Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Brabus heeft het voor elkaar gekregen om de al extreme Mercedes-Benz G 500 4x4² nog wat extremer te maken.
Als je bang bent voor het einde van de wereld, dan heeft Brabus de perfecte auto om aan de ondergang te ontsnappen. De G 550 Adventure 4x4², zoals hij heet, is tot de tanden toe bewapend voor de meest extreme omstandigheden.
Om te beginnen heeft Brabus de auto een dikke bodykit aangemeten, want het oog wil ook wat. Maar er is dus vooral aandacht voor praktische zaken. De al zeer hoog op zijn poten staande G-klasse heeft extra bodembescherming voor het geval je over hoge obstakels wilt klimmen. Wanneer je het voor elkaar krijgt om de auto vast te rijden, dan biedt een dikke lier op de neus uitkomst, die vastzit aan een bullbar.
Aan de achterkant prijkt een robuust buizenframe, dat een reservewiel stevig tegen de achterklep drukt. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je niet in het donker komt te staan, dus de lichten zijn goed beschermd. Tot slot zit er een stevige constructie op het dak met een batterij aan ledverlichting, voor het onverhoopte geval dat de standaardverlichting niet voldoet.
Uiteraard laat Brabus het niet bij uiterlijk vertoon. Zoals de naam al doet vermoeden, beschikt de G 550 over de nodige extra spierkracht. De 4,0-liter biturbo V8 levert een vermogen van 557 pk en een koppel van 800 Nm. Laat het einde der tijden maar komen!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
das standaard mercedes, die staat er bij die opgehoogde versies altijd op vanaf de 6x6
idd mottig wel onderscheidend en mss wel nodig om homologatieredenenen dat achterbumper wettelijk op die hoogte moet komen ?
Feest bij Magna Steyr in Oostenrijk. De autobouwer heeft de 300.000e Mercedes-Benz G-klasse gebouwd.
Ondanks zijn vergevorderde leeftijd blijft de G-klasse, de vierkante ruige offroader van Mercedes-Benz, nog altijd nieuwe klanten aan zich binden. Magna Steyr bouwt de G-klasse sinds 1979 voor Mercedes-Benz en sinds dat jaar zijn nu 300.000 exemplaren gebouwd.
Het feestvarken is een Designo Mauritius Blue gespoten G 500, aangekleed met Mercedes' Off-Road Package. Magna Steyr laat trots weten dat de verkopen van de G-klasse sinds 2009 alleen maar gestegen zijn. In 2016 werden 20.000 exemplaren verkocht. Op 1 februari 1979 rolde het eerste exemplaar van de band in de fabriek van Magna Steyr, 200 kilometer ten zuiden van Wenen. Inmiddels werkt Mercedes-Benz al enige jaren aan een volledig nieuwe G-klasse, een auto die designtechnisch behoorlijk op het huidige model gaat lijken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Na decennia trouwe dienst mag de huidige G-klasse spoedig met pensioen. Mercedes-Benz introduceert nog een Limited Edition om te voorkomen dat de terreinbeul met lege handen gaat rentenieren.
Mercedes-Benz zegt de Schöckl in de Alpen als testomgeving te hebben ingezet voor onder andere de G-klasse en het is deze uitdagende locatie die als inspiratie heeft gediend voor de Limited Edition die Mercedes-Benz voor de G 350d en G 500 in het leven heeft geroepen. Zowel de diesel- als de benzineversie krijgt onder andere de beschikking over een Schöckl-badge op de middenarmsteun, maar daar houdt het natuurlijk niet bij op.
Zo wordt de 350d Limited Edition Designo Mocha Black gespoten en draagt deze een brede strip op zijn flank. Deze uitvoering staat op vijfspaaks AMG-wielen, krijgt het Sports- en Chrome-pakket aangemeten en beschikt over donkere achterste zijruiten en een donker getinte achterruit. Een verwarmde voorruit en een schuif-/kanteldak behoren tot de standaarduitrusting. In het interieur wordt bruinkleurig leer toegepast en het stuurwiel is in twee kleuren leer uitgevoerd. Mercedes-Benz levert verder het Exclusive-pakket, het Loading Protection Package, een uitgebreid audiosysteem én diverse veiligheidssystemen zoals Blind Sport Assist op de speciale editie.
Een tweede speciale uitvoering is de 350d Professional Limited Edition. Deze variant is China Blue gespoten en is overgoten met een ruiger sausje. De G-klasse krijgt een stalen voorbumper, beschermend gaas om de richtingaanwijzers, spatlappen en het Professional Offroad-pakket. Dat laatste pakket omvat onder andere een imperiaal. In het interieur zijn halfleren stoelen gemonteerd waarmee Mercedes-Benz knipoogt naar de oer-G-klasse. Ook hier zijn een verwarmde voorruit en het Loading Protection-pakket aanwezig. Mercedes levert verder tevens een standkachel.
De derde en laatste Limited Edition is voor de G 500. Deze Platinum Magno gespoten G-klasse profiteert van zwarte details rondom en krijgt het Chrome- en Sport-pakket aangemeten. Mercedes-Benz voegt verder zaken als een tv-ontvanger, een uitgebreid Harman Kardon-audiosysteem, een verwarmde voorruit, het Loading Protection Package en zaken als Active Distance Assist en Blind Spot Assist aan de uitrusting toe.
Er worden in totaal 463 G-klasses als Limited Edition gevoerd. Dat aantal is natuurlijk een verwijzing naar de W463, de G-klasse zoals die sinds 1990 in de orderboeken staat en nog altijd te koop is. Een prijskaartje volgt later.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De nieuwe G-klasse mag dan geïntroduceerd zijn, dat betekent niet dat de oude G overal direct van de markt wordt gehaald.
Dat blijkt uit berichtgeving van Road&Track; dat gesproken heeft met Hadley James, hoofd van de marketingafdeling van de G-klasse.
Volgens James gaat het om de G-klasse Professional, de G-klasse zonder poespas die met name voor militaire en commerciële doeleinden wordt gebouwd, de in 1990 geïntroduceerde '461'. De meer op luxe gerichte variant voor de consument kreeg de interne code 463. De 461 die voorlopig nog wordt doorgebouwd, is overigens ook nu niet voor de normale consument bestemd. De 461 wordt overigens alleen nog verkocht in Duitsland, Australië en in het Midden-Oosten.
Magna Steyr, dat ook de nieuwe G-klasse producert, levert de 461 als stationwagon, als cabine/chassis en als ruige 6x6. Die laatste is tevens de rauwe variant en niet het opulente paradepaardje waarmee Mercedes-Benz in 2013 op de proppen kwam.Volgens James zijn er geen plannen om de productie snel te eindigen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment