Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
    Bawwhh ... ik ga er 45.000 doen ...Waarom die twijfel ?

    Bedoel je de twijfel bij mij om een 330d? weinig km met een zware diesel geen idee. Gaat wel privé aangekocht worden en moet hopelijk een paar jaar mee
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

    Comment


    • Iemand die weet of Bluetooth gsm connectie standard aanwezig is op de F31 touring?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        (...)Ik zou ook graag voor de 330d gaan binnen 2 jaar, maar met 17000km per jaar en vaak korte ritten heb ik er een beetje schrik voor
        Allez dan koop je toch geen diesel?? Dat zijn toch totaal geena afstanden? Ik ken mensen die 17.000 km per jaar doen met een fiets. Je bent dan toch beter af met een benzine?

        En kom me niet af met restwaarde. Een 4 jaar oude (jonge) 330d met minder dan 70.000 km op de teller, dat gelooft toch geen hond?

        Comment


        • Met 17d km koop ik mij onmiddelijk een diesel..
          Benzine overweeg ik enkel bij minder dan 15d.

          Ik denk dat persoonlijke voorkeur hier mee te maken heeft.. iedereen maakt zijn eigen rekening..

          PS: Ik zou een 4jaar oude diesel met 70.000km onmiddelijk aanschaffen! Een ideale investering, en ik denk dat er hier mij veel zullen volgen qua idee..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
            Met 17d km koop ik mij onmiddelijk een diesel..
            Benzine overweeg ik enkel bij minder dan 15d.

            Ik denk dat persoonlijke voorkeur hier mee te maken heeft.. iedereen maakt zijn eigen rekening..
            Persoonlijke voorkeur: absoluut akoord. Als je die 330d verkiest omwille van zijn rij-eigenschappen tov een equivalente benzine, dan valt er niet te discussieren. Ga gerust uw gang.
            Echter wat betreft de rekening maken: als iedereen zijn rekening correct maakt, komt iedereen met eenzelfde aantal km per jaar toch tot dezelfde conclusie? Zuiver rekenkundig kan er toch geen verschil zijn?
            Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
            PS: Ik zou een 4jaar oude diesel met 70.000km onmiddelijk aanschaffen! Een ideale investering, en ik denk dat er hier mij veel zullen volgen qua idee..
            Het gaat hier over de aankoop van een nieuwe wagen, en dus de mogelijke VERkoop van de wagen later. Eigenlijk is dit een non-issue maar er wordt zoveel geschermd met die zogezegd lage restwaarde van een benzine dat ik mijn punt met een voorbeeldje duidelijk zal proberen te maken:
            Stel, jij wilt je 330d van 4 jaar oud met 70.000 km op de teller VERkopen. Wil je dan niet dat de lage km stand in de prijs gereflecteerd wordt? Wil je niet dat je die 330d kunt verkopen aan een prijs die hoger is dan bvb een 330d met 150.000 km op de teller? Ik zou denken van wel. Je wilt toch zoveel mogelijk geld bij verkoop?
            Denk je niet dat geinteresseerde verkopers mogelijks gaan denken dan de km-stand.... durf ik het zeggen.... teruggedraaid zou kunnen zijn??? Want, newsflash: dat gebeurt. Samson is overigens ook geen echte hond en de tandenfee bestaat eigenlijk niet!!
            68.000 km op een 330d van 4 jaar oud is onrealistisch, iedereen gaat ervan uit dat er een 1 vooraan de km-stand verdwenen is en weigert dan ook de vraagprijs te betalen. Een diesel is immer een km-vreter. Het zal duren tot er een echte kenner op af komt die werkelijk de staat van de wagen kan taxeren. En dergelijke kenners betalen sowieso al niet de vraagprijs. :-)

            Soit, het punt dat ik eigenlijk wou maken (voor wat het waard is):
            - 17.000 km per jaar is niets.
            - Ga eens proefrijden met een benzinewagen met vergelijkbare longinhoud om te zien of de subjectieve diesel-voorkeur nog stand houdt.
            - En maak de rekening. En correct, zonder rekening te houden met onjuiste informatie van diesel-rijders die hun miskoop proberen te rechtvaardigen

            Comment


            • ikzelf heb me een 330d geconfigureerd en ik kom toch op 68000 euro, uit nieuwsheirigheid eens vergeleken met de 328i en deze kwam op 63000 euro uit, ikzelf doe rond de 15000 km per jaar, maar ik vershoot toch dat het 5000 euro scheelt....
              Last edited by bakkerbart; 03/07/2012, 04:57.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                ikzelf heb me een 330d geconfigureerd en ik kom toch op 68000 euro, uit nieuwsheirigheid eens vergeleken met de 328i en deze kwam op 63000 euro uit, ikzelf doe rond de 15000 km per jaar, maar ik vershoot toch dat het 5000 euro scheelt....

                Amaai 68?? en ik dacht dat ik met 54 al veel opties had genomen
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                  Amaai 68?? en ik dacht dat ik met 54 al veel opties had genomen
                  Met dat soort motorisaties en zoveel opties kun je natuurlijk wel een grotere korting bedingen. Sinds de nieuwe regeling rond bedrijfwagens verkopen die auto's veel minder, en auto's worden ook minder rijkelijk van optie voorzien. Bijgevolg halen verkopers hun doelstellingen niet, ideale positie om te negocieren dus

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Persoonlijke voorkeur: absoluut akoord. Als je die 330d verkiest omwille van zijn rij-eigenschappen tov een equivalente benzine, dan valt er niet te discussieren. Ga gerust uw gang.
                    Echter wat betreft de rekening maken: als iedereen zijn rekening correct maakt, komt iedereen met eenzelfde aantal km per jaar toch tot dezelfde conclusie? Zuiver rekenkundig kan er toch geen verschil zijn?

                    Het gaat hier over de aankoop van een nieuwe wagen, en dus de mogelijke VERkoop van de wagen later. Eigenlijk is dit een non-issue maar er wordt zoveel geschermd met die zogezegd lage restwaarde van een benzine dat ik mijn punt met een voorbeeldje duidelijk zal proberen te maken:
                    Stel, jij wilt je 330d van 4 jaar oud met 70.000 km op de teller VERkopen. Wil je dan niet dat de lage km stand in de prijs gereflecteerd wordt? Wil je niet dat je die 330d kunt verkopen aan een prijs die hoger is dan bvb een 330d met 150.000 km op de teller? Ik zou denken van wel. Je wilt toch zoveel mogelijk geld bij verkoop?
                    Denk je niet dat geinteresseerde verkopers mogelijks gaan denken dan de km-stand.... durf ik het zeggen.... teruggedraaid zou kunnen zijn??? Want, newsflash: dat gebeurt. Samson is overigens ook geen echte hond en de tandenfee bestaat eigenlijk niet!!
                    68.000 km op een 330d van 4 jaar oud is onrealistisch, iedereen gaat ervan uit dat er een 1 vooraan de km-stand verdwenen is en weigert dan ook de vraagprijs te betalen. Een diesel is immer een km-vreter. Het zal duren tot er een echte kenner op af komt die werkelijk de staat van de wagen kan taxeren. En dergelijke kenners betalen sowieso al niet de vraagprijs. :-)

                    Soit, het punt dat ik eigenlijk wou maken (voor wat het waard is):
                    - 17.000 km per jaar is niets.
                    - Ga eens proefrijden met een benzinewagen met vergelijkbare longinhoud om te zien of de subjectieve diesel-voorkeur nog stand houdt.
                    - En maak de rekening. En correct, zonder rekening te houden met onjuiste informatie van diesel-rijders die hun miskoop proberen te rechtvaardigen
                    `t Ja, volgens mij goed punt. Een 3.0d is een fantastische dieselmotor, maar volgens mij alleen nog te verantwoorden bij veelrijders. De 330d zal veel aan restwaarde inboeten bij invoeren van Euro 6: de 3.0d in de 3 reeks is nog niet met Euro 6 te krijgen.
                    Prijs je gelukkig dat je maar 17000 km per jaar rijdt. Het is een no-brainer om in dit geval een benzinemotor van de N20 generatie aan te schaffen. Toegegeven, het is maar een 4 cyl. Daarvoor ligt er wel minder gewicht in de neus, wat alleen maar positief is om de bocht om te gaan. Ik las ergens in een Amerikaans tijdschrift (Car and Driver geloof ik) dat de 328i hierdoor plezieriger rijdt dan een 335i. Met goede zorg (premium olie!) zal deze motor het ver brengen. Een kenner zal deze wagen met plezier overkopen.
                    Ik denk dat het feest over is. Het kost teveel moeite en techniek om een diesel proper te krijgen. Natuurlijk roept men dan...direkt ingespoten benzinemotoren stoten ook roet uit etc. Really...deze motoren hebben geen enkele moeite om de strenge emissienormen in de VS te halen. In het ergste geval moet er in de toekomst een roetfilter op. Dan nog spelen problemen met NOx veel minder een rol bij benzinemotoren. Tenslotte zal het verbranden van diesel altijd (vanaf de bron) leiden tot meer gevaarlijke koolwaterstoffen.
                    Beroepshalve hou ik me bezig met de gevolgen van vervuiling op gezondheid...en als grote km zondaar stap ik af van diesel.
                    Men kan het een beetje afleiden uit de Mercedes strategie: de inspanningen verschuiven naar benzinemotoren. Hun 350 CGI wordt verder ontwikkeld, de 350 CDI laten ze... De knapste motorisering in de komende S klasse wordt de 500 plug in hybride.
                    Zo heeft `The Swede`dan toch nog gelijk...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                      `t Ja, volgens mij goed punt. Een 3.0d is een fantastische dieselmotor, maar volgens mij alleen nog te verantwoorden bij veelrijders. De 330d zal veel aan restwaarde inboeten bij invoeren van Euro 6: de 3.0d in de 3 reeks is nog niet met Euro 6 te krijgen.
                      Prijs je gelukkig dat je maar 17000 km per jaar rijdt. Het is een no-brainer om in dit geval een benzinemotor van de N20 generatie aan te schaffen. Toegegeven, het is maar een 4 cyl. Daarvoor ligt er wel minder gewicht in de neus, wat alleen maar positief is om de bocht om te gaan. Ik las ergens in een Amerikaans tijdschrift (Car and Driver geloof ik) dat de 328i hierdoor plezieriger rijdt dan een 335i. Met goede zorg (premium olie!) zal deze motor het ver brengen. Een kenner zal deze wagen met plezier overkopen.
                      Ik denk dat het feest over is. Het kost teveel moeite en techniek om een diesel proper te krijgen. Natuurlijk roept men dan...direkt ingespoten benzinemotoren stoten ook roet uit etc. Really...deze motoren hebben geen enkele moeite om de strenge emissienormen in de VS te halen. In het ergste geval moet er in de toekomst een roetfilter op. Dan nog spelen problemen met NOx veel minder een rol bij benzinemotoren. Tenslotte zal het verbranden van diesel altijd (vanaf de bron) leiden tot meer gevaarlijke koolwaterstoffen.
                      Beroepshalve hou ik me bezig met de gevolgen van vervuiling op gezondheid...en als grote km zondaar stap ik af van diesel.
                      Men kan het een beetje afleiden uit de Mercedes strategie: de inspanningen verschuiven naar benzinemotoren. Hun 350 CGI wordt verder ontwikkeld, de 350 CDI laten ze... De knapste motorisering in de komende S klasse wordt de 500 plug in hybride.
                      Zo heeft `The Swede`dan toch nog gelijk...

                      De 3 active hybrid is misschien een mooi alternatief, maar wel verschrikkelijk duur vind ik
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                        `t Ja, volgens mij goed punt. Een 3.0d is een fantastische dieselmotor, maar volgens mij alleen nog te verantwoorden bij veelrijders. De 330d zal veel aan restwaarde inboeten bij invoeren van Euro 6: de 3.0d in de 3 reeks is nog niet met Euro 6 te krijgen.
                        Prijs je gelukkig dat je maar 17000 km per jaar rijdt. Het is een no-brainer om in dit geval een benzinemotor van de N20 generatie aan te schaffen. Toegegeven, het is maar een 4 cyl. Daarvoor ligt er wel minder gewicht in de neus, wat alleen maar positief is om de bocht om te gaan. Ik las ergens in een Amerikaans tijdschrift (Car and Driver geloof ik) dat de 328i hierdoor plezieriger rijdt dan een 335i. Met goede zorg (premium olie!) zal deze motor het ver brengen. Een kenner zal deze wagen met plezier overkopen.
                        Ik denk dat het feest over is. Het kost teveel moeite en techniek om een diesel proper te krijgen. Natuurlijk roept men dan...direkt ingespoten benzinemotoren stoten ook roet uit etc. Really...deze motoren hebben geen enkele moeite om de strenge emissienormen in de VS te halen. In het ergste geval moet er in de toekomst een roetfilter op. Dan nog spelen problemen met NOx veel minder een rol bij benzinemotoren. Tenslotte zal het verbranden van diesel altijd (vanaf de bron) leiden tot meer gevaarlijke koolwaterstoffen.
                        Beroepshalve hou ik me bezig met de gevolgen van vervuiling op gezondheid...en als grote km zondaar stap ik af van diesel.
                        Men kan het een beetje afleiden uit de Mercedes strategie: de inspanningen verschuiven naar benzinemotoren. Hun 350 CGI wordt verder ontwikkeld, de 350 CDI laten ze... De knapste motorisering in de komende S klasse wordt de 500 plug in hybride.
                        Zo heeft `The Swede`dan toch nog gelijk...


                        Nu ik zit opzicht niet in met de restwaarde of andere dingen. Het enige waar ik een beetje schrik voor heb is dat de 330d maar 17000 km per jaar gaat doen en of dat "goed" is voor de motor. Ik zou er graag toch een jaar of 10 mee rijden en niet om de haverklap binnenstaan met problemen. (je moet geluk hebben dat weet ik)
                        Ik heb altijd al diesels gehad en op dat vlak nog nooit te klagen, maar nog nooit een 3.0 6 cyl gehad. Eventueel zou het km per jaar wel naar 22000 of iets meer stijgen, vermits deze iets meer gaat gebruikt worden.
                        Anders een 328i maar dan mis je het geluid van de 6 cyl. En dat zou ik nog ooit graag hebben, de volgende 3 zal er hoogstwaarschijnlijk geen meer hebben als het zo voort gaat.
                        Komt erbij dat ik liever met een diesel rijd. Misschien moet ik eens met een moderne benzine motor gaan rijden maar toch.

                        Blijft natuurlijk het verhaal dat je met een 330d minder gaat verbruiken dan de 328i? (denk ik) ik weet het allemaal nog niet, maar ik heb nog even tijd
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                          (...)Anders een 328i maar dan mis je het geluid van de 6 cyl. En dat zou ik nog ooit graag hebben, de volgende 3 zal er hoogstwaarschijnlijk geen meer hebben als het zo voort gaat.
                          Hierover kun je ook discussieren natuurlijk. Persoonlijk vind ik een moderne 4 cyl benzine mooier van klank dan een moderne 6 cyl diesel.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                          Komt erbij dat ik liever met een diesel rijd. Misschien moet ik eens met een moderne benzine motor gaan rijden maar toch.
                          Laat u niet doen door verkopers en ga eens met beide motorisaties testrijden. Kan is groot dat je je mening zult herzien. Zowel aan koppel als vermogen zal het in de 328i niet ontbreken.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                          Blijft natuurlijk het verhaal dat je met een 330d minder gaat verbruiken dan de 328i? (denk ik) ik weet het allemaal nog niet, maar ik heb nog even tijd
                          So what? Met het prijsverschil koop je echt wel heeeeeel veel benzine hoor.

                          Comment


                          • So what? Met het prijsverschil koop je echt wel heeeeeel veel benzine hoor.
                            Das waar maar de 330d is wel een 6 cyl
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Hierover kun je ook discussieren natuurlijk. Persoonlijk vind ik een moderne 4 cyl benzine mooier van klank dan een moderne 6 cyl diesel.

                              Dat is héél misschien waar bij Audi, waar de 4-cylinder benzine het opneemt tegen een diesel-V6, maar tegen een 6-in-lijn - ook als die op het vunzig sap loopt - kan geen 4-cylinder op.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                Nu ik zit opzicht niet in met de restwaarde of andere dingen. Het enige waar ik een beetje schrik voor heb is dat de 330d maar 17000 km per jaar gaat doen en of dat "goed" is voor de motor. Ik zou er graag toch een jaar of 10 mee rijden en niet om de haverklap binnenstaan met problemen. (je moet geluk hebben dat weet ik)
                                Ik heb altijd al diesels gehad en op dat vlak nog nooit te klagen, maar nog nooit een 3.0 6 cyl gehad. Eventueel zou het km per jaar wel naar 22000 of iets meer stijgen, vermits deze iets meer gaat gebruikt worden.
                                Anders een 328i maar dan mis je het geluid van de 6 cyl. En dat zou ik nog ooit graag hebben, de volgende 3 zal er hoogstwaarschijnlijk geen meer hebben als het zo voort gaat.
                                Komt erbij dat ik liever met een diesel rijd. Misschien moet ik eens met een moderne benzine motor gaan rijden maar toch.

                                Blijft natuurlijk het verhaal dat je met een 330d minder gaat verbruiken dan de 328i? (denk ik) ik weet het allemaal nog niet, maar ik heb nog even tijd
                                Als je 10 jaar met een 330d wil gaan rijden moet je ook nog rekening houden met een meerkost aan jaarlijkse verkeersbelasting van 365 € x10 = 3650 €
                                opgeteld met het verschil in aankoopprijs en BIV is dat toch circa 9000 € in het voordeel van de 328i

                                Ikzelf ben ook aan het twijfelen tussen de 328 i en 330d (ook gewoon omdat ik die 6-cylinder diesel eens wilde hebben ) maar mijn keuze helt nu de laatste weken
                                toch eerder over naar de 328 i ;

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                  Das waar maar de 330d is wel een 6 cyl
                                  Ja maar het is ook een diesel

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                                    Als je 10 jaar met een 330d wil gaan rijden moet je ook nog rekening houden met een meerkost aan jaarlijkse verkeersbelasting van 365 € x10 = 3650 €
                                    opgeteld met het verschil in aankoopprijs en BIV is dat toch circa 9000 € in het voordeel van de 328i

                                    Ikzelf ben ook aan het twijfelen tussen de 328 i en 330d (ook gewoon omdat ik die 6-cylinder diesel eens wilde hebben ) maar mijn keuze helt nu de laatste weken
                                    toch eerder over naar de 328 i ;
                                    Ga dan maar eens rijden met een 328i, vanaf het wat sportiever wordt lust die ook wel aardig wat liters en klinkt die nog steeds als een koffiemolen!

                                    Comment


                                    • Wat betreft de 6 cyl fixatie: Ik denk dat je het ook anders kunt bekijken. Koop nu een 4 cyl benzine, en over 5 a 10 jaar zul je met trots kunnen zeggen dat je nog een "4 in lijn" rijdt. Tegen dan zijn het allemaal 2 en 3 cylinders geworden, ook bij BMW.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Wat betreft de 6 cyl fixatie: Ik denk dat je het ook anders kunt bekijken. Koop nu een 4 cyl benzine, en over 5 a 10 jaar zul je met trots kunnen zeggen dat je nog een "4 in lijn" rijdt. Tegen dan zijn het allemaal 2 en 3 cylinders geworden, ook bij BMW.
                                        Dat is ook een feit :-)
                                        Volgens mijn verkoper doet mn bij bmw nu al testen met een 3 cilinder...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
                                          Dat is ook een feit :-)
                                          Volgens mijn verkoper doet mn bij bmw nu al testen met een 3 cilinder...
                                          De 316 en 318 zullen (dacht ik toch?) 3 cyl motoren zijn. Ze zitten al veel verder dan in een testfase.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X