Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Citan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    My God!! Dat ding kan echt niet verbergen dat het een Renault is. Ziet er zo el cheapo uit, een overdosis aan plastiek, een wandesign tot en met, niet normaal. Gatlelijk.

Hoe meer plastiek, hoe beter geschikt een bedrijfsvoertuig voor zijn taak is. Deuken en schade etc... De gemiddelde bestuurder daarvan wil net dat schade makkelijk en goedkoop te vervangen is.

Comment

+1

Je ziet het overal gebeuren he, de opel combo= fiat, enz...

Zo n bedrijfsvoertuigje wordt niet gekocht voor zn houtinleg of sportief design.

En kijk maar es rond, er rijden veel van die mini camionetjes a la kangoo, partner, ook als gewoon personenvervoer.

Super handig en niet iedereen kijkt naar de looks.

Kvraag me alleen af of dit een concurrent voor de caddy moet worden?

Benieuwd wat de prijs zal zijn, prijs voor de vaneo was indertijd de doodsteek volgens mij.

MB heeft gelijk dat ze op deze kar springen, dit misten ze nog in hun bedrijfsvoertuigen aanbod.

Zal wel verkopen.
      Last edited by ; 17/04/2012, 11:58.

Comment

@Sparrow Jack: Een bedrijfswagen? Het merendeel van de Kangoo's en consoorten worden gebruikt door deeltijd werkende huismoeders die plots menen dergelijke ruimte nodig te hebben om hun kinderen ermee aan de schoolpoort af te zetten.

Er is geen enkele reden te bendenken waarom een dergelijk voertuig er lelijk uit moet zien, behalve dan dat men zou kunnen vrezen dat het anders teveel van de verkoop van andere, duurdere modellen wegsnoept.

Comment

@Sparrow Jack: Een bedrijfswagen? Het merendeel van de Kangoo's en consoorten worden gebruikt door deeltijd werkende huismoeders die plots menen dergelijke ruimte nodig te hebben om hun kinderen ermee aan de schoolpoort af te zetten.

Er is geen enkele reden te bendenken waarom een dergelijk voertuig er lelijk uit moet zien, behalve dan dat men zou kunnen vrezen dat het anders teveel van de verkoop van andere, duurdere modellen wegsnoept.

En die voertuigen worden vooral ontworpen met de bedoeling als bedrijfsvoertuig te worden gebruikt. Dat huismoeders die modellen kopen komt omdat ze qua ruimte/prijs verhouding zeer goed zijn. En hoe komt dat? Niet doordat men de beste materialen, liters softtouch lak en de duurste designers erop loslaat...

Comment

Ik vind hem nog best knap eigenlijk. Je moet deze qua design naast de Combo, Doblo, Caddy, Kangoo, ... zien eh. Ziet er natuurlijk niet zo knap uit als een E-klasse oid, maar daar gaat het ook niet om.

Aangezien de doorverkoopwaarde voor Mercedes bedrijfswagens vaak wat hoger ligt, kan deze gerust ook wat meer kosten. Absolute prijs maakt voor een bedrijf immers weinig uit.

Comment

komt er een personenwagen-versie van ?

er is een versie met ruiten alleszins

ik kan nergens zien op googel dat een kangoo 5 bouten in de wielen heeft
              Last edited by bobo; 17/04/2012, 13:41.

Comment

Ik weet niet van waar je daar mee komt maar die wagens zijn echt wel vooral bestelwagens hoor. De familie-versies zijn een leuke bijkomstigheid voor de producenten om op een goedkope manier hun particuliere gamma te kunnen uitbreiden.

Ze hebben de vorm die ze hebben doordat er een euro-pallet moet inkunnen bijvoorbeeld ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik kan nergens zien op googel dat een kangoo 5 bouten in de wielen heeft

5 bouten, beter zoeken

Comment

Buiten zijn wat dikke neus met een wrat op de top (oei, sorry, niet goed gekeken: het is een ster) ziet die er volgens mij toch gewoon uit als een klein bestelwagentje. Niet meer en ook niet minder.

Succes zal idd afhangen van prijs + kwaliteit. Die combinatie is niet altijd top geweest bij MB. Maar het imago van de ster kan mss veel goedmaken.

Anyway, het maakt het bedrijfswagengamma van Mercedes wat vollediger. Ik begrijp de industriële en commerciële keuzes wel...

Comment

Lohol als je sommige reacties hier leest, zou een dergelijke bestelwagen/ludospace de wegligging, materialen, het design en de prestaties moeten hebben van een premiumwagen.

Dat bestaat hoor, en dat noemt men een mpv of suv.

Comment

Nee hoor. Neem bvb de nieuwe citroen berlingo, die is itt deze auto niet gatlelijk en is eveneens een utilitair voertuig.

Comment

Topic staat hier niet op zijn plaats. Gelieve te verplaatsen naar camionettenforum.be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                            Topic staat hier niet op zijn plaats. Gelieve te verplaatsen naar camionettenforum.be.
                            Verhuis jij dan mee naar daar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                              Verhuis jij dan mee naar daar?
                              Nee, waarom?

Comment

Voor wat het moet dienen vind ik dit helemaal niet lelijk. Dit hoeft er niet uit te zien als de zoveelste saaie auto van een bepaald zogenaamd premium merk. Commercieel goed bekeken van Mercedes.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik vind het de max!

Super leuk voor een "van"! De Kangoo mag dan wel lelijk zijn, Renault weet anders wel al sinds de Express bijzonder leuk sturende bestelwagentjes te maken. Zelf nog een jaar met het vorige model van de Kangoo gereden (1.5 dCi 82pk) en behalve wat weinig fut en een dubieuze versnellingsbak was dat echt fun. Die voortrein (van de Clio) was er knal op. En die achterkant, die kwam gewoon achter, al dan niet met een portie overstuur.
                                  In dat opzicht heeft Mercedes er wel de beste basis uit gekozen. Een Partner ofzo rijdt nog half zo leuk niet.

Dus ik blijf erbij, de max gewoon! Steek daar een vet blok in, snelle automaat en gaan met die handel!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Idd! Technisch moet het toch vrij eenvoudig zijn om daar de aandrijflijn van een Clio RS onder te leggen, neen?

Comment

doet mij denken aan de vormalige 2PK's met een MB-rooster...
                                      maar toen was het grappig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Hier rijdt een Lada Samara rondt met mb-ster vooraan op de gril.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          hier :

Last edited by guyugy; 17/04/2012, 19:28.

Comment

Working...
                                          X