Hier een link van een 320d EDE met 19 inch velgen en een performance uitlaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F31 3-reeks touring
Collapse
X
-
Die zogenaamde "xenon" aftermarket gloeilampjes, blijk daar van af. Het is bewezen dat ze niet meer/beter verlichten, maar dat ze wel onnoemelijk veel meer de tegenliggers verblinden. Wat mij betreft mogen ze ze meteen verbieden.Als 't je natuurlijk enkel om de looks te doen is, tsjah...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenBMW beweert dat hij de grootste koffer in zijn klasse heeft. Naar mijn mening bieden oa de Passat , Octavia , Insigna , Mondeo minstens even veel of meer kofferruimte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door q149 Bekijk BerichtenMaar hebben ofwel een veel hogere co2 dan de touring EDE ofwel rijden ze onnoemelijk veel saaier en trager om nog maar te zwijgen over het verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenBmw beschouwt dit niet als wagens in de klasse van de drie, handig2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenBmw beschouwt dit niet als wagens in de klasse van de drie, handig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDie zogenaamde "xenon" aftermarket gloeilampjes, blijk daar van af. Het is bewezen dat ze niet meer/beter verlichten, maar dat ze wel onnoemelijk veel meer de tegenliggers verblinden. Wat mij betreft mogen ze ze meteen verbieden.Als 't je natuurlijk enkel om de looks te doen is, tsjah...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk denk dat hij die blauw gecoate halogeen lampen (H4, H7,...) bedoelt. Die geven minder licht dan de originele.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDaar hebben ze toch gelijk in ?
De kofferruimte is één van de parameters om NIET voor de BMW te kiezen. Maar ik weet ook wel dat je de BMW niet voor de kofferruimte moet kiezen. Gelukkig is ie groter dan mijn huidige X1, dus op dat vlak blijft het een optie. Maar we zullen over een kleine 2 jaar wel zien...
Comment
-
[QUOTE=DarthDavy;4957913]Het is maar hoe je het bekijkt. Ik hou bvb voor mijn volgende firmaslet rekening met de BMW3, Passat, Mondeo,...
QUOTE]
Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als je louter gaat indelen op prijs, in dit geval op maandelijkse leasingsom, zit een BMW 3 effectief in dezelfde klasse als een Passat of een Mondeo.
Als je ook rekening houdt met de grootte van de auto, is de 3-reeks nog een echte D-segmenter gebleven (lengte ergens tussen 4,50 m en 4,70 m), terwijl zeker een Mondeo, een Insignia of een 508 ondertussen zo groot geworden zijn dat ze hun roots in het D-segment eigenlijk verlaten hebben. Hun constructeurs proberen op die manier om klanten te verleiden met een minstens qua ruimte-aanbod E-segmentauto voor de prijs van een D-segment. En zo willen ze ook het probleem omzeilen dat ze ondertussen door de premiummerken uit het E-segment verdreven zijn: als je niet rechtstreeks kan meedingen, doe je het via een omweg. Zo is de Mondeo nu groter dan de laatste Europese Ford uit dat E-semgent, de Scorpio en hetzelfde geldt voor de Insignia t.o.v. de Omega. De Peugeot 508 is nauwelijks kleiner dan een 607, en groter dan de 605.
En als je dan nog eens rekening houdt met het "premium"-aspect, dan is de 3-reeks helemaal een product uit een ander marktsegment. Bij dat premium zit heel veel gebakken lucht, maar bv. de ruimere personalisatiemogelijkheden (tegen betaling, uiteraard) zijn wel een reëel verschil. Of je dat het geld waard vindt, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa, en het lampje vult men met een gasmengsel waar ook een klein beetje xenon in zit. Dus zijn het "echte xenonlampen", zo zegt men dan (op de verpakking). Terwijl het gewone gloeilampen zijn (een draad gloeit en geeft licht), terwijl xenonlampen as we know them eigenlijk "vlambooglampen" zijn (zonder gloeidraad). Elke test die je van die fake xenon lampen leest zeggen hetzelfde: afblijven. Ofwel geven ze duidelijk minder licht/contrast, ofwel geven ze meer licht maar verblinden ze veel harder de tegenliggers. Rommel.
Comment
-
Ik snap niet dat mensen ne auto van 50.000€ kopen en dan brol-lampekes kopen om te zeggen dat ze xenon's hebben.... pakt dan ook ineens de xenons in optie, hebt ge ook ineens de angel eyes.
Zijn dat diezelfde mensen die rondrijden met een 5/x5/x6 en dan zitten te bellen in de auto, zonder handsfree kit? Elke gsm heeft bluetooth, legt dan godverdomme die 300€ bij voor de bluetooth kit van BMW en rij veilig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenIk snap niet dat mensen ne auto van 50.000€ kopen en dan brol-lampekes kopen om te zeggen dat ze xenon's hebben.... pakt dan ook ineens de xenons in optie, hebt ge ook ineens de angel eyes.
Zijn dat diezelfde mensen die rondrijden met een 5/x5/x6 en dan zitten te bellen in de auto, zonder handsfree kit? Elke gsm heeft bluetooth, legt dan godverdomme die 300€ bij voor de bluetooth kit van BMW en rij veilig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenDie BMW rijders toch he !!!
Comment
-
[QUOTE=Peba;4957922]Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenHet is maar hoe je het bekijkt. Ik hou bvb voor mijn volgende firmaslet rekening met de BMW3, Passat, Mondeo,...
QUOTE]
Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als je louter gaat indelen op prijs, in dit geval op maandelijkse leasingsom, zit een BMW 3 effectief in dezelfde klasse als een Passat of een Mondeo.
Als je ook rekening houdt met de grootte van de auto, is de 3-reeks nog een echte D-segmenter gebleven (lengte ergens tussen 4,50 m en 4,70 m), terwijl zeker een Mondeo, een Insignia of een 508 ondertussen zo groot geworden zijn dat ze hun roots in het D-segment eigenlijk verlaten hebben. Hun constructeurs proberen op die manier om klanten te verleiden met een minstens qua ruimte-aanbod E-segmentauto voor de prijs van een D-segment. En zo willen ze ook het probleem omzeilen dat ze ondertussen door de premiummerken uit het E-segment verdreven zijn: als je niet rechtstreeks kan meedingen, doe je het via een omweg. Zo is de Mondeo nu groter dan de laatste Europese Ford uit dat E-semgent, de Scorpio en hetzelfde geldt voor de Insignia t.o.v. de Omega. De Peugeot 508 is nauwelijks kleiner dan een 607, en groter dan de 605.
En als je dan nog eens rekening houdt met het "premium"-aspect, dan is de 3-reeks helemaal een product uit een ander marktsegment. Bij dat premium zit heel veel gebakken lucht, maar bv. de ruimere personalisatiemogelijkheden (tegen betaling, uiteraard) zijn wel een reëel verschil. Of je dat het geld waard vindt, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Comment
Comment