Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stel dat ik hem koop dan zou ik het volgende doen:
    - vragen voor opzij te houden met voorschot tot de actie van 4j garantie, bmw komt normaal in september met de actie van 2 naar 4j garantie op de premium 2dehands wagens (erna verkoop ik hem tg met mijn kilometers)
    - eisen dat de trilling weg is (alhoewel ik testen lees van grote bladen waarbij ze naart schijnt allemaal trillen)

Waarom zou ik voor bmw kiezen?
    Omdat er een baby opkomst is wil ik een veilige propere wagen
    Graag eens 150.000km halen zonder problemen
    + voor mij op dit moment de mooiste

Comment

• Die trilling gaan ze volgens mij nooit weg krijgen. Zit in de versnellingsbak.

Comment

• Net iemand gesproken die een 318d heeft en zijn wagen trilt helemaal niks :/
        Jammer, het is een zeer mooie wagen voor een goede prijs

Comment

• mijn 318d touring van 3.5 jaar oud heeft er volgens mij ook geen last van. Het is me alleszins nog niet opgevallen en meestal merk ik zo'n dingen wel op. Als het zou trillen, dan maakt het alleszins geen lawaai want anders was het me zeker opgevallen.
          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Pook van mijn 123d trilt ook bij stationair als hij in neutraal staat. Die viercilinders produceren gewoon wat trillingen. Lijkt me niet direct abnormaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door neilson Bekijk Berichten
              Stel dat ik hem koop dan zou ik het volgende doen:
              - vragen voor opzij te houden met voorschot tot de actie van 4j garantie, bmw komt normaal in september met de actie van 2 naar 4j garantie op de premium 2dehands wagens (erna verkoop ik hem tg met mijn kilometers)
              - eisen dat de trilling weg is (alhoewel ik testen lees van grote bladen waarbij ze naart schijnt allemaal trillen)

Waarom zou ik voor bmw kiezen?
              Omdat er een baby opkomst is wil ik een veilige propere wagen
              Graag eens 150.000km halen zonder problemen
              + voor mij op dit moment de mooiste
              <Open goal mode aan>
              Waarom kies je dan een BMW ?
              </Open goal mode uit>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door das_brother Bekijk Berichten
                Pook van mijn 123d trilt ook bij stationair als hij in neutraal staat. Die viercilinders produceren gewoon wat trillingen. Lijkt me niet direct abnormaal.
                Dat doen alle manuele bmw diesels.

Comment

• Ook al met een manuele F10 520d gereden met exact hetzelfde probleem.

Comment

• Voila, mijn nieuwe 318d Touring is besteld. Nu ongeveer 2.5 maand wachten en hij is er.

kleur: mediterranblau
                    interieur: oyster
                    model Advantage

opties in het standaard bedrijfswagen pakket:
                    Business Pack
                    Automaat Steptronic
                    Achteruitrijcamera
                    verwarmde zetels vooraan
                    Park Distance Control
                    Cruise control
                    Alu velgen styling 390 16"

Opties die ik zelf nog heb bijgenomen
                    Trekhaak
                    Zonnewerend glas
                    Autom. dimmende binnenspiegel
                    Instrumentencombi High
                    Bijkomend 12V stopcontact

Ik was nog aan het twijfelen over Platin silber als buitenkleur om eens een lichtere kleur te hebben dien niet saai grijs is, maar ik denk niet dat die goed gaat met de oyster zetels. Momenteel heb ik een donkerblauwe en ik hoop dat dit blauw toch mooier gaat zijn.
                    Vooral de automaat gaat me veel deugd doen op de ring van brussel

aftellen !!
                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Mooi. Eigelijk moet dat niet meer zijn.
                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Gisteren gaan testrijden met een F31 316d en een F31 318d (LCI). Verschillen tussen de pre LCI en LCI zijn nauwelijks zichtbaar (ivgl tot andere facelifts).

De 316d heeft redelijk wat opties. Op zich toch wel een vreemde eend aangezien hij mooi is uitgerust, maar geen sporstoelen of lederen bekleding heeft (maar daar hebben mijn ouders geen nood aan), maar maakt het dan wel weer goed met zaken als:
                        • 17" velgen (16" is echt belachelijk)
                        • Sportstuur
                        • Dakrails
                        • Comfort pack
                        • Lichtpakket
                        • Hogedrukreiniging koplampen
                        • PDC voor & achter
                        • Een hele klets aan BMW services (Concierge, ConnectedDrive, Realtime verkeersinfo, Remote services)
                        • Panoramisch schuifdak (echt wel prachtig dit ding, ook direct veel meer licht in de auto)
                        • Zetelverwarming vooraan
                        • Xenon

Op een hellende baan vanuit stilstand aanzetten met 4 volwassen erin is niet bepaald "Freude am Fahren", maar motorisatie boeit mijn ouders bitter weinig. Elk zijn ding natuurlijk. Waar ik me trouwens wel erg aan stoor zijn de gele halogeen mistlampen in combinatie met de Xenon angel eyes / dimlichten.

De 318d LCI in mineraalwit is dan wel Sport Line, hij is iets minder uitgerust:
                        • Geen pano dak
                        • Standaard halogeen (dus geen LED, echt wel degoutant op zo een wagen)
                        • PDC enkel achter
                        • Geen zetelverwarming
                        • Wel een elektrische trekhaak & geblindeerde ruiten
                        • 10k km minder & 4 maanden jonger, eerder verwaarloosbaar

Hij is uiteraard iets vlotter dan de 316, maar het is niet echt een wereld van verschil.

Je kan het al raden, het zal meer dan waarschijnlijk de 316d worden. Deze past ook iets beter bij hun noden. Een trekhaak moet er wel sowieso op, bij BMW rekenen ze 600 EUR voor een "gewone" en 3000+ voor een elektrische. Iemand alternatieven?
                        Last edited by ; 06/09/2016, 14:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Je kan het al raden, het zal meer dan waarschijnlijk de 316d worden. Deze past ook iets beter bij hun noden. Een trekhaak moet er wel sowieso op, bij BMW rekenen ze 600 EUR voor een "gewone" en 3000+ voor een elektrische. Iemand alternatieven?
                          Goede keuze, de 316d. Voor sterke prijzen in trekhaken heb je hier in 't Antwerpse www.carloma.be

Comment

• als je bij een dealer een trekhaak laat steken krijg je ook een andere intercooler vandaar de hoge prijs
                            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              als je bij een dealer een trekhaak laat steken krijg je ook een andere intercooler vandaar de hoge prijs
                              Hoezo?

Comment

als je bij een dealer een trekhaak laat steken krijg je ook een andere intercooler vandaar de hoge prijs
                                Woaw stage 2 intercooler bij je trekhaak!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Woaw stage 2 intercooler bij je trekhaak!
                                  jaja dezelfde show als bij je PP he :p
                                  lets have some more member berries

Comment

Dat zeggen ze alvast toch. Als je echter in de partlist gaat kijken van m'n F31, dan is er toch maar één type intercooler beschikbaar.

Comment

• Volgens de optielijst kost de elektrisch wegklapbare trekhaak af fabriek 1020 € en op een 5-reeks 1220 € hoe kom je aan 3000 €

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                        Volgens de optielijst kost de elektrisch wegklapbare trekhaak af fabriek 1020 € en op een 5-reeks 1220 € hoe kom je aan 3000 €
                                        zal plaatsing achteraf zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                          Volgens de optielijst kost de elektrisch wegklapbare trekhaak af fabriek 1020 € en op een 5-reeks 1220 € hoe kom je aan 3000 €
                                          Deze moet achteraf worden geplaatst aangezien het om Premium Selection gaat.

Soit, het zal waarschijnlijk toch gewoon een afneembare worden, en geen elektrische gezien de meerkost.

Comment

Working...
                                          X