Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hier een link van een 320d EDE met 19 inch velgen en een performance uitlaat.

    Comment


    • Iemand ervaring met het vervangen van de standaard lichten (lampen) bij een F30 of F31?
      Wat ik bedoel is zonder Xenon optie te nemen toch een witter licht te plaatsen ipv de meer gele standaard lamp (vooraan).
      Iemand ervaringen of goeie opties.
      Bedankt alvast.

      Comment


      • Die zogenaamde "xenon" aftermarket gloeilampjes, blijk daar van af. Het is bewezen dat ze niet meer/beter verlichten, maar dat ze wel onnoemelijk veel meer de tegenliggers verblinden. Wat mij betreft mogen ze ze meteen verbieden. Als 't je natuurlijk enkel om de looks te doen is, tsjah...

        Comment


        • BMW beweert dat hij de grootste koffer in zijn klasse heeft. Naar mijn mening bieden oa de Passat , Octavia , Insigna , Mondeo minstens even veel of meer kofferruimte.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
            BMW beweert dat hij de grootste koffer in zijn klasse heeft. Naar mijn mening bieden oa de Passat , Octavia , Insigna , Mondeo minstens even veel of meer kofferruimte.
            Maar hebben ofwel een veel hogere co2 dan de touring EDE ofwel rijden ze onnoemelijk veel saaier en trager om nog maar te zwijgen over het verbruik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door q149 Bekijk Berichten
              Maar hebben ofwel een veel hogere co2 dan de touring EDE ofwel rijden ze onnoemelijk veel saaier en trager om nog maar te zwijgen over het verbruik.
              Bmw beschouwt dit niet als wagens in de klasse van de drie, handig

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                Bmw beschouwt dit niet als wagens in de klasse van de drie, handig
                Daar hebben ze toch gelijk in ?
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                  Bmw beschouwt dit niet als wagens in de klasse van de drie, handig
                  Qua prijs en verbruik zitten ze ongeveer in dezelfde klasse toch? Enkel qua binnenruimte zit de BMW in een lagere klasse. Elke auto is naar mijn mening trouwens saai om mee te rijden in het hedendaagse fileverkeer.

                  Comment


                  • Bmw speelt op vlak van prijs duidelijk in een andere reeks...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Die zogenaamde "xenon" aftermarket gloeilampjes, blijk daar van af. Het is bewezen dat ze niet meer/beter verlichten, maar dat ze wel onnoemelijk veel meer de tegenliggers verblinden. Wat mij betreft mogen ze ze meteen verbieden. Als 't je natuurlijk enkel om de looks te doen is, tsjah...
                      Ik denk dat hij die blauw gecoate halogeen lampen (H4, H7,...) bedoelt. Die geven minder licht dan de originele.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik denk dat hij die blauw gecoate halogeen lampen (H4, H7,...) bedoelt. Die geven minder licht dan de originele.
                        Ja, en het lampje vult men met een gasmengsel waar ook een klein beetje xenon in zit. Dus zijn het "echte xenonlampen", zo zegt men dan (op de verpakking). Terwijl het gewone gloeilampen zijn (een draad gloeit en geeft licht), terwijl xenonlampen as we know them eigenlijk "vlambooglampen" zijn (zonder gloeidraad). Elke test die je van die fake xenon lampen leest zeggen hetzelfde: afblijven. Ofwel geven ze duidelijk minder licht/contrast, ofwel geven ze meer licht maar verblinden ze veel harder de tegenliggers. Rommel.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          Daar hebben ze toch gelijk in ?
                          Het is maar hoe je het bekijkt. Ik hou bvb voor mijn volgende firmaslet rekening met de BMW3, Passat, Mondeo,...

                          De kofferruimte is één van de parameters om NIET voor de BMW te kiezen. Maar ik weet ook wel dat je de BMW niet voor de kofferruimte moet kiezen. Gelukkig is ie groter dan mijn huidige X1, dus op dat vlak blijft het een optie. Maar we zullen over een kleine 2 jaar wel zien...

                          Comment


                          • [QUOTE=DarthDavy;4957913]Het is maar hoe je het bekijkt. Ik hou bvb voor mijn volgende firmaslet rekening met de BMW3, Passat, Mondeo,...
                            QUOTE]


                            Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als je louter gaat indelen op prijs, in dit geval op maandelijkse leasingsom, zit een BMW 3 effectief in dezelfde klasse als een Passat of een Mondeo.


                            Als je ook rekening houdt met de grootte van de auto, is de 3-reeks nog een echte D-segmenter gebleven (lengte ergens tussen 4,50 m en 4,70 m), terwijl zeker een Mondeo, een Insignia of een 508 ondertussen zo groot geworden zijn dat ze hun roots in het D-segment eigenlijk verlaten hebben. Hun constructeurs proberen op die manier om klanten te verleiden met een minstens qua ruimte-aanbod E-segmentauto voor de prijs van een D-segment. En zo willen ze ook het probleem omzeilen dat ze ondertussen door de premiummerken uit het E-segment verdreven zijn: als je niet rechtstreeks kan meedingen, doe je het via een omweg. Zo is de Mondeo nu groter dan de laatste Europese Ford uit dat E-semgent, de Scorpio en hetzelfde geldt voor de Insignia t.o.v. de Omega. De Peugeot 508 is nauwelijks kleiner dan een 607, en groter dan de 605.

                            En als je dan nog eens rekening houdt met het "premium"-aspect, dan is de 3-reeks helemaal een product uit een ander marktsegment. Bij dat premium zit heel veel gebakken lucht, maar bv. de ruimere personalisatiemogelijkheden (tegen betaling, uiteraard) zijn wel een reëel verschil. Of je dat het geld waard vindt, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ja, en het lampje vult men met een gasmengsel waar ook een klein beetje xenon in zit. Dus zijn het "echte xenonlampen", zo zegt men dan (op de verpakking). Terwijl het gewone gloeilampen zijn (een draad gloeit en geeft licht), terwijl xenonlampen as we know them eigenlijk "vlambooglampen" zijn (zonder gloeidraad). Elke test die je van die fake xenon lampen leest zeggen hetzelfde: afblijven. Ofwel geven ze duidelijk minder licht/contrast, ofwel geven ze meer licht maar verblinden ze veel harder de tegenliggers. Rommel.
                              Onderstaand lampje is toch niet gevuld met xenon? Verblinden kan zoiets toch ook niet?

                              Comment


                              • Ik snap niet dat mensen ne auto van 50.000€ kopen en dan brol-lampekes kopen om te zeggen dat ze xenon's hebben.... pakt dan ook ineens de xenons in optie, hebt ge ook ineens de angel eyes.

                                Zijn dat diezelfde mensen die rondrijden met een 5/x5/x6 en dan zitten te bellen in de auto, zonder handsfree kit? Elke gsm heeft bluetooth, legt dan godverdomme die 300€ bij voor de bluetooth kit van BMW en rij veilig...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                  Ik snap niet dat mensen ne auto van 50.000€ kopen en dan brol-lampekes kopen om te zeggen dat ze xenon's hebben.... pakt dan ook ineens de xenons in optie, hebt ge ook ineens de angel eyes.

                                  Zijn dat diezelfde mensen die rondrijden met een 5/x5/x6 en dan zitten te bellen in de auto, zonder handsfree kit? Elke gsm heeft bluetooth, legt dan godverdomme die 300€ bij voor de bluetooth kit van BMW en rij veilig...
                                  Ik heb van die 15 euro H8 lampjes steken die de (dagrijlichten = ringen) van de xenon lampen verlichten. In combinatie met de xenons geeft dat één mooi geheel. En ze branden nu toch al meer dan 30.000 km's.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten

                                    Zijn dat diezelfde mensen die rondrijden met een 5/x5/x6 en dan zitten te bellen in de auto, zonder handsfree kit? Elke gsm heeft bluetooth, legt dan godverdomme die 300€ bij voor de bluetooth kit van BMW en rij veilig...
                                    Die BMW rijders toch he !!!

                                    Comment


                                    • Ja maar gij hebt dus de xenons als optie.

                                      Hoe zien die lampjes voor de angel eyes er dan uit? En geeft dat dan fel wit licht? (op mijn 1-serie heeft dat een wat gele schijn, zou liever fel wit hebben zoals mn xenons)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Die BMW rijders toch he !!!
                                        't is een rare soort...

                                        Comment


                                        • [QUOTE=Peba;4957922]
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                                          Het is maar hoe je het bekijkt. Ik hou bvb voor mijn volgende firmaslet rekening met de BMW3, Passat, Mondeo,...
                                          QUOTE]


                                          Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als je louter gaat indelen op prijs, in dit geval op maandelijkse leasingsom, zit een BMW 3 effectief in dezelfde klasse als een Passat of een Mondeo.


                                          Als je ook rekening houdt met de grootte van de auto, is de 3-reeks nog een echte D-segmenter gebleven (lengte ergens tussen 4,50 m en 4,70 m), terwijl zeker een Mondeo, een Insignia of een 508 ondertussen zo groot geworden zijn dat ze hun roots in het D-segment eigenlijk verlaten hebben. Hun constructeurs proberen op die manier om klanten te verleiden met een minstens qua ruimte-aanbod E-segmentauto voor de prijs van een D-segment. En zo willen ze ook het probleem omzeilen dat ze ondertussen door de premiummerken uit het E-segment verdreven zijn: als je niet rechtstreeks kan meedingen, doe je het via een omweg. Zo is de Mondeo nu groter dan de laatste Europese Ford uit dat E-semgent, de Scorpio en hetzelfde geldt voor de Insignia t.o.v. de Omega. De Peugeot 508 is nauwelijks kleiner dan een 607, en groter dan de 605.

                                          En als je dan nog eens rekening houdt met het "premium"-aspect, dan is de 3-reeks helemaal een product uit een ander marktsegment. Bij dat premium zit heel veel gebakken lucht, maar bv. de ruimere personalisatiemogelijkheden (tegen betaling, uiteraard) zijn wel een reëel verschil. Of je dat het geld waard vindt, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                                          Zo is het inderdaad. Ze zitten in dezelfde klasse. Meer betalen voor zogenaamde ruimere personalizeringsmogelijkheden ? Onbegrijpelijk...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X