Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes G-klasse (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De G-Klasse is opgepoetst, en dankzij de positieve reacties op de G500 4×4² showcar heeft Mercedes besloten dat beest in productie te nemen.

De G500 4×4² krijgt de beschikking over de nieuwe twinturbo 4.0 liter V8 (bekend uit de AMG GT en de C63 AMG) die goed is voor 422 pk en 610 Nm. Het blok voldoet net als de andere blokken voor de vernieuwde G Klasse aan de Euro 6 emissienormen. De G500 4×4² krijgt een 299 mm grotere spoorbreedte, 22 inch wielen en een aanpasbaar onderstel dat ervoor moet zorgen dat ook op gewone wegen prima rij-eigenschappen haalbaar zijn. De wielen worden overigens allemaal permanent van aandrijving voorzien, via drie volledig te sluiten differentiëlen. De bodemvrijheid bedraagt 450 millimeter, de doorwaaddiepte een volle meter.
    Voor alle andere G Klasses geldt dat het interieur en exterieur subtiel zijn opgefrist, zoals eerder aangekondigd. De nieuwe twin-turbo 4.0 V8 vervangt het oude blok dat in de G500 lag.
    De G500 4×4² is vanaf december in de showroom te bewonderen. De G350 d, G500, G63 AMG en G65 AMG zijn per direct te bestellen in hun verbeterde jasjes, maar staan pas in september in de showroom.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dat is al veel meer een hebbeding dan die 6x6

Comment

• Iemand een idee hoe je een G op lichte vracht kunt krijgen mét de 5 zitplaatsen??

Hier vind je een tweedehands Mercedes-Benz G 63 AMG die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Gaat niet

Comment

• Gaat idd niet...

Onlangs deze gespot.. Man lekker

Comment

• DÍT IS DE MERCEDES-MAYBACH G650 LANDAULET

LANGUIT OPEN UITZWAAIEN!

Mercedes-Benz neemt op wel heel bijzondere wijze afscheid van de G-klasse. Met een heuse Maybach-variant brengt Mercedes-Benz een eerbetoon aan zijn stokoude offroader.

Een krappe week geleden verscheen op internet al een eerste afbeelding van deze op zijn zachtst gezegd opmerkelijke Mercedes-Maybach G650 Laundaulet en vandaag hebben we de offroad-laundaulet in zijn geheel in de smiezen!

Mercedes-Benz heeft overigens wel een bepaalde voorliefde voor bijzondere G-klasses. Zo kregen we eerder al de zeswielige G63 6x6 voorgeschoteld, gevolgd door de eveneens opvallende 4X4². Het is voor het eerst dat de G-klasse een Maybach-behandeling krijgt.

In het vooronder van deze jolige geweldenaar houdt zich dezelfde 630 pk en 1.000 Nm sterke 6,0-liter V12 schuil die ook de G65 van prehistorische kracht voorziet. Wegens het feit dat dit een Maybach-versie en geen AMG-editie is, plakt Mercedes de naam G650 op de Landaulet. Het laatste deel van zijn naam geeft weer dat er stevig aan de G-klasse is gesleuteld. Autoland krijgt in Geneve de kans zich te vergapen aan deze extra lange versie met een dak dat ongeveer vanaf de B-stijl geopend kan worden. De nieuweling meet 5,35 meter in de lengte en is daarmee 67 cm langer dan een reguliere vijfdeurs G-klasse. Ook de wielbasis neemt stevig toe, en wel met 58 cm tot 3,43 meter.

Zoals in elke Maybach het geval is, draait alles om de passagiers. Wie achterin de G650 Landaulet plaatsneemt, wordt getrakteerd op uit de S-klasse afkomstige zetels. Mercedes-Benz geeft de achterpassagiers eigen infotainmentschermen, tafeltjes en bekerhouders die je drankje zowel warm als koud kunnen houden. Met een druk op de knop scheidt een glazen wand de chauffeur van de passagiers.

Wie heftig onder de indruk is geraakt van deze G650 Landaulet, die moet snel handelen. Er worden slechts 99 exemplaren geproduceerd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• miljaar
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Pff da kapke trekt toch op niets... Eerste keer dat ik een G variant nie kan smaken... Zal wel kleine 400.000€ kosten
                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

• Ideaal voor een oliesjeik om open door de woestijn te cruisen ​​​​​​​

Comment

• Kapke is recup van de oude korte cabrio zonder de ruiten, heel modulaire auto zo`n g

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Comment

Comment

• Draaicirkel normaal_lange g is al gigantisch, dit moet echt fijn rijden in eu steden en parkings :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• wel goed voor het milieu: een halve veestapel die het loodje hebben gelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    das autonoom rijden avant la lettre

je hebt gewoon het gevoel in een korte cabrio te zitten die voor je rijdt

Comment

• Comment

• Nog een paar detailfoto's van de uitzwaaier van dit model,

Comment

• pff kben der nie jaloers van
                                          Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                          Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                          (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Working...
                                          X