Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW F31 3-reeks touring

Logisch vervolg: nieuwe BMW 3-serie Touring

Nu de levering van de 3-serie sedan lekker op stoom is, kunnen we ons gaan opmaken voor de komst van de Touring. Een echte lifestyle-stationwagon, maar met een laadruimte van 495 liter wel net iets groter dan de directe concurrentie.

Ten opzichte van de sedan is de Touring 97 millimeter langer en neemt de wielbasis met 50 mm toe. Het resulteert in een laadruimte van 495 liter, 5 liter méér dan de Audi A4 Avant en 10 liter meer dan de Mercedes-Benz C-Klasse Estate. Standaard is de Touring voorzien van een in drie delen neerklapbare achterbank, met alle zitdelen neergeklapt groeit de maximale laadruimte naar 1.500 liter. Om het laadgemak verder te vergroten is er standaard een elektrisch bedienbare achterklep, wie opteert voor het Comfort Acces pakket kan de klep bovendien laten openen met een voetveeg onder de achterbumper. Ook een apart te openen achterruitje en een standaard skiluik dragen bij aan de praktische inzetbaarheid van de 3-serie Touring. Daarnaast beweert BMWdat de vergrote wielbasis bijdraagt aan meer zitruimte voor de achterste passagiers.Bij de introductie in september wordt de stationwagon leverbaar met drie motoren, één benzinemotor en twee diesels. Die eerste is de 328i, een tweeliter viercilinder turbomotor, en die levert 245 pk en 350 Nm. Genoeg om de Touring in zes seconden naar de 100 te lanceren, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h, terwijl het verbruik op 6,8 liter per 100 kilometer ligt. Standaard zit de motor gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, een achttrapsautomaat is optioneel.DieselHet dieselgamma trapt af met de 184 pk en 380 Nm sterke 320d, die in 7,7 seconden de 100 op de teller zet en doortrekt tot 230 km/h. Het gemiddelde verbruik ligt op 4,7 liter per 100 kilometer. Liever een zescilinder? Dan kom je uit bij de 330d Touring. Met 258 pk en 560 Nm voorlopig de sterkste motor en genoeg om in 5,6 seconden naar de 100 te sprinten, maar ook hier is de koek bij 250 op. Volgens de EU-testcyclus moet de zescilinder met 5,1 liter diesel 100 kilometer kunnen afleggen. In het geval van de 330d is de achttrapsautomaat standaard. Tegen het einde van het jaar komen er nog drie motorvarianten bij: de 320i, 318d en 316d Touring.Qua uitrustingsniveaus komt het gamma overeen met dat van de sedan, dat wil zeggen dat er drie ‘lines’ beschikbaar zijn. De Sport Line legt de nadruk op sportiviteit, de Luxury Line legt z’n bestuurder in de watten en de Modern Line bevaart de, rijk uitgeruste, middenweg. Wie extra sportiviteit wenst, kan opteren voor het M Sport Package, met onder meer extra grote wielen, sportonderstel en sportstuur. Uiteraard kan er daarnaast naar hartenlust gevinkt worden op de optielijst, al naar gelang het budget.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste autonieuws, autotests, occasions, alle gegevens van een nieuwe auto en tweedehands auto's.

Meer foto's:
    http://www.bimmertoday.de/2012/05/13...er-als-bisher/

Comment

autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Toch nog andere lijn dan verwacht, best knap! Enkel spijtig dat de 330d enkel met automaat komt

Comment

Super knap! Dit met M-pack en Estoril
          Ik vind de touring wel knapper dan de berline, de kont mist daar iets.

Comment

Ik vind het een knappe touring, maar de achterkant is raar verwerkt, als je vanaf de zijkant kijkt is het gelijk zo een "uitsteeksel" naar achteren...

Comment

Geen verrassing maar wel héél knap! Ik hoop wel dat ze het systeem met die lines afschaffen, dat bruin leder is super maar zit in luxury line en kan alleen met houtinleg genomen worden. Of ben ik verkeerd?

Comment

Zalig, man!! Volgende wagen!!
                330d touring in Estoril met M-pakket... Waarom een handbak bij zo'n dikke diesel, als er zo een zalige automaat bij zit?
                Volvo V60 D3 R-design

Comment

Die automaat mag perfect zijn, ik schakel liever en een van de grote voordelen waarom ik een BMW boven een Benz zou nemen is omdat ze bij al hun motoren (buiten de 335d) een handbak aanboden.

Comment

Elk zijn ding, maar voor mij hoe hoger de koppel, hoe liever een automaat
                    al dat geweld in eerste en tweede versnelling is mij een beetje te veel, ik vind deze explosiviteit niet meer prettig
                    (en blijkbaar ook mijn passagiers niet)

Comment

Wat een prachtige wagen. Iemand al een idee wanneer de 35d uitkomt?

Comment

lijkt wel een benz

Comment

Ze zijn inderdaad aan het verbenzen, je moet maar eens met een 5 (GT) of nieuwe 3-serie rijden, enorm zachte automaat en comfy vering en zetels. Nodigt zelfs niet uit tot vlammen.

Comment

Kan men in die topictitel nu eens niet gewoon "touring" toevoegen ?
                            Buiten de echte BMW-adept weet toch geen hond wat een F31 is...

Comment

Vwala.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Vwala.
                                Touring met een hoofdletter aub

Comment

GIIIIIIIV... ik mag een nieuwe bedrijfswagen bestellen.... hopelijk kan ik deze nemen want die WIL ik echt 100%
                                  There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

im in love
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Knap zonder meer. Met de 3-reeks is BMW in mijn ogen wel de wat sterielere zakelijke weg in geslaan... zo beetje richting Audi eigenlijk.

autoforum-punt: zou toch pak eenvoudiger zijn mochten dergelijke variante-modellen-topics van BMWs samen gegooid worden. Bij andere merken zitten tourings, 3-deurs, 5-deurs ook gewoon samen in 1 topic... zal wel iets met het merk te maken hebben zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                        Knap zonder meer. Met de 3-reeks is BMW in mijn ogen wel de wat sterielere zakelijke weg in geslaan... zo beetje richting Audi eigenlijk.

autoforum-punt: zou toch pak eenvoudiger zijn mochten dergelijke variante-modellen-topics van BMWs samen gegooid worden. Bij andere merken zitten tourings, 3-deurs, 5-deurs ook gewoon samen in 1 topic... zal wel iets met het merk te maken hebben zeker ?
                                        Audi heeft ook verschillende topics per model

Comment

Working...
                                        X