Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes G-klasse (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes G-klasse (Facelift)

    Officieel: G-klasse gefacelift, ook als G 65 AMG

    Mercedes-Benz heeft de G-klasse flink gefacelift. Het spectaculairste nieuws is de toevoeging van een nieuw topmodel aan de range: de G 65 AMG.


    Aan de buitenkant van de G-klasse is de toepassing van LED-dagrijverlichting de opvallendste wijziging. Verder vallen de nieuwe buitenspiegels op. De AMG-versies onderscheiden zich extra door een andere grille en speciale bumpers met grote luchtinlaten. 20-inch wielen met daarachter rode remklauwen maken het AMG-feest compleet. Helaas hebben we op het moment van schrijven nog geen officiële foto's van de AMG-modellen.
    Het interieur van de G-klasse is grondig verbeterd. Het instrumentenpaneel bevat nu een informatiescherm, omhuld door twee ronde tellers. Verder biedt de auto nu een Command Online infotainmentsysteem, compleet met navigatie en internettoegang. Op de optielijst vinden we zaken als Parktronic, Distronic Plus en Blind Sport Assist.
    Aan de basis van het motorengamma van de G-klasse vinden we de G 350 Bluetec. Deze V6 turbodiesel is goed voor 211 pk en 540 Nm. Het gemiddeld verbruik is 11,2 l/100 km en de CO2-uitstoot is 295 g/km. Een echte spaardiesel kun je deze zuiningste G dus ook weer niet noemen.

    612 pk
    Verder bestaat het motorengamma uit benzinemotoren. Voor minder dan een V8 doet Mercedes-Benz het daar niet. De ‘instapper’ heet G 500 en is leverbaar in de gesloten versie en de cabriolet. De 5,5-liter V8 levert in deze auto’s 388 pk en 530 Nm. Het gemiddeld verbruik is hier 14,9 l/100 km en de CO2-uitstoot 388 g/km.
    Wie zuiniger wil rijden, kan opvallend genoeg kiezen voor de G 63 AMG. Deze opvolger van de G 55 AMG heeft namelijk - mede door toepassing van een start-stopsysteem - ‘maar’ 13,8 l/100 km nodig en stoot 322 gram CO2 per km uit. De prestaties van deze dubbelgeblazen G zijn echter zeer indrukwekkend: het blok is namelijk goed voor 544 pk en 760 Nm.
    Maar het kan altijd nog extremer. Er is nu ook een G 65 AMG, die de bekende 6,0-liter V12 met twee turbo’s onder de kap krijgt. En aan het ‘knijpen’ van blokken doet Mercedes-Benz in de G-klasse niet, dus je krijgt gewoon de beschikking over de volledige 612 pk en 1.000 Nm. Daarbij moet je dan wel een gemiddeld verbruik van 17,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 397 g/km op de koop toe nemen.
    De nieuwe Mercedes G-klasse komt in juni op de markt. De Duitse prijzen zijn inmiddels al bekend. Onze Oosterburen kunnen instappen vanaf 85.311 euro en moeten 264.180 euro voor de G 65 AMG neerleggen. Reken er maar op dat die bedragen in ons land door de CO2-boetes veel hoger liggen.

    Bron: autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Hier een Westfalia 2 paards trailer achter.... gimme gimme !!

        Comment


        • #5
          Wat belachelijk lelijk, dat schermpje! Hahaha!

          Comment


          • #6

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8




                Last edited by Jocar; 11/04/2012, 19:47.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  ze slagen er steeds toch maar in deze container kompleet up to date te houden

                  handwerk
                  jammer dat de def moet gaan

                  Comment


                  • #10
                    Toch wel een dikke bak
                    Mooie facelift.
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

                    Comment


                    • #11
                      dat chappement

                      :bangingbananas:

                      Comment


                      • #12
                        Heerlijk. Al blijft de huidige G mijn favoriet (geen LEDs, geen vreemd stuur).

                        Comment


                        • #13
                          g 63 amg







                          tis te hopen dat de 65 die smoel niet krijgt, of ik beloof er nooit 1 te zullen kopen

                          Comment


                          • #14
                            Dat zijn toch impressies? Maar wss zitten ze er niet ver van...

                            Comment


                            • #15
                              Ik denk niet dat dat impressies zijn, ofwel heeft iemand dat tekstje erop geplakt om te misleiden.

                              Comment


                              • #16
                                Je hebt gelijk, ze staan op site van MB USA http://www.mbusa.com/mercedes/innova...e-FutureModels

                                Comment


                                • #17
                                  vlg mij hebben ze in usa van duitsland naar hun vijs gekregen, ge krijgt future models niet meer open

                                  Comment


                                  • #18
                                    UGLY!

                                    Comment


                                    • #19
                                      De G-klasse laat weten deze nacht alle bomen rond je huis te komen uittrekken, je tuinmuur te slopen en wat sporen op je oprit na te laten.



                                      Vriendelijke groeten,


                                      G- klasse

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        g 63 amg






                                        tis te hopen dat de 65 die smoel niet krijgt, of ik beloof er nooit 1 te zullen kopen
                                        Het Nav. schermpje had ik liever gezien zoals in de E-klasse.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X