestuurder- en passagierszetel).

Optie 180 zal pas beschikbaar zijn vanaf sept. 2006.

Comment

• Al de rest wist ik, enkel niet wat 058 en 618 waren, en ik had de "of" gezien (maar typte 't blijkbaar verkeerd, sorry daarvoor). Ik vermoedde zelfs al dat 't een Sport Pack zou gaan zijn (wat ik ook al aangaf).

Nou rest me de vraag :
        • manueel verstelbare sportzetels in leder : welke kleur(en) ? (hopelijk niet enkel zwart)
        • manueel verstelbare sportzetels in "Tibet" leder : welke kleur(en) ?

Thx !

('k Ga straks 'es met de Brera rijden, ik vraag 't dan wel na bij de dealer.)

Comment

• Ik dacht dat "Tibet" de naam voor het gewone leder was, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Welke van die twee opties is de goedkoopste?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
            Ik heb dit weekend uitgebreid kunnen kennismaken met de Alfa 159 (als passagier bij mijn zusje). Het is een diesel 1.9 met 115pk.
            Het is alleszins een mooie verschijning in mijn ogen, er staat een 17inch velg onder en die wagen straalt gewoon.
            We hebben gans het weekend getoerd in de ardennen en ik vond de motor toch iets te mak (is natuurlijk nagelnieuw en nog niet ingereden), maar toch is er op bepaalde hellingen een gebrek aan vermogen. Ik ben een benzineliefhebber en dus een puntje van kritiek over het dieselgeluid , zeker bij acceleratie. De zetels in leder zitten goed, maar echt sportief zijn ze niet. De ophanging is comfortabel , geen rolgeluiden. Zodra het wegdek verandert naar putten en bulten is het wel een harde duvel en maken de banden meer kabaal. Wegligging in de bochten is verbazend goed voor zo'n zware wagen.
            De geluidsinstallatie klinkt heel goed
            Voor mij een hele positieve kennismaking met alfa.
            Bergop valt de motor mij idd. ook wat tegen. Erg inert wordt ie dan. Op vlakke grond echter geen klagen, dus het zal wel aan het gewicht liggen.

Voor een diesel valt het geluid trouwens erg goed mee hoor, als ik vergelijk met het dieselgeklater van mijn vorige (vooral koud - en het was geen VAG) dan is dat dag en nacht.

Vraagje: wat voor banden liggen er bij je zus onder? Volgens de dealer veranderde dat blijkbaar geregeld (hij zei: Goodyear, Pirelli, Bridgestone en Michelin zijn mogelijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
              maar het plastiek is weg?
              ik bedoel zijn voorganger was een en al effen plastiek. nu zal het ook wel nog plastiek zijn maar hopelijk anders aanvoelen en een structuur hebben.
              't Is nog steeds plastic, maar ik kan vergelijken met een 156 Crosswagon en ik weet wat je bedoelt: daarmee mag je het echt niet vergelijken. In de 156 ziet het er idd erg goedkoop uit.

De middenconsole is gewoon één stuk smooth, netjes ingewerkt plastic met een titaniumkleur (doet mij toch sterk denken aan de titan matt inserts in de 1-serie). Echt niet mis! Aan de passagierskant en in het stuur komt er dan nog een streepje terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                't Is nog steeds plastic, maar ik kan vergelijken met een 156 Crosswagon en ik weet wat je bedoelt: daarmee mag je het echt niet vergelijken. In de 156 ziet het er idd erg goedkoop uit.

De middenconsole is gewoon één stuk smooth, netjes ingewerkt plastic met een titaniumkleur (doet mij toch sterk denken aan de titan matt inserts in de 1-serie). Echt niet mis! Aan de passagierskant en in het stuur komt er dan nog een streepje terug.
                Ik ken de 156 vrij goed en ik heb (met de jaren!) een zwak gekregen voor deze auto. Veel meer dan de 159 die mij sterieler overkomt. De nieuwe SW is nochtans wederom een pareltje maar ik vind dat de 159 dat fijne, dat ranke mist wat de 156 wel heeft.
                De laatste generatie 156 is wel een pak degelijker dan de oudere modellen. Maar dan nog!
                Het model heeft mijn hart gestolen, zeker met het prachtige sportpack!
                De meeste mensen vallen in bosjes voor de 156 SW maar ik ga volledig voor de 4deurs.
                Na al die jaren kan men pas zien hoe briljant en tijdloos mooi z'n design wel is, zéker de pré-faceliftmodellen.
                De diesels doen het niet echt bij mij (ervaring) maar ik heb ook ervaring met de 2.0 JTS en de 2.5 V6 (beiden met handbak)
                De 2.0 JTS vond ik heel plezierig en eigenlijk best krachtig, soepel en met goede hernemingen, dit alles met een zeer mooi geluid, zéker voor een blok met 4 cilinders.
                Maar die V6 dat is gewoon de hemel.
                Die 2.5 V6 past de 156 als een handschoen. Het rijgevoel, het rijplezier dat je in die wagen krijgt is simpelweg van torenhoog niveau. Het rauwe, snerpende maar prachtige klankspel geeft u telkens weer rillingen!
                Daar waar een BMW met 6 cilinder mij een licht arrogant doch zalig gevoel van gepolijste macht geeft, had ik met de 156 V6 steeds zoiets van: De auto is niet perfect (rammeltjes, povere afwerking, harde plastiek, falende electronica) maar geeft voor de rest zo'n eerlijke en ontwapenende vorm van rijplezier dat ge de minpunten gewoon vergeet of ze als sympathiek (karakter) gaat beschouwen.

En dan te denken dat ze zo'n bakken tegenwoordig dumpen voor pakweg 5000€...
                1/2 tot zelfs 1/3 van een vergelijkbare BMW. Ergens is dat spijtig want het is helemaal niet zo dat de auto 1/2 tot 1/3 minder wáárd is dan een BMW.

Sorry voor het off-topicgebral. Ik liet mij even gaan.

Comment

Vraagje: wat voor banden liggen er bij je zus onder? Volgens de dealer veranderde dat blijkbaar geregeld (hij zei: Goodyear, Pirelli, Bridgestone en Michelin zijn mogelijk).
                  Pirelli PZero Rossa 225/50 ZR17

Comment

Ik dacht dat "Tibet" de naam voor het gewone leder was, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Welke van die twee opties is de goedkoopste?
                    "Tibet" is de benaming voor de duurdere leder in combinatie met de sportzetels, dus het volnerfleder.

Dit is hoe 't zit. Vanaf september zijn de TI Pack, het interieur sport pack en het exterieur sport pack verkrijgbaar. 't Eerste houdt sportzetels, lager onderstel, andere velgen en nog wat spul in. Het tweede is een sport pack voor 't interieur, wat 't inhoudt is nog niet bekend. En 't laatste zou terug de lagere ophanging en de zijlijsten zijn.

Aanvankelijk worden de sportzetels met leder enkel in 't zwart gemaakt (wat ik al vreesde ) maar tegen midden 2007 komen er twee speciaal voor de sportzetels gemaakte kleuren bij. Over de kleuren van het volnerf "Tibet"-leder in combinatie met sportzetels, is nog niets bekend.

Comment

't Is inderdaad een superknap interieur, dat nieuwe standaarden zet bij het "recente" Alfa Romeo inzake afwerkingskwaliteit. Er blijven natuurlijk nog "foutjes", maar die zijn er ook bij andere constructeurs.

Ik ben voor de 159 gewonnen ! De sportback vind ik prachtig (al staat 'ie te hoog op z'n poten, die moet dringend worden gedropt).

Comment

't Is inderdaad een superknap interieur, dat nieuwe standaarden zet bij het "recente" Alfa Romeo inzake afwerkingskwaliteit. Er blijven natuurlijk nog "foutjes", maar die zijn er ook bij andere constructeurs.

Ik ben voor de 159 gewonnen ! De sportback vind ik prachtig (al staat 'ie te hoog op z'n poten, die moet dringend worden gedropt).
                        In welke mate is de 159 vergelijkbaar met de lexus IS (mijn topfavoriet)?

Comment

• Ow, dan is de Lexus nog een stapje hoger, naar mijn mening. Bij de Lexus vind je quasi geen défauts, op die middenconsole na (al is ze niet slecht of met minderwaardige materialen afgewerkt, ze ziet er gewoon erg sullig uit met die oude LED'jes en het microgolfoverklokje). Bij de Lexus zit 't gewoon bijna compleet snor. Bij Alfa ook, eigenlijk, al is alles ietsje ruwer, ietsje "jonger", ietsje sportiever. De Lexus is eigenlijk eerder een andere soort auto, op dat vlak, het gevoel dat je erin krijgt is totaal anders : in die 159 heb je 't gevoel dat je wil rijden, alles ademt een sfeer uit die schreeuwt "test mij, hard, en nu !!", terwijl je in de Lexus eerder "gereden wil worden" (door jezelf, weliswaar), en de sfeer fluistert eerder en dan luidt 't "geniet van mij".

Al zijn 't uiteraard detailverschillen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                            Ik ken de 156 vrij goed en ik heb (met de jaren!) een zwak gekregen voor deze auto. Veel meer dan de 159 die mij sterieler overkomt. De nieuwe SW is nochtans wederom een pareltje maar ik vind dat de 159 dat fijne, dat ranke mist wat de 156 wel heeft.
                            De laatste generatie 156 is wel een pak degelijker dan de oudere modellen. Maar dan nog!

<snip>

Sorry voor het off-topicgebral. Ik liet mij even gaan.
                            Begrijp me niet verkeerd, ik vind de 156 ook prachtig hoor. Anders zouden m'n ouders geen Crosswagon op de oprit staan hebben (heb daar gelukkig nog een beetje een stem in). Maar het plastic van de middenconsole in een 156 ziet er IMO gewoon een beetje goedkoop uit, that's all .

Comment

Nu nog de Sportwagon mooi vinden en dan kan je opnieuw Alfa gaan rijden !

Thx voor de verheldering ivm. het Tibet leder. Ik veronderstel dat mijn ordinaire leder wel geen naam zal hebben dan .

Heb je trouwens gereden met de 159? Impressies? Wel eens benieuwd wat een veeleisende Alfist er van denkt (ik zie het zelf allemaal een beetje teveel door een roze bril momenteel).

Comment

• Weet er soms iemand iets over het feit of er nog een automaat in de 159 komt te liggen?

Comment

• Ik hoop dat deze wagen een succes gaat worden. In de premium-klasse was er echt nog eens nood aan een alternatief voor de bekende Duitse en Britse wagens. Deze Alfa is (opnieuw) een stap vooruit en Alfa verdient gewoon om er succes me te gaan oosten.

Comment

• Er zou voor binnenkort (?) een zestraps automaat (Sporttronic in Alfa taal) op stapel staan voor de 1.9 Jtd 150 PK, de 2.4 Jtd en de 3,2 V6.

Comment

• Weet iemand waar je de catalogus van de 159 SW kan downloaden. Van alfaromeo.be lukt het niet. "this file is damaged and could not be repaired"
                                      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher
                                        Weet iemand waar je de catalogus van de 159 SW kan downloaden. Van alfaromeo.be lukt het niet. "this file is damaged and could not be repaired"
                                        Ik denk dat deze foutmelding komt doordat de pdf met een paswoord beschermt is. Waarom dat AR ze dan op hun website zet ...? Bij mij lukt het in ieder geval ook niet de pdf te openen.

Comment

• heb er daarjuist bij cardoen ingezeten en ben er helemaal weg van
                                          dat interieur

Comment

Working...
                                          X