Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
*gemengde gevoelens*
Het interieur is er serieus op vooruit gegaan maar het exterieur Ik zou een gewone 159 kopen met die 18" (of is het 19"?) spaakvelgen en gewoon lager leggen.
Nu lees ik hier en daar dat Alfa Romeo met het Britse Autodelta (en dus niet hun eigen Autodelta) zou samenwerken aan een drukgevoede variant van de Holden V6.
De nieuwe Autodelta J5 3.2 C zou dat resultaat zijn, en die motor zou ook in de TI kunnen komen? Van Alfa zelf dus. Wordt het Britse Autodelta dan samengevoegd met het bestaande Autodelta en wordt dat dan de AMG of de M van Alfa Romeo?
Die Autodelta J5 3.2 C levert 348pk en 430Nm.
Wat wordt 't nu? Geen V8, wel een V8, een nieuwe 3.6 V6 (waar al over wordt geroddeld, ter vervanging van de GM V6), de bestaande V6 met drukvulling?
There are some doubts about the precise nature of the engine in this test mule: some details seem to point to a bi-turbo version of the Holden-derived 3.2 V6, which was supposed to equip the first mules of the 159 GTA, but was subsequently rejected (too much torque for the transmission) in favor of a V8.
The Ferrari/Maserati-derived V8 engine should weigh just 20 kg more than the 3.2 V6 of the 159, and 30 kg less than trhe 2.4 JTDm turbo-diesel engine, and rumours about the GTA say that it should weigh 7/8% less than the 159 3.2 V6 Q4, with which it shares the four-wheel drive system, with a 65% bias to the rear for torque distribution.
Below the fold you can also find a couple of images of the 4.7 V8 engine of the 8C Competizione and of the 4.2 V8 engine of the Maserati Quattroporte. The question is: which one of these will the V8 of the GTA resemble most ?
Update: added a new image of the engine and corrected the text of the post to reflect doubts on the precise nature of the engine.
Comment